וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר חוץ מניצחון

20.11.2006 / 22:20

אחרי ה-73:85 הלא משכנע על בני השרון, מכבי ת"א ממריאה לזאגרב. ספאחיה מסכם את מה שכולם יודעים: "חייבים להתחיל לנצח בחוץ"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי ת"א תמריא היום (שלישי) אחר הצהריים לזאגרב, למשחק מול ציבונה ביום חמישי. המועדון הצהוב ניצח שלושה משחקים מתוך הארבעה שהיו עד כה ביורוליג, שלושתם בהיכל נוקיה. את ההפסד הבודד ספגו הצהובים בבלגרד, ולמרות שזה רק הפסד אחד, נורה אדומה נדלקה באשר ליכולת של הקבוצה במשחקי חוץ.

"כדי להתקדם ביורוליג חייבים לנצח בחוץ", אמר נוון ספאחיה, מאמן מכבי ת"א. "ציבונה היא קבוצה שונה בחוץ מאשר בבית".

לפני כן ניצחה מכבי את בני השרון ביד אליהו, וגם אחרי ההפסד 85:73 ביד אליהו ירה לי ניילון, שחקן בני השרון: "אני חושב שאנחנו טובים יותר". אבל לפחות בינתיים נראה ששחקן NBA אחד עדיין לא מספיק כדי לעצור אימפריית כדורסל בת מסורת של 40 שנה, לא משנה כמה זו תתאמץ לא להתאמץ בהגנה. נראה אם הזר המופלא של בני השרון ימשיך לנפק את אותם ציטוטים גם בהמשך העונה.

ניילון סיים עם 18 נקודות, אבל השיג אותן ב-8 מ-21 מהשדה, אבל קשה להגיד שזה קשור היה ליריבה. וויל ביינום סיים את המחצית הראשונה עם אפס נקודות ב-0 מ-6 מהשדה, אבל התעורר במחצית השנייה עם הסתננויות מרשימות לטבעת והרבה לב ונשמה, וסיים עם 18. במשך שלושה רבעים נראה היה שבני השרון יכולה לעשות זאת, אבל רבע אחרון של 10:25, עם קווץ' הגנתי של הדקות האחרונות.

רודני ביופורד קיבל דקות, אבל הסתפק ב-11 נקודות, בעוד נואל פליקס שוב התמקד בתפקידו בכוח כחפץ נוי יקר במיוחד על הספסל. גם ניקולה וויצ'יץ' כמעט לא הזיז את ישבנו מהספסל, אבל רק בשלושת הרבעים הראשונים, וברביעי לא רק ששיחק, אלא הפגין מנהיגות, אסרטיביות כמו גם האינטליגנציה הרגילה שלו, וזה - יחד עם כמה שריקות מוזרות לזכותו של יותם הלפרין (16 נקודות) - מה שסגר את הסיפור בסיום. רוב האיבודים מה-18 בצהוב הגיעו כשוויצ'יץ' לא היה על המגרש, והנתון הזה צריך להוריד לספאחיה כמה שעות שינה טובות לקראת המשחק מול ציבונה זאגרב. אפי בירנבוים, מצדו, יכול להיות אופטימי לקראת המשחק בשבוע הבא נגד הפועל ירושלים.

מחצית ראשונה

רבע 1: 17:20 למכבי

מכבי פתחה עם הלפרין, ביינום, ביופורד, אליהו ו-וויצ'יץ'. ביינום פתח עם הרבה אגרסיביות, הלך כמה פעמים לקו ומסר אלי אופ לביופורד. שתי עבירות מהירות הורידו את האטרקציה של המשחק, ניילון, לספסל, כבר באמצע הרבע. מכבי איימה לברוח, אבל שתי שלשות של בלצ'ר ושלושה גגות מדהימים של סיסה מנעו זאת ממנה, והתוצאה נותרה צמודה לכל אורך הדרך. בני השרון הצליחה לשמור על הראש גם בלי ניילון. 17: 20 למכבי.

רבע 2: 37:39 לבני השרון

ניילון חזר לפרקט, אבל המשיך להחטיא, בזמן שביינום גם הוא השליך כמה לבנים, וירד לנוח 2 דקות לתוך הרבע, עם מאזן של 0 מ-6 מהשדה. שלשה של שארפ במתפרצת הפקיצה ל-19:25 לצהובים, ויסאיטיס הקפיץ את הפער לשבע בשלשה משלו, אבל סיסה (קליעות עונשין וגג רביעי), כץ (שלשה) וניילון (במתפרצת), הפכו ל-28:29 לבני השרון, 4 דקות להפסקה. טיים אאוט של ספאחיה הביא את פליקס לראשונה, וזה שמר היטב על ניילון, שירד לנוח עם 2 מ-8 מהשדה. הלפרין איפס את היד עם שלוש שלשות, וקבע 30:34 לצהובים, אבל סיומת טובה של האורחים הורידו אותה ביתרון 37:39.

מחצית שנייה

רבע 3: 60:63 לבני השרון

ניילון, עם גרין או ששון עליו, התחיל עם סל מהיר כדי להוסיף קצת בטחון, וההגנה הרכה בצהוב איפשרה לבני השרון לעלות ליתרון שיא - 39:47. ספאחיה החל לתלוש את השערות המעטות שיש לו על הפדחת בניסיון לגרום לחניכיו לרדת להגנה, וניילון המשיך להתחמם עם כמה סלים ליד הטבעת וריבאונדים בהתקפה. עוד שחקן שהתעורר הוא ביינום, שגם דפק גג מהסרטים על וויליאמס, וגם טייל לליי אפים קלילים, ומכבי נשארה במינוס 3-4 נקודות לכל אורך הרבע. העבירה הרביעית של סיסה הורידה את בני השרון למנוחה של סוף הרבע במצב רוח רע, וזאת למרות סל עם הבאזר של וויליאמס (שחשף שוב את ההגנה השערורייתית של ספאחיה) כשהתוצאה על הלוח הראתה 60:63 לזכותה.

רבע 4:

ספאחיה החזיר את וויצ'יץ' ויסאיטיס כדי להכניס איזשהו סדר צהוב, אבל ניילון שמר על היתרון, 63:66 לאורחים, 7:14 לסיום. אז ניקולה עם שני סלי שדה ראשונים, ג'יימי ארנולד בפוסט וביינום עם חטיפה ודאנק צ'יק צ'ק הפכו ל-66:69 למכבי. ניילון עוד ניסה, אבל ארבע קליעות עונשין של הלפרין, מעבירות שלא היו, פלוס חטיפה וסל, שיפור רציני בהגנה, ונקע בקרסולו של סיסה, סייעו להפרש לצמוח עד ל-70:80, עם 2:49 על השעון. הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד.

רשימת קלעים:

למכבי: ביינום 18, הלפרין 16, וויצ'יץ' 13 (2 מ-7 מהשדה, 9 מ-10 מהקו), ביופורד 11, שארפ 8, יסאיטיס 6, אליהו 5, ארנולד וגרין 4 כ"א.

לבני השרון: ניילון 18, בלצ'ר (2 מ-8 מהשלוש) וסיסה (11 ריבאונדים ו-4 חסימות) וג'ייסון וויליאמס 14 כ"א, גרינמן 6, מזרחי 4, כץ 3.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אני לא מבין את המנטליות הזו"

ספאחיה שוב התלונן על המאמץ של שחקניו. "כמו באשקלון, זה אותו סיפור רק מגרש אחר", אמר. "קשה לי להבין את המנטליות הזו, אבל נשנה אותה. השחקנים שלנו יצברו ניסיון, אבל עדיף דרך ניצחונות. אני לא מאושר וצריך לבדוק הרבה דברים. בני השרון הגיעו מוכנים וענו על הדברים שעשינו. הגיע הזמן לנצח משחק אחד בחוץ ולהוכיח לנו ולאוהדינו שאנחנו קבוצה".

המאמן הצהוב ניסה להפחית מהרושם שמכבי תלויה לחלוטין בוויצ'יץ' "כשאתה מוציא את השחקן הכי טוב מהקבוצה אין ספק שהיא נחלשת. זה כמו שיוציאו את טים דאנקן מסן אנטוניו", אמר, ושלח מסר למחליפים שלו, "שחקני הספסל שלנו חייבים לשחק עם הרבה יותר ביטחון. זאת הבעיה שלנו. אם הם משחקים עכשיו בלי ביטחון אני לא יודע מה יהיה בהמשך. נואל לא הגיב טוב והכל שאלה של ביטחון. זו מכבי, לא שולחים בקלות חזרה הביתה שחקן שרק הגיע".

בירנבוים כבר רגיל לקבל פטיש צהוב על הראש, אז המאמן הוותיק לא התרגש יותר מדי. "זו לא החמצה, זה לימוד", התעקש. "אנחנו קבוצה חדשה, אבל מכבי בכל מקרה גם משחקת ביד אליהו וגם יש לה הרכב שחקנים יוצא מן הכלל שקשה לגבור עליו. שלטנו בקצב, אבל מול סגל מהיורוליג זה עדיין קשה לנו, וכמה שחקנים מרכזיים לא היו טובים. אין לי בעיה עם זה. נשמור את הדברים הטובים ונלמד מהדברים הרעים כדי שנהיה קבוצה טובה יותר בהמשך. ביינום נתן הופעה יפה".

ניילון לא התלהב ממה שראה מהצהובים, ואמר: "הם לא יוכלו לנצח אותנו אם נשחק כמו ששיחקנו רוב המשחק. יותר הפסדנו מאשר שהם ניצחו. הם טובים, אבל אני חושב שאנחנו טובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully