וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "יצאנו גדולים"

לי בוץ

13.12.2006 / 23:27

הפועל ת”א השיגה את התיקו הקטן/גדול, סיימה ב-1:1 ביתי מול מלאדה והעפילה לשלב הבא בגביע אופ”א. שום: "לא יהיה פשוט להחדיר מוטיבציה לקראת בית"ר". אבוקסיס: "אנחנו בין 32 הגדולות של אירופה". מוני הראל בכה בסיום, אבל לא יחלק מענקים

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

עוד הישג גדול להפועל ת"א באירופה. האדומים העפילו הערב (רביעי) לשלב הבא בגביע אופ"א (1/16 גמר, בין 32 הגדולות במפעל), אחרי שסיימו בתיקו 1:1 ביתי מול מלאדה בולסלאב הצ'כית, וסיימו במקום השלישי במסגרת בית 7. אליניב ברדה (26) העלה את האדומים ליתרון, ולמרות שקיסלה (39) השווה עבור הצ'כים, הפועל שמרה על תוצאת התיקו, שהספיקה לקבוצה של יצחק שום.

גם היום הפועל לא הציגה משחק גדול במיוחד, אבל נדמה שבעצם ההעפלה שלה אפשר להכריז כי הכדורגל הישראלי נפטר מאותו "שכר לימוד" מפורסם, זה שמנע מאיתנו להצליח במשך שנים ארוכות. טועמה וחבריו שיחקו בצורה מבוקרת, עקצו פעם אחת והתגוננו בצורה יעילה. וגם אם לאורך דקות ארוכות הפועל נלחצה אחורה והציגו משחק מפוזר והגנה מבולבלת, מבחן התוצאה הוא זה שקובע.

הפועל ממשיכה את המסורת המצליחה שלה בגביע אופ"א, ותפגוש בסיבוב הבא את אחת הקבוצות שסיימו במקום הראשון בבתים המוקדמים. המשחק הראשון ייערך בבלומפילד בשבוע האחרון של פברואר, משחק הגומלין ייערך בחוץ. כמה מהיריבות האפשריות בשלב הבא הן פארמה, ניוקאסל, בלקבורן, אספניול. מחר (חמישי) ייקבעו סופית שאר המתמודדות האפשריות האחרות.

מהלך המשחק

דקה 8 - כדור עומק נפלא של טועמה מצא את ברדה ברחבה. החלוץ בעט בנגיעה ראשונה, אך לידיים של השוער, שהדף יפה.

דקה 11 - פולאצ'ק נותר לבד מחוץ לרחבה, אך מיהר מדי לשחרר בעיטה, החוצה.

דקה 26 - גול! מסירה מצוינת של טועמה מצאה שוב את ברדה ברחבה. החלוץ בעט, השתלט על הכדור שחזר מהשוער, וכבש למרות נגיעת יד של המגן הצ'כי. 0:1 מוצדק להפועל ת"א.

דקה 33 - פולאצ'ק ניצל רפיון בהגנה האדומה, אבל החמיץ מתוך הרחבה ממצב קורץ.

דקה 39 - גול! התקפה יפהפייה של הצ'כים הסתיימה בשתי מסירות מהירות, שמצאו את קיסלה ברחבה. החלוץ לא התבלבל ובעט לרשת העליונה, 1:1.

דקה 42 - ורמוט הגביה, טועמה שלח בעיטת יעף חזקה היישר לקורה. דקה לאחר מכן, בצד השני, קוליץ' ניצל עוד חור בהגנה האדומה, אבל החמיץ.

דקה 53 - הגבהה של ורמוט מצאה את ברדה, אבל הפעם הנגיחה הלכה החוצה.

דקה 77 - מהלך יפה של הפועל הסתיים בכדור רוחב של אנטבי. ברדה בעט לקורה, אבל הקוון סימל נבדל.

דקה 87 - קוליץ' בעט חד מתוך הרחבה, אלימלך בהדיפה נפלאה הציל את הפועל.

דקה 90 - מתפרצת של הפועל ת"א לא הסתיימה בשער, למרות שהשוער הצ'כי היה הרחק ברחבה השנייה.

הרכבי הקבוצות:

הפועל ת"א: שביט אלימלך, דני בונדר, חאבייר פאאס, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, יוסי אבוקסיס, שי אבוטבול (רמי דואני, 89), גילי ורמוט (איבן יוליץ', 78), אליניב ברדה, סלים טועמה, זיטו אוגבונה (ברוך דגו, 46).

מלאדה: מירוסלב מילר, מילוש בז'ז'ינסקי, יאן ריינוך, פלט מריאן, ירוסלב נסוואדבה, תומאש בלצ'ק, מרטין אברהם (לוקאש ואסוליק, 80), מארק מטיובסקי, תומאש פולאצ'ק (חולוב ראדים, 68), מארק קוליץ', יאן קיסלה.

אבוקסיס: "הפריע לי שבלומפילד לא היה מלא" (לי בוץ)

המאמן המנצח, יצחק שום: "כשאתה מאמן אתה עובר ימים יותר טובים ופחות טובים, אני שמח שהיום היה יום טוב. הייתי ברגעים כאלה בעבר, וזה כל כך כיף לחזור להרגשה הזאת. מה שחשוב היה לעלות, וזה היה מאוד קשה, בגלל עייפות השחקנים, פציעות וחסרונו של דה ברונו. היינו צריכים להתעלות על עצמנו, למרות שמלאדה זו לא הקבוצה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל. היא הפעילה עלינו המון לחץ. יכולנו להבקיע עוד שער או שנייים ולגמור את המשחק, אבל לא עשינו את זה ועברו עלינו דקות מפחידות. בדקות האלה המאמן והשחקנים נמדדים ביכולת שלהם לתפקד. דרך דברים כאלה הכדורגל הישראלי יכול להיות טוב יותר ומעניין יותר, ואני שמח להיות חלק מזה".

"לא משנה לי את מי נגריל בשלב הבא", התייחס שום אל העתיד, ודיבר על משחק הליגה ביום ראשון: "לא יהיה פשוט להביא את השחקנים למוטיבציה נגד בית"ר ירושלים, אבל נעשה מאמץ שזה יקרה. אין ספק שאנחנו משלמים מחיר בליגה, הלוואי שזה לא היה ככה. נקווה שנוכל לשחק טוב בשתי המסגרות. נעשה מאמץ להביא שחקן או שניים בינואר, אולי גם דה ברונו יחזור".

גם על הקהל האדום היו לשומי רק מילים טובות: "לא משנה כמה קהל בא - שומעים אותו לכל אורך המשחק. לא התאכזבתי מכמות האוהדים, אני מבין שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו להגיע גם היום וגם ביום ראשון. אני חוזר ואומר שהמשחק מול בית"ר הוא לא קריטי, היום היה חשוב יותר".

דושאן אוהרין, מאמן מלאדה: "המשחק היה טוב ופתוח, והיו החמצות גדולות משני הצדדים. היה לנו קשה מאוד בהתחלה, לקח לנו זמן להיכנס למשחק. אחרי השער התחלנו לשחק, החמצנו, ואם היינו מנצלים את ההזדמנויות - המשחק היה נראה אחרת. אני האמנתי עד הרגע האחרון שנבקיע, חבל שזה לא קרה".

שביט אלימלך סיפר על רגעי ההכרעה: "לא עברו לי הרבה דברים בראש בדקות האחרונות, רק הסתכלתי על הכדור. היה הרבה לחץ, במיוחד בסוף כשהשוער עלה, זה עושה לחץ פסיכולוגי, אבל אני שמח שעמדנו בלחץ הזה".

סלים טועמה: "ההישג הזה לא צריך להשפיע על הליגה, רק לתת לנו מוטיבציה להצליח, להמשיך הלאה ולהתקדם. יש לנו הרבה זמן להתכונן למשחק הבא, עכשיו נתרכז בליגה. יש לנו משחק קשה ביום ראשון נגד בית"ר, ואנחנו חייבים לבוא אליו מוכנים. המשחקים נגד בית"ר ידועים כמשחקים חמים, אני מקווה שננצח. אנחנו רוצים להתקדם בטבלה".

על ההצעות שהגיעו מחו"ל אמר טועמה: "זה מחמיא שיש לי הצעות ואני מרגיש טוב, אבל אני רק עושה את העבודה שלי, ואני צריך להמשיך להתקדם".

יוסי אבוקסיס אמר בסיום: "התחלנו טוב ועשינו גול גדול. אומנם אחרי שקיבלנו את הגול היה קשה, אבל מה שקשה הוא מתוק. יכולנו לכבוש את השער השני, אבל מה זה משנה. עכשיו נוכל להתרכז בליגה, ועוד חודשיים נחזור לדבר הזה שאנחנו חולים עליו - אירופה. היו לנו כמה רגעים של פחד בסיום, כשנזכרנו בכל הטראומות של הכדורגל הישראלי, עם הגול בדקה ה-90 של הרצוג, אבל יצאנו גדולים".

"זה יום גדול למועדון", המשיך הקפטן, "אנחנו רוצים לשחזר את העבר. אנחנו בין 32 הקבוצות הטובות באירופה. כבר קברו אותנו, ובאמת לא היה לנו סיכוי, אבל השגנו ניצחון בפאריס משום מקום, והיום השלמנו את העבודה".

ועוד מאבוקסיס: "המשחק מול בית"ר חשוב מאוד לאוהדים, ונעשה הכל כדי לשמח אותם. נגד בית"ר אני מאמין שכבר ביום שישי ייגמרו הכרטיסים, אבל היום הפריע לי שבלומפילד לא היה מלא. אני לוקח על עצמי לדבר עם ההנהלה כדי שבמשחק הבא באירופה יהיו מחירים אטרקטיביים, לא משנה מי תהיה היריבה. אני מבטיח לאוהדים שאני אדאג לזה".

לגבי היריבה בשלב הבא אמר: "בכל פעם ששואלים את מי אתה מעדיף, בסוף הם באים ומפרקים אותנו. כל קבוצה שתגיע תהיה עדיפה עלינו".

מוני הראל, מקבוצת הניהול של הפועל ת"א, בכה מאושר בסיום המשחק בחדר ההלבשה של האדומים. ההנהלה, אגב, החליטה שלא לחלק מענקים על ההעפלה משלב הבתים, אך אלה יגיעו במידה ויהיו הישגים בשלב הנוק-אאוט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully