וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק קטן גדול למכבי ת"א

14.1.2007 / 21:20

מכבי ת"א הפסידה 84:80 לעירוני נהריה, אבל העפילה לחצי גמר הגביע. מזרחי: "לובליאנה חזרה בה משחרור ראניקו". גם ר"ג ובני השרון עלו

תמונת ארבע העולות לחצי גמר גביע המדינה בכדורסל הושלמה הערב (ראשון). עירוני נהריה הנחילה למכבי תל אביב את הפסדה הראשון העונה לקבוצה ישראלית, עם ניצחון 80:84, אבל לא הצליחה להעפיל לחצי הגמר בגלל ההפסד ב-14 נקודות במשחק הראשון ביד אליהו. גם הפועל גלבוע/עפולה רשמה ניצחון נאה, 81:92 על בני השרון, אבל הודחה בגלל התבוסה ב-25 נקודות במשחק הראשון בהרצליה. מי שחלמה על מסע סינדרלה הייתה נציגת הליגה הלאומית, הפועל יקנעם/מגידו, שגברה במשחק הראשון בארבע נקודות הפרש על עירוני רמת גן, אבל ספגה תבוסה צורבת 94:68 בגומלין בזיסמן והודחה.

הגרלת חצי גמר הגביע תערך ביום ראשון הבא, במחצית משחק ליגת העל שישודר בספורט 5. חצי הגמר ייערך ב-5 בפברואר, הגמר ב-8 בפברואר.

במחצית המשחק סיפר שמעון מזרחי כי מחר צפויה הנהלת אולימפיה לובליאנה לקבל החלטה סופית באשר לשחרורו של טימו ראניקו, בו מעוניינת מכבי. "בהתחלה הם אמרו שהוא ישוחרר", סיפר מזרחי, "אבל אחר כך חזרו בהם מן הסיכום. אם זה בסופו של דבר לא יסתדר, יש לנו שני מועמדים נוספים. פרט לכך, אני לא מאמין שנערוך עוד שינויים".

עירוני נהריה - מכבי תל אביב 80:84

קצת יותר משלוש דקות לסיום המשחק הראשון בין שתי הקבוצות ביד אליהו בשבוע שעבר, היתה עדיין עירוני נהריה במרחק של 5 נקודות בלבד ממכבי תל אביב. אלא שאז הצהובים פתחו מבערים, עלו עד ל-17 הפרש, ורק שלשה של עמית בן דוד הורידה את הפער ל-14 נקודות. מהבור הזה ניסתה הערב עירוני נהריה להיחלץ, והיא הייתה הרבה יותר קרובה ממה שציפו ממנה. אחרי שכבר פיגרה ב-18 נקודות בפתיחת הרבע השלישי, יצאה נהריה לעוד אחד מאותם קאמבקים מופלאים בהם היא הפכה להיות מפורסמת העונה, והצליחה לגרום לספסל של מכבי להזיע בדקות הסיום, אבל בסיום הפער הגדול מהמשחק הראשון הכריע אותה, והאלופה הנצחית סגרה עוד הופעה בחצי גמר הגביע.

מכבי עלתה עם ביינום, הלפרין, סימאס יסאיטיס, ליאור אליהו וניקולה וויצ'יץ'. בנהריה פתחו ג'ון גילכריסט, רביב לימונד, דיון גלובר, ורדאן ווקושיץ' ועידו קוז'יקרו. המקומיים נטלו את ההובלה בפתיחה עם 2:6 מהיר, אבל מכבי הגיבה בריצת 0:10 קלילה בניצוחו של ניקולה וויצ'יץ', שאיצלה את אריאל בית הלחמי לקחת פסק זמן מוקדם. חואן מנדז קם מהספסל ומיד תפר שתי שלשות, שהחזירו את נהריה לעניינים, ואת הרבע הראשון מכבי סיימה ביתרון מינימלי של 17:20.

בדקות הראשונות של הרבע השני העלה ספאחיה את נואל פיליקס, שמיד החזיר למאמנו בחמש נקודות מהירות, ומכבי פתחה פער של 22:32. בינתיים הדליקו אוהדי מכבי שנסעו כל הדרך לעין שרה אבוקת עשן ביציע, מה שלא בדיוק שימח את השוטרים באולם. לאחר עימות בין הקהל למשטרה יצאו כמה עשרות מאוהדי הצהובים במחאה. לשחקנים שלהם על הפרקט זה לא הפריע, והמחצית הסתיימה בתוצאה 36:48 לצהובים.

את הרבע השלישי פתחה מכבי עם 0:6 כמעט ללא התנגדות, ובית הלחמי הזועם לקח פסק זמן דקה וחצי בלבד לאחר פתיחת הרבע, בו הפציר בשחקניו לשמור על הכבוד. חניכיו הגיבו בריצה נאה שצימקה את התוצאה ל- 53:60, וגם כניסתו של טל בורשטיין לא הפחידה את נהריה, שסיימה את הרבע במינוס ארבע בלבד, 62:58.

ברבע הרביעי נהריה התחילה להאמין שהיא יכולה לא רק לנצח, אלא אפילו למחוק את פיגור 14 הנקודות מהמשחק הראשון. רביב לימונד סחף את המקומיים לריצה של 9:22 מפתיחת הרבע, ונוון ספאחיה פתאום הבין שהוא עלול למצוא את עצמו מודח מהגביע אם החניכים שלו לא יתעשתו. ליאור אליהו הוקפץ מהספסל, אבל נהריה לא עצרה ופתחה פער של 71:80 דקה לסיום, שהשאיר לה סיכוי סביר לסנסציה. אבל אז הגיעה החטאת שלשה של ווקושיץ', שהוציא לנהריינים את האוויר מהמפרשים, ומכבי הסתפקה בהפסד שיותיר לה את המקום בחצי הגמר, והמשחק הסתיים בתוצאה 80:84 לנהריה.

קלעו לנהריה: חואן מנדז 25 (שבעה ריבאונדים), רביב לימונד 17 (12 אסיסטים ושמונה איבודים), עידו קוז'יקרו 15, עמית בן דוד 11, ודראן ווקושיץ' 7, דיון גלובר וברק פלג 2 כל אחד, ג'ון גילכרייסט ויגאל ניר שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי ת"א: ליאור אליהו וניקולה וויצ'יץ' (12 ריבאונדים) 16 כל אחד, נואל פיליקס 13, דרק שארפ 11, וויל ביינום 7 (חמישה אסיסטים וחמישה איבודים), שרון ששון 6, יניב גרין 5, יותם הלפרין 4, סימאס יסאיטיס 2, טל בורשטיין שיחק ולא קלע.

נוון ספאחיה אמר בסיום לערוץ הספורט: "במחצית השנייה הובלנו ב-18 נקודות, ואז הפסקנו לשחק. לא עברנו לשחק ב- 10 אחוז פחות מהיכולת הרגילה שלנו, אלא במאתיים אחוז פחות. אני צריך לדבר עם השחקנים ולהסביר להם שהמשחק הוא 40 דקות ולא 30 או 29. הלילה שיחקנו משחק ממש טוב, אבל מה שקרה בסוף אני לא יכול להסביר. מבחינת התוצאה - העפלנו לחצי גמר הגביע, המשחק הבא ביורוליג זה סיפור אחר".

אריאל בית הלחמי: "אסור לנו להסתפק בכאלה ניצחונות, בטח לא בכזו עונה. צר לי על הדברים שאנחנו עושים בדקות הקריטיות. בחצי הראשון היינו זוועתיים, לא שיחקנו את המשחק שלנו ולא שמרנו. בחצי השני עלינו בחמישייה קצת נמוכה, מצאנו את ההרכב שעשה את ההגנה, חזרנו למרחק נגיעה, אבל אני לא חושב שאנחנו יכולים לשמוח על כזה ניצחון. כשנקלענו לפיגור 18 הסתכלתי לשחקנים בעיניים ולא הייתי צריך לדבר יותר מזה. זו קבוצה עם אופי טוב וחזרנו פה בהרבה משחקים מפיגורים גדולים. זה לא הספיק היום וחבל, כי מגיע לנו לפגוש את מכבי בשלב יותר מתקדם. לנצח אותם לא צריך רק כישרון, צריך קשיחות ומנטליות להסתכל להם בתוך העיניים, ובחצי הראשון לא עשינו את זה".

רביב לימונד: "יצאנו ברגשות מעורבים מאוד. זה ניצחון מאוד יפה ויוקרתי, אבל אני מרגיש איזשהו פספוס, כי אם היינו מצליחים לשמור על התוצאה ביד אליהו בדקות הסיום, אז אולי החגיגה פה הייתה באמת גדולה, כאילו זכינו באליפות. לקהל פה מגיעה תצוגת כדורסל כזאת, ואני שמח שהם קיבלו אותה היום".

עירוני רמת גן - הפועל יקנעם/מגידו 68:94

הניצחון במשחק הראשון פתח לקיבוצניקים ממשמר העמק את התיאבון, והם כבר החלו לחלום על הופעה במעמד חצי הגמר ביד אליהו. במחצית הראשונה של הגומלין היא עוד הייתה במרחק סביר מהסנסציה, אבל בעשרים הדקות האחרונות הבדלי הרמות כבר נראו, והזרים של רמת גן היו יותר מדי עבור הקבוצה הצנועה של אלון שמר.

אבנר יאור פתח עם שמוליק ברנר, קרטיס מקנטס, ג'ון אלן, איציק אוחנון וטוראיי בראגס. האורחים פתחו עם דגן יבזורי, הרן שיפמן, אופיר פרחי, דניס קאר ושי ברוך. רמת גן מחקה כבר עם הפתיחה את פיגור ארבע הנקודות מהמשחק הראשון במשמר העמק, ועלתה ל- 0:5. הצפוניים לא התרגשו ואיזנו ל- 5:5, אבל ג'ון אלן הוביל ריצה נוספת של רמת גן, בדרך ל- 5:11. בנקודה הזו איפסו הקלעים של אלון שמר את היד, ושתי שלשות של אופיר פרחי ודגן יבזורי נתנו יתרון ראשון לאורחים - 11:13. עם היתרון ראו הקיבוצניקים שהשד אינו נורא כל כך, ופתחו מבערים בדרך לפער של 13:20. רמת גן המשיכה את הנדנדה עם ריצה 0:11 משלה, למרות הרחקתו של טוראי בראגס, שמיד לאחר שספג את העבירה השלישית שלו כבר בדקה השביעית, קיבל שתי עבירות טכניות בזו אחר זו, וסיים את חלקו במשחק.

לאחר שהוליכה 21:24 בסיום הרבע הראשון, פתחו המקומיים את הרבע השני בדיוק מאותה נקודה בה נגמר הרבע הקודם, והצמיחה את הריצה עד ל- 1:20, הרבה בעזרת ג'אי לואיס העצום שחפר מתחת לסלים. הראשון להתאושש אצל יקנעם/מגידו היה דביר בשן, שנתן קצת תוצרת מהספסל, אבל יתר חבריו הותירו את דגן יבזורי (14 נקודות במחצית) לבד במערכה, והתוצאה במחצית הייתה 34:45 לרמת גן.

במחצית השניה הגיע דניס קאר לעזרתו של יבזורי, והחל לשים נקודות על הלוח, אבל השליטה במשחק הייתה לחלוטין של רמת גן, שניצלה את ההזדמנות להעניק דקות משחק לצעירים ארז קוחנסקי ואלישי כדיר. ברבעה האחרון האורחים כבר איבדו את האמונה, ורמת גן שייטה לניצחון קליל 68:94.

קלעו לרמת גן: ג'ון אלן 22 (שבעה אסיסטים ושבע חטיפות), ג'אי לואיס 21 (שבעה ריבאונדים), אלישי כדיר 13, איציק אוחנון 12 (עשרה ריבאונדים), שמוליק ברנר 8, איתי גרינבוים 6, טוראי בראגס וקרטיס מקנטס 4 כל אחד, ארז קוחנסקי ואיגור סימין 2 כל אחד.

קלעו ליקנעם מגידו: דגן יבזורי 23, דניס קאר 15, הרן שיפמן 9 (שמונה איבודים), דביר בשן 8, אופיר פרחי 6, שי ברוך 4, מור פלד 3.

הפועל גלבוע/עפולה- בני השרון 81:92

מתחילת המשחק ידעו שתי הקבוצות שהקרב על העלייה לחצי הגמר הוכרע כבר במפגש הראשון באולם היובל בהרצליה, אז ניצחה בני השרון ב-25 נקודות. למרות הסיכויים האפסיים חניכיו של דני פרנקו, ללא מייקל ג'ונסון הפצוע, נתנו פייט חזק ליריבתם מהצמרת, ויצאו עם ניצחון יפה, שיכול לתת להם פוש מנטלי לקראת המאבקים הצפויים בתחתית הליגה. בני השרון תזדקק ליכולת טובה מזו במשחקה הקרוב בעין שרה מול עירוני נהריה.

החמישייה של אפי בירנבוים כללה את ארז כץ, ג'וליוס פייג', משה מזרחי, לי ניילון ועוסמאן סיסה. בעפולה פתחו גוני יזרעאלי, אבי סוכר, צ'ארלס לי, ג'רמיין הול וטונג'י אווג'ובי. דקות הפתיחה היו שייכות ללי ניילון, שקבר את שלושת הזריקות הראשונות שלו במשחק, אבל עפולה הצליחה להישאר קרובה. לקראת סיום הרבע לחצו המקומיים על הדוושה, ובזכות דקות טובות של צ'ארלס לי וג'רמיין הול סיימו את הרבע ביתרון 20:28.

האורחים מהשרון צימקו את הפער עד ל- 30:32 בלבד לאחר סל של ג'ייסון וויליאמס, אבל ג'רמיין הול שב והגדיל את היתרון ל- 30:37. החניכים של בירנבוים לא נשברו, ושלשה של ארז כץ הורידה אותם לחדר ההלבשה בפיגור נקודה בלבד, 45:46.

כץ נשאר חם מחוץ לקשת גם ברבע השלישי, אבל גוני יזרעאלי וגור פורת עזרו לעפולה לפתוח פער של חמש - 59:64. גם הפעם לא נתנה בני השרון ליריבתה לברוח, וגם הרבע השלישי הסתיים ביתרון נקודה בלבד לעפולה - 65:66. ברבע האחרון, אולי בגלל יתרון 25 הנקודות מהמשחק הראשון ששכב לו בראשם של שחקני האורחים, הצליחה עפולה לפתוח פער משמעותי לראשונה במשחק, כשגוני יזרעאלי נתן לה יתרון 73:83. נסיון קאמבק אחרון של האורחים הקטין את הפער לארבע, אבל אקורד הסיום היה של גלבוע/עפולה, שגמרה את המשחק עם ניצחון יפה 81:92, שלא עזר לה להגיע לחצי הגמר.

קלעו לעפולה/גלבוע: גוני יזרעאלי 23 (שבעה אסיסטים), ג'רמיין הול 20, צ'ארלס לי 13, גור פורת ואבי סוכר (תשעה אסיסטים) 10 כל אחד, יהוא אורלנד וטונג'י אווג'ובי 8 כל אחד, אורי כהן מינץ שיחק ולא קלע.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 22 (10 מ-12 מהשדה), ארז כץ 18, קוקי בלצ'ר 16, ג'ייסון וויליאמס 15, משה מזרחי וג'וליוס פייג' 2 כל אחד, נועם מטלון שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully