וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - פורטוגל: "כמובן שנשים דגש על רונאלדו"

דל בוסקה מוכן לחצי גמר היורו, אינייסטה: "נמשיך בשיטה שלנו". פאולו בנטו: "אנחנו מלאי מוטיבציה" (ערוץ 9 וספורט 1 HD)

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

טריוויה

* המפגש הראשון בין שתי הנבחרות היה בדצמבר 1921, ספרד ניצחה 1:3. מאז, ניצחו הלה רוחה ב-15 מפגשים, סיימו 12 בתיקו והפסידו בשבעה לפורטוגל.

* ההפסד השני הכי גדול בתולדותיה של פורטוגל הגיע מול ספרד במוקדמות מונדיאל 1934, כשהובסה 9:0 על ידה.

* המאזן של ספרד בחצי גמר היורו מושלם, 0:3. הלה רוחה ניצחו 1:2 את הונגריה ב-1964, 4:5 לאחר דו קרב פנדלים את דנמרק ב-1984 ו-0:3 את רוסיה ב-2008. המאזן של פורטוגל בחצי גמר היורו עומד על ניצחון ושני הפסדים. הפסידה 3:2 לצרפת ב-1984 ו-2:1 לצרפת ב-2000 וניצחה 1:2 את הולנד ב-2004.

* ספרד, למעשה מעולם לא הפסידה בחצי גמר של טורניר גמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו, יממה לפני חצי הגמר מול ספרד. רויטרס
כל העיניים אליו. רונאלדו/רויטרס

מפתחות והכנות

ספרד:

אלופת העולם ואירופה מגיעה למשחק מול פורטוגל במצב רוח מרומם ולאחר שלושה ניצחונות רצופים בטורניר (מול אירלנד, קרואטיה וצרפת), כשאיקר קסיאס לא מוציא כדור מהרשת כבר 299 דקות ברציפות והשיטה נראית במיטבה. ויסנטה דל בוסקה יהנה מסגל מלא ונטול מושעים או פצועים וכרגע עדיין לא ברור האם מאמן ספרד ישמור על המערך נטול החלוץ הטבעי, שעבד כל כך טוב מבחינתו נגד צרפת ברבע הגמר. בספרד בטח עדיין זוכרים את המפכש האחרון עם פורטוגל, שנגמר מבחינתם בצורה מביכה עם תבוסת 4:0 במשחק אימון אשתקד.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה: "אפתח בהרכב עם אנשים עליהם אנחנו סומכים וכמובן שנשים דגש על כריסטיאנו רונאלדו כיוון שהוא שחקן מצוין. זה הגיוני שיהיו הרבה דיבורים עליו מפני שהוא גם משחק בספרד כך שזה גם פקטור. אנחנו פשוט נבוא וננסה להיות אנחנו. כמובן שאנחנו צריכים לשים לב לאלמנטים שונים אצל היריבה, אבל חשוב לשחק את המשחק שלנו ולפתח את הרעיונות שלנו".

קשר ברצלונה וספרד אנדרס אינייסטה התייחס לביקורות על השיטה של אלופת אירופה ואמר: "יש לנו את הסגנון שלנו וזה מה שהוביל אותנו להצלחה. זכינו במונדיאל וביורו עם אותו סגנון בדיוק. אני מכבד כל דעה, אבל האמת היא שכשיש קבוצה שתוקפת כל הזמן ואתה תוקף נגד קבוצה שמתגוננת. כמובן שזה לא אטרקטיבי כמו לראות שתי קבוצות שבאות כדי לנצח. זו השיטה שהביאה לנו את ההצלחה ואסור לנו לשכוח שהיא שינתה את ההיסטוריה של ספרד לנצח".

ויסנטה דל בוסקה מאמן נבחרת ספרד. GettyImages
החיוך הזה יישאר גם בתום המשחק? דל בוסקה/GettyImages

פורטוגל:

אצל פאולו בנטו העניינים די רגועים יחסית. נבחרת פורטוגל כבר עמדה מעל ומעבר במטרותיה ביורו הנוכחי ומגיעה כאנדרדוג למפגש מול ספרד. הפורטוגלים, שמחפשים לכפר על ההפסד ליוון בגמר 2004 בבית, ניצחו בשלושת המשחקים האחרונים שלהם לאחר ההפסד לגרמניה במשחק הפתיחה ויודעים שהם תלויים בכריסטיאנו רונאלדו מעל ומעבר לכל שחקן אחר. בשני המשחקים האחרונים, כוכב ריאל מדריד היה נהדר ופורטוגל ניצחה, עכשיו מקווים שם שהוא יצליח להתעלות גם מול איקר קסיאס ושאר חבריו מריאל מדריד. גם בנטו מגיע למשחק עם סגל מלא.

מאמן פורטוגל פאולו בנטו אמר לקראת המשחק: "כמובן שהולכים להיות רגעים במשחק בהם נצטרך לשחק הרבה על מסירות. אנחנו רוצים להחזיק בכדור, אבל אנחנו גם מודעים לכך שאנחנו משחקים נגד נבחרת ששיחקה יותר טוב מכל נבחרת אחרת. יש לנו אמביציה ותעוזה. נצטרך הרבה סבלנות והמטרה שלנו היא לא להגן לאורך כל המשחק. אנחנו מודעים לאחריות הכבדה שיש עלינו. אנחנו צריכים לשחק באזורים בהם אנחנו הכי פחות פגיעים. אני מלא ביטחון".

חלוץ פורטוגל הוגו אלמיידה, שצפוי לפתוח בהרכב בשל פציעתו של הלדר פוסטיגה אמר: "עבדתי קשה כדי להיכנס להרכב הראשון של פורטוגל ואני הולך לנצל את ההזדמנות. אני רוצה להראות את המיטב, וזה הגיוני. אנחנו רוצים תוצאה אחרת מאשר במונדיאל 2010 (הפסד 1:0). אין יותר מדי מה להגיד על ספרד כיוון שהיא הנבחרת הטובה בעולם".

מאמן נבחרת פורטוגל פאולו בנטו. רויטרס
אמונה לא חסרה לו. בנטו/רויטרס

שימו לב ל...

צ'אבי אלונסו (ספרד)

במשחק האחרון מול צרפת, הפך קשר ריאל מדריד לספרדי החמישי שרושם את ההופעה ה-100 שלו במדים הלאומיים ועשה את זה בסטייל עם צמד שהוביל את נבחרתו ל-0:2 על צרפת. אלונסו היה שם לא רק בשביל לכבוש, אלא בעיקר כדי לעזור בהנעת הכדור ועם כדורי עומק קטלניים. מעניין אם הוא יצליח לעשות להגנה הפורטוגלית את שעשה לצרפתים.

צ'אבי אלונסו, נבחרת ספרד. רויטרס
ימשיך להיות הגורם המשמעותי בנבחרת ספרד? אלונסו/רויטרס

הידעת ש...

ספרד הפסידה בשלושה מ-47 המשחקים התחרותיים האחרונים שלה במסגרת היורו או המונדיאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully