וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני לוזר: הספורטאים שייזכרו בזכות טעויותיהם

תומר עמיעז

2.1.2007 / 23:22

רגע אחד של פישול יכול לשנות היסטוריה שלמה ולגמור קריירה. תומר עמיעז מזכיר חמש מההחמצות הגדולות בתולדות הספורט

בתור ילד הייתי מדמיין שאני פתאום נדרש להשתתף בפנדלים של נבחרת ישראל. כשהייתי חושב על רגע כזה הייתי מעדיף להיות השוער ולא בועט. בתור השוער אתה יכול להיות הגיבור, בתור הבועט במקרה הטוב תעשה את המוטל עליך.

הבה ניזכר בכמה אנשים שנדרשו לא לטעות כדי לא להפסיד. אני לא מדבר על סתם הפסד חסר משמעות באמצע העונה, אלא הפסד של אליפות. אנשים שלא רק בעטו בדלי, אלא עשו את זה בוולה על הבמה הגדולה ביותר.

הרגליים הפתוחות של בילי באקנר

רקע: הבוסטון רד סוקס לא זכו באליפות מאז שנת 1918 כשבייב רות עוד שיחק במדי הקבוצה. הכשלון המתמשך של הקבוצה אחרי המעבר של בייב רות לינקיס הוליד את האגדה על הקללה של הבמבינו. בשנת 1986 הקבוצה מגיעה עד לסדרת הגמר נגד הניו יורק מטס. אחרי חמישה משחקים בוסטון מובילה 3: 2.

המשחק: במשחק השישי בילי באקנר לא מצליח לחבוט באף אחת מחמש ההופעות שלו על הצלחת (הישג אותו לקח כמעט 20 שנים להשוות). ובכל זאת בוסטון מובילה בשתי ריצות באינינג העשירי כשמגיע תורה של ניו יורק לחבוט. שתי פסילות מושגות, ואז כשהשמפניה כבר מוכנה לניעור, קללת הבמבינו מתחילה לעבוד: שלוש חבטות רצופות וזריקה פרועה אחת משוות את המשחק. החבטה הבאה הולכת ישר אל בילי באקנר בבסיס הראשון, מקפצת על הדשא מחליקה מתחת לכפפה שלו, עוברת בין הרגליים, וניו יורק מנצחת את המשחק. בוסטון ההמומה לא מתאוששת ומפסידה במשחק השביעי ובסדרה כולה.

אחרית דבר: הרד סוקס נאלצו לחכות עוד שמונה עשרה שנים לפני שזכו באליפות. קיים גשר חדש בבוסטון שנקרא בפי העם על שם באקנר, כי המכוניות עוברות דרכו כמו דרך הרגליים של בילי.

הלבנים של ניק אנדרסון

רקע: אורלנדו מג'יק של אמצע שנות התשעים מחזיקה בשניים מהשחקנים הטובים בליגה: שאקיל אוניל ופני הארדוויי. לידם יש שלושה שחקנים משלימים מצויינים: ניק אנדרסון, דניס סקוט והוראס גראנט. ובנוסף חלון הזדמנויות לזכות באליפות צץ בעקבות הפרישה של הבחור הקירח מהבולס. בפלייאוף אורלנדו מצליחה לעבור את שיקגו עם ג'ורדן המתקמבק ואת אינדיאנה של לארי בראון ורג'י מילר בגמר המזרח. נשאר רק הקטע הפורמלי של לנצח את האלופה היוצאת מיוסטון.

המשחק: ברגעי הסיום של משחק 1 אורלנדו מובילה בשלוש נקודות וניק אנדרסון ניגש לזרוק שתי זריקות לסגור את המשחק (באותה עונה הוא קולע שבעים אחוז מהעונשין). הוא מחטיא את הראשונה ומתייחס לזה באדישות, כשהשנייה לא נכנסת הוא כבר נראה מוטרד. התוצאה היא עדיין שלוש נקודות הפרש, כאשר יוסטון עוצרת את השעון בעוד עבירה על ניק. גם מספר שלוש וארבע לא מוצאות רשת (מבפנים לפחות) ואז קני סמית מיוסטון משווה בשלשה, ושולח את המשחק להארכה. אורלנדו לא מתאוששת יותר ומפסידה את הסדרה בארבעה משחקים.

אחרית דבר: ניק אנדרסון מתדרדר עד לארבעים אחוזי עונשין ונזקק לטיפול פסיכולוגי כדי להתגבר על הפחד שלו מזריקות עונשין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

רוברטו באג'יו צד ציפורים

רקע: לנבחרת איטליה יש הרגל משונה – פעם בשתיים עשרה שנים הם מגיעים לגמר המונדיאל. במונדיאל 94 בארצות הברית הסקוודרה אזורה מציגה כדורגל חלש בשלב הבתים ועולה לשמינית הגמר מהמקום השלישי בבית. אבל מגיעה עד הגמר בזכות חמישה שערים של רוברטו באג'יו: השער המשווה ושער הניצחון נגד ניגריה בשמינית הגמר, שער הניצחון נגד ספרד בדקה ה-87, ולקינוח שני שערים מול בולגריה בחצי הגמר.

המשחק: רוברטו באג'יו מגיע פצוע אל הגמר נגד ברזיל. המשחק לא מתעלה לרמה גבוהה, אחרי 120 דקות התוצאה היא 0:0. לאחר שמונה בעיטות התוצאה היא 2:3 לברזיל. האיטלקים פונים לשחקן שלקח אותם עד לכאן שיספק עוד נס אחד. רוברטו באג'יו רץ אל הכדור ושולח אותו לבדוק אם יש חיים על המאדים.

אחרית דבר: שתים עשרה שנים אחר כך האיטלקים שוב הגיעו לגמר והפעם ניצחו בפנדלים.

כריס וובר בעקבות הזמן האבוד

רקע: המישיגן פאב פייב הם מסוג הקבוצות שמספרים עליהן אגדות. כריס וובר, ג'וואן הווארד, ג'יילן רוז, ג'ימי קינג וריי ג'קסון הגיעו בעונת 91, וכבר בעונה הראשונה שלהם הגיעו עד לגמר המכללות בו הפסידו לדיוק המנוסה. הקבוצה ייצגה את תחילת תקופת ההיפ הופ בכדורסל ושחקניה לא התביישו להתייחס למעמד השחורים באמריקה. בעונה השנייה שלהם יחד הם שוב הגיעו אל הגמר, הפעם מול נורת' קרוליינה של דין סמית.

המשחק: כשהקבוצות עולות למגרש כריס וובר מבטיח נצחון. ארבע וחצי דקות לסיום המשחק מישיגן מובילה 63:67, אבל במשך שלוש וחצי דקות היא לא קולעת נקודה בזמן שקרוליינה משיגה תשע. מישיגן סוף סוף קולעת סל 46 שניות לסיום המשחק ולוקחת את פסק הזמן האחרון שלה. עשרים שניות לסיום וובר לוקח ריבאונד בפיגור שתי נקודות, ושאר שחקני מישיגן נמלטים לקצה השני של המגרש. וובר מנסה לקחת פסק זמן (שאין לקבוצה) אבל למזלו השופטים לא רואים, הוא נאלץ לכדרר ועושה צעדים אבל למזלו השופטים שוב לא רואים. אחרי שעבר את החצי שני שחקני קרוליינה סוגרים עליו, וכשהוא לא רואה אף שחקן מישיגן באופק, וחבריו מהספסל זועקים "אין פסק זמן", הוא לוקח את פסק הזמן (לאחר המשחק אמר ששמע את הספסל צועק "פסק זמן"). קרוליינה קולעים את שתי זריקות העונשין של העבירה הטכנית ומקבלים את הכדור. המשחק נגמר.

אחרית דבר: כריס וובר לקח את יכולותיו המיוחדות אל ה-NBA ושם מצא דרכים יצירתיות להפסיד ללייקרס במספר סדרות פלייאוף.

Wide Right

רקע: באפלו בילס בעונת 90 (סופרבול של 91) מתחילה סדרה של ארבע הופעות רצופות בסופרבול בתור נציגת ה-AFC שבאותה תקופה הייתה בנחיתות קשה מול ה-NFC (משנת 84 ועד 98 לא זכתה אלופת ה-AFC בסופרבול).

המשחק: הניו יורק ג'איינטס שולטים בשעון באופן מוחלט במהלך המשחק, ההתקפה שלהם נמצאת על המגרש יותר מארבעים דקות (שיא סופרבול). אבל למרות זאת בפאלו הצליחה לעלות ליתרון 17:19 בתחילת הרבע הרביעי. ניו יורק אוכלת עוד זמן מהשעון אבל נאלצת להסתפק בשער שדה. בפיגור 20:19 מצליחה בפאלו להגיע אל טווח שער שדה ממרחק 48 יארד, שמונה שניות לסיום. עד לאותו שלב הבועט של הבילס, סקוט נורווד, הצליח להבקיע רק בעיטה אחת מתוך חמש ממרחק של יותר מ-40 יארד במהלך העונה. לפני המשחק נורווד התאמן על בעיטות לעבר השער הזה ושם לב שהכדור מתעקל שמאלה, לכן הוא מכוון אל העמוד הימני. הוא בועט את הכדור חזק לעבר העמוד הימני, אבל הפעם הכדור בוחר לא להתעקל אלא ממשיך בקו ישר החוצה.

אחרית דבר: סקוט נורווד איבד את מקומו בבפאלו אחרי זמן לא רב, ואף קבוצה אחרת לא רצתה את הבועט שהתמחה בלהפסיד את הסופרבול. שימש השראה לדמותו של ריי פינקל בסרט "אייס ונטורה".

לוזרים נוספים ששווים אזכור: גייל דברס נופלת עם יתרון גדול בריצת 100 מטר משוכות באולימפיאדה, מריאנו ריברה שובר שמירה פעם ראשונה בהרבה מאוד זמן בסדרת הגמר נגד אריזונה, ראשיד וואלאס מחליט שלא צריך לשמור על רוברט הורי, ת'ורמן תומאס (שוב בפאלו) מפמבל מול דאלאס בסופרבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully