וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צסק"א לא תיתקל בקשיים מול חיפה"

15.12.2006 / 13:52

ואלרי קרפין לא נותן לירוקים סיכוי ממשי מול אלופת רוסיה בגביע אופ"א. הפועל ת”א תשחק מול ריינג’רס, לה-גוון: "הם מסוגלים להרבה"

הגרלת גביע אופ"א נערכה היום (שישי) במשרדי התאחדות הכדורגל האירופית שבשוויץ. ההגרלה כללה 32 קבוצות. 24, שעלו מהבתים באופ"א, בנוסף לשמונה, שהצטרפו אליהן אחרי שסיימו במקום השלישי בבתי ליגת האלופות. המשחקים ייערכו החל משלב זה בשיטת בית וחוץ. המשחק הראשון ייערך ב-14/15 בפברואר והגומלין ייתקים ב-22 לאותו חודש. שמינית הגמר תיערך ב-8 ובו-15 במרץ.

הפועל ת"א, שעלתה מהמקום השלישי, הוגרלה נגד גלאזגו ריינג'רס, שניצחה את מכבי חיפה בשלב הבתים. המשחק הראשון ייערך בבלומפילד. הסקוטים יארחו את הגומלין באייברוקס. המנצחת בהתמודדות תפגוש בשמינית הגמר את המנצחת בין בורדו ואוסאסונה.

האלופה הישראלית, מכבי חיפה, קיבלה הגרלה קשה לא פחות כשתפגוש את צסק"א מוסקבה. הירוקים, שגמרו במקום השני בבית, יתארחו במשחק הראשון במוסקבה. צסק"א, שהודחה ברגע האחרון מהאלופות, זכתה בשנת 2005 בגביע אופ"א. המנצחת בסיכום המפגשים תפגוש בשמינית הגמר את המנצחת בין ליבורנו, ששיחקה עם חיפה בשלב הבתים, או אספניול המצויינת.

הכר את היריבה - ריינג'רס

גלאזגו ריינג'רס, שתפגוש את הפועל ת"א, היא אחת משתי הקבוצות הבכירות של סקוטלנד ביחד עם יריבתה העירונית השנואה, סלטיק. בשלב הבתים אירחו הכחולים את מכבי חיפה וניצחו אותם 0:2. כעת הפועל יכולה לנקום.

המועדון, שמזוהה עם הזרם הפרוטסנטי, נוסד ב-1873 בגלזאזו. הכחולים מאייברוקס הם הקבוצה המעוטרת ביותר בעולם עם 107 תארים. ריינג'רס זכתה באליפויות סקוטלנד ברציפות בין השנים 1989-1997 והוסיפה לאחר מכן תארים ב-99, 2000, 2003 ו-2005. הבעיה מבחינתם שבשנים האחרונות השתלטו הקתולים השנואים והם בולטים יותר כעת בנוף הכדורגל הסקוטי. גם בעונה הנוכחית נראה שהכחולים אמרו שלום לאליפות, בעקבות העובדה שהם מרוחקים מסלטיק, 16 נקודות.

בקבוצה, בה שיחקו בעבר גאזה, בריאן לאודרופ, גרהאם סונס ועוד מככבים כיום דדו פרשו הקרואטי, שהודיע כי יפרוש בתום העונה, נאצ'ו נובו והקפטן, בארי פרגוסון. באתר הקבוצה נכתב כי למרות הנסיעה הארוכה לישראל בקבוצה יכולים להיות מרוצים, נוכח הקבוצות האחרות שהיו יכולות להיות מוגרלות כנגד הסקוטים. אגב, הסקוטים אמרו בעבר כי הם מכוונים גבוה השנה בגביע אופ"א, שכן משחק הגמר ייערך באצטדיונה הלאומי של סקוטלנד, אצטדיון המפאדן.

הנהלת ריינג'רס פנתה מיד לאחר ההגרלה למנכ"ל הפועל תל אביב אריה הרשקוביץ', בבקשה לשריין לה 2,500 כרטיסים עבור אוהדי הקבוצה למשחק בבלומפילד.

שום: "אני בטוח שהסקוטים מרוצים" (לי בוץ)

מאמן הפועל ת"א יצחק שום התייחס להגרלה: "זו הגרלה לא קלה, אפילו קשה, אבל יחסית לקבוצות האחרות זה סביר. אמנם ריינג'רס ניצחו את חיפה, אבל אני ניצחתי אותם כשהייתי בפנאתינייקוס. קל זה לא יהיה, אבל פחות או יותר אני מרוצה מההגרלה. מה שכן, אני בטוח שהסקוטים מרוצים". המאמן האדום סיכם : "אם ההגרלה טובה או לא, נדע רק אחרי שני המשחקים, לא עכשיו".

בלם האדומים, טל חן, אמר על ההגרלה: "אין ספק שזו הגרלה קשה מאוד, אני שמח שלפחות המשחק הראשון בבית. נעשה את המקסימום לעבור אותם, למרות שבאמת מדובר במשוכה קשה".

גילי ורמוט: "הגרלה קשה אבל אטרקטיבית. לא נבוא לשמש תפאורה, אלא לשחק ולהילחם. נקווה לעשות תוצאה טובה במשחק הראשון בבלומפילד, בשביל לצאת לשם עם סיכוי לעלות. אמנם רינג'רס קבוצה עדיפה עלינו, אבל ברור שאנחנו יכולים לעבור שלב. זה כדורגל, ובכדורגל הכל יכול לקרות".

מאמן ריינג'רס, פול לה גוון, אמר לאתר הרשמי של הריינג'רס: "אני חושב שההגרלה יכלה להיות הרבה יותר קשה, אבל גם יותר קלה. זו תהיה נסיעה ארוכה, ואני יודע שהם מסוגלים להרבה. אני ראיתי את הניצחון שלהם 2:4 בפאריס מול פ.ס.ז', וזה סימן למה שהקבוצה הזאת מסוגלת. אנחנו נראה אותם בוידאו ונלמד עליהם כל מה שאפשר, אבל אני בטוח שאנחנו יכולים לעבור אותם. אני שמח שהמשחק השני יהיה אצלנו בבית, עם התמיכה של האוהדים שלנו".

הכר את היריבה - צסק"א

צסק"א מוסקבה היא האלופה הטרייה של רוסיה, כאשר הליגה הסתיימה שם לפני מספר שבועות. היא נחשבת לאחת הקבוצות הגדולות ברוסיה, וברזומה שלה רשומות שלוש זכיות באליפות רוסיה, ועוד שבע מתקופת בריה"מ. ב-2005 היא זכתה בגביע אופ"א אחרי ניצחון 1:3 על ספורטינג ליסבון. העונה היא הייתה בעמדת זינוק מצוינת להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות מבית ז', לאחר שלא ספגה שער בארבעת משחקיה הראשונים בשלב הבתים, אבל את שני המשחקים הנותרים היא הפסידה וסיימה במקום השלישי.

הקבוצה נמצאת בידיים פרטיות של איש העסקים ייבגני גינר. לפני כן היא הייתה גם בבעלותו של רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי, אשר נאלץ להפסיק את השקעתו הרשמית בקבוצה בשל הבעלות על המועדון הלונדוני. אברמוביץ' נותר אוהד של הקבוצה ותומך בה בכל הזדמנות אפשרית. מאמן הקבוצה הוא יבגני גזאייב, שחקן עבר של נבחרת ברית המועצות ומאמן ידוע ומוערך, שאף אימן בעבר את נבחרת רוסיה והוזכר לאחרונה שוב כמועמד לחזור לתפקיד הלאומי. לקבוצה תקציב ענק של כמה עשרות מיליוני דולרים, כשהעדות לכך היא הכוונה לרכוש בתקופה הקרוב כשרון ברזילאי עולה, הקשר ראמון, מקורינתיאנס הברזילאית בסכום שנע בין 7 ל-10 מיליון דולר.

גם כיום משחקים בקבוצה שחקנים ידועים וטובים. בשער הקבוצה עומד בשער הקבוצה איגור אקינפייב הצעיר, שוער נבחרת רוסיה ומי שנבחר לשוער הצעיר הטוב באירופה העונה. חוליית ההגנה של הקבוצה היא הטובה ביותר בליגה שלה כיום, והיא מרכיבה גם את הגנת הנבחרת עם האחים ברזוצקי וסרגי איגנשביץ'..בקישור וההתקפה ניתן למצוא את יבבגני אלדונין ויורי ז'ירקוב שחקני נבחרת רוסיה, ולא פחות מ-3 שחקני ם מסגל נבחרת ברזיל - דודו, ואגנר לאב ודניאל קרבליו, שאף שיחקו פה ושם במדי הנבחרת לאומית. הליגה הרוסית תחזור רק לקראת אמצע חודש מרץ, מה שאמור להוות יתרון מסוים עבור הירוקים שבאמצע פברואר אמורים להיות בשיא כושרם וכך לחפות במעט על תנאי מזג האויר ברוסיה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קטן: "ננסה להעביר ההכרעה לישראל" (רומן רוזנבלט)

נציגי הקבוצה הרוסית פנו לאחר ההגרלה ליעקב שחר ומסרו כי ינסו למצוא מגרש באחת הערים הסמוכות למוסקבה בשל תנאי מזג האויר. לא ברור עדיין אם אכן יצליחו למצוא מגרש כזה.

מאמן מכבי חיפה, רוני לוי: "זו הגרלה קשה ביותר, אבל לא ציפינו לקבל יריבה קלה כשמדובר בנושרות מליגת האלופות. נשאר לנו מספיק זמן ללמוד על הקבוצה, למרות שבחורף אין שם משחקי ליגה. הרוסים יגיעו לישראל וישחקו בטורניר הבינלאומי בו גם אנו נשתתף. האתגר גדול מאוד ונעשה הכל כדי לקפוץ לשמינית הגמר".

יניב קטן: " בפברואר מאוד קשה לשחק ברוסיה בגלל מזג האוויר הקר והמושלג. לאלה צריך להוסיף את צסק"א שהיא הכי חזקה שיכולנו לקבל מאלה שנפלו לאופ"א. הם ינסו לכפר על הכישלון היחסי שלהם בזכייה בגביע אופ"א. אבל איני מרים ידיים ולא נכנע. יש לנו קבוצה טובה מאוד שכבר הוכיחה את עצמה, נבוא מוכנים למשחק הראשון וננסה להעביר את ההכרעה לישראל".


גוסטבו בוקולי: "לא הגרלה קלה. אני חושב שאם נגיע מוכנים כמו שצריך נעשה תוצאה טובה, ללא קשרו למזג האויר, למרות שיהיה שם קר מאוד. אני חושב אוירה שיהיה יותר מעניין בגלל מזג האויר. תמיד יש לנו סיכוי והעבודה שאנחנו נגיע בשיא הליגה והם יהיו בפגרה תאזן את תנאי מזג האוויר הקשים. היום כולם יודעים באירופה מי זו מכבי חיפה ואני חושב שאפשר לעבור את צסק"א, למרות שמדובר בקבוצה טובה מאוד. נוכל ללמוד אותם לפני כן במהלך חודש ינואר ויש לנו עוד מספיק זמן עד אז".

הבעלים של צסק"א: "הסיכויים סבירים" (רומן רוזנבלט)

מאמנה של צסק"א מוסקבה, ואלרי גזאייב, והנשיא והבעלים היהודי של הקבוצה, יבגני גינר, התייחסו בתקשורת הרוסית להגרלה ולאפשרות שהמשחק הראשון לא יתקיים במוסקבה.

"אנחנו מכירים את מכבי חיפה, בפברואר 2005 ניצחנו אותם 1:0", נזכר גזאייב במחנות האימון של קבוצתו בישראל, "אבל זה קרה לפני שנתיים כמעט, ואי אפשר להשוות משחקי אימון למשחקים רשמיים".

נשיא הקבוצה יבגני גינר אמר: "אם המטרה שלנו היא לא רק לעבור את השלב הקרוב, אלא להצליח באופן כללי בגביע אופ"א, אין טעם להתייחס יתר על המידה על יריב כזה או אחר. ברור כי לעתים היריב שהגרלנו יכול להיות חזק יותר ולעתים חלש יותר, אבל זה לא עקרוני מול מי אנחנו משחקים. אני מעריך את סיכויינו להמשיך לשלב הבא כסבירים".

"אנחנו נוסעים לישראל מדי שנה, והעובדה כי גם היריב שלנו ישחק גם גביע הערוץ הראשון אינה משפיעה לא לטובה ולא לרעה", אמר גינר, "היינו יכולים במידת הצורך לעקוב אחרי מכבי חיפה גם במשחקיה במסגרת הליגה המקומית בישראל".

"ההחלטה היכן יתקיים המשחק הראשון תתקבל בזמן הקרוב ביותר", אמר גינר, "ייתכן שנשחק בקראסנודר או בוולאדיקווקאז (ערים בדרום רוסיה – ר"ר), ייתכן שהמשחק יתקיים בעיר אחרת בדרום המדינה, אך בכל מקרה רוב הסיכויים שלא במוסקבה. מזג האוויר בבירה בחודש פברואר לא ממש מתאים לכדורגל".

התקשורת הרוסית החלה כבר לעסוק בהערכות ובפרשנות של תוצאות הגרלת משחקי השלב הבא בגביע אופ"א. לא מעט כלי תקשורת הציגו פרטים נרחבים על מכבי חיפה, כולל העבר "הרוסי" שלה, קרי שחקני החיזוק הרבים שהגיעו בשנות ה-90 לחיפה ממדינות בריה"מ לשעבר, החל בויקטור צ'אנוב וכלה בראיימונדאס ז'אוטאוטס. שני שחקני עבר, המוכרים לאוהבי כדורגל בישראל, ואלרי קרפין ואלכסנדר מוסטובוי, ציינו כי צסק"א זכתה בהגרלה טובה מבחינתה, וכי אלופת רוסיה הטרייה לא אמורה להיתקל בקשיים מול מכבי חיפה.

עם זאת פרשנים שונים הזהירו שבתחילת העונה האירופית ליברפול עברה את חיפה בקושי רב, למרות שהיא אירחה את משחקיה באותה תקופה במגרשים ניטרליים.

יתר המשחקים:

מעבר להגרלת הישראליות ייערכו עוד 14 מפגשים:

במפגש המסקרן ביותר יתעמתו ורדור ברמן, שנשרה מהאלופות מול אייאקס ההולנדית. הולנדית אחרת, פיינורד, תשחק מול טוטנהאם, שסיימה את המפעל עם מאזן מושלם. המשחק בהולנד עשוי להתקיים ללא קהל, בגלל עונש שהוטל על ההולנדים.

לקבוצתו של קלמי סבן, סטיאווה בוקרשט, מצםפה התמודדות לא קלה עם סביליה. אלקמאר ההולנדית, שהנחילה לסביליה בשלב הבתים, הפסד ראשון ביתי באירופה, תפגוש את מוליכת הליגה הטורקית, פנרבחצ'ה. הקבוצה השנייה של ברצלונה, אספניול, שהציגה יכולת טובה באופ"א, תשחק מול ליבורנו האיטקלית, שהייתה עם חיפה בבית.

משחקים נוספים:

זולטה וארגם - ניוקאסל
בראגה - פארמה
לאנס - פנאתנייקוס
לברקוזן - בלקבורן
ספרטק מוסקבה - סלטה ויגו
אא"ק אתונה - פריס סן ז'רמן
בנפיקה - דינמו בוקרשט
שחטיור דונייצק - נאנסי
בורדו - אוסאסונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully