וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי לא מסתפקת בצמרת"

לי בוץ

28.1.2007 / 23:10

אלי כהן קיבל תיאבון אחרי הדרבי. רוסו ירד עצבני על שהוחלף ולא לחץ יד למאמנו. צלבי קרס רוססו על מכוניות של אוהדי מכבי. 26 אוהדים נעצרו

עמי שומן

בסיום ה-0:0 בדרבי התל אביבי בין מכבי הפועל התפזר העשן וכל קבוצה הלכה הביתה עם נקודה באמתחתה. מי שיכולה להיות הכי מרוצה היא בית"ר ירושלים.

"שוקל לפנות לערכאה אזרחית"

מאמן מכבי ת"א, אלי כהן, נשמע מאוכזב: "לא היה לנו המחץ. בית"ר חיפשה חלוצים והביאה שניים. לה יש אמצעים ולנו אין. אין מה לעשות זה הסגל, אולי יתמזל מזלנו ויגיע חלוץ בדקה ה-90. מכבי ת"א לא מסתפקת במקום בצמרת. אני רוצה להתמודד כמה שיותר גבוה. מה גם שהשנה הקבוצות מקרטעות ויש לנו הזדמנות מצויינת עם השחקנים הצעירים להשיג משהו".

"תשאלו למה לא ניצחתי בדרבי, לא למה אני לא מנוצח בדרבים", הוסיף המאמן. "הרבה הזדמנויות לא היו לנו, הרוח גם השפיעה, זה אמנם לא תירוץ אבל לא היתה לנו התעוזה ללכת יותר קדימה וללחוץ את הפועל בדקות הטובות שלנו. אי אפשר לומר שלא היינו טובים. בשלבים מסוימים היינו יותר נמרצים. כששיחקנו על הדשא ולא באוויר היינו טובים יותר. הכנסנו כדורים לרחבה, אבל לא השכלנו להבקיע".

ג'ובאני רוסו, שהוחלף על ידי ארז מסיקה בדקה ה-64 ירד לספסל עצבני מאוד, לא לחץ את ידו של אלי כהן או של מישהו מהצוות המקצועי ואף לא דיבר עם המאמן בחדרי ההלבשה. רוסו גם סרב להתראיין בסיום המשחק וטען שנאסר עליו לדבר, למרות שלא כך היה. "זה רק מראה על האופי שלו ועל כך שהוא אוהב לנצח", הסביר אלי כהן.

מכבי צפויה לספוג קנס כספי כבד בעקבות אוהדיה, שהדליקו הערב לא פחות מ-11 אבוקות ומספר דומה של רימוני עשן צהובים וכחולים, שניים מהם בשערים 4-5 של אוהדי הפועל.

"אין לנו סמכות במגרש", הבהיר הבעלים לוני הרציקוביץ', "מלבד אולי להדליק את הפרוז'קטור. אנחנו מתכוונים לפנות לבתי משפט אזרחיים בארץ כדי להפסיק את מחול השדים הזה. ההתאחדות לא עושה את הפעולות מול המשטרה. המירוץ של חתול ועכבר סביב האבוקות הוא פתטי, מספיק להעניש את הקבוצות. ההתאחדות מנוהלת בצורה מחפירה, צריך לפרק אותה ולעשות סדר".

על המשחק עצמו, אמר הרציקוביץ': "אני מאוכזב שלא ניצחנו, אבל מצד שני כדי לנצח צריך כדור ברשת. לא היינו רחוקים מזה, אבל הכדור לא נכנס וחבל. קיוויתי וחשבתי שננצח ולצערי זה לא קרה, אבל צריך לדעת לקחת את מה שיש. הלוואי שיהיו עוד דרבים כאלה עם כדורגל טוב והרבה קהל".

הבעלים של מכבי לא נרגע מההתקפה של שמעון ציטרון מהנהלת הפועל ת"א: "אין לי מושג מה ציטרון רצה ממני, ואני ממליץ לכל אחד להתעסק בקבוצה שלו כי אנחנו ביחסים טובים עם מוני הראל וכל החבר'ה בהפועל".

מושיקו מישאלוב דיבר על המשחק: "התוצאה הזו מרחיקה אותנו מהמקום הראשון. היה משחק טוב, רק חבל שלא היו שערים. למרות שנראינו טוב במגרש, הרגישו שאבי לא נמצא. הקהל של מכבי נפלא, אני עצוב שלא ניצחנו בשבילם".

ארז מסיקה, שקיבל דקות ליגה אחרי תקופה ארוכה בה לא ראה דשא, סיכם: "היה מרגש. אחרי הזמן שלא שיחקתי להכנס למשחק דרב זאת חוויה גדולה".

"הזוכה הגדולה של המשחק היא בית"ר ירושלים"

בצד האדום של העיר, אמר יצחק שום: "לא הרווחנו נקודה ולא הפסדנו שתיים. זה לא היה משחק כדורגל, אלא מלחמה עם הרבה רצון ואגרסיביות. אם לא ניצחנו, מה שחשוב זה שלא הפסדנו. הייתי מעדיף תיקו 2:2".

"הזוכה הגדולה של המשחק היום היא בית"ר ירושלים", הוסיף שום. "בגלל שהפסדנו בדרבי הראשון, היה חשוב לנו לא להפסיד היום ולהישאר במקום השני. נחכה לשבת הקרובה, למשחק של בית"ר נגד חיפה, נקווה שתהיה שם תוצאה טובה ושאנחנו ננצח את כפ"ס ונתקרב למקום הראשון. ברור שבמשחק כזה, שאין לך הרבה מצבים, אתה חייב לנצל את המעט שיש לך. לא עשינו את זה. אני מקווה שנשיג את המקום הראשון בזמן הנכון".

כשנשאל על כך ששחקניו נראו עייפים בסיום, השיב המאמן: "לא השפיעה שום עייפות, בשלב האחרון של המשחק בדרך כלל יש מספר שחקנים עייפים, אבל אין שום קשר למשחק שהיה ביום חמישי מעבר לפציעות שאיתן היינו חייבים להתמודד".

"בסוף העונה נספור את הנקודות", סיכם שום. "את כל המטרות שהצבתי לקבוצה השגתי. גם באירופה וגם בארץ. גם ריינג'רס סיימו ב-0:0 בליגה".

שי אבוטבול: "משחק די משעמם. בגלל מזג האוויר, התפתח משחק לא טוב, אבל בשביל האוהדים שלנו התוצאה הזו יחסית בסדר, כי נלחמנו. כולם נתנו את כל מה שיש להם. נשתדל יותר בפעם הבאה. פיזית, הטורניר הרוסי לא פגע בנו".

טל חן, שנכנס כמחליף לראשונה מאז שקרע את שריר המפשעה אמר: "היה משחק עם המון לחימה. דרבי הוא לא משחק רגיל. כל אחת מהקבוצות ניסתה לא להפסיד במשחק הזה, כשהמגמה שלנו היתה לנצח. אנחנו יוצאים מעודדים כיוון שהתוצאה לא הכי טובה אבל גם לא רעה. צברנו עוד נקודה ומכבי ת"א לא עברו אותנו. נשארנו במקום השני וזה חשוב. אנחנו ממשיכים הלאה".

ברוך דגו סיכם: "היה משחק אגרסיבי. ברור שזה לא מה שציפינו כי רצינו להתקרב לבית"ר, אבל גם תיקו זה טוב. יש עוד הרבה משחקים, ושום דבר עדיין לא סגור".

צלבי קרס אדומים רוססו על מכוניות של אוהדי מכבי

עוד לפני המשחק נעצרו על ידי שוטרי מרחב יפתח שלושה חשודים בגילאי 17 ו-19, שנצפו מסתובבים בין השיחים באזור האצטדיון, דבר שעורר את חשדם של השוטרים שעיכבו אותם לבדיקה. בסמוך לנערים נתפסו שני סכינים והשלושה הועברו להמשך חקירה במרחב יפתח.

במהלך המשחק נעצרו עוד 26 אוהדים בגין הפרות סדר והחזקת אמל"ח. המשטרה מצאה גם שבעה חזיזים ורימון הלם אחד שלא הודלקו. למרות המספר הרב של העצורים, אוהדי מכבי ת"א הצליחו פעם נוספת להערים על המשטרה, אולי בגלל שזו התעסקה באיסור על הכנסת מטריות למרות מזג האויר הסוער.

"ראינו שהמטריות הוכנסו בצורה מאורגנת", הסביר מפקד מרחב מחוז יפתח. "באמצעות המטריות הגדולות מסתירים את מצלמות האבטחה בכניסות. אין לנו בעיה שיכניסו אבוקות שיודלקו בצורה מסודרת, רימוני עשן לא נאשר".

אוהדי הפועל ת"א כעסו בסיום על העובדה ששני רימוני עשן צהובים הודלקו בשערים 4-5, זה הדרבי השני ברציפות. לטענת האוהדים את הרימון בשער 4 הדליקה נערה, אוהדת מכבי שלבשה מעיל אדום, עליה לא ריחמו האוהדים והיכו אותה עד שהשוטרים התערבו ופינו אותה לשער 2.

"אז מה אם זאת היתה בחורה?", אמר אחד האוהדים האדומים שנכחו באירוע. "אני מקווה שזה ילמד אותם לא לעשות את זה יותר ושהם יבינו שאם בטעות מקרה כזה יחזור על עצמו, התוצאות יהיו חמורות הרבה יותר".

עם או בלי קשר לרימוני העשן, בסיום המשחק גילו מספר אוהדי מכבי ת"א כי צלבי קרס אדומים רוססו על מכוניותיהם, ככל הנראה על ידי אוהדי הפועל ת"א. אותם אוהדים צפויים להגיש תלונה במשטרה.

הנהלת מכבי ת"א הנפיקה לקראת המשחק עלונים מושקעים בהם פורסמו בין היתר ראיון בלעדי עם אבי יחיאל, סגלי הקבוצות וגם שירון אוהדים. באחד השירים שהודפסו בעלונים, אשר חולקו ביציע הכבוד ובתא העיתונאים, לא ויתרו הצהובים גם על השורה הלא כל כך סימפטית: "מנגב ת'תחת עם צעיף שהוא אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully