וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע חדש מהניילון

5.2.2007 / 22:40

לי ניילון ובני השרון הדהימו את מכבי ת"א עם ניצחון 87:94 בחצי גמר הגביע, ויתמודדו ביום חמישי מול הפועל ירושלים על תואר היסטורי

כשדן שמיר, מאמנה של הפועל ירושלים, הודיע כי יתייחס לגמר הגביע מול מכבי ת"א אם וכאשר ינצח את רמת גן, אפי בירנבוים ישב בצד והתרגז. ביומיים האחרונים מאמנה של בני השרון רמז שסנסציה מול מכבי ת"א בחצי גמר הגביע היא אפשרית, וכמה שהוא צדק כשהתוצאה בהיכל נוקיה הראתה 87:94 לבני השרון בסיום המשחק.

זה היה ערב כדורסל ענק עם כמה כוכבים מרכזיים, אף אחד מהם לא ממכבי ת"א. לי ניילון הוכיח שוב שהוא שחקן הרכש הטוב ביותר העונה, ארז כץ הראה שהנשמה הולכת וגדלה עם הגיל ואפי בירנבוים עשה את זה שוב למכבי ושוב בחצי גמר הגביע. אלה היו שלושת השחקנים המרכזיים באחד מהסרטים המוצלחים ביותר במסגרת המפעל שקוראים לו גביע המדינה.

ככל שקל לשבח את בני השרון, שכבר הובילה ב-20 הפרש במהלך המשחק, קשה לנתח ולומר משהו טוב על משחקה של מכבי ת"א, למרות שכמעט ברור לחלוטין שהיא הייתה מנצחת אם רק היו נותנים לה עוד חמש דקות. מה לעשות, נוון ספאחיה אמר מתחילת העונה כמה חשוב לשחק 40 דקות טובות והוא עדיין לא הצליח לעשות את זה. ניקולה וויצ'יץ' ודרק שארפ שוב עשו את העבודה, אבל האחרים בעיקר הזיקו וזה בדיוק הסיפור העצוב של סגנית אלופת היורוליג והדאבליסטית שבמקרה הטוב תסתפק באליפות השנה.

בני השרון רשמה פרק חדש בהיסטוריה של גביע המדינה וכמה שביא רוצה לסמן וי על המשימה האחרונה, ביום חמישי מול הפועל ירושלים המרשימה.

מחצית ראשונה

ההגנה של בני השרון עשתה עבודה מצויינת בפתיחה והובילה אותה ליתרון 2:14, כשמנגד ההגנה המקבילה התקשתה מאוד מול לי ניילון. מכבי ת"א המשיכה לאבד את עצמה ברבע הראשון המזעזע ביותר שלה השנה, והיתרון של בני השרון צמח כשמזרחי קבע 2:16. 2:45 דק' לסיום הרבע, ביינום קלע את הסל השני של מכבי ת"א במשחק, אלא שמזרחי הגיב בשלשה. החבורה של ספאחיה המשיכה לעשות שטויות גם בשניות האחרונות של הרבע הראשון, שהסתיים בתוצאה מדהימה - 10:22 לבני השרון.

בתחילת הרבע השני, יניב גרין זיהה את ליאור אליהו מתקרב לקרש ופירגן לו בהאלי-הופ, כדי לצמק את הפיגור לחד-ספרתי, 24:16. זה לא ממש הרשים את בני השרון וקוקי בלצ'ר העלה אותה ל-20:34 אחרי ארבע דקות. המשבר הגדול של מכבי ת"א המשיך עם עבירה טכנית של ששון, שאיפשרה לבני השרון לפתוח יתרון של 20 נקודות אחרי שלשה של ארז כץ.

גוראן יירטין עלה מהספסל ותרם שתי שלשות רצופות כדי לצמק ל-42:30 ולהחזיר את מכבי ת"א למשחק. הקהל של מכבי בנוקיה התעורר, ניילון רשם את ה"אייר בול" הראשון שלו והריצה של מכבי נמשכה. 42 שניות לסיום החצי, וויצ'יץ' שלח אסיסט נהדר לארנולד שהוריד למינוס 8 בלבד. בני השרון הצליחה לשמור על היתרון שנשאר לה והובילה 42:52 בהפסקה.

מחצית שניה

לי ניילון ביצע שתי עבירות בלתי מחויבות בתחילת הרבע השלישי והסתבך עם שלוש בסך הכל, מה שגרם להגנה של בני השרון להיות רפוייה יותר. ארז כץ, עוסמאן סיסה וקוקי בלצ'ר בשלשה מטורפת חיפו על זה בהתקפה והעלו את בני השרון ל-52:69, אחרי שש דקות. במצב הזה, ספאחיה כבר לא ידע מה לעשות ושלח את נואל פליקס לפרקט, אלא שהזר ה"מבוזבז" הגיב בעבירת תוקף בשלב קריטי של המשחק. בני השרון לא עצרה ומשה מזרחי קלע שלשה לקראת סיום הרבע השלישי כדי להעלות אותה ל-60:78.

מכבי ת"א פתחה את הרבע האחרון בשתי שלשות של הלפרין וביינום כדי לצמק ל-80:66. בהמשך, יסאיטיס היה קרוב מאוד להוריד את הפיגור של מכבי ת"א לחד-ספרתי, אבל החטיא שלשה ואיפשר לניילון להעלות את בני השרון ל-70:84. 3:15 דק' לסיום, ביינום הוריד ל-87:77 מהשלוש ופתח מחדש את התקווה האחרונה של מכבי ת"א להציל את המשחק הזה. התקווה הפכה לדרמה כששארפ קלע שתי שלשות ברציפות והוריד ל-91:87 כשנותרה 1:02 דק' לסיום. מכבי ת"א זכתה להזדמנות פז כשניילון החטיא זריקה, אבל גם ביינום עשה את זה כשנותרו 33 שניות לסיום ומשה מזרחי סגר עניין מהעונשין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קלעים

קלעו לבני השרון: לי ניילון 31, קוקי בלצ'ר 20, משה מזרחי 16, ארז כץ 8, ג'ייסון וויליאמס 7, עוסמאן סיסה וניצן חנוכי 6 כל אחד.

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 22 ו-6 אסיסטים, וויל ביינום 18, דרק שארפ 14, ג'יימי ארנולד 12, גוראן יירטין 10, ליאור אליהו 6, יותם הלפרין 5, נואל פליקס 0, טל בורשטיין 0 (0 מ-5 מהשדה ב-17 דקות), סימאס יסאיטיס 0 (ב-10 דקות).

בירנבוים: "לי ניילון היה גדול כמו שהוא הכריז"

מאמן בני השרון, אפי בירנבוים, אמר בסיום: "היום חרגתי ממנהגי אחרי המשחק ודיברתי עם השחקנים בחדר ההלבשה, ואמרתי להם: 'הדבר הכי גדול שיש למכבי זה המסורת והיום הם ניצחו קבוצה כזו גדולה עם מסורת'. למכבי ת"א הייתה בשנים האחרונות אחת הקבוצות הגדולות אי פעם באירופה, אבל היום זו קבוצה אחרת. זו קבוצה טובה ואני מאמין שהיא עוד תגיע העונה לפיינל פור, אבל אנחנו בנינו קבוצה נפלאה, עשינו דבר גדול והאמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה.

"אני בדרך כלל לא נוהג לציין שחקן מצטיין, אבל לי ניילון היה גדול כמו שהוא הכריז. הוא עשה דבר שלא ייעשה ואמר שננצח, אני שמח שהוא עמד בזה. ארז כץ הוא שחקן גדול עם לב גדול והשנה הוא מרגיש המון ביטחון יחד איתי".

לקראת המשחק מול הפועל ירושלים, אמר בירנבוים: "יהיה קשה מאוד. זו קבוצה גדולה עם קהל גדול. אנחנו אולי נהיה עם מיעוט בקהל, אבל נבוא עם לב גדול. אנחנו לא פייבוריטים, קבוצות אירופיות כמו מכבי ת"א וירושלים עובדות בסטנדרטים אחרים, הערב ראינו שאנחנו יודעים לצמצם פערים, אבל אני ממש לא חושב שאנחנו פייבוריטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully