וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו בעיה גדולה בהגנה"

28.1.2007 / 22:27

נוון ספאחיה "גילה את אמריקה" אחרי הקרב בעפולה שהסתיים בניצחון 94:96 למכבי ת"א. בני השרון-ר"ג 90:92, הגבעה ניצחה את נהריה

עם הצגות כאלה, לפעמים קשה להבין איך הידרדרה ההתעניינות בכדורסל המקומי ולמה משחק כל כך צמוד בין אלופת המדינה בכדורסל לעולה החדשה, כל כך רחוק מלעניין כמו הדרבי התל אביבי בכדורגל. תוסיפו לזה עוד סל ניצחון במשחק בין בני השרון לעירוני ר"ג ותקבלו מחזור סוער. זה מרגש מישהו? תחליטו אתם. אנחנו ננסה להמשיך ולתת צ'אנס לליגה שלנו.

אז מכבי ת"א יכלה לסגור את המחזור הזה עם הסיוט הגדול ביותר של שמעון מזרחי, אבל בסופו של דבר זו הייתה הפועל עפולה/גלבוע, שהגישה לו ולמכבי ת"א ניצחון 94:96 על מגש. גם עירוני ר"ג ראתה את הניצחון על בני השרון בחוץ, אלא שארז כץ קלע שלשת ניצחון בדרך ל-90:92 לזכות בני השרון. הפועל גליל עליון פתחה מצויין מול אליצור אשקלון, נרגעה בהמשך אבל חזרה מהדרום עם ניצחון 92:102, שמשכיח קצת מהצרות. באולם באור יהודה ראינו קבוצה נהדרת מבית היוצר של עופר ברקוביץ', שהביסה את עירוני נהריה 78:94. נהריה, זוכרים? זו שבנתה על המקום השני העונה.

הפועל גלבוע/עפולה - מכבי תל אביב 96:94

רק בשביל האווירה באולם שבעמק, היה שווה להתייחס למשחק הזה, אלא ששחקני עפולה/גלבוע, רצו להוכיח שיש להם גם כדורסל איכותי. המשחק נפתח בקצב מהיר והסתבר שזה היה דווקא לרעתה של מכבי ת"א, שראתה את טונג'י אוואג'ובי מעלה את המארחים ליתרון 6:12 אחרי כמעט חמש דקות. נוון ספאחיה התעורר אחרי פסק זמן ועשה את החילופים הנדרשים וניקולה וויצ'יץ' צימק ל-16:15, כשנותרו 3 דקות לסיום הרבע. הקבוצה של דני פרנקו ממש לא נבהלה מזה, והגיבה בריצת 1:6 כדי לפתוח את היתרון מחדש. י סוכר יכל לסגור את הרבע ביתרון של שמונה נקודות, אבל החטיא פעמיים מהעונשין, וויל ביינום ניצל את זה כדי לקלוע שלשה עם הבאזר ולצמק ל-26:23.

מכבי ת"א המשיכה במשחק המפוזר בתחילת הרבע השני, שכלל גם אחוזים נוראים מהשלוש. טל בורשטיין, שלקח את העניינים לידיים, השיג את הנקודות הראשונות אחרי 2:20 דקות ובהמשך גם העלה את מכבי ת"א ליתרון ראשון מהדקה הראשונה במשחק, אבל אוואג'ובי הגיב בחמש נקודות רצופות. עפולה כבר עלתה ל-40:46, אבל ההתקפה החלה לזייף, איבדה ארבעה כדורים ברצף והגישה למכבי ת"א את האפשרות לבצע מהפך ולעלות ליתרון 46:49. האם כאן נשברה עפולה? ממש לא. שלשה של אורלנד ופעולה נוספת של הול החזירו אותה ליתרון, 49:51 בהפסקה.

בפתיחת הרבע השלישי, עפולה המשיכה לבצע טעויות טפשיות בהתקפה ואחרי 2:30 דק', וויצ'יץ' העלה את מכבי ת"א ל-55:56. הקרואטי ניסה לשמור על היתרון והיה היחיד שהצליח לייצר נקודות בדקות האלה, אבל זה לא הספיק מול אוואג'ובי, שהחזיר את עפולה ל-62:64. היתרון נע בין שני הצדדים בדקות הבאות, כשעפולה נהנית מחופש פעולה בהגנה של סגנית אלופת היורוליג ומכבי ת"א ממשיכה להתקשות מול קבוצת ליגת על בינונית. הרבע השלישי הסתיים ב-70:72 למכבי ת"א.

ג'יימי ארנולד קלע שלשה בפתיחת הרבע האחרון והעלה את מכבי ת"א ליתרון 70:75, הגדול ביותר שלה במשחק. הפעם נראה היה שעפולה לא תחזור מזה, אבל אבי סוכר חשב אחרת והוסיף עוד אסיסט לג'רמיין הול כדי להחזיר את עפולה ליתרון, 77:78. בשלב הזה, הול יצא בעבירה חמישית כשנותרו 4 דקות לסיום, אבל שלשה של גור פורת קבעה 79:81 לעפולה. 2:25 דק' לסיום, וויל ביינום החזיר את האורחים ליתרון 83:86. הדרמה נמשכה עם עוד שתי שלשות מטורפות של אורלנד וגוני וזרעאלי, שהישווה ל-89:89 כשנותרה דקה לסיום. 14 שניות לסיום, פורת ביצע את הטעות הקשה של המשחק עם כיסוי רע בריבאונד ואיפשר לליאור אליהו להעלות את מכבי ל-91:94. עפולה יצאה להתקפת נגד, דני פרנקו תידרך את יהוא אורלנד לקלוע מהשלוש ובערב משוגע כזה, זה בדיוק מה שקרה. עפולה הישוותה ל-94:94, כשנותרו 11 שניות לסיום. שארפ נעצר מייד בעבירה ודייק פעמיים מהעונשין. עפולה איבדה כדור בהתקפה האחרונה במשחק ומכבי ת"א חגה את הניצחון.

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה אמר בסיום לספורט 5: "אמרתי לפני המשחק שאנחנו עייפים מנטלית וראיתם כמה קשה לנו מול שחקנים צעירים. קשה לי להסביר למה התקשינו ככה ולמה ליאור אליהו שיחק ככה, אבל זה הכדורסל וצריך להסתכל על זה גם כחוויה חשובה לנסיון שלנו. יש לנו בעיה גדולה מאוד עם ההגנה שלנו, כל השאר בסדר גמור".

וויל ביינום: "אין בינינו ממש כימיה נכון לעכשיו ובגלל זה אנחנו מפסידים הרבה. חסרה לנו קשיחות, קיבלנו יותר מדי ליי אפים ואנחנו צריכים לעבוד קשה על ההגנה במשחק המעבר".

יהוא אורלנד: "פיספסנו ניצחון על מכבי וזה משנה את העונה. מוזר להגיד פיספוס על מכבי ת"א, אבל בהרבה שלבים של המשחק היינו יותר טובים מהם. לא רצנו בתרגיל האחרון ובא לי לבכות. האווירה באולם הייתה מדהימה וזה לא רק נגד מכבי ת"א. מגיע לאגודה הזאת קבוצה בליגת העל ואני מקווה שנמשיך לעשות עבודה טובה, כי הניצחונות יגיעו".

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 23, וויל ביינום 19, ליאור אליהו 18, יותם הלפרין 10, ג'יימי ארנולד וטל בורשטיין 9 כל אחד, דרק שארפ 5, שרון ששון 2, נואל פיליקס 1.

קלעו לעפולה/גלבוע: ג'רמיין הול 25, טונג'י אוואג'ובי 19, יהוא אורלנד (5 מ-7 לשלוש) וגוני יזרעאלי 15 כל אחד, גור פורת 13, אבי סוכר 7.

בני השרון - עירוני רמת גן 90:92

דריל וילסון, הרכש החדש של עירוני ר"ג, הצהיר כוונות כבר מהדקות הראשונות עם שתי שלשות בפתיחה. ג'יי לואיס המשיך במומנטום והעלה את הרמת גנים ל-13:17, אבל בני השרון לא איפשרה לאורחים לברוח. לקראת סיום הרבע הראשון קוקי בלצ'ר קלע שלשה ועשה מהפך בדרל ליתרון 26:29 לבני השרון בסיום הרבע.

קוקי בלצ'ר המשיך במומנטום בפתיחת הרבע השני והעלה את בני השרון ליתרון של חמש נקודות. רמת גן לא ויתרה ולקראת סיום הרבע השני, שמוליק ברנר קלע שלשה וקבע מהפך נוסף, הפעם לטובת האורחים, שסיימו את המחצית ביתרון 48:50.

הצעקות של אפי בירנבוים עשו את שלהם בהפסקה ובני השרון מיהרה להחזיר לעצמה את היתרון ברבע השלישי. ג'וליוס פייג' ולי ניילון הצטרפו לבלצ'ר במשימה המשותפת וקבעו 54:59. ג'יי לואיס, בדקות מצויינות, החזיר את רמת גן למשחק והישווה ל-63:63. שלשה של ג'יי לואיס בהמשך, העלתה את רמת גן ל-65:68. קוקי בלצ'ר קלע שלשה עם הבאזר של הרבע השלישי והחזיר את בני השרון ליתרון 68:70.

המגמה של המשחק המשיכה גם בחלקו הראשון של הרבע הרביעי, אלא שהישראלים של רמת חן, איתי גרינבוים ואיציק אוחנון, סימנו את התפנית והעלו ל-81:86. בלצ'ר ולי ניילון החזירו את בני השרון למינוס נקודה והפכו את המאני טיים לסוער במיוחד. שמוליק ברנר העלה את רמת גן ל-87:90 אבל הדקה האחרונה הייתה שייכת ללי ניילון ובמיוחד לארז כץ, שקלע שלשת ניצחון בהתקפה האחרונה וקבע ניצחון 90:92 למארחים מהשרון.

קלעו לבני השרון: קוקי בלצ'ר 21, לי ניילון 19, ג'ייסון וויליאמס 16, עוסמאן סיסה 10, ארז כץ 8, משה מזרחי 6, ג'וליוס פייג' וסקוט גרינמן 5 כל אחד, ניצן חנוכי 2.

קלעו לעירוני ר"ג: ג'יי לואיס 16, טוראיי בראגס וג'ון אלן 15 כל אחד, איציק אוחנון 14, שמוליק ברנר 10, דארל וילסון 9, איתי גרינבוים 6, אלישי כדיר 3, אור ברנר 2.

גבעת שמואל - עירוני נהריה 78:94

האורחים מנהריה פתחו בחמישיה עם ג'ף גריר שחזר מפציעה, כאשר גם הרכש החדש שון קולסון רשם הופעת בכורה. זה לא ממש עזר להם מול המארחים, שפתחו פער דו ספרתי בהתחלה, בעיקר בזכות דרור כהן, משה ברנר ודרור דוידי. עידו קוז'יקרו עלה מהספסל והצליח להחזיר את נהריה לתמונה יחד עם לימונד וגריר. נהריה צימקה למינוס חמש, אבל הגבעה סגרה את המחצית עם שלשה עם ג'יי סטרייט עם הבאזר וקבעה 34:40 בהפסקה.

ברבע השלישי, נהריה המשיכה במשחק ההגנתי החלש והגבעה עלתה ליתרון שיא של 43:58, כשחבורת הישראלים ממשיכה להפציץ. שתי שלשות רצופות של בו דייויס פירקו את עירוני נהריה ולאריאל בית הלחמי כבר לא נותרו פתרונות מהספסל.

ברבע הרביעי נהריה חזרה לשחק כדורסל וצימקה למינוס 13, אבל שליטה אבסולוטית של ווין וואלאס מתחת לסל וחלק נוסף בהצגה של ברנר ודוידי הפכו את הרבע האחרון לפרוטוקול בלבד.

קלעו לגבעה: משה ברנר 23, ווין וואלאס 15, בו דייויס 14, דרור דוידי 13, ג'יי סטרייט 12, דיון תומאס 5, יובל נעימי 2.

קלעו לנהריה: חואן מנדז ורביב לימונד 15 כל אחד, ג'ף גריר 14, עידו קוז'יקרו 9, ודראן ווקושיץ' 7, עמית בן דוד 6, שון קולסון 5, אורי קוקיה 4, ברק פלג 3.

מאמן גבעת שמואל עופר ברקוביץ' אמר בסיום: "התחברנו היום בגדול, אבל יש לנו אוברדראפט רציני וצריך להמשיך עם זה".

משה ברנר: "היה לנו חוסר מזל בהרבה משחקי חוץ ואני שמח שהתפרצנו ויצא התסכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אליצור אשקלון - הפועל גליל עליון 102:92

הגליל השאירה את הצרות שלה מאחור והרכש החדש, צ'סטר סימונס, הוביל אותה ליתרון 2:11 בפתיחה מטורפת. ריקרדו מארש ומרכוס האטן ניסו לצמק, אבל סימונס השאיר את הגליל ביתרון דו ספרתי בדקות הראשונות, כאשר אבי בן שימול קבע בהמשך יתרון שיא, 8:24. המארחים לא מצאו את הנוסחה בדקות שנותרו לסיום הרבע וסשה בראטיץ' העלה את הגליל ליתרון 12:29 בסיומו.

מרכוס האטן לקח את העניינים לידיים ברבע השני ובשלב מסויים הוא כבר הצליח לצמק למינוס 8, 44:36. סשה בראטיץ' דאג להחזיר את הגליל ליתרון בטוח יותר, 36:49 בהפסקה.

מארש והאטן המשיכו לרדוף אחרי הגליל וצימקו את הפער בהדרגה, עד שהעמידו אותו על חד ספרתי בלבד ברבע האחרון, אבל צ'סטר סימונס, בעוד ערב גדול, הרגיע את אנשי הפועל גליל עליון וסידר להם ניצחון 92:102.

קלעו לגליל עליון: צ'סטר סימונס 33, אבישי גורדון 21, קני אדלקה 20 ו-12 ריבאונדים, סשה בראטיץ' 17, יוגב אוחיון ואבי בן שימול 5 כל אחד, רוברט רותבארט 1.

קלעו לאשקלון: מרכוס האטן 27, ריקרדו מארש 22 ו-10 ריבאונדים, טים ג'יימס 16, אור איתן 13, ליאור ליפשיץ 7, חנן קולמן 5, מושון יעקוסי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully