וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורית כישפה את טוטו"

שאול אדר, לונדון

12.2.2007 / 8:11

קלמנט טמילי, אביו של טוטו תמוז, פגוע מההאשמות שהטיחו בו בנו והאשה שלקחה אותו תחת חסותה: "הוא חייב להבין שאין כמו אבא ואמא"

מועדון הכדורגל של קנטיש טאון מצפון לונדון הוא מועדון קטנטן בכל קנה מידה, אפילו מגרש ביתי אין לקבוצה, אבל בין נדודים בין מגרשים בליגת ספרטן של דרום המידלנדס, מטפחים שם שאיפות גדולות. "אנחנו מתקדמים בצעדי ענק", אומר קליף רודס, מזכ"ל הקבוצה ועובד מדינה בכיר במשרד ההגנה, "יש שיפור עצום בקבוצה ואנו במרחק של שישה צעדים בלבד מהליגה הרביעית ואז השמיים הם הגבול. אנחנו רק בתחילת הדרך אבל נשנה את מפת הכדורגל של צפון לונדון".

במרחק של עשר ליגות מהפרמיירשיפ, עם ביתיות משותפת עם אמרשם מאוקספורדשייר החל מהעונה הבאה ואימון יחיד בשבוע במגרש של הנדון, הצידוק היחידי לאופטימיות הפרועה של רודס היא המאמן שלו. למעט מאוד קבוצות בדרג הזה יש מאמן שהיה כוכב בינלאומי בנבחרת ניגריה. קלמנט טמילי, שחקן הנשרים הירוקים בשנות השמונים, התמנה למאמן קנטיש טאון בתחילת השנה וגם לו שאיפות גדולות: להיות מאמן נבחרת ניגריה תוך שש-שבע שנים ועוד שאיפה גדולה אבל שונה לגמרי. טמילי ממתין ומתפלל לחידוש הקשר עם בנו, טוטו תמוז.

"הוא צריך להתבייש שהוא מדבר כך על הוריו"

אלו היו אמורים להיות הימים הגאים בחייו של טמילי. בנו הבכור אומוניגו טמילי משחק ברוסיה בקבוצת קריליה סובטוב ונבחרת ניגריה, ואילו בנו הצעיר יותר, טוטו, מככב בבית"ר ירושלים ונבחרת ישראל. אבל בעוד שהאב בקשר עם אומוניגו, הוא לא דיבר עם טוטו כבר 15 חודשים. בחודש שעבר התפרסם ראיון עם טוטו ואימו המאמצת, אורית תמוז, שממנו עולה ספק אם טמילי יזכה בתואר אב השנה. הם דיבר על זניחת הבן, יצירת קשר רק בשל הצלחת הכדורגלן וטוטו אף הוסיף שהוא לא מתגעגע ואפילו לא כועס על אביו יותר.

טמילי, 43, הגיע לישראל יחד עם אשתו ובנם אדריונס, לימים טוטו, ב-1991. הוא שיחק בבית"ר נתניה ונשאר בישראל גם עם תום קריירת המשחק שלו ועבד כמלגזן, עבודות מזדמנות בבנין וגם אימון קבוצות בליגת העובדים הזרים בפארק הירקון. בגיל שלוש עבר טוטו לגור עם משפחתו של איצ'ה גואטה, חברו של טמילי לקבוצה מנתניה, ומאוחר יותר עבר לחזקתה של אורית תמוז. "הויזה שלי נגמרה, וגרתי בישראל באופן לא חוקי כי לא חזרתי לניגריה", מסביר טמילי מדוע הוא העביר את טוטו בגיל כה צעיר לחסותו של גואטה. "רצינו לשים את טוטו בבית ספר ולא יכולנו לעשות אם הוא גר איתי ולכן הוא עבר לגור עם איצ'ה. היה לי קשה אבל אז עבדתי לקיומי ולא יכולתי להשאיר את הילד לבד ובלי בית ספר ולכן איצ'ה לקח אותו. בכל שבוע העברתי כסף לאיצ'ה, ונתתי לטוטו כסף כיס וביקרתי אותו באופן קבוע".

ולמה הקשר ביניכם נותק?

"הקשר נותק כי יש לאישה הזו, אורית, יש כוחות מיסטיים. אני חושב שהוא שהיא עשתה משהו מאוד חזק לבן שלי ויום אחד זה יתגלה. היא עשתה לו כישוף בכדי שהוא ישכח את המשפחה האמיתית שלו. טוטו הוא ילד טוב מאוד, הוא עדין, הוא הבן שלי, אבל הוא השתנה. שלחתי לו כסף, מתנות ואורית לא הרשתה לו לקבל את אותן. אני שמח שהוא מצליח אבל הרגשות מעורבים. אני שומע יותר מידי בולשיט. אני מתכוון להגיע לצמרת, אולי ייקח לי זמן אבל אגיע רחוק. סבלתי כשהגעתי ללונדון אבל היום יש לי בית משלי בלונדון ושתי מכוניות. בהתחלה חייתי בחדר אחד, אבל בעזרת האל, מצאתי עבודה, אני משלים את רישיון המאמן שלי, צובר ניסיון בקנטיש טאון ומשם אמשיך לליגות גבוהות יותר".

איך אתה מרגיש כשטוטו הוא כוכב בישראל ואולי ישחק מול נבחרת אנגליה?

"אני גאה בו, אבל אני רוצה שהוא יבין שאין כמו אבא וכמו אמא. הוא חייב לדעת מי שהאנשים שהביאו אותך לעולם ועבדו כל כך קשה בכדי להביא אותך למקום שבו אתה נמצא היום. זה כואב לגלות שאחר כך הוא אומר דברים קשים עליך בראיון. אני לא אומר דברים רעים עליו, אבל אני מאמין באלוהים ואני מאמין שהאל יפקח את עיניו. הוא לא הגיע מניגריה לישראל בכוחות עצמו. מישהו הביא אותו לישראל ואף אחד לא השאיר אותו ברחוב בישראל. זה מאוד פוגע בי אם מישהו אומר שזנחתי אותו. אני יודע שזה לא הוא. אפילו אם אבא שלך פגע בך, ואלוהים עדי שלא עשיתי לו כל רע, אסור להגיד בציבור שאין לך אבא ואמא. אלו האנשים שהביאו אותך לעולם".

בראיון אמר טוטו שלא דיברת איתו קרוב לעשר שנים ורק אחרי שהוא התחיל להצליח יצרת איתו קשר.

"הם משקרים. אני אדם מאמין, ואלוהים יחשוף את האמת. הוא אמר שלא דיברתי איתו עשר שנים, אבל זה בולשיט. הוא יתחרט על כך בעתיד. אף אחד לא חי בלי אבא שלו ואם הוא יכול לחיות בלי אבא שיהיה לו בהצלחה. אם הוא ייצור איתי קשר לא אבקש ממנו סנט אחד. אני לא זקוק לכספו והוא צריך להתבייש שהוא מדבר כך על הוריו. הוא כבר לא ילד. האישה שטפה לו את המוח בשביל מה? בכדי לפגוע בהוריו ובאיצ'ה שגידל אותו. זה הכל קומבינות שהם אומרים בכדי לקבל את האזרחות. אם יש לו לב, (אומר טמילי בעברית) הוא לא מדבר ככה על אבא שלו. אני מתפלל שהוא יהיה כוכב ומיליונר אבל המצפון שלו לא יהיה נקי. יום אחד יהיו לו ילדים משלו, והילדים ישאלו איפה סבא, ומה הוא יגיד להם? אני מבקש ממנו להביט לי בעיניים ולהגיד שזנחתי אותו".

אתה לא חושב שאורית באמת אוהבת את טוטו?

"לא, היא לא אוהבת אותו. זה הכל בשביל הכסף. היא ביקשה ממני לקחת את טוטו הרבה פעמים או שטוטו התקשר אלי וביקש ממני לעזוב אותה. זה לא אהבה אמיתית. כי אם היא אוהבת אותו באמת היא לא צריכה למנוע ממנו קשר עם ההורים הביולוגים שלו. היא יודעת שלא זנחנו אותו. עד 2004 לקחתי אותו לבית שלי בסופי שבוע. זה בני, אני גאה בו, אבל אני רוצה להגיד לו שכסף זה לא הכל בעולם הזה. אתה חייב להיות ישר בכדי שאנשים יכבדו אותך. אנשים מכבדים אותי כי הייתי כוכב וכי אני ישר וכנה. אני מתפלל עבור בני ואני מאמין שאלוהים יביאו אותו אלי ואז נתחיל לדבר. אלוהים יביא אותו לאנגליה ואת אורית ואני אדבר איתה. ואז אגיד לה, אלוהים לא מעניש, השטן הוא זה שמעניש ואת אחת משלו אבל הוא, השטן, יבגוד בך. אני כאיש מאמין סולח לה אבל הדברים הם על מצפונה".

מפריע לך שהוא מחונך כיהודי?

"אין לי בעיה שהוא מתקרב ליהדות. זה מהלב. אם הוא רוצה להיות יהודי, למה לא? אבל הוא יודע שזה לא קל להתגייר. אני מקווה שהוא יקבל את האזרחות הישראלית ויצליח נגד אנגליה אבל אם הוא היה משחק בניגריה הוא היה זוכה לחשיפה גדולה יותר אבל גם לתחרות קשה יותר בהרכב".

"כשטוטו יגיע לפרמיירשיפ הוא יבין מי האבא האמיתי שלו"

טמילי מתגורר בהנדון, צפון לונדון, בן אחד ברוסיה ובן נוסף בישראל, אישה לשעבר בניגריה ועוד אחת בישראל. הוא מאמן קבוצה בליגת חובבים בתחתית פירמת הליגות החובבניות, אבל דבר לא יערער את הביטחון העצמי שלו. בקנטיש טאון מעריצים אותו, יש לו עבר מפואר בנבחרת נשחבת וגם, הוא בטוח, עתיד בענף. "הרמה שלי גבוהה מדי עבור קנטיש טאון", הוא אומר. "כרגע אני יכול לאמן קבוצה חצי מקצוענית בליגה המחוזית או קבוצה בליגה הרביעית, ומשם עוד אגיע רחוק מאוד".

האם אתה יכול לעזור לטוטו כמאמן?

"לא הייתי מעורב באימון שלו. לקחתי לפארק הירקון כשהוא היה קטן בכדי שישחק אותי בסוף השבוע, האיש שקידם אותו יותר מכל הוא איצ'ה, והפעם היחידה שהחלטתי משהו עבור טוטו היתה כשהוא רצה להיות שחקן כדוריד. ילדים אוהבים לשחק במקום שבו החברים שלהם משחקים וכדוריד משך אותו. הוא בכה הרבה ואמר שהוא רוצה לשחק כדוריד ולא רוצה לשחק כדורגל, אבל אמרתי לו שאסור לו לעולם לשחק כדוריד. 'אני אבא שלך ואני שחקן כדורגל', אמרתי לו. 'אתה לא רוצה להיות כוכב ולהרוויח הרבה כסף? אין כסף בכדוריד, לא יהיה לך כסף, אף אחד לא יכיר אותך'. היה קשה לשכנע אותו אבל עכשיו שהוא יודע שהעצה השתלמה. עצה של אבא".

"לא ראיתי אותו משחק בנבחרת אבל ראיתי אותו משחק בבית"ר ועבור גילו הוא שחקן פנטסטי. לא הרבה שחקנים בגילו יכולים לעשות את משהו עושה. הוא יותר טוב מאייגביני יעקובו. אני מאמין שהוא יכול לשחק באנגליה. הכדורגל הוא בראש בלב ובביצים. אתה צריך לב גדול בכדי לשחק בפרמיירליג. אם בלסינג קאקו הגיע לפרמיירשיפ אבל אני בטוח שטוטו יכול גם הוא ולהצליח הרבה יותר, ואז הוא גם יבין מי האבא האמיתי שלו".

אורית תמוז בתגובה לדברים בכתבה: "אנחנו מכבדים את קלמנט טמילי, ובוחרים לא להגיב".

טוטו תמוז: "אין תגובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully