וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "שיחקנו מצוין מול יריבה חזקה"

14.12.2006 / 23:45

מאמן הצהובים היה מרוצה מניצחון החוץ הראשון של קבוצתו העונה ביורוליג, 67:83 במלאגה. משחק שיא של יותם הלפרין

ניקולה וויצ'יץ' קלע רק 8 נקודות ב-22 דקות, ו-וויל ביינום היה מפוזר עם 6 נקודות ו-5 איבודים, אז איך בדיוק הסתיים המשחק עם ניצחון של מכבי ת"א במלאגה, ניצחון החוץ הראשון שלה העונה ביורוליג? ובכן, הצטרף לקבוצה שחקן חדש, אולי שמעתם עליו, אחד [[יותם הלפרין]].

המיסטר יותם שהכרתם היה שחקן הססן, לא דומיננטי, עם נטיות להיעלמויות סדרתיות ובטחון עצמי שיורד מהר יותר ונמוך יותר משער הדולר. הדוקטור הלפרין, לעומת זאת, הוא מישהו אחר לחלוטין: בטוח, שקט, מנהיג, רכז ששולט בקצב המשחק, שיודע מתי ללחוץ על הגז, מתי למסור לחברים ומתי לקחת את הזריקה הגדולה בעצמו. 24 נקודות (7 מ-12 מהשדה, כולל 3 מ-3 מאחורי הקשת), 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות לא מספר חלק מהסיפור, אבל זו עדיין שורה סטטיסטית נאה ביותר.

כשהמושכות בידיים של דוקטור הלפרין, שבשאיפה גירש באופן סופי את מיסטר יותם, ההתקפה הצהובה זורמת, הכדור נע מצד לצד, המתפרצות מסתיימות בליי אפים, והחיים פשוט צהובים ויפים. מלבד הלפרין, סימאס יסאיטיס הופיע למשחק עם 17 משלו, כולל 3 מ-3 משלוש, פלוס 5 כדורים חוזרים, ו[[ליאור אליהו]] קלע 16 בכמה דקות טובות. ומכיוון שבצד השני עמדה קבוצה בינונית מלכתחילה, מינוס מרכוס בראון ופפה סאנצ'ז הפצועים, זה מספיק כדי לסיים בתוצאה כל כך מרשימה.

החבר'ה של נוון ספאחיה איבדו פעמיים יתרון משמעותי ברבע הראשון והשני, אבל ברחו באופן סופי בתחילת הרבע האחרון, ולא הביטו לאחור. המרץ והאמוציות של הספרדים לא החזיקו מול העומק של מכבי וההתקפה המתוקתקת, שפגעה ב-54 אחוזים מהשדה, והציגה בחירת זריקות אחראית, עם 6 ו-11 מהשלוש. גם לא עזר שהם השליכו לבנה אחרי לבנה מהשלוש (4 מ-21), במקום להמשיך ללכת פנימה לדניאל סנטיאגו שקלע 22 נקודות והוריד 6 כדורים חוזרים.

ניתן גם לציין לחיוב את ההגנה של [[דרק שארפ]] ונואל פליקס, שהביאו הרבה נחישות לפרקט, ועצרו כל מומנטום ספרדי שאיים להתפתח. גם אליהו עשה עבודה טובה גם בהגנה, עם 2 חטיפות ו-2 חסימות, ואפילו הלפרין הפגין נוכחות בצד השני של הפרקט.

מחצית ראשונה

רבע 1: 19:22 למכבי

ספאחיה פתח עם הלפרין, ביינום, יסאיטיס, אליהו, ו-וויצ'יץ'. ההתקפה של של הספרדים נראתה בדקות הראשונות מבולבלת ולא מתאומת, בין היתר תודות להרבה מרץ והשקעה בהגנה של התל אביבים, וזה התניע כמה מתפרצות צהובות שפתחו יתרון 6:18. מלאגה ירדה לפסק זמן, וחזרה משם עם אש בעיניים והכדורים אצל סנטיאגו, שבשלושה דאנקים מרשימים חתך את הפער ל-22:19.

רבע 2: 33:40 למכבי

המומנטום המשיך להיות ספרדי, בעוד שההתקפה של ספאחיה הלכה ואיבדה צורה, ופתאום 27:27. פליקס קיבל דקות ראשונות, והציג הרבה מלחמה והקרבה, אבל מעט כשרון ויכולת, וזה בדיוק מה שספאחיה היה זקוק לו כדי לעצור את השטף. כמה החטאות של המארחים ושלשה של ניקולה הקפיצה ל-28:37. שלשה שנייה של הלפרין איפשרה להצהובים ירדו לנוח עם 33:40.

מחצית שנייה

רבע 3: 54:65 למכבי

רק קבוצה אחת עלתה לפתיחת הרבע השלישי, וריצת 2:10 נתנה לספרדים יתרון ראשון, 42:43. הלפרין, שנראה הערב כמו אחד שגידל איזו ביצה או שתיים, דפק מיד שלשה עם יד על הפנים והחזיר למכבי את היתרון, 43:45. כאן החלה נדנדת סלים, עם שלשה לפה ושלשה לשם, אבל אחרי שהיכולת החלשה של ביינום משני צידי המגרש הורידה אותו הספסלה, החלה המופע הפרטי של הלפרין. יותם הראה שליטה בהתקפה הצהובה, בין אם בקליעות וכניסות ובין אם בניהול משחק וקבלת החלטות מוצלחות אחת אחת. 54:65 למכבי.

רבע 4:

מלאגה איבדה את הראש בהתקפה, וסלים של אליהו וביינום קבעו את הפרש השיא, 54:69. הרבע הרביעי, למרות ניסיונות הקאמבק לכאורה של הספרדים, היה בעיקר גארבג' טיים.

קלעו למכבי: יותם הלפרין 24, סימאס יסאיטיס 17, ליאור אליהו 16, ניקולה וויצ'יץ' 8, וויל ביינום ודרק שארפ 6 כ"א, נואל פליקס 4, יניב גרין 2.

הרבו לקלוע למלאגה: דניאל סנטיאגו 22, קרלוס קאבזס 13, יירי וולש 9, קרלוס חימנז וקונסטנטינוס ואסילאידיס 7 כ"א, פלוראן פייטרוס 4, אלפונסו סאנצ'ס 3, ברנרדו רודריגז 2.

כדורגל משחקים 90 דקות

המאמן המנצח שמר כרגיל על תוכן פוליטיקלי קורקט. "זה היה משחק מצוין נגד יריבה חזקה, ולמרות שהיינו טובים מהם, אני בטוח שהם לא הציגו את היכולת הטובה ביותר שלהם", אמר ספאחיה. "יש לי הרבה כבוד כלפיהם וכלפי קואץ' סקאריולו, אבל פשוט הפעם הפציעות פגעו בהם. בהמשך העונה הם ייראו טוב יותר".

גם המאמן המפסיד, סרחיו סקאריולו, היה מלא פרגונים ופידבקים חיוביים. "בהתחלה היינו לא פחות טובים ממכבי, שהיא קבוצה גדולה", אמר. "היה חסר לנו כוח, ומכבי קלעו מבחוץ. יש להם סגל רחב יותר, והשחקנים שלי התעייפו. אנחנו צריכים חיזוק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully