וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "היינו מרוקנים"

21.12.2006 / 20:45

מכבי ת"א רדפה יותר מ-20 דקות אחרי פרטיזן וניצחה 83:85, הרבה בזכות שארפ. פנאן הגיע ואמר אחרי המשחק: "באתי בגלל השחקנים, הם כמו ילדיי"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

כן מוני פנאן, לא מוני פנאן. מכבי 'סכסוכים בע"מ' ת"א התייצבה הערב למשחק כדורסל מול פרטיזן בלגרד. כן כן, כדורסל. לפרק זמן של כשעה וחצי אלופת המדינה ופיינליסטית היורוליג הייתה צריכה לשכוח מהמשחק בין מוני פנאן לדייויד פדרמן ומכל המופע המסוקר סביב משרת מנהל השיווק של המועדון. פנאן ירד מהאולימפוס והגיע להיכל, והכל היה מוכן לקצת ספורט.

המשחק התחיל עבור הצהובים כהמשך ישיר לשבוע: ים של בלאגן ופיזור גדול. פרטיזן רצה ל-3:18, כשהיא דוחפת כדורים לרחבה ונהנית מכמה שלשות גדולות. הצהובים גילו רכות מטרידה בצבע ובצד השני של המגרש פשוט לא הצליחו לקלוע, כשהם מסיימים את הרבע הראשון בפיגור 22:10 עם 2 מ-15 מהשדה. לשמחתה, עד המחצית מכבי הצליחה לקלוע וגם להוריד מעט את הפיגור ל-41:34 עם התעוררות של ניקולה וויצ'יץ' ותקווה למחצית שנייה טובה יותר.

הסרבים מצידם הציגו קו קדמי בן שני דורות. פרדראג דרובניאק בן ה-31, ששיחק באינספור תחנות בקריירה שלו ובא לחתום אותה בבית, קלע 8 נקודות במחצית הראשונה והוסיף 7 ריבאונדים, 3 מהם בהתקפה. לידו בלט קוסטה פרוביץ'. שרוך בן 21, שרואה את העננים מגובה של 2.17 מטרים ואת 20 הדקות הראשונות סיים עם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים. ביחד העלימו צמד הנפילים את ג'יימי ארנולד וגרמו לניקולה וויצ'יץ' להראות חיוור כמשך קרוב ל-15 דקות.

במחצית השנייה התסריט החל להתבהר. כמו מכבי של לפני כמה שנים, גם זו הנוכחית ידעה לחזור מפיגור גדול, לפחות כשזה קורה בת"א. לקבוצה של נוון ספאחיה זה עדיין לוקח יותר זמן ממה שזה לקח לזו של פיני גרשון, אבל באמת קשה היה להאמין שפרטיזן תגנוב ניצחון בהיכל נוקיה הערב.

באמצע הרבע השלישי, כשדרק שארפ עושה הכל, מכבי חזרה והפכה את התוצאה. כאן נדמה היה שמכבי תברח, אבל פרטיזן, עם הרבה עקשנות, פשוט לה נתנה לה את התענוג. לשמחתה של מכבי, היה לה את דרק שארפ.

הגארד הבלתי נגמר היה זה שהחזיר את הצהובים למשחק עם רבע שלישי שהיה חתום על שמו, והיה זה שהנהיג את הצהובים לניצחון 83:85 וגם למקום השני בבית ב'.

רבע 1

מכבי פתחה בלחץ וקלעה את הסל הראשון שלה רק אחרי 2:16 דקות, שלשה של יותם הלפרין שהורידה ל-4:3 לסרבים. מכבי שיחקה בצורה מפוזרת, ארנולד וויצ'יץ' החטיאו מתחת לסל ופרטיזן הגיבה עם שתי שלשות של מילנקו טפיץ' ו-ונטיגו קאמינגס בדרך ל-3:10. מכבי המשיכה להחטיא ואחרי 6 דקות הייתה על 0 מ-9 בזריקות לשתי נקודות.

דרובניאק קלע מקרוב, קצ'מן מרחוק וזה כבר 3:17 לסרבים. פרטיזן לא התביישה לרוץ עם קאמינגס מול הקבוצה שפעם הריצה הייתה הנשק המרכזי שלה והמשיכה להוליך כשהסל הבא של מכבי מגיע פחות מ-3 דקות לסיום הרבע, כששלשה של וויל ביינום הורידה את היתרון של האורחים ל-12.

אחרי שכבר פיגרו ב-15 נקודות, הצליחו שחקניו של נוון ספאחיה להוריד את ההפרש ל-8, אבל שני סלים של הסרבים החזירו אותם ליתרון בן שתי ספרות והרבע הראשון הסתיים ב-10:22.

רבע 2

פרטיזן דחפה הרבה כדורים פנימה, לדרובניאק ולפקוביץ' וצברה נקודות. מהצד השני יותם הלפרין צלף עוד שלשה, אבל מכבי עדיין ללא סל לשתי נקודות, בעיצומו של הרבע השני. קוסטה פרוביץ' ופרדראג דרובניאק המשיכו לנקות את הרחבות משאריות צהובות וגם קליעות משוגעות סייעו בדרך ל-13:29 אחרי שלשה של לוקה בוגדאנוביץ'.

6:32 דקות לסיום המחצית, שישו ושמחו. וויצ'יץ' לקח כדור, הפנה גב ורשם נקודות ראשונות שלו הערב, וסל ראשון של מכבי לשתי נקודות אחרי 12 החטאות. מכאן המשחק הלך בכיוון של מכבי ואחרי קצת יותר מדקה כבר 23:29 בלבד לפרטיזן, כשריצה של 0:10 של הצהובים נגמרת בשלשה של סימאס יסאיטיס. הסרבים השליכו זריקות עונשין לכל כיוון מלבד לתוך הטבעת ומכבי המשיכה לכרסם בפיגור עד ל-31:29, 3:30 לסיום המחצית. פרטיזן עוד הצליחה לברוח מעט אבל לא לטווח בטחון ובסיום המחצית הוליכה 34:41.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רבע 3

המחצית השנייה נפתחה עם שלשה שלישית של יותם הלפרין, אבל אורוס טריפקוביץ', ילד פלא נוסף מהבלקן, החזיר עם 4 נקודות רצופות משלו ופרטיזן עם 37:45. דרק שארפ התחיל ללעוס את הפרקט עשה פה הגנה, שם קלע ו-4:54 השלים מהלך של סל ופאול והעלה את מכבי ליתרון ראשון, 45:46. וויצ'יץ' צלף שלשה והבריחה של הביתיים נראתה כדבר הבא לקרות. דרובניאק הגיב בסל, אבל שארפ תפר עוד שלשה והעלה את מכבי ל-6 נקודות יתרון ובסיום הרבע 53:60.

רבע 4

עם פתיחת הרבע האחרון מכבי כבר הצליחה לעלות ל-58:67, אבל מספר מהלכים חסרי ריכוז החזירו את פרטיזן למשחק ולפיגור של 4 נקודות. וויצ'יץ' החזיר בנקודות והוריד את מפלס המתח, עד להתקפה הבאה של הסרבים ולשלשה של טריפקוביץ'. מכבי קלעה עוד סל, בוגדאנוביץ' החזיר מעבר לקשת והאורחים העיקשים הצליחו לחזור ל-72:71, כ-4 דקות לסיום המשחק ואחר כך ל-78:76. מכבי עלתה ליתרון מבטיח של 6, אבל דרובניאק הענק הפתיע עם שלשה ופתאום זה שוב רק 80:83 למכבי. למזלה של מכבי, פרטיזן החטיאה מהקו וממרתון העבירות בכל צד, היא יצאה כשידה על העליונה, אחרי שקאמינגס הוסיף החטאת שלשה עם הבאזר.

סטטיסטיקה

למכבי ת"א קלעו: דרק שארפ 22, ניקולה וויצ'יץ' 15נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 חסימות, יותם הלפרין 14, סימאס יסאיטיס 11, וויל ביינום 10, ג'יימי ארנולד 8 (3 מ-11 מהשדה), שרון ששון 5.

לפרטיזן הירבו: פרדראג דרובניאק 23 ו-16 ריבאונדים, אורוס טריפקוביץ' 20, קוסטה פרוביץ' 12, וונטיגו קאמינגס 10, לוקה בוגדאנוביץ' 8, מילנקו טפיץ' ודושאן קצ'מן 3 כ"א, דיאן בורובניאק ופטאר בוזיץ' 2 כ"א.

שתי הקבוצות קלעו ב-41 אחוזים מהשדה. בריבאונדים ניצחו דווקא הסרבים, 34:41, הרבה בזכות 12 ריבאונדים בהתקפה.

מוני פנאן: "השחקנים הם ילדיי ובאתי בשבילם" (אוהד גרינוולד, מערכת וואלה!)

מוני פנאן, כך סיפרה השמועה, ייכנס מסיבת עיתונאים אחרי המשחק ובה יוציא הודעה דרמטית. לא דובים ולא יער. כך נשמע המנהל המזגזג: "רק רציתי להסביר מדוע באתי היום להיכל נוקיה. ילדים לא נוטשים ואני האבא של השחקנים פה. הגעתי להיכל בגלל השחקנים ובגלל הצוות המקצועי, הרפואי והמשק. התנהגות האוהדים היתה למופת ויש לנו אוהדים נהדרים". פילוסופיה.

שמעון מזרחי שמר על ארשת פנים קפואה, כהרגלו: "אני חושב שהניצחון הביתי הוא חשוב מאוד. הקבוצה יוצאת עכשיו לפגרה של עשרה ימים ואני מקווה שכל הפצועים יחלימו וגם עם מוני המצב יהיה יותר טוב".

מאמן מכבי, נוון ספאחיה: "אני רוצה לברך את השחקנים שלי ואת האוהדים. הם הצילו אותנו היום כי שיחקנו את אחד המשחקים הכי גרועים שלנו העונה ביורוליג. זה היה כמו בזאגרב או בבלגרד, בלי שום מושג. פחדתי מזה, אבל ניצחנו את המשחק וזה מה שחשוב".

הקרואטי בונה על החופש כדי לארגן את השורות: "עכשיו יש פגרה ואני מקווה שזה יעזור לנו לפתור את כל הבעיות ואת הפציעות. טל בורשטיין יחזור, זה עוד שחקן לרוטציה, וכמו שהבטחתי לכם שנשחק טוב יותר בחצי השנה של העונה".

ספאחיה גם התייחס לפרשת פנאן וכיצד היא השפיעה על תפקודה של הקבוצה: "היינו מרוקנים. צריכים לשאול את השחקנים למה זה היה ככה. אולי הקליעה של ששון הצילה אותנו, אולי דרק ואולי יותם. שיחקנו רע מאוד וניצחנו, זה בגלל האיכויות של הקבוצה".

יותם הלפרין סיפר: "עבר שבוע קשה על כולנו. אנו מקווים שהכל יהיה בסדר. אנחנו שחקנים מקצוענים וניסינו לשכוח מהכל ולהתרכז בכדורסל. יש לנו בעיות כמו פציעות ועייפות מנטלית, נקווה שאחרי הפגרה הדברים יסתדרו כמו שאנו רוצים. אחרי הפגרה מתחיל המאני טיים מבחינתנו. אנחנו רואים שיפור ממשחק למשחק, היום לא שיחקנו טוב, אבל הזמן נותן לנו המון דברים טובים. יש לנו קבוצה מדהימה, עם אופי, ואני מקווה שנמשיך לעונה טובה".

דרק שארפ, שהיה השחקן הטוב במשחק : "זה היה קשה. הם באו בלי לחץ ונלחמו. גם אנחנו נתנו מלחמה היום עבור מוני. הוא הראה לב גדול כשבא לכאן הלילה. חשוב לו מהקבוצה יותר מאשר הכול ואני מקווה שהוא ימשיך. הבנתי שהבעיה נפתרה. זה כל מה שאני יכול להגיד".

ניקולה וויצ'יץ': "אני שמח שכל הצדדים הגיעו לפתרון. הרצון והשאיפה שכולם יישארו. אני אופטימי לגבי העתיד. אנחנו משפחה אחת ושיחקנו כמו משפחה. למרות המשחק הגרוע בכלל והפתיחה הרעה בפרט הראינו הרבה לב ורצון ובסוף לקחנו אותו".

השמינייה (יואב בורוביץ', "הארץ")

וויל ביינום

לא דאג לסדר ולהכוונה, ההגנה על קאמינגס היתה רחוקה מלהרשים ומיותר להרחיב על האיבודים. חולשתו כפתה על ספאחיה לסחוט את גופו המזדקן של שארפ. במקום להתנצל בפני המאמן, ביינום הפגין כלפיו חוסר כבוד כשבקושי לחץ על ידו.

ניקולה וויצ'יץ'

התקשה בתחילה. פרוביץ' ודרובניאק סתמו את הרחבה וקטפו מתחת לאפו לא מעט ריבאונדים. כשמוסיפים לכך את הקושי שלו לשמור מולם זה נראה היה כמו ערב עגום. אבל וויצ'יץ' התעורר והוכיח שוב מדוע הוא הגבוה הכי איכותי באירופה.

סימאס יסאייטיס

המשחקים שלו מתחילים להיות דומים, אבל אתמול הוא היה סתמי במיוחד. התרגלנו שהליטאי לא תורם דבר בהתקפה למעט שלשות, אבל לחוסר המחויבות שלו בהגנה אסור להתרגל כי היא בלתי נסלחת.

יותם הלפרין

מיותר היה להתלהב מההופעה הנהדרת במלאגה: להלפרין יש אינספור חסרונות שלא יאפשרו לו להיות שחקן מוביל במכבי. הוא מוביל את הכדור לאט מדי, אינו מסוגל לקחת את השומר שלו לטבעת, ומשחק ההגנה שלו פשוט לא קיים. לפחות השלשות נכנסו.

ג'יימי ארנולד

קיבל מקום בחמישייה ולא הצדיק את הקרדיט. החולשה בהגנה היא בגדר נתון, אבל לחוסר היציבות בהתקפה קשה לספק תירוצים. בעצם יש לארנולד תירוץ בודד: "איך אהיה בלתי ניתן לעצירה בלואו-פוסט אם על כל מהלך השופטים ה****** שורקים צעדים?".

נואל פיליקס

דווקא כשספאחיה מתחיל לשתף אותו, מתעקש פיליקס להראות מדוע אינו ראוי לקרדיט. הפאוור-פורוורד נכנס אתמול כבר ברבע הראשון כדי לעצור את דרובניאק, אבל תרומתו המוגבלת בהגנה לא חיפתה על אוזלת היד המוחלטת בצדו השני של המגרש.

דריק שארפ

התקשה בתחילה להתמודד עם קאמינגס, אבל שידרג את הדיפנס והשתלט לחלוטין על האופנס. הקפטן עשה הכל: ג'אמפרים, חדירות, שלשות, מסירות, חטיפות וריבאונדים. והכל עבור איש בשם מוני.

מוני פנאן

לכאורה דבר לא קרה. השיער עם הג'ל משוח לאחור והחולצה השחורה צמודה לגוף. נפנופי הידיים מוטרפים ומחיאות הכף חזקות. לעין בלתי מזוינת, פנאן נשאר אותו פנאן, האבא והאמא של השחקנים. "לא נוטשים ילדים", הסביר. יד אליהו, שכונת מצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully