וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האלימות: ראשי ערים יסגרו מגרשי כדורגל בשבת

בחיפה, בבאר שבע, בהרצליה בראשון לציון ובערים נוספות נענו לפנייתו של יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, שלא לקיים משחקים בשבת הבאה אלא אם יוצבו בהם שוטרים

קטטה בין שחקני הפועל רמת גן לשחקני בני לוד, אפריל 2012/באדיבות ערוץ הספורט

צפו באירוע באדיבות ערוץ הספורט

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, קורא לכל ראשי הערים הגדולות בישראל לסגור את כל אצטדיוני הכדורגל בישראל למשחקים החל מהשבת הבאה, עד שיוחזרו השוטרים למגרשים. לקריאה הצטרפו ונענו לה ראש העיר חיפה יונה יהב, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש העיר ראשון לציון דב צור, ראש העיר הרצליה יעל גרמן וראשי הערים של עכו, ראש השרון וקריית אונו.

מדובר בהמלצה בלבד, הכפופה להחלטת המשטרה ולהחלטת כל עירייה לגבי המגרשים בשטחה. מרכז השלטון הקים ועדת חירום בה ישקלו צעדים נוספים, בשיתוף שרת התרבות והספורט, לימור לבנת.

לפי הודעת מרכז השלטון המקומי, יו"ר המרכז, שלמה בוחבוט, ערך במהלך השבת כמה התייעצויות נוכח מקרה האלימות שאירע אתמול באצטדיון וינטר ברמת גן, בתום משחק הליגה הלאומית בין הפועל רמת-גן לבני לוד. את השיחות ריכז ראש העיר קריית-אונו, יוסי נשרי.

בוחבוט קרא גם לראשי העיר תל אביב, נתניה, פתח תקוה, אשדוד וערים נוספות להקפיא החל ממחר בבוקר (ראשון) את רישיונות ההפעלה של מגרשי הכדורגל בעריהם, ולסגור את המגרשים למשחקים עד שהמשטרה תשיב את השוטרים למגרשים כדי לשמור על הסדר.

כתבנו אופיר סער מוסיף: הערב הודיע ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר כי הוא מסיים את שירותיו במזכירות הוועדה המייעצת של ההתאחדות לכדורגל ומתנתק ממנה. רוכברגר מסר כי הוא עושה זאת בשל "אזלת היד והתושיה שלא קיימת בהתאחדות שמאפשרת את כל האירועים האחרונים בכדורגל הישראלי".

רוכברגר מצטרף לרשימת לא קצרה של אנשים שמגיבים בצעד קיצוני לאירועים האחרונים בכדורגל הישראלי. לאחר התפטרותה של אלונה ברקת ממזכירות ההתאחדות, הודעתו של ניר ארקין כי הוא עוזב את הכדורגל והודעתו של אלי טביב על החלטתו למכור את הפועל תל אביב, מצטרף הוכברגר לרשימה וההערכה היא גורמים נוספים יצטרפו בימים הקרובים.

סלימאן אזברגה מאמן בני לוד במהומה במשחק מול הפועל רמת גן. אלן שיבר, מערכת וואלה!
הקטטה האלימה אתמול באצטדיון וינטר/מערכת וואלה!, אלן שיבר

"איזו דוגמה אנחנו נותנים לנוער שלנו, שמגיע למגרשים או שצופה במשחקים בטלוויזיה", שאל בוחבוט. "התופעה חייבת להיפסק, ותפקידנו כראשי ערים, לעשות כל שאנחנו יכולים כדי שכדורגל יחזור להיות רק ספורט להמונים, ולא תצוגת אלימות לבריונים".

יוסי נשרי, ראש העיר קריית אונו, אמר כי "לא ניתן להמשיך לשבת מנגד מול האלימות הזו. נסגור את מגרשי הכדורגל החל מהשבת הבאה, עד שהמדינה תתעשת ותחזיר את המשטרה לשמור על שלום השחקנים והאוהדים במגרשים".

לוזון: מזועזע - אך לא אתפטר

כזכור, אמש פרצה תגרה המונית באיצטדיון וינטר, בתום המשחק בין בני לוד להפועל רמת גן. במגרש התפתח קרב בעיטות בהשתתפות עשרות שחקנים, כשבמרכזו עמד מאמן לוד סלימאן אזברגה, שחבט בשחקן הפועל רמת גן עוז יפרח, ובעט בו בעודו שוכב על הדשא. יפרח נשלח לצילום בבית החולים עם חשש לפגיעה בצלעות, ושחקן נוסף, יקיר שינה, פונה לבית החולים במצב קל. המשטרה פתחה בחקירה והודיעה כי בכוונתה להגיש כתבי אישום מזורזים נגד המעורבים.

בעקבות הקטטה האלימה, הודיע יו"ר התאחדות הכדורגל, אבי לוזון, כי הוא נענה לבקשתה של השרה לבנת לבטל את משחקי הכדורגל בליגת העל ובליגה הלאומית בסוף השבוע. "בושה וחרפה מה שקרה, אני מזועזע מכל האירועים, שעולים מדרגה", אמר לוזון. עם זאת, הוא הכריז כי לא יתפטר.

בנוסף, שרת התרבות והספורט לימור לבנת תיוועד מחר עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לדיון מיוחד בעקבות האירועים. בדיון מתכוונת השרה לבנת לבקש מדנינו מסלול מהיר לענישת המתפרעים במגרשים, שמשמעו הליך מזורז יותר של חקירות, המלצות והגשת כתבי אישום, והליך שיפוט מהיר בבתי המשפט. לבנת מתכוונת לרתום לטובת הנושא גם את שר המשפטים, פרקליט המדינה ומנהל בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully