וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היינו מספיק חכמים"

7.12.2006 / 5:58

מכבי ת"א שבה מיוון וניקולה וויצ'יץ' סיכם את המשחק הטוב ביותר של מכבי ת"א העונה, למרות שהפסידה לפנאתינייקוס 90:88

אתר היורוליג

מראיין: אוהד גרינוולד. צילום ועריכה: דרור פיקלני

יש הרבה דברים טובים שאפשר להגיד על מכבי ת"א בסיום הערב הזה. א. פנאתינייקוס, הקבוצה שנחשבת למרשימה ביותר עד עכשיו ביורוליג, ממש לא רגילה לקבל 88 נקודות בבית. ב. וויל ביינום הציג את משחקו הטוב ביותר העונה דווקא באחד האולמות הקשים באירופה. ג. נואל פיליקס קיבל קרדיט באחד האולמות הקשים באירופה ועמד בלחץ. ד. ניקולה וויצ'יץ' הגיע לעבודה במשחק חוץ. ה. יש כאלה שזה חשוב להם - אז כן, הישראלים של מכבי ת"א ממשיכים לקבל הרבה קרדיט השנה.

מצד שני, מכבי ת"א לא הצליחה לנצל יום בינוני של פנאתינייקוס באולמה וזה אולי, אבל רק אולי, מה שעושה את ההבדל בין הקבוצה הנוכחית לזו של שלוש העונות הקודמות. נקודות נוספות שהצהובים צריכים לעבוד עליהן קשורות ליותם הלפרין, שעשה יותר בלגאן מסדר בהתקפה ולא פחות חשוב - ביצוע העבירות הנכונות בזמן הנכון. כך למשל, הצהובים לא הצליחו לעצור את ההתקפה האחרונה של פנאתינייקוס שהובילה בשתי נקודות במשך 13 מ-15 השניות האחרונות במשחק.

בסיכומו של עניין ולמרות עוד הפסד חוץ, מכבי ת"א יכולה לחזור לארץ מעודדת וכל זה אחרי השבוע הסוער שבמרכזו שיחרורו של רודני ביופורד מהקבוצה.

מחצית ראשונה

מכבי ת"א פתחה בחמישיה עם ניקולה וויצ'יץ', סימאס יסאיטיס, וויל ביינום, ליאור אליהו ויותם הלפרין. פנאתינייקוס פתחה עם דיאמנטידיס, אלוורטיס, דלק, צרצאריס ובאטיסט.

מכבי ת"א פתחה מצויין ושתי שלשות של יסאיטיס וביינום הובילו אותה ליתרון 0:6. מייק באטיסט לקח את העניינים לידיים אצל הירוקים וקלע 6 נקודות כדי לגנוב לצהובים את היתרון. שחקני מכבי ת"א החטיאו זריקות פשוטות מתחת לסל וטוני דלק ניצל את זה כדי להעלות את פאו ל-8:12 בזריקות מרחוק ובאטיסט המשיך בשלו בדרך ל-10:16. מכבי ת"א לא הבריקה עד לסיום הרבע, למזלה גם היוונים הורידו הילוך וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 18:21, אחרי שדרק שארפ קלע עם הבאזר.

בתחילת הרבע השני ספאחיה הלך על הקשר הישראלי ופתח בחמישיה "ציונית" עם שארפ, הלפרין, גרין, ששון וארנולד. שחקני הספסל של אוברדוביץ' בראשותו של דיקודיס וחאג'יוורטאס נתנו לספאחיה מענה מצויין והגדילו את היתרון של היוונים ל-24:30. ניקולה וויצ'יץ' קלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק רק אחרי 15 דקות ותוך כדי שהוא נעזר בהלפרין ושארפ הוא גם הצליח להשוות, כשנותרו שלוש דקות לסיום הרבע. במקביל, ספאחיה נתן קרדיט מחודש לנואל פיליקס, שהישווה ל-40:40. בשניות האחרונות של המחצית פנאתינייקוס הגדילה את היתרון, אבל שרון ששון צימק וקבע מהעונשין את תוצאת המחצית, 47:45 ליוונים.

מחצית שניה

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי בהאלי הופ של וויל ביינום לנואל פיליקס והזר השנוי במחלוקת לקח חלק חשוב כשהצהובים שוב הישוו. מייק באטיסט, שסופסל ברוב הרבע השני, קילקל שוב את החגיגה ויחד עם טוני דלק החזיר את הירוקים ליתרון 50:56. עבירה בלתי ספורטיווית של טוני דלק סידרה לוויל ביינום ארבע נקודות רצופות ומכבי צימקה ל-63:62, אלא שחאג'יוורטאס הגיב בשלשה ולא איפשר לצהובים לעשות מהפך. גם הרבע הזה הסתיים בסל של מכבי עם הבאזר, הפעם זה היה תורו של ביינום שצימק ל-68:65.

וויל ביינום וליאור אליהו פתחו מצויין את הרבע האחרון והישוו ל-69:69. 2:30 דקות בתוך הרבע האחרון, ניקולה וויצ'יץ' הצליח סוף סוף להחזיר את היתרון לצהובים, 71:73. המארחים לא איפשרו למכבי לשמור על המומנטום והחזירו לעצמם מייד את היתרון, כשבאטיסט חזר לעניינים וסגר ריצת 1:7. דרק שארפ נלחם יותר מדי חזק ויצא בחמש עבירות ו-3:30 דקות לסיום, דיאמנטידיס העלה את האתונאים ל-76:82. שרון ששון ניסה להחזיר את מכבי לעניינים אבל החטיא שני נסיונות לשלוש, למזלו וויצ'יץ' תיקן וצימק ל-84:82, 1:40 דק' לסיום. ובכל זאת, הסיפור של מכבי במשחק הזה חזר על עצמו במאני טיים. אי ניצול ההזדמנויות הוביל את חאג'יוורטאס על קו העונשין 40 שניות לסיום כדי לקבוע 82:88. זה לא נגמר, 20 שניות לסיום אותו חאג'יוורטאס החטיא פעמיים מהקו ומכבי ת"א יצאה להתקפת "ההזדמנות האחרונה". וויל ביינום נשלח לעונשין, החטיא פעם אחת וצימק ל-88:86. הפעם היוונים יצאו להתקפת נגד, צרצאריס נשלח לעונשין והחטיא גם הוא פעם אחת, 89:86 לפנאתינייקוס כשנותרו 15 שניות. מכבי שוב נעצרה בעבירה ונואל פיליקס צימק ל-89:88. מכבי ת"א לא הצליחה לבצע עבירה על היוונים בזמן שנשאר (13 שניות) ושלחה את דיאמנטידיס לעונשין כשנותרו 3 שניות בלבד. דיאמנטידיס החטיא פעם אחת, וויצ'יץ' הספיק להעביר ליסאיטיס בשניה האחרונה, אבל הליטאי פיספס את הבאזר והצהובים החמיצו עוד הזדמנות פז לשיוויון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: וויל ביינום 22 ו-5 אסיסטים, ניקולה וויצ'יץ' 18, סימאס יסאיטיס 9, נואל פיליקס 8, ליאור אליהו 8, שרון ששון ודרק שארפ 7 כל אחד, יותם הלפרין 5, יניב גרין 4.

קלעו לפנאתינייקוס: באטיסט 21 (9 מ-11 ל-2), דלק 17, דיקודיס 13, חאג'יוורטאס 11, אלוורטיס 9, דיאמנטידיס 5 ו-6 אסיסטים, בצ'ירוביץ' וויאניץ' וצרצאריס 4 כל אחד, יאבטוקאס 2.

"לא היינו מספיק חכמים"

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה אמר בסיום המשחק: "אני רוצה לברך את זלימיר אובראדוביץ' ואת השחקנים שלו כי פנאתינייקוס שיחקה טוב יותר הערב. שיחקנו טוב יותר מבזאגרב, אבל שוב לא הצלחנו להשיג ניצחון חוץ. הבעיות העיקרית שלנו הערב היו יותר מדי שגיאות ויותר מדי זריקות חופשיות שהוחמצו. כשנחזור לתל אביב נצטרך לנתח את המשחק ולהבין מה השתבש במטרה לשפר את זה".

ניקולה וויצ'יץ': "כמובן שקשה מאוד מול פנאתינייקוס באולמם הביתי כי זו קבוצה עם המון נסיון. בכל זאת, הייתה לנו הזדמנות לגנוב ניצחון חוץ אבל לא היינו מספיק חכמים כדי לנצל אותה. כעת המטרה שלנו תהיה לסיים במקום השני בבית".

מאמן פנאתינייקוס זלימיר אובראדוביץ': "מכבי ת"א הוכיחה הערב שהיא נשארה קבוצה מצויינת. התכוננו למשחק הזה, אבל הם הצליחו להפתיע אותנו בלא מעט מהלכים. אני מרוצה מכך שנותרנו בלתי מנוצחים, אבל אנחנו חייבים להיות יותר מרוכזים ולעבוד קשה כדי למצות את הפוטנציאל שלנו".

מייק באטיסט: "הכבוד שרכשנו לצהובים הגיע להם. זה היה קרב קשה, כך שאני שמח שניצחנו למרות שההגנה שלנו תיפקדה פחות טוב מאשר במשחקים האחרונים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully