וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א מחכה להגרלה

שגיא ניר

4.2.2007 / 7:01

היום ב-14:00 תערך הגרלת הטופ 16 ביורוליג. להיכל יגיעו טאו או דינמו מוסקבה, פו אורטז ואולי גם אריס. עדכונים חיים בוואלה! ספורט

עבירה בלתי ספורטיבית על דרק שארפ, מטבע שזרק אוהד מכוער אל מצחו של דימוס דיאמנטידיס וההתחרפנות השבועית של ז'ליקו אובראדוביץ' – כל אלו כבר עמוק מאחורינו. מכבי תל אביב יכולה לשכוח את דרך החתחתים שעברה עד שסיימה במקום השני הצפוי בבית ב' ולהתחיל לרענן את קלטות הסקאוטינג בארון של דני גוט. הכיוון: טאו ויטוריה, דינמו מוסקבה ופו אורטז עם הפנים כבר לשלב ההצלבה, שנראה קרוב מתמיד לאור היריבות הצפויות בטופ 16.

היום בצהריים (14:00) תתקיים הגרלת הטופ 16 של היורוליג, שתחלק את הקבוצות שנותרו במפעל לארבעה בתים של ארבע קבוצות, מהם יעפילו שתי הראשונות לשלב ההצלבה שיקדם לפיינל פור באתונה. שתי ההגבלות העיקריות לקראת ההגרלה מפזרות מעט מהערפל בכל הקשור ליריבות הצפויות לצהובים. ביורוליג לא רוצים להפגיש שתי יריבות מאותו בית מוקדם וכאלו מאותה מדינה, לפחות לא בקבוצות הדירוג הראשונות, כך שכבר כעת ברור כי מכבי תל אביב תימנע ממפגש עם שתיים מהמועמדות הבכירות לתואר, האלופה צסק"א מוסקבה ומארחת הפיינל פור פנאתינייקוס. לפיכך, המדורגת ראשונה בבית אליו תוגרל מכבי תהיה טאו ויטוריה, יריבה ותיקה מהפיינל פורים האחרונים, או דינמו מוסקבה, שהגיעה העונה ליורוליג רק בזכות זכייתה ביול"ב קאפ אשתקד.

ומי ימנע את שיחזור גמר היורוליג של העונה שעברה, בין מכבי וצסק"א, כבר בטופ 16 הקרוב? פיני גרשון כמובן, שקבוצתו אולימפיאקוס מדורגת שניה ולא תוכל לפגוש את פנאתינייקוס (אותה מדינה), טאו ויטוריה ודינמו מוסקבה (ששיחקו איתו בבית המוקדם). פפאלוקאס לא יגיע בשלב הזה להיכל, אבל מפגש חוזר בין פיני למסינה יהיה גם יהיה. דיוויד בלאט, לשעבר מאמן מכבי תל אביב והיום בבנטון טרוויזו, יפגוש בטופ 16 את הקבוצה שלא תשחק מול מכבי, מבין טאו ודינמו מוסקבה.

האוהדים הצהובים עוד לא יודעים אם יטוסו למוסקבה או ויטוריה, אבל יריבה ודאית אחת בטופ 16 כבר יש – פו אורטז. מבין קבוצות הדרג השלישי יודעת גם אפס פילזן כי תשחק בבית של פנאתינייקוס. אחת מבין חובנטוד בדאלונה או מלאגה, ששיחקו בבית המוקדם עם מכבי תל אביב, תצטרפנה לבית של צסק"א ואולימפיאקוס. בדרג הרביעי יהיה כבר בלתי אפשרי להתמיד בהגבלה לפיה קבוצות מאותו בית מוקדם לא תוכלנה להיפגש, כך שלאריס סלוניקי, שלא תשחק מול פאו או פיני, סיכוי של 50 אחוז להיות מוגרלת עם מכבי תל אביב.

דירוג הקבוצות בטופ 16:

דרג א': צסק"א מוסקבה, טאו ויטוריה, פנאתינייקוס ודינמו מוסקבה.

דרג ב': מכבי תל אביב, אולימפיאקוס, בנטון טרוויזו וברצלונה.

דרג ג': חובנטוד בדאלונה, מלאגה, אפס פילזן ופו אורטז.

דרג ד': רומא, פרטיזן בלגרד, אריס סלוניקי ופרוקום סופוט.

אפשר להתחיל במעקב

טאו ויטוריה

אחרי שהוכתה על ידי מכבי בגמר לפני שנתיים ובחצי הגמר אשתקד, תשמח ודאי הקבוצה הבאסקית לנקום בקבוצה הצהובה החלשה יחסית של העונה. טאו אינה קבוצה מבריקה, אבל בעונה כמו זו של היורוליג, זכיה שלה בתואר לא תהווה הפתעה.

המאמן ולימיר פראסוביץ' עדיין שם, כמו גם לואיס סקולה וטיאגו ספליטר, שקיבלו העונה חיזוק משמעותי בקו הקדמי עם צירופם של קאיה פקר הטורקי ומירזה טלטוביץ' הבוסני. הרכז הארגנטיני פאולו פריג'יוני ישמח ודאי לקבל את מכבי בלי ההגנה המטרידה של וויל סולומון, ששיתק אותו בחצי הגמר אשתקד, מה שיאפשר חופש פעולה גם לגארדים איגור רקוצ'ביץ', פרד האוס וסרקאן ארדוגאן. זוראן פלאניניץ', אותו רצו מאוד במכבי בקיץ, פצוע.


דינמו מוסקבה

אלמלא הזכיה ביול"ב קאפ בעונה שעברה, לא היתה מגיעה הקבוצה של דושאן איבקוביץ' ליורוליג. כעת, אחרי שהקדימה קבוצות יורוליג ותיקות כמו אולימפיאקוס, אפס פילזן וקלימאמיו בולוניה בבית המוקדם, הפיינל פור נראה כמו אפשרות ריאלית בהחלט.

סגל ארוך יש לאיבקוביץ', ששני השחקנים הבכירים שלו הם יוונים: הסנטר לזארוס פפאדופולוס, שקולע 15.6 נקודות לערב וקולט 6.8 כדורים למרות שהפסיד 5 משחקים בשל פציעה, וההבטחה המפוספסת אנטוניוס פוטסיס, שתורם 14.2 נקודות ו-6.4 ריבאונדים. את הסגל מעטרים גם הרכז אדי גיל, הגארדים טראוויס האנסן ודמיטרי דומאני והפורוורדים בויאן פופוביץ' וסרגיי מוניה.


פו אורטז

המאמן הפיני גורדון הרברט הוביל את הקבוצה הצרפתית למאזן 7:7 בבית ג', אבל גם זה הספיק לו לדרג שלישי בטופ 16.

השחקן המוביל של פו הוא מייקל רייט, לפני שלוש שנים מחליפו של יניב גרין בהפועל תל אביב של ארז אדלשטיין, והיום שחקן של 16.1 נקודות ו-4.7 ריבאונדים בממוצע במפעל. הרכז ארון מיילס תורם 9.4 נקודות ו-4.1 אסיסטים, כשסביבו משחקים גם הפורוורדים האמריקאים בריטון ג'ונסן ומייקל באואר והגארדים קלינטון האריסון וריקרדו גריר, שישמח ודאי על ההזדמנות לפגוש בארץ את אחיו ג'ף, שחקן עירוני נהריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully