וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לסחטנות

23.3.2007 / 11:19

הקמת 5+ לייב ו-5+ גולד ממשיכה את גזילת הכספים מהסאקרים הגדולים בחובבי הטלוויזיה, אוהדי הספורט. חמי אוזן מכריז: עד כאן

מכורי הספורט למיניהם הפכו בשנים האחרונות לסאקרים הגדולים שבחובבי הטלוויזיה. פריצת הדרך בניצול הציני והאכזרי של אהבתנו התמימה היתה הקמתו של ספורט 5 + ("יש דברים שלא מפסידים"), שהפך ברבות השנים לסם חוקי, שאנו כבר רגילים לשלם עליו אוטומטית. עוד לא הספקנו לשכוח את גזילת התכנים מערוץ הספורט התמים שהכרנו, והנה גם על ליגת העל שלנו, והמונדיאל שלנו והכדורסל שלנו קיבלנו צו הוצאה לפועל מרושע, כסות חוקית לגזילת דברים בסיסים מנחלתנו הקבועה היישר לאחוזת הפיי פר וויו, הפעם על ידי חברת צ'רלטון.

לאדם שצורך גם חבילת סרטים בסיסית, קצת קליפים לתוך הלילה ואיזו תכנית שבועית על נמרים, היכולת להשביע את בעלי הממון הפכה כבדה מנשוא. והם רק נעשים רעבים יותר, מתוחכמים יותר, מניפולטייבים יותר. ממציאים לנו ערוצים חדשים, במקום לשפר את אלו הקיימים כמתבקש מכל עיתונאי שעושה את המיטב והמירב עבור הכתבה שלו, וכל עיתון ששוקד על מוסף חדש ולא גובה על כך סכום נוסף. גם הפסקאות הבאות יהיו בחינם, כשירות לציבור חובבי הספורט.

הפראיירים לא התחלפו

בשבועות האחרונים, באופן בוטה מהרגיל, גילינו באמת עד כמה אין גבול לעזות המצח, לתאוות הבצע ולציניות של ערוץ הספורט. כן, כן, אותו ערוץ הספורט שהקים את 5+ והפריד בינו לבין חבילת הבסיס, העלה לאוויר שתי מפלצות חדשות העונות לשמות 5 + גולד ו-5+ לייב, 29.90 ש"ח בשבילכם, סאקרים. וכך יוצא שבמקום לכנס את הספורט בערוץ אחד, שניים לכל היותר, הקימו בשבילם ארבעה חשבונות בנק בכובעים שונים, להם תצטרכו בקרוב להפקיד כסף מדי חודש בחודשו. התרגיל שוכלל הרבה יותר מהר ממה שאי פעם חשבתם. רק הפראיירים לא התחלפו.

כמו בתקופה בה קמה צעקה ענקית על הקמת 5 +, צעקה שהלכה ונחלשה ככל שהתרגלנו שמנצלים אותנו, גם הפעם עומדים ראשי ערוץ הספורט עם תשובות מוכנות מראש. תחילה, כמובן, הם מבטיחים לא להעביר תכנים מהערוצים הקיימים לערוצים החדשים. אבל רגע, זה לא מה שהם אמרו בפעם הקודמת, טענה שהופרכה בבית המשפט - ונראית היום עוד יותר לא רצינית, כאשר באופן נדיר אנו מזפזפים לאנדרטת ערוץ 5 השומם ומיד מעבירים לספורט 5 +? למען ההגינות המינימלית שעוד נותרה, בואו נימנע מהבטחה כזאת. מעניין, אגב, מה היו אומרים על זה ב"יציע העיתונות", בזמן שהם דנים בהעלאת מחירי הכרטיסים בליגת העל.

אין מי שמגן עלינו

מעבר לכך, אם יש לכם תכנים חדשים, למה שתסתירו אותם מאיתנו? זה לא חלק מההסכם הבלתי כתוב בינינו? אנחנו משלמים ואתם עושים הכל כדי להשתפר ולהשתכלל ולהביא אלינו את הכתבות הטובות ביותר, הסדרות המרשימות ביותר, עוד שידורים ישירים, עוד שדרי קווים, עוד מבזקי חדשות, עוד זוויות צילום. תהיו בטוחים שם במגדל השן, שלא נתנגד לאיזו תכנית היסטורית בלילה, במקום עוד שידור חוזר של חדשות הספורט או צעקות השבר של קופמן. לא נכעס עליכם אם פתאום תשדרו את סראגוסה או ולנסיה, לצד עוד משחק של ברסה וריאל.

למה צריך ארבע צלחות שונות בשביל אותה ארוחה? למה להעלות את מחיר הארוחה שלנו תוך כדי סעודה, בפעם השניה ברציפות? אחרי הכל, התכנים החדשים שלכם כוללים את אותה ליגה ספרדית, אותה ליגה איטלקית, אותה ליגת האלופות, אותו NBA, מוקדמות היורו. למה שלא תשדרו לנו פשוט עוד משחק מאותן ליגות. תהיו טובים יותר, יהיה לכם יותר מנוים לספורט 5 + (שגם הוא עדיין בגדר גזילה). כמה כסף אתם עוד רוצים לסחוט? לנו ברור: מספר המתחברים לספורט 5+ הגיע לרוויה, אז הגיע הזמן למצוא דרכים חדשות לעשות כסף. קשה יותר להביא עוד מנוי לספורט 5 + מאשר להביא את אותם מנויים פראיירים לספורט 5+ לייב גולד, או השד יודע איך קוראים לזה.

גלגול העיניים הזה מקבל משנה גועל כאשר זה מגיע לחובבי ה-NBA, שפתאום התבשרו השבוע שהם יכולים לטעות מהאהבה שלהם הרבה יותר ממה שהורגלו. עד היום היו בטוחים חובבי הליגה הטובה בעולם שלערוץ יש זכויות לשידור משחק אחד בשבוע. אז מהיכן צצו פתאום עוד שלושה שידורים ב-5+ לייב? ומה יהיה בפלייאוף, שיגיע לשיאו בחודש מאי, בו יסגור ערוץ הספורט את הערוצים החדשים ויתחיל לגבות עליהם כסף?

צופים יקרים, כדאי שתיזהרו: אם משחק הנבחרת הצעירה (של ישראל, כן) יועבר בשישי מאחד הערוצים החדשים (אל תגידו שזה בחינם, כי צופי הוט לא ייהנו מכך), כנראה שאנו עדים רק לקצה הקרחון. ולא, אין טעם לצעוק חמס, כי אין מי שמגן עלינו באמת מפני הדברים האלה (אולי פשוט כדאי להתמיד הפעם עם החרם). בעוד חמש שנים יוקם ספורט 5 +++ לייב לייב לייב, וספורט 5 +++ גולד גולד גולד, משחקי מילים שהם בעצם העברת תכנים בשינוי אדרת לערוצים חדשים. עדיין לא השתכנעתם? רוצים עוד טיעונים? המשך הכתבה בוואלה! ספורט +++.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully