וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליקס שופך את הלב

פורוורד מכבי ת"א טוען שלא סירב להיכנס למשחק מול טאו, אבל לא מסתיר את הכעס: "אני לא מבין למה החזירו אותי לספסל. אני לא פה בשביל הצ'ק". מונולוג

סמוך לסיום המשחק אמש בויטוריה נרשמה תקרית לא שגרתית על ספסל מכבי תל אביב. בדקה ה-38, כשמכבי בפיגור 16, הורה נוון ספאחיה לנואל פיליקס לעלות לשחק. פיליקס קם מהספסל תוך שהוא ממלמל מספר דברים שספאחיה, כנראה, לא אהב לשמוע, והתבקש לחזור למקומו. במכבי זעמו על הצעד המתריס כביכול, אולם שמעון מזרחי סיפר הבוקר (חמישי) כי "בכל מקרה, השחקן לא ישוחרר". ההערכה היא שפיליקס יועמד בפני וועדת משמעת עם חזרת הקבוצה ארצה, ויספוג קנס כספי.

כעת, בשיחה מיוחדת עם וואלה! ספורט, שוטח פיליקס את גרסתו לאירועי אותו ערב, ובדרך מוציא לאור את הדברים שקבר עמוק בפנים בחודשים האחרונים. מונולוג.

"ספאחיה אמר לי שאני לא רוצה לשחק"

"אני לא יכול לדבר בשם חברי לקבוצה, אבל אני אישית מצטער ומבקש סליחה מהאוהדים על המשחק הזה. אני מצטער שאנחנו משחקים כאילו אין לנו מטרה. אתה בא למכבי ורוצה לשחק טוב, להפוך לחלק מהמסורת הזאת. המועדון של מכבי תמיד היה מועדון מנצח. אבל כשאנחנו מגיעים למשחק ולא עושים דברים כמו שאנחנו יכולים, זה מאכזב.

"שמעתי שכתבו שלא רציתי לעלות לשחק. שטויות. המאמן רצה להכניס אותי שתי דקות לסיום, אז אמרתי 'עכשיו אתה מכניס אותי?'. התכוונתי לזה שעכשיו, סוף סוף, נותנים לי לשחק. אבל ספאחיה פתאום אמר 'לא משנה, נראה לי שאתה לא רוצה לשחק', ואמר לי לחזור לספסל. לא יודע איך אפשר לומר דבר כזה. לשחק זה הרי כל מה שאני רוצה לעשות.

"לא קל לשבת על הספסל כל כך הרבה זמן. עברתי העונה הרבה, אבל אני לא נותן לאף אחד להפריע לי. הבעיה שלי היא שאני לא יכול להראות לאחרים מה אני שווה. שמעתי שאומרים שאני ואח שלי, שנמצא איתי בארץ, רק יוצאים ומבלים כל היום. אף אחד לא באמת יודע למה הוא כאן. אחי הוא החבר הכי טוב שלי. היו לו בעיות בבית ואמרתי לו שעדיף שיבוא לכאן. זה בכלל עניין משפחתי, לא עסק של אף אחד, אבל יש כאלה שמתערבים ומרכלים. אני? מבלה כל היום? היי, אני הולך מדי פעם לבאולינג, לסרט, מפה לשם יוצאים, אבל כך חיים כולם.

"אנשים רואים אותך במכבי, אומרים לעצמם 'בטח לפיליקס הזה אכפת רק מהצ'ק שהוא לוקח כל חודש'. אני שחקן צעיר, אני לא משחק עבור כסף, אני לא בן 35. הגעתי לכאן כדי לשחק כדורסל, להשתפר, כי זה מה שאני עושה כל חיי, לשחק כדורסל. נכון, הכסף הוא חלק מהעניין, וכסף היה אחת הסיבות שבגללן באתי למכבי, כי לא היה לי כסף לפני כן. מבחינה מקצועית, חשבתי שאוכל להשתפר כאן, לשחק כדורסל ולפתח את המשחק שלי.

"אני שומע שאנשים כותבים שאני לא מספיק טוב למכבי וזה כואב לי. אני בסך הכל מגיע לאימונים, עובד קשה ומרוויח את הכסף שלי בכבוד. כל היתר כבר מחוץ לשליטתי. אני לא יכול לשלוט בכמות הדקות שאני משחק במשחקים. לשחק זה הדבר שאני רוצה יותר מכל. אז להגיד שלא רציתי אתמול לשחק זה מצחיק. אני לא מבין למה החזירו אותי לספסל. אני מקווה שמבינים את הסיבה למה שאמרתי, כי אני מאוד מתוסכל. אני מבין שקיים לחץ במערכת, אבל בהיעדר דקות, כל מה שאני יכול לעשות זה לתמוך בחברים מחוץ למגרש. זהו".

"אני חושב על לשחק, לא על כסף"

"אחי כאן כמעט שלושה חודשים והוא ראה אותי משחק מאז בשלושה משחקים. באחד מהם, בליגה, שיחקתי עשר דקות וקלעתי משהו כמו עשר נקודות. מול טאו בבית פתחתי, אבל אחרי ארבע דקות החזירו אותי לספסל. אחר כך שיחקתי כמה דקות בהפסד לבני השרון בגביע. זה קשה לי, כי אני רוצה להתחרות ולשחק, לעזור לקבוצה. אני רק רוצה שיתנו לי להראות מה אני יכול לעשות, לעזאזל.

"עזוב את זה ששיחקתי ב-NBA, עזוב את זה שאני שחקן אמריקאי. בוא נדבר כדורסל. באתי לכאן כדי לשחק, אפילו עשר דקות בערב, לא משנה לי, אבל תנו לי לעזור. משהו. גם בעשר דקות אפשר לעשות משהו. אפילו את זה אני לא מקבל. אומרים שאני לא טוב מספיק. ואני אומר, תשפטו אותי על פי היכולת שלי. אבל את זה אף אחד לא יכול לעשות.

"לא דיברתי בתקופה האחרונה עם המאמן, לא שאלתי אותו למה אני לא משחק. לא עזבתי את הבית בארה"ב כדי לשכנע אותו שייתן לי לשחק. אם אני לא טוב, אז אני לא טוב ואין בעיה. אבל באמת, תנו לי הזדמנות. אני רוצה שהמשחק שלי ידבר עבורי. אפילו אי אפשר לדעת במה אני טוב. אני שומע פרשנים ששואלים למה אני זורק הרבה לסל כשאני משחק. איזה בולשיט! שיחקתי כסמול פורוורד ב-NBA! איזו מן שאלה זאת, למה אני זורק? אני עושה על המגרש את הדברים שאני מתאמן עליהם. אני עושה את מה שאני יודע.

"האמת שכבר נמאס לי לדבר על מה אני יכול לעשות. אני רוצה להראות את זה. אנשים בטוחים שאני יושב על הספסל וחושב על הצ'ק שאקבל בסוף החודש. זו מחשבה של שחקן מבוגר. אני בן 25. אני חושב על לשחק, לא על כסף. חשוב לי שהאוהדים ידעו את זה.

"ולמרות הכל, אני עדיין מאמין בקבוצה. זה נשמע נאיבי, אבל אפשר עוד להשיג דברים העונה. יש עוד מטרות. רק צריכים להמשיך לעבוד קשה כמו שעבדנו עד עכשיו. מה יקרה אם ישחררו אותי? אני לא חושב שאכעס, כי אני שלם עם עצמי. עשיתי כל מה שיכולתי לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully