וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה היא מקומות 1-6"

רומן רוזנבלט

3.1.2007 / 15:23

גוטמן פוטר ממכבי נתניה, עטר מונה במקומו וכבר יצא בהצהרות. יאמר מסביר: "הקבוצה שיחקה ללא חמצן". גוטמן טוען שהתעדכן על כך מהתקשורת, אבל לבלדב גירסה שונה וגם הסבר: "טעינו שמינינו את גוטמן"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

בלדב: "טעינו שמינינו את גוטמן"

אחר הצהריים (רביעי) התקיימה מסיבת העיתונאים הרשמית בה הודיעה מכבי נתניה על מינויו של ראובן עטר במקומו של אלי גוטמן המפוטר. האירוע התקיים על רקע זעם ושמחת שני מחנות האוהדים, שחלק מהם שרים לעטר "הגיבור" ואחרים מבכים את "הבזיון" של המועדון. היו שעודדו את המאמן החדש והיו שקיללו אותו, בשעטנז בלתי רגיל. בין לבין היו גם מי שקיללו את התקשורת והאשימו אותה במהלך. איציק גניש, חבר הנהלת הקבוצה, ניסה להרגיע את האוהדים שקיללו את עטר.

במסיבת העיתונאים עצמה הודיע עטר שהוא מקפיא את כל השחרורים ואסף בן מוחא וישראל זביטי עשויים להישאר במועדון, לאחר שהמאמן ייקח לעצמו כשבוע על מנת לבחון את הנושא. עם ג'ף טוטואנה עטר איחר והחלוץ הקונגולזי חתם אחר הצהריים בפראלימני הקפריסאית. כשנשאל המאמן החדש-ישן אם לא חתר תחת גוטמן באותה צורה שהתלונן שפרדי דוד חתר תחתיו, אמר: "אני לא עושה דברים כאלה. לא הייתי בקשר עם אף אחד בקבוצה בזמן האחרון. שוחחתי עם בלדב לפני חודשיים, וזהו".

אגב, גוטמן, לגרסתו, בכלל לא ידע על פיטוריו ממכבי נתניה. בזמן שהקבוצה הוציאה הודעה לתקשורת על מינויו של עטר, גוטמן ערך ריצה בים, עד שקיבל טלפונים מנציגי התקשורת. "כיף, אהה?", ענה גוטמן בציניות. "קיבלתי את ההודעה ביחד עם בלדב".

יותר מאוחר אמר גוטמן לוואלה! ספורט: "אני קיבלתי את ההודעה ומכבד את ההחלטה בדבר הפסקת עבודתי, הייתי רק מצפה שהדבר יעשה בדרך אחרת, בצורה שבה הבעלים של הקבוצה משוחח איתי על עניין ולא איך שזה יצא היום.עכשיו משנפלה החלטה, העניין נגמר. אני לא חושב שתוצאה זו או אחרת גרמה לעניין".

עוזרו, מרקו בלבול, אמר: "אני מכבד את החלטה, עכשיו אחרי יותר מ-30 שנים בכדורגל יש לי סוף סוף זמן לעצמי. אני מתכוון לקחת פסק זמן מהכדורגל ולהיות עם אשתי וילדיי והעתיד כבר ידבר בעד עצמו".

אנשים המקורבים לצוות האימון, אמרו היום, כי בלבול וגוטמן פגועים מהצורה בה נעשו הדברים, לאור העובדה, כי הקבוצה נמצאת לא הרחק מהצמרת ואינם חושבים שהייתה סיבה אמיתית להפסיק את עבודת הצוות המקצועי הנוכחי. כל שלושת המפוטרים הגיעו בצהרים למשרדי המועדון לפגישה עם מנכ"ל הקבוצה קובי בלדב להסדרת נושא השכר, וצפויים לקבל את כל הכספים מגיעים להם עד סיום העונה.

בלדב מצידו טוען שדיבר עם המאמן הבוקר ואמר לו להגיע למתקן האימונים כי יש לו "בשורות לא משמחות". בלדב טוען שדניאל יאמר לא שוחח עם גוטמן מכיוון שהוא שוהה בחופשה פרטית, ויתפנה לכך הערב.

בהמשך טען עטר כי לא שמר על קשר עם יאמר, ואחרי ארבעה חודשים של נתק שוחח איתו הבוקר. ובכן, מסתבר שהבוס של נתניה מצא את הזמן כדי לדבר עם מאמנו החדש, אך לא כדי לסגור בצורה נאותה את ההתקשרות עם המאמן המודח.

ראובן עטר, שחוגג היום את יום הולדתו, אמר: "אני שמח לחזור לנתניה, מלכתחילה הייתי אמור להישאר אחרי תקופה טובה שהיתה לי בארבע העונות האחרונות. המטרות של הקבוצה השנה גבוהות מבעבר. אני מרוצה מסגל השחקנים הקיים.

"מקומנו גבוה יותר מהמצב כיום. אני מכיר את האופי של הכדורגל בנתניה ומאמין ביכולתי לגרום לקבוצה להיראות טוב יותר. המטרות שלי הן קודם כל להציג כדורגל אטרקטיבי וגם לעלות מדרגה ולסיים במקומות 1-6 העונה ובעונה הבאה".

בלדב אמר כי למרות הפיטורים האחריות למצב היא של ההנהלה. "האשמה היא שלנו שהבאנו מאמן שלא בנה את הקבוצה, והטעות הזו היא באחריותנו", הסביר. "אין קשר בין זה שהוא פוטר לבין זה שהייתה סחבת במו"מ לעונה הבאה, כי התכוונו לעמוד בסיכום שלנו. אבל הכדורגל זה דבר דינמי והבעיה העיקרית הייתה היכולת על המגרש, כפי שאתם בעצמכם כתבתם בשבועות האחרונים".

"השינוי הגיע כדי לזעזע", המשיך בלדב, והתפנה לדון בשמועות שהמהלך קשור לפרשת שטראובר. "הטיפול שלו בסוגיית שטראובר היה מצוין, ואנחנו נכניס סעיף בחוזה של השוער שהוא לא יוכל להתעסק עם הפאב התל אביבי שבבעלותו. אם הוא לא יסכים נשקול לשחררו".

עטר העביר היום (רביעי) את האימון עם מאמן הכושר של הנוער אורי הראל ומאמן השוערים עופר בסון, היחידי שנשאר מהצוות המקצועי. בהמשך יחליט עטר איזה עוזר מאמן למנות, אם בכלל. על מנת להשלים את כל התנאים הדרושים לקבלת תעודת מאמן, יעבור היום עטר השלמות בקורס עזרה ראשונה במד"א ויוכל לעמוד על הקווים בשבת. קובי בלדב מנכ"ל מכבי נתניה, אמר הערב בעניין: "הייתה בעיה מסוימת, פתרנו את העניין ויהיה בסדר בשבת".

בעניין חיזוק הקבוצה, סירב עטר לנקוט בשמות, גם כאשר נשאל בעניין עדן בן בסט ואלן מסודי. אולם יתכן ובימים הקרובים תעשה פניה נוספת מצד מכבי נתניה בנוגע לשני השחקנים שכן עטר מעריך מאוד את שניהם ואת בן בסט רצה להביא בתחילת העונה למכבי הרצליה. מסודי מאוד מעריך את עטר מהעונה שעברה וגם זה עשוי להיות שיקול במידה ותעשה פניה כזו למכבי חיפה. בעקבות ההחלטה להקפיא את השחרורים, טרם הוחלט מה יעלה בגורלו של מרטין פראסידו הנבחן שכבש אתמול צמד במסגרת גביע הטוטו והותיר רושם לא רע. בינתיים, במקביל להשעיית ההחלטה בקשר לאורוגוואי נפתח גם מו"מ בין הקבוצה לנציגיו, כך שאם ירצה עטר בשירותיו, החתימה תתבצע במהירות.

יאמר: "לא זיהיתי את הקבוצה שלי, הרוח נעלמה"

עטר, כאמור, מונה הבוקר (רביעי) למאמן מכבי נתניה, לאחר שנפגש עם חברי הנהלת הקבוצה. עטר חתם על חוזה לעונה וחצי הקרובות. במקביל, המועדון החליט להפסיק את ההתקשרות עם מאמן הקבוצה אלי גוטמן ועם עוזרו מרקו בלבול ומאמן הכושר אברי מונצ'ר.

נשיא מכבי נתניה, דניאל יאמר, הסביר: "הסתכלתי על דברים מסוימים בקבוצה ואני מרגיש שהיא משחקת בלי חמצן, אני לא רוצה להאשים אף אחד כי אני אשם היחידי. כבעלים לא הצלחתי לשמור על רמת האופטימיות וההנאה מכדורגל בה התחלנו את העונה. הרגשתי שיש ירידה ברמה, לא זיהיתי את הקבוצה שלי ומיום ליום הרוח שלנו נעלמה.

"הרגשתי שאני צריך להעביר גבול, למרות שאני מרגיש עצוב מאוד לגבי ההחלטה שלי, אני מודה ומאחל להם את כל ההצלחה בעולם. אבל אנחנו חייבם לנוע קדימה ולבנות את הרוח מחדש. היינו צריכים לבצע שינוי. אני מכיר את ראובן והוא מעולם לא היה מחוץ לתמונת העתיד של מכבי נתניה.

כשהוא לא הסכים לתנאים במשא ומתן בתחילת העונה הוא היה הוגן ולעולם לא דיבר רעה ולא תקף את המועדון וזה היה אחד המפתחות ששמרו על גשר בינינו לבינו. והוא חוזר למקום שבו הוא מרגיש טוב ובבית. אני מאחל לו בהצלחה ושיצעיד את נתניה קדימה".

רוב שחקני נתניה חוגגים (רומן רוזנבלט, מערכת וואלה!)

רוב שחקני נתניה קיבלו את הידיעה בהלם, אך לא היו מופתעים שהמחליף של גוטמן הוא ראובן עטר. התחושה הכללית הייתה בהחלט שמחה. אחד השחקנים אמר: "אין מישהו שמכיר טוב יותר את הקבוצה הזו מראובן. אם כבר החליטו לעשות שינוי, אז טוב שהביאו אותו ולא מישהו אחר".

הטענה המרכזית של השחקנים לא הייתה מופנית ליכולת האימון של גוטמן אלא לחוסר יכולתו לנהל אנשים, ולנטייה שלו לקבל החלטות שאינן נובעות משיקולים מקצועיים. "כשראובן מאחורי הקווים יהיו שחקנים שלא יהיה להם איכפת לשבת על הספסל, כי הם יודעים שמדובר בהחלטה מקצועית", סיפר אחד השחקנים.

חלק מהשחקנים הביעו צער על הצוות המפוטר, שפעל לטענתם בתנאים קשים. אחד השחקנים טען שגם להם יש חלק "לא קטן" בפיטורים.

יש מי שחושב שמדובר בניקוי אורוות כללי של יאמר לכל מה שעשה בתחילת העונה איל ברקוביץ', והתחושה היא שלפליטי מכבי ת"א לא תהיה יותר עדיפות על פני כלל השחקנים.

יאמר לא לבד: ההיסטוריה של גוטמן (יואב ויכסלפיש, מערכת וואלה)

1996/97: זכה בגביע עם הפועל באר שבע, בה שיחק ג'ובאני רוסו.

1997/98: סיים במקום השלישי בהפועל חיפה.

1998/99: זכה באליפות עם הפועל חיפה ואותו רוסו.

1999/2000: סיים במקום השביעי עם הפועל חיפה.

2000/2001: פוטר מבית"ר ירושלים במהלך העונה, כשהקבוצה במקום השני. הסיבות: מחאת האוהדים ובריאות רופפת.

2001/2002: הצהיר שיחזיר את הפועל פ"ת לצמרת, סיים במקום השישי.

2002/03: עבר להפועל חיפה, אז בליגה הלאומית, בה לא סיים את העונה.

2003/04: לקח את הפועל ב"ש למקום הרביעי, כולל כרטיס לאינטרטוטו.

2004/5: עזב את ב"ש אחרי שישה מחזורים, והחל לאמן את פרלימאני הקפריסאית, אותה הוביל ב-2005/6 למקום החמישי, הגבוה בתולדות המועדון.

2006/7: פוטר באמצע העונה ממכבי נתניה.

עדכון ראשון: 3.1, שעה 11:52
עדכון אחרון: 3.1, שעה 15:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully