וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל-צ'כיה: "כיף שיש לנו בנבחרת שחקן גדול כמו רונאלדו"

בפורטוגל בונים על רונאלדו ברבע הגמר, מוטיניו: "שחקן מושלם". בצ'כיה מקווים שרוזיצקי יחלים: "סיכויים גבוהים" (21:45, 9)

טריוויה

* השתיים נפגשו פעמיים בעבר: צ'כיה ניצחה 0:1 ברבע גמר יורו 1996 בדרכה לגמר, פורטוגל ניצחה 1:3 בשלב הבתים של יורו 2008.

* המאזן של פורטוגל מול נבחרת צ'כוסלובקיה עומד על שלושה ניצחונות, שלושה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו.

* מיכל בילק היה אחראי להדחתה של פורטוגל ממוקדמות מונדיאל 1990 כשכבש צמד ב-1:2 של צ'כוסלובקיה בפראג.

* הצמד של רונאלדו מול הולנד לא רק שבר את בצורת הכיבושים שלו בטורניר, אלא הקפיץ את מאזנו ל-34 שערים בינלאומיים, והעלה אותו מעל לואיס פיגו ברשימת הכובשים של נבחרת פורטוגל בכל הזמנים.

* פטר צ'ך, שעלה במשחק מול יוון למקום השני בטבלת מספר ההופעות הרב ביותר בנבחרת צ'כיה, יפגוש את חברו מצ'לסי, ראול מיירלש.

יורו 2012. כריסטיאנו רונאלדו וברונו אלבש שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים שער. ברני ארדוב
עבר את פיגו. רונאלדו/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

פורטוגל:

הפורטוגלים פתחו את היורו בצליעה עם הפסד 1:0 לגרמניה, השתפרו עם 2:3 דחוק על דנמרק והתפוצצו עם 1:2 על הולנד, כשכריסטיאנו רונאלדו המושמץ כיכב עם צמד ואותת שהפעם האדומים חושבים בגדול.

אחרי שהיכולת על המגרש השכיחה את הדיווחים על מחנאות חמורה בנבחרת, רונאלדו, נאני והחברים מגיעים כפייבוריטים למשחק מול הצ'כים, שהפרס למנצחת יהיה מפגש בחצי הגמר מול המנצחת בין ספרד לצרפת. ברשימת המוצהבים שיושעו מחצי הגמר אם יספגו כרטיס נוסף נמצאים רונאלדו, הלדר פוסטיגה, ז'ואאו פריירה, פאביו קונטראו וראול מיירלש.

"צ'כיה היא נבחרת מאוד מאורגנת, עם טכניקה טובה", החמיא פאולו בנטו ליריבה. "היו לנו ארבעה ימי מנוחה, להם היה אחד יותר, אבל אני לא מאמין שיהיו הבדלים. בטח שלא בגישה. המעבר בין דיפריסה לאופוריה הוא חלק מהזהות שלנו, והגענו עכשיו למשחק שיכול לשלוח אותנו לחצי הגמר".

בינתיים בפורטוגל ממשיכים לבנות על היכולת של רונאלדו. "כולנו מודעים לעובדה שיש לנו בנבחרת שחקן גדול", אמר ראול מיירלש, "לדעתי הוא לא פחות טוב מהשחקן הטוב בעולם. כולנו מקווים שהוא יפרח, ולשמחתנו זה קרה מול הולנד". גם ז'ואאו מוטיניו יודע ש"הוא שחקן מושלם, אין לו שום חולשות. הוא מהיר, הוא נוגח מצוין, הוא בועט נהדר. אנחנו מאושרים שהוא לצדנו בנבחרת".

צ'כיה:

גם צ'כיה נראתה רע בתחילת דרכה בטורניר עם תבוסה 4:1 לרוסיה, אבל הניצחונות על יוון (1:2) ועל פולין (0:1) הקפיצו אותם למקום הראשון בבית א', והשילוב בין הצעירים לוותיקים בסגל המוכשר של מיכל בילק שוב מספק אופטימיות לצ'כים, שחולמים לשחזר את ההעפלה לגמר ב-1996, שכזכור הגיעה אחרי שחלפו על פני פורטוגל באותו שלב בדיוק.

הדאגה העיקרית של צ'כיה לקראת המשחק היא מצבו הבריאותי של תומאש רוזיצקי, שדווקא הצליח להתאמן הערב ואמר: "אחרי האימון, הסיכויים שאפתח בהרכב מחר גבוהים יותר. מחר נחליט סופית". לקראת המשחק עצמו מיכל בילק במסיבת העיתונאים: "פורטוגל היא נבחרת מאוד מאוזנת. רונאלדו מסוכן, אבל הוא ממש לא השחקן המסוכן היחיד שלהם. הוא מסוגל להבקיע 40-50 שערים בעונה, וכולנו נהיה חייבים לשמור עליו טוב. אם הוא מתחיל לרוץ, אי אפשר לעצור אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת צ'כיה תומאש רוזיצקי מדבר עם מאמן הנבחרת מיכל בילק. Christof Koepsel, GettyImages
עדיין בספק. רוזיצקי/GettyImages, Christof Koepsel

שימו לב ל...

וצלאב פילארז' (צ'כיה)

בזמן שכל העיניים יופנו לעבר רונאלדו, הקשר הנמוך של ויקטוריה פלזן, שכבר נרכש על ידי וולפסבורג של פליקס מגאת, עשוי לגנוב את ההצגה אם ימשיך בקצב המסחרר שלו משלב הבתים.

וצלאב פילארז' שחקן נבחרת צ'כיה. רויטרס
אחת מהפתעות היורו עד כה. פילארז'/רויטרס

הידעת ש...

שערו של פטר יראצ'ק מול יוון, שנכבש אחרי שתי דקות ו-14 שניות, נמצא במקום השלישי ברשימת השערים הכי מהירים בהיסטוריה של טורנירי היורו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully