וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד לא היה לי הישג כזה"

28.3.2007 / 19:22

שחר פאר הביסה במיאמי את טטיאנה גארבין 0:6, 3:6 והעפילה לחצי הגמר, שם מחכה לה סרינה וויליאמס (שידור ישיר באתר יורוספורט)

שחר פאר עלתה היום (רביעי) לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גדול, כשגברה על טטיאנה גארבין 0:6, 1:6 ברבע הגמר במיאמי. בחצי הגמר תפגוש פאר את סרינה וויליאמס האמריקאית, שלא התקשתה מול ניקול ואידיסובה הצ'כית, והביסה אותה 1:6, 4:6 תוך שעה ו-7 דקות.

הטניסאית הישראלית הוכיחה שהיא ברמה העולמית הגבוהה כשפשוט דרסה את האיטלקיה שמדורגת 25 בעולם. גארבין שיחקה היטב, היכתה כדורים חזקים וניסתה להריץ את פאר מפינה לפינה, אבל שחר הגיעה לכל מקום ומיעטה מאוד לעשות טעויות.

גם הצד המנטלי המפורסם נכנס לפעולה, כשפאר שלטה בקצב ולחצה על הדוושה ככל שגארבין נראתה חסרת אונים ובעזרת לא מעט קילר אינסטינקט מחצה אותה במשחק חד צדדי לחלוטין.

עכשיו נראה אם שחר מסוגלת להתעלות על עצמה ולהדיח את סרינה, שעושה קאמבק גדול לצמרת הטניס הנשי, נמצאת בכושר מצוין ומנצחת בקלות כל יריבה שניצבת בפניה (פרטים אצל שראפובה). שחר תחלום על נקמה מול הטניסאית שהדיחה אותה באליפות אוסטרליה בתום משחק דרמטי, אבל אין ספק שהיא תצטרך להציג יכולת שיא כדי לעבור משוכה גבוהה כמו וויליאמס.

המפגש מול סרינה אמור להתקיים ב-4 לפנות בוקר יום שישי שעון ישראל. המשחק ישודר באתר האינטרנט של יורוספורט ויועבר ישירות רק לצופים הישראלים.

מערכה ראשונה

שחר פאר הגישה ראשונה, גארבין עלתה ל-0:15 אבל פאר הריצה את האיטלקיה לפינות וניצלה את המהירות של המשטח הקשה. הישראלית הצליחה לשמור על ההגשה ולנצח את המשחקון הראשון. גארבין הגישה והכתה חזק מהקו האחורי, פאר לא מצאה פתרון לעוצמה אבל עם כמה מכות שנכנסו במזל עלתה ל-0:2.

ההגשה עברה לשחר, שעבדה קשה אבל הצליחה לקחת עוד משחקון ולעלות ליתרון 0:3 לקול צהלות הקהל הישראלי ביציעים.
את ההפסקה שבין המשחקונים ניצלה גארבין לשינוי טקטיקה, ובמשחקון הרביעי שלחה את הכדורים רחוק יותר מהרשת. אבל פאר עלתה מצויין פנימה, שברה בסלייס שמאלה את הכדורים החזקים שגארבין שלחה ימינה ושברה אותה שוב בדרך ל-0:4 מרשים.

כשההגשה שלה שחר עשתה טעות כפולה ראשונה במשחק כששלחה שני סרבים לרשת, אבל התאוששה גם מזה כשהיא משחקת היטב על הבק-הנד החלש יחסית של גארבין ועלתה ליתרון מבטיח 0:5. גארבין נראתה מיואשת ולא הצליחה להגיע להחזרות המצויינות של פאר, ששברה אותה גם במשחקון השישי ולקחה את המערכה עם 0:6 מוחץ תוך פחות מחצי שעה.

מערכה שניה

גארבין עלתה מרוכזת יותר למשחקון הראשון במערכה השניה והצליחה כמעט לשבור את ההגשה של פאר, אבל שחר הצילה את המשחקון וחזרה מ-40:15 לקחת את המשחקון ולעלות ל-0:1 עם הרבה משמעות מנטלית.

גארבין נראתה שבורה ולא מרוכזת ופאר שוברת אותה בפעם הרביעית אפילו בלי להתאמץ ועולה ל-0:2. בשלב הזה גארבין כבר לא הזכירה שחקנית שממוקמת 25 בעולם והחזירה את הכדורים של שחר ליציע, 0:3. פאר שיחקה עם ביטחון גובר והולך, וגם כשפספסה מכות נדירות המשיכה לשלוט בקצב ולהראות נחושה ודורסנית. את משחקון ההגשה הבא שלה האיטלקיה הצליחה סוף סוף לקחת, גם זה בקושי, וקיבלה הרבה תשואות מהקהל על העלייה המאוחרת ללוח התוצאות.

פאר הגישה וגארבין לא ביצעה את הסלייסים שלה כמו שצריך, הכדורים ברחו לה החוצה ופאר דוהרת ל-1:4. עוד הגשה של גארבין, עוד שבירה של פאר שכבר שלטה לחלוטין בקצב והגיעה לכל מקום על המגרש, 1:5.

ההגשה עברה לפאר, וגארבין הצליחה להציל קצת כבוד עצמי כשניצלה חוסר ריכוז של הישראלית לצמק ל-2:5. את המשחקון הבא שלר כבר לא רצתה לשמוט, והגיעה גם לכדור מאתגר במיוחד שנפל קרוב לרשת בזווית קשה. אבל גארבין לא נכנעה, המשחקון נמשך עוד ועוד ובסוף דווקא האיטלקיה ניצחה בו, 3:5. פאר לקחה את ההגשה, גמגמה קצת עם טעות כפולה אבל לקחה את המשחקון, המערכה והמשחק ועלתה לחצי הגמר.

פאר אמרה אחרי המשחק: "הישג כזה עדיין לא היה לי בטורניר בסדר גודל כזה", כל פעם שהגעתי לרבע גמר הפסדתי אבל הפעם זה היה תורי לנצח. הייתה מולי שחקנית טובה ואני שמחה שסוף סוף הגעתי לחצי גמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רודיק פרש, מארי בחצי הגמר

אנדי מארי ניצל פציעה ופרישה של אנדי רודיק האמריקאי, כדי לדלג לשלב חצי הגמר בטורניר מיאמי. במהלך המערכה הראשונה, ביקש רודיק טיפול אחרי שחש כאבים ברגלו השמאלית. רודיק חזר למשטח לאחר הטיפול, אך לאחר זמן קצר במצב של 3:5 למארי, פרש האמריקאי. הבריטי בן ה-19 כבר הבטיח לעצמו את המקום ה-11 בעולם. ניצחון בשלב חצי הגמר יבטיח לו כניסה לעשרת הגדולים, לראשונה בקריירה הקצרה.

אחרי שרוג'ר פדרר הודח, גם רפאל נדאל, המדורג 2, לא יזכה השנה בתואר. הספרדי נוצח על ידי הסרבי המצוין נובאק דיוקוביץ' - 6:3, 6:4.

בנשים, מלבד שחר פאר, שהעפילה לחצי הגמר, ז'סטין הנין העפילה לארבע הגדולות אחרי ניצחון על נאדיה פטרובה, הרוסיה המדורגת ששית. הבלגית הצנומה ניצחה בשתי מערכות 6:7, 6:7. בחצי הגמר תפגוש הנין את אנה צ'קבאטדזה הרוסיה, שגברה על נה לי הסינית, בשלוש מערכות, 4:6, 7:5, 2:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully