וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו חסרי אונים"

3.11.2006 / 11:48

הזרים של מכבי ת"א נראו כמו שחקני נוער, ופרטיזן התעללה בסגנית אלופת היורוליג בדרך לניצחון 91:103. ספאחיה מתחיל להתרגל

ואנחנו חשבנו שהמומחיות של נבן ספאחיה היא כדורסל יוגוסלבי לשעבר. דווקא במשחק החוץ בבלגרד, מאמנה של מכבי ת"א היה אמור ליהנות מסוג של יתרון על היריבה, אבל בסיכומו של עניין, הוא חוזר הביתה, לישראל, מושפל כמו שחקניו ומנהליו. מכבי ת"א הפסידה במחזור השני של היורוליג לפרטיזן בלגרד 103:91 ולחשוב שרק לפני שנה, החבורה של פיני גרשון הייתה מתייחסת למשחקים מהסוג הזה כמו לטיול בכפר בלום.

מי שחשב ששבוע נוסף של אימונים ישפשף את שלישית האמריקאים החדשה: וויל ביינום, רודני ביופורד ונואל פיליקס - טעה בגדול. ביינום לא הצליח אפילו לשחק עם עצמו, ביופורד עדיין היה חלוד לגמרי ופיליקס עדיין רחוק מלהבין איפה הוא נמצא. באשר לאחרים, המצב לא יותר מדי מזהיר. יותם הלפרין לא השתמש באף אחת מההזדמנויות שקיבל מספאחיה, דרק שארפ שכח את הנסיון בבית, ניקולה וויצ'יץ' התבלבל בהתקפה ורק ג'יימי ארנולד היה שוב האיש של ספאחיה למשימות מיוחדות, רק שבבלגרד זה לא הספיק.

יניב גרין כלל לא שותף ושרון ששון הוכנס בגארבאג' טיים בלבד, נקודה חשובה למחשבה. נכון, הפרטיזנים חטפו יום מטורף מעבר לקשת, 62 אחוזים ליתר דיוק, אבל זה עדיין לא אומר שמכבי ת"א יכולה להרשות לעצמה הפסד כזה, במיוחד לאור העובדה שכל כך הרבה נקודות של דרובניאק, טפיץ' והחברים שלהם נבעו מחוסר תיאום מזעזע בהגנה של ספאחיה.

ולחשוב שבעוד שלושה ימים בלבד, החבורה הכל כך לא מגובשת שנקראת מכבי ת"א פוגשת את הפועל ירושלים למחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל. לפחות אנשי המנהלת יכולים להיות מרוצים, פתיחת הליגה מעולם לא הייתה מעניינת יותר.

מחצית ראשונה

נוון ספאחיה פתח עם החמישיה של המשחק מול מלאגה: וויל ביינום, דרק שארפ, ניקולה וויצ'יץ', ליאור אליהו וסימאס יסאיטיס.

כמו במשחק מול מלאגה, גם הפעם הפתיחה של מכבי ת"א הייתה מהוססת וסל השדה הראשון הגיע רק אחרי שתי דקות מכיוונו של ליאור אליהו. סימאס יסאיטיס הרגיש מצויין על הפרקט הסרבי וקלע 7 נקודות בשלוש דקות, כדי להוביל את מכבי ליתרון 7:12. במצב הזה, מכבי לא ניצלה כמה הזדמנויות טובות כדי להגדיל את היתרון, בעיקר בגלל ניקולה וויצ'יץ', שחלם בהתקפה.

פרטיזן ניצלה את זה כדי לרשום ריצת 0:10 בדרך ליתרון 12:17. וויל ביינום סבל מרבע חלש ונכשל בנסיון לייצר נקודות בהתקפה האחרונה ברבע. מהצד השני, בוגדנוביץ' העלה את מאזנו ל-10 נקודות ושלשה של וויצ'יץ' עם הבאזר הקטינה וקבעה 21:19 לפרטיזן.

רודני ביופורד, שנכנס לקראת סיום הרבע הראשון, קיבל אסיסט יפה מוויצ'יץ' ורשם נקודות ראשונות ביורוליג בתחילת הרבע השני כדי להשלים מהפך ולהחזיר את מכבי ליתרון, 21:23. מהצד השני, פרטיזן לא הפסיקה את מטווח השלשות שלה וניצלה את החורים בהגנה של ספאחיה כדי לחזור ליתרון של חמש נקודות. ג'יימי ארנולד ודריק שארפ חזרו לתקן המושיעים והישוו, כל זה תחת המשך ההתקפה הסרבית מעבר לקשת, שבזכותה הם עדיין שמרו על יתרון.

יותם הלפרין פתח את הרבע השני ושיחק שש דקות בהן החטיא פעמיים מעבר לקשת ולא השיג נקודות. לקראת סיום המחצית, ספאחייה שלף מהספסל את נואל פיליקס שלא תרם כלום וראה כמו כולם את קוסטה פרוביץ' המקומי, שכיכב על הפרקט והוביל את הסרבים ליתרון 42:49 בהפסקה.

מחצית שניה

פרדראג דרובניאק הוותיק פתח את הרבע השלישי בארבע נקודות, החברים שלו שמרו על מאזן מרשים של יותר מ-50 אחוזים מהשלוש ופרטיזן עלתה ליתרון שיא, 44:58. דרובניאק המשיך לעשות כל מה שרצה ולספאחיה פשוט לא היו תשובות.

כעבור 5 דקות, וונטיגו קאמינגס הטריף את הקהל עם עוד שלשה, קבע 53:71 והכניס את אנשי מכבי ת"א להלם מוחלט. דרובניאק לא הפסיק להדהים ושלשה נוספת שלו קבעה 60:80, 1:30 דק' לסיום הרבע השלישי. בסך הכל, פרטיזן בלגרד דייקה ב-7 מ-8 נסיונותיה מהשלוש ברבע, אותו סיימה ביתרון 67:83.

ג'יימי ארנולד פתח את הרבע האחרון עם 4 נקודות שהורידו את הפיגור ל-82:73 בלבד. בשנים הקודמות זו הייתה משימה אפשרית ביותר, אבל הסרבים ידעו שמדובר במכבי ת"א אחרת. טפיץ' ודרובניאק המשיכו לעשות נקודות קלות, והעבודה הטובה של ארנולד נשכחה. 3:20 דק' לסיום, ג'יימי ארנולד שוב החזיר סימני חיים למכבי כשצימק ל-94:84, וויל ביינום ניצל את ההדמנות הראשונה לאחר מכן כדי לצמק לפער חד ספרתי אחרי לא מעט דקות של השפלה.

ספאחיה חלם על נס וניסה לתכנן מהלכים שונים, אבל לקח יותר מדי סיכונים. שתי דקות לסיום, קאמינגס קבע 87:99 וכאן זה כבר נראה גמור לגמרי. בסופו של דבר, פרטיזן ניצחה 91:103 ונתנה ל-6,000 האוהדים המשולהבים באולם סיבה נהדרת לגדוש את הפאבים העירוניים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: סימאס יסאיטיס 27, ג'יימי ארנולד 18, ניקולה וויצ'יץ' 11, דריק שארפ ורודני ביופורד 9 כל אחד, וויל ביינום 6, 4 איבודים ואסיסט אחד, ליאור אליהו 5, נואל פיליקס 4, יותם הלפרין 2.

קלעו לפרטיזן: דרובניאק 23, קאמינגס 19 ו-5 אסיסטים, בוגדנוביץ' 17, פרוביץ' 13, טריפקוביץ' 11, טפיץ' 10, פקוביץ' וקצ'מן 4 כל אחד, וליקוביץ' ובורובניאק 1 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"בעתיד ניראה אחרת"

נוון ספאחיה, מאמן מכבי ת"א, נשמע מדוכדך בסיום: "שיחקנו רע הערב, במיוחד בהגנה. פרטיזן הרסה אותנו בכל אלמנט של המשחק. אני בטוח שנראה הרבה יותר טוב, אבל אנחנו צריכים עוד זמן כי ערכנו הרבה שינויים הקיץ. אני בטוח שבעתיד נראה אחרת לגמרי".

"פרטיזן הייתה טובה יותר, הן בהגנה והן בהתקפה", הודה וויל ביינום. "היה להם ערב קליעות נהדר ואנחנו היינו חסרי אונים. היו לנו דקות רעות מאוד בתחילת המחצית השנייה, נקלענו לפיגור גדול ולא יכולנו לחזור למשחק".

מאמן פרטיזן, דושקו וויושביץ': "אני מרוצה מהניצחון ומהדרך בה הוא הושג. מכבי היא קבוצה טובה מאוד, אבל לא חזקה כמו לפני עונה או שתיים. הצלחנו לעצור את ניקולה וויצ'יץ', שהוא הרוח החיה מאחורי המשחק של מכבי, וזה היה המפתח לניצחון הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully