וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו אכזבה, אבל הכל פתוח"

אנדי רם מנסה למצוא נקודות אור אחרי ההפסד 6:4, 6:4 להנלי ואולייט במאסטרס בשנגחאי. פדרר גבר על רודיק 6:4, 6:7, 4:6

אנדי רם ויוני ארליך, שלפני יומיים (ראשון) פתחו את טורניר המאסטרס בניצחון ענק על האחים האמריקאים מייק ובוב בריאן, הפסידו הבוקר (שלישי) במשחק מול הצמד פול הנלי מאוסטרליה וקווין אולייט מדרום אפריקה - 6:4, 6:4. הנלי ואולייט, שניצחו במשחק הראשון את הצמד מרטין דאם וליאנדר פאאס, הבטיחו את מקומם בשלב הבא. רם וארליך צריכים לנצח את דאם ופאאס במשחק השלישי, כדי להגיע לחצי הגמר (וגם אז הם לא תלויים בעצמם).

על רם וארליך אין להרחיב את הדיבור, כולנו מכירים אותם. הנלי ואולייט, שחברו לשחק יחד רק בתחילת השנה, הגיעו כבר בטורניר הגדול הראשון שלהם כזוג לגמר באדלאייד, אוסטרליה, ואחר כך עד לחצי הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה. הם זכו בתואר ברוטרדאם ובדובאי ובמאסטרס הראשון שלהם בהמבורג. תותחונים, החבר'ה, והם הראו את זה גם היום.

המשחק נפתח כששני הזוגות שומרים על ההגשה, אולם במשחקון השלישי שברו הנלי ואולייט, ולאחר מכן עלו ליתרון 1:3. בפיגור 3:2 הייתה לרם וארליך הזדמנות להשוות, אבל הם איבדו שתי נקודות שבירה, והיריבים עלו ל-2:4. עד לסיום המערכה שמרו הנלי ואולייט על ההגשות, ניצחו את המשחקון האחרון על האפס ולקחו את המערכה - 4:6.

הנלי ואולייט פתחו את המערכה השניה כמו שסיימו את הראשונה. הם שברו מייד ועלו ל-0:2, כשבמשחקון השלישי עלו רם וארליך על הלוח, אבל כמו במערכה הראשונה, עד לסיום לא הצליח הזוג הישראלי להגיע להגשות של יריביו ונוצח שוב - 6:4 ו-2:0 במערכות.

במשחק השני ניצחו האחים מייק ובוב בריאן את דאם ופאאס אחרי שעתיים ו-25 דקות - 2:6, 7:6 (7-4), 6:7 (5-7). בזכות הניצחון עלו האחים בריאן למקום השני, המוביל לחצי הגמר, עקב הפרש מערכות עדיף.

טבלת הבית האדום בזוגות:

1. אולייט והנלי, 0:2 (1:4 במערכות)
2. בריאן ובריאן, 1:1 (3:3)
3. רם וארליך 1:1 (3:2)
4. דאם ופאאס 2:0 (4:2)

"לא יכולנו לחזור מהנפילה הרגעית"

"כל הפסד הוא מאכזב, אבל ברמה הזאת אפשר להפסיד", אמר אנדי רם במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, "זה טורניר המאסטרס, אין פה משחקים קלים. ניצחנו את המדורגים ראשונים, והפסדנו מול המדורגים במקום הרביעי. כל משחק הוא פתוח, כך שזו לא באמת אכזבה. הכל עדיין אפשרי, כולל חצי הגמר".

"נשברנו כבר בפתיחה של המשחק, ומול צמד כזה קשה לחזור", הסביר יוני את הסיבות שגרמו להפסד, "גם את המערכה השנייה התחלנו רע, ומהנפילה הרגעית הזאת כבר לא יכולנו לחזור. אי אפשר לומר שבאנו שאננים אחרי הניצחון על האחים בריאן. ידענו שאנחנו משחקים מול אחד הזוגות הטובים בעולם, והתכוננו אליו בשיא הרצינות".

במשחק אומנם נכחו כ-2,500 צופים, אבל רובם היו ילדים שהובאו במיוחד מבתי ספר מהאזור כדי למלא את המושבים הריקים בניסיון לשפר מעט את ההרגשה לשחקנים. הקהל המועט הוא נקודה רגישה למארגנים, תופעה שמתבטאת בייחוד במשחקי הזוגות. "אחרי הכל ששיחקנו ב-14:00 בצהריים, כך שלרוב האנשים לא מתאפשר להגיע לאיצטדיון", הסביר את המצב ארליך, "הזוגות זה תמיד מופע צדדי, ובכל זאת הייתה כמות יפה של אנשים. בסוף השבוע, בשלבים המכריעים, אני בטוח שיבוא הרבה יותר קהל. אי אפשר להפריד בין זוגות ליחידים, הכל זה חלק טבעי מדבר אחד – טניס".

אנדי רם התייחס למשחק הבא של הצמד הישראלי, מול פאאס ודאם, שעשוי להעלות אותם לארבע הגדולים: "נגיע בפול מוטיבציה", הבטיח אנדי, "אף פעם לא שיחקנו נגדם כזוג, אבל פגשנו בהם כיחידים. מהיום בלילה נתחיל לשבת על הקלטות שלם, ננתח אותם ונתכונן למשחק. לא טסנו 20 שעות לסין בשביל ללכת הביתה בקלות".

אולייט אמר לאחר הניצחון: "זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו השנה. באנו מרוכזים כי ידענו שהישראלים בכושר מצויין. הגשנו טוב ונתנו משחק שעזר לנו לנצח".

במשחקי היחידים יפגוש רוז'ה פדרר את אנדי רודיק (השניים ניצחו במשחק הראשון), כשדויד נלבנדיאן ואיבאן ליוביצ'יץ' ינסו לשפר עמדות.

פדרר גבר על רודיק

המדורג ראשון בעולם, רוגר פדרר פגש היום (שלישי) את אחד מיריביו הגדולים בשנים האחרונות, אנדי רודיק וכמו השיר, איך זה נגמר בסוף? כולם יודעים. על אף שהשווצרי פיגר 1:0 במערכות, ועמד עם הגב לקיר בשובר השוויון של המערכה השניה כשלרודיק היתה נקודת משחק ביד, הוא יצא מזה וניצח במשחק 6:4, 6:7 (8:10), 4:6.

פתיחת המשחק היתה שייכת לרודיק ששבר את פדרר במשחקון השלישי, עלה ליתרון 1:2 ושמר על יתרונו עד לניצחון במערכה הראשונה 4:6.

במערכה השנייה שמרו שני השחקנים על חבטות ההגשה ורצו כתף אל כתף עד שובר השוויון. פדרר פתח בהגשה, שלח כדור ארוך ונתן לרודיק את השבירה. האמריקאי ניצל זאת ופתח פער של 0:3. השוויצרי שכבר יצא ממצבים מסובכים מאלה שרד נקודת מערכה של רודיק, שבר חזרה וניצח 8:10 בשובר השוויון כדי להשוות ל-1:1 את מניין המערכות.

במערכה השלישית הספיקה שבירה אחת של פדרר במשחקון השלישי כדי לעלות ליתרון ולשייט בנינוחות על לניצחון במערכה (4:6) והשלמת המהפך במערכות. הגדול מכולם שבר שיא נוסף כשהפך לטניסאי הראשון אי פעם שמרוויח יותר מ-7 מיליון דולר בשנה.

משחקי הבית הושלמו הערב עם המפגש בין הבוסני איבן ליוביצ'יץ' והארגנטינאי דויד נלבאדיאן. ליבוצ'יץ' ירה 30 איסים בדרך לניצחון על אלוף השנה שעברה 7:5, 6:7, 5:7.


טבלת הבית האדום הזמנית:

1. רוג'ר פדרר 0:2
2. אנדי רודיק 1:1
3. איבן ליוביצ'יץ' 1:1
4. דוויד נלבאדיאן 2:0




עדכון ראשון: 08:05, 14/11
עדכון אחרון: 19:36, 14/11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully