וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי טובים בארץ

9.2.2007 / 0:01

הניצחון של בני השרון על מכבי ת"א לא הספיק. הפועל ירושלים הביסה אותה 85:103 בדרך לגביע היסטורי. האם גם דאבל אפשרי?

בהפועל ירושלים העדיפו שלא לצאת בהצהרות לפני משחק גמר גביע המדינה מול בני השרון, אבל כנראה שבעיריית ירושלים כבר ידעו שצריך לתכנן את חגיגות הגביע עוד לפני הניצחון 85:103 על בני השרון. אז החגיגות של אוהדי הפועל ירושלים התחילו אמש כבר בכביש 1 ובקניון מלחה, אבל יש גם חגיגות רשמיות, שיתקיימו במוצאי שבת באולם במלחה. מבחינתה של הפועל ירושלים, אלו לא סתם חגיגות גביע, אלו הם חגיגות הצהרת כוונות, מכיוון שכמו שהקבוצה הזאת נראתה מול הקבוצה שהדיחה את מכבי ת"א, היא בהחלט יכולה לפנטז על הדאבל השנה.

התפאורה בהיכל נוקיה הייתה מושלמת ו-11 אלף צופים ראו רבע ראשון שהזכיר גמר גביע אמיתי. כן, שתי קבוצות שאף אחת מהן היא לא מכבי ת"א אמורות היו להחיות את הכדורסל הישראלי ולספק קצת עניין, ככה אומרים. אבל עובדות לחוד ומציאות לחוד, הירושלמים מילאו כמו שצריך את תפקידה של מכבי ת"א במשחקי הגמר האחרונים, והחל מהרבע השני זה הפך למשחק חד צדדי לגמרי.

לאן נעלמו לי ניילון, ארז כץ ומשה מזרחי של הניצחון על מכבי ת"א? הראשון נוטרל החל מהרבע השני ולקח את זה קשה מאוד, השני בכלל לא נכנס למשחק והשלישי ניסה להיכנס בכוח אבל לא מצא את הטבעת. החברים שלהם התערבבו בקלות בתוך כל הבלגאן הזה ואיפשרו להפועל ירושלים לסגור עניין כבר במחצית הראשונה, עם יתרון של 17 נקודות. ובצד השני? דן שמיר והפועל ירושלים הוכיחו שהתואר הזה מגיע להם יותר מלכל קבוצה, אחרי הכל, יש עוד מישהי שמחוברת כל כך טוב בשלב הזה של העונה? מריו אוסטין, דרור חג'ג', גיא פניני, טימי באוורס ואפילו טרנס מוריס, רשמו ערב ענק ופשוט היו גדולים על בני השרון, המחצית השניה הייתה פשוט כואבת עבור כל מי שקיווה לראות את אפי בירנבוים מניף את הגביע.

אז תואר ראשון בקריירה לדן שמיר, לקפטן מאיר טפירו ולעוד כמה כדורסלנים מוכשרים ממלחה. המשימה הבאה - העפלה לרבע הגמר ביול"ב. קצת אחרי זה - מכבי מגיעה למלחה במרץ, ואז הפיינל פור של ליגת העל בסוף אפריל. יהיה חם. מה חם? לוהט.

מהלך המשחק

מריו אוסטין הצליח לנצל את השאננות של עוסמאן סיסה כדי להשיג את הנקודות הראשונות של ירושלים מתחת לסל, אלא שלי ניילון התעורר בצד השני והוביל את בני השרון ליתרון 9:10 אחרי 5 דקות. דרור חג'ג' החזיר את ירושלים ליתרון, אבל מהצד השני טימי באוורס התקשה מאוד בשמירה על לי ניילון, שהחזיר את בני השרון ליתרון 13:16. שלשות של מוריס, חג'ג' וטפירו החזירו את היתרון לירושלים, שהובילה 23:26 בסיום הרבע הראשון.

דרור חג'ג' פתח מצויין גם את הרבע השני, בני השרון התבלבלה יותר במשחק ההתקפי ומאיר טפירו העלה את ירושלים ליתרון שיא, 28:35. דן שמיר התחיל להשתמש בכלים מהספסל וארז מרקוביץ' (שני סלים ברצף), גיא פניני (שלשה והגנה גדולה) ואד קוטה (עשה צחוק מגרינמן) החזירו לו והעלו את ירושלים ל-35:48 כשנותרו 2:30 דקות להפסקה. בני השרון המשיכה לאבד כדורים ואת הראש ואיפשרה לירושלים להשלים ריצת 3:14 ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון 38:55.

מריו אוסטין פתח את המחצית השניה עם שתי שלשות והעלה אותה ל-42:65. החגיגה של ירושלים נמשכה עם האלי-הופ של חג'ג', כמעט מחצי מגרש, לטרמס מוריס שקבר דאנק וקבע 46:67. מהצד השני, משה מזרחי ניסה לצמק בנסיונות מעבר לקשת, אבל האחוזים שלו ירדו מדקה לדקה. לירושלים דווקא הלך מצויין וטימי באוורס קלע את השלשה התשיעית של הקבוצה והוביל אותה ל-50:74, כשנותרו 3:30 דקות לסיום הרבע השלישי. ההפרש הבטוח נשמר והרבע השלישי נגמר ב-57:79 לירושלים.

ברבע האחרון בני השרון העבירה את הזמן והשתדלה לא להיות מושפלת לגמרי, שחקני הפועל ירושלים נהנו מכל רגע כדי לשפר את המספרים שלהם באחד מדפי הסטטיסטיקה החשובים בקריירה שלהם. זה נגמר ב-85:103 להפועל ירושלים.

קלעים

קלעו להפועל ירושלים: מריו אוסטין 27, דרור חג'ג' 18 ו-6 אסיסטים, טרנס מוריס 15 ו-9 ריבאונדים, טימי באוורס וגיא פניני 10 כל אחד, ארז מרקוביץ' ואד קוטה 6 כל אחד, מאיר טפירו 5 ו-5 אסיסטים, יוריצה גולמאץ 4, מוטי מוסקוביץ' 2.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 19, משה מזרחי 16, עוסמן סיסה (11 ריבאונדים) וקוקי בלצ'ר 13 כל אחד, ג'ייסון וויליאמס 12, ג'וליוס פייג' וניצן חנוכי 4 כל אחד, ארז כץ וסקוט גרינמן 2 כל אחד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הגיע הזמן שנעשה את זה גם בארץ"

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר אמר בסיום: "באנו יותר מפוקסים ויותר מוכנים והוצאנו לפועל את התכניות שלנו. התמודדנו מול דברים לא פשוטים, היינו במשבר וזה רק מראה כמה דברים הם הפיכים. להיות עכשיו למעלה זה כיף מדהים. אנחנו רק באמצע הדרך ועברנו די הרבה". בסיום המשחק זכה שמיר לשיחה מראש הממשלה אהוד אולמרט.

הקפטן מאיר טפירו: "הגיע הזמן שגם בארץ נעשה את זה, תראו איזה עניין זה עושה לכדורסל שקבוצה אחרת לוקחת גביע. בני השרון קבוצה מצויינת, הערכנו אותם מקצועית ואני שמח שעשינו משחק טוב. עכשיו נלך שלב שלב. הייתה כאן אווירה מדהימה ועם קהל כמו שלנו אי אפשר היה להפסיד את המשחק. אני חושב שבחודשיים האחרונים כל אחד מאיתנו מצא את המקום שלו".

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין אמר בסיום המשחק: "לכולם עכשיו נפתח התיאבון ואני מקווה שנשיג עוד תואר השנה. מילה טובה גם לכדורסל בישראל ואני מקווה שיהיו לנו עוד הרבה ערבים כאלה. הגיע הזמן לחייך אחרי 10 שנים, שמחה גדולה בירושלים. אני שמח מאוד בשביל הקהל הזה שלא יחזור עצוב לירושלים. מי שחי בתוך הקבוצה מבין כמה קשיים היו לנו בשנה האחרונה ואני שמח שהגענו לשיא בערב נתון עם קבוצה מצויינת ומאמן מצויין כדי לזכות בגביע. אני מאמין שהשחקנים יגיעו מפוקסים למשחק ביום שלישי, לגבי הפיינל פור עוד מוקדם לדבר אבל כמו שראיתם, הכל פתוח. לא השתנה שום דבר בקבוצה, אנחנו ממשיכים קדימה. אני לא רוצה לפתוח אשליות בנושאים שונים, אבל אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק".

מאמן בני השרון אפי בירנבוים: "שיחקנו עד הסוף ולא נתנו שתהיה תבוסה גדולה מדי. אחרי שירושלים התחילה להוביל היו חסרות אנרגיות. השחקנים נתנו הכל כדי שההפרש לא ישמח, כי היה משחק חד צדדי בחצי השני. ליותר מדי שחקנים שלנו לא היו רגליים הערב, צריך לתת מחמאות לקבוצה ממול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully