וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”לא חשבתי שכך זה יסתיים”

לי בוץ

4.2.2007 / 19:33

המתיחות בין שום להנהלת הפועל ת"א הייתה ידועה לכל, אבל העיתוי של פיטוריו הפתיע גם את המאמן. ניר לוין יעביר אימון ראשון

ניר לוין מונה אתמול (ראשון) למאמן הפועל ת"א עד לסיום העונה. זאת לאחר שמוקדם יותר הודיעה הנהלת הקבוצה למאמן יצחק שום על סיום תפקידו, לאחר פגישה אליה נקרא המאמן בשעות הערב. מהפועל נמסר כי הצדדים נפרדו ברוח טובה.

יניב קובוביץ', ממערכת "הארץ", מוסיף כי עוד לפני הפגישה עם שום, סגרה הפועל עם לוין עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת, וכשעה קלה לאחר הפגישה עם שום, יצאה ההודעה על זהות המאמן החדש. לוין עצמו עדיין מקבל שכר מהפועל פ"ת, ולכן יחתום בהפועל רק כאשר יסדיר את ענייניו מול קבוצתו לשעבר. בכל מקרה, היום הוא כבר יגיע לאימון.

"לא חשבתי שכך זה יסתיים", אמר שום לאחר הפגישה, "אבל היתה שיחה בנינו והם החליטו מה שהחליטו. היתה שיחה של עשר דקות שבה אמרו לי שאני לא ממשיך. לא קיבלתי הסברים מההנהלה על המהלך הזה וגם לא ביקשתי הסברים . אני עוזב את הפועל בראש מורם ומרוצה מההישגים שלנו העונה. אני רוצה להודות לשחקנים שלי ולקהל הנפלא של הפועל, לצוות המקצועי, הרפואי והלוגיסטי על התקופה שעברנו יחד. כל מה שאני רוצה היום, זה להיות קצת עם המשפחה שלי ולקבל שקט אחרי כל מה שהיה בתקופה האחרונה".

כזכור, מתחילת העונה שרר נתק בין שום להנהלת הפועל ת"א, ולא פעם שקלו חברי ההנהלה לסיים את מערכת היחסים המקצועית עם שום. בימים האחרונים גברו הקולות בהנהלה לפטר את המאמן וההחלטה הסופית התקבלה כבר אמש (שבת), לאחר שהקבוצה לא הצליחה לנצח בבית את הפועל כפר סבא, ששיחקה דקות רבות בעשרה שחקנים.

שחקני הפועל ת"א היו מופתעים, יותר מהעיתוי של הפיטורים ופחות מההחלטה. "מוזר שעשו את זה דווקא עכשיו לפני ריינג'רס", אמר אחד השחקנים. "אנחנו מקווים שמי שיבוא יכין אותנו בצורה ראויה כדי שכל מה שעשינו עד עכשיו לא ייפגע". שחקן אחר הוסיף: "חבל על שומי, הוא דווקא היה בסדר איתנו, אבל אם זה מה שההנהלה החליטה אז כנראה שהם יודעים מה הם עושים".

המאמן הנכנס, ניר לוין, העדיף שלא לדבר יותר מידי לאחר המינוי. בראיון לגלי צה"ל סיפר המאמן שהוא התנה את החתימה עימו בכך שהנהלת הפועל תסגור קודם לכן את ענייניה מול שום. "אני שמח להיות מאמן הפועל ת"א", הוא אמר אתמול, "ויודע שמחכה לי הרבה עבודה". לוין, שיעביר כבר היום את אימון הבוקר של הקבוצה, אימן בעבר מספר משחקני הפועל ת"א - טל חן בצפרירים חולון, ברוך דגו במכבי ת"א וגילי ורמוט בהפועל חיפה. "ניר הוא אחלה מאמן", אמר אחד השחקנים לוואלה! ספורט. "בטוח שהוא יביא אותנו להצלחות". שחקן אחר הוסיף: "יותר רע משום, הוא לא יכול להיות".

גם אוהדי הפועל ת"א לקחו צד: "מאסנו בשום"

אתמול התעוררו שחקני הפועל ת"א לגל הביקורות כלפי מאמנם היוצא, יצחק שום, כפי שקרה העונה כמעט בכל פעם שהאדומים איבדו נקודות. השחקנים השתדלו שלא לקחת צד במתיחות בין המאמן להנהלת הקבוצה, אך גם להם היה קשה להישאר אדישים לביקורות שהטיחו הצדדים זה בזה באמצעי התקשורת.

"אנחנו משתדלים שלא להתייחס לכל מה שאומרים, אבל אנחנו לא יכולים לשחק את המטומטמים שלא מודעים למה שקורה במועדון", סיפר אחד משחקני הקבוצה בשעות הצהריים. "חבל ששומי וההנהלה לא סוגרים את העניינים ביניהם ומעבירים מסרים אחד לשני דרך התקשורת. לא מתאים למועדון כמו הפועל ת"א להתנהל בצורה כזאת".

שחקן אחר הוסיף: "שום לא האשם היחיד ביכולת שלנו, גם לנו השחקנים יש אשמה בכך שאנחנו לא תמיד מספקים את הסחורה. מדברים על המתיחות הזאת מתחילת השנה ולא עושים עם זה שום דבר. או שיעשו משהו או שירגיעו את העניין הזה, גם כל הדיבורים שלהם בתקשורת פוגעים בקבוצה".

מקורבים למאמן היו נסערים במיוחד מהעליהום התקשורתי, לטענתם, שנעשה לו: "עושים לו עוול. מדובר במאמן עם הישגים לא רק בכדורגל הישראלי אלא גם בכדורגל האירופאי. הוא לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד ובתקשורת עסוקים כל היום בלהכפיש את שמו. מדובר במאמן ובאדם משכמו ומעלה. איך אפשר לבקר בצורה כזו נחותה בנאדם שעבר כל כך הרבה בקריירה שלו?".

גם לחלק מאוהדי הפועל הגיעו מים עד נפש, ומספר אוהדים החליטו לשים קץ לשתיקה ולתמיכה העיוורת שנתנו למאמן החל מתחילת העונה. כזכור, ביקורות כלפי שום בקרב האוהדים החלו לצוץ כבר לאחר המשחק הראשון בטורניר אברמוביץ', אז טענו האוהדים כי המאמן זלזל בדרבי כשעלה עם ההרכב החזק שלו מול צסק"א מוסקבה, משחק שכזכור עלה לאדומים בשני פצועים.

היום, עוד לפני ההחלטה על פיטוריו של שום, יצאו אותם אוהדים בהודעה רשמית שאינה משתמעת לשני פנים: "קהל אוהדי הפועל תל אביב אינו נוהג להתערב בענייניה המקצועיים של הקבוצה וידוע כקהל העומד מאחורי הקבוצה, שחקניה ומאמניה ללא תנאי. שתקנו למול סערות וטלטלות רבות, מתוך רצון לתת שקט למועדון ומתוך אמונה במערכת ובאנשים הפועלים בה. עם זאת, התנהלותו של יצחק שום לאורך העונה שמה קץ לסבלנותנו".

"האיש הטוען כי אין לו מקורבים, אך נקשר בציטוטים רבים מכדי שנוכל להאמין לטענותיו כי הכל מומצא. כאן המקום להבהיר כי הלחץ אשר הופעל על הנהלת הקבוצה בתחילת העונה ומנע את פיטוריו, לא נעשה למען יצחק שום האדם. יצאנו אז נגד דרך התנהלות בה מאמן עומד להיות מפוטר בתחילת עונה. שגה יצחק שום כאשר חשב שקהל אוהדי הפועל ת"א עומד מאחוריו ויהי מה".

"התנהלותו של שום מראה אי רצון לאמן את הפועל תל אביב. מאמן אשר מגיע מספר דקות לפני אימון ועוזב מיד לאחריו, אינו מחויב למועדון. מאמן אשר מגמד אתגרים החשובים למועדון ולאוהדיו (הוא כבר ניצח דרבים גדולים מאלה), אינו מבין את רוח המועדון בו הוא נמצא. יצחק שום, בהתבטאויות הבלתי נגמרות של מקורביו ובהתנגחויותיו עם הנהלת הקבוצה, הפר את השקט היקר שכל כך אפיין את המועדון והפך אותו לזירת התגוששות ילדותית".

"האיש אשר אוהב להצהיר על עצמו כי היה חלק מכל צומת בכדורגל הישראלי, מתייחס לאחד ממפוארי המועדונים הישראליים כאל תחנה נוספת בכביש, בדרכו להציע עצמו במקומות אחרים. אין בכוונתנו לשתוק יותר, מאסנו בו, ואנו שולחים לו מכאן מסר: לא נשתוק יותר. נמרר את זמנך במועדון, כל זמן שתמשיך לזלזל בנו ובקבוצה".

מן הראוי לציין כי היו גם אוהדים שהביעו סלידה מנוסח המכתב והדגישו כי לא מדובר בכלל אוהדי הפועל ת"א, אלא בקומץ אוהדים בלבד.

המשחק מול מכבי נתניה הוקדם לשבת

משחק החוץ הקרוב של האדומים מול מכבי נתניה הוקדם ב-24 שעות, מיום ראשון ליום שבת. זאת בשל העובדה שהאדומים יתמודדו ביום רביעי שלאחר מכן בגביע אופ"א מול גלזגו ריינג'רס, מה שמשאיר לקבוצה ארבעה ימים להתכונן למפגש מול הסקוטים בבלומפילד. היום קיבלו השחקנים יום חופש ומחר יחזרו לאימונים לקראת המפגש עם חניכיו של ראובן עטר.

מהאימונים בימים הקרובים יעדרו דני בונדר, רמי דואני וגילי ורמוט, שיתאמנו תחת הדרכתו של גיא לוי בנבחרת הצעירה, כמו גם שביט אלימלך, המשתייך לסגל של דרור קשטן. לעומתם, מי שאמור לחזור לאימונים הוא הקפטן יוסי אבוקסיס, זאת לאחר שיסיר את התפרים ברגלו.

עדכון ראשון: 4.2.07, 15:19
עדכון אחרון: 4.2.07, 19:33

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully