וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: הלפיד הודלק, המשחקים יוצאים לדרך

בתום אחד הטקסים המושקעים והייחודיים אי פעם הדליקו 7 נערים מקומיים את הלפיד. המשלחת הישראלית צעדה עם מטפחות שחורות

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בקטעים נבחרים מטקס הפתיחה

באדיבות רשות השידור - http://www.iba.org.il/

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

זהו זה. אחרי שנים של הכנות, ציפיות וכסיסת ציפורניים עולמית, אולימפיאדת 2012 בלונדון יצאה הלילה (שישי) לדרך באופן רשמי, לאחר אחד מטקסי הפתיחה המרהיבים והייחודיים אי פעם. עשרות אלפי משתתפים לקחו חלק בטקס המקורי שתכנן יוצר הסרטים דני בויל, 80 אלף איש צפו בו מהאצטדיון האולימפי החדיש, מיליארד איש ישבו מול מסכי הטלוויזיה שלהם, וכולם קיבלו מספר לא מבוטל של הפתעות. המלכה אליזבת השתתפה במערכון מבריק עם דניאל קרייג בתפקיד ג'יימס בונד, רואן אטקינסון הפציע בתפקיד מיסטר בין, פול מקארתני ריגש עם "היי ג'וד", וזאת בלי להזכיר את שלל ההופעות המרהיבות השונות, קטעי הוידאו המושקעים והמוסיקה הנפלאה. ובסופו של דבר היו אלה דווקא שבעה נערים בריטיים מקומיים שהדליקו יחדיו את הלפיד האולימפי, גם כן בצורה מקורית למדי, כדי להודיע לעולם כולו: אולימפיאדת לונדון 2012 יוצאת לדרך, ובענק.

גם המשלחת הישראלית כמובן לקחה חלק בטקס המפואר, בו השתתפו 10,902 ספורטאים מ-204 מדינות שונות. שחר צוברי נשא את הדגל הישראלי, ועשה זאת בסטייל, כפי שמיד תראו. כעת לא נותר אלא לעבור לדבר האמיתי: המשחקים האולימפיים עצמם. נקווה שהם יעמדו ברף הגבוה שהציב עבורם טקס הפתיחה.

שחר צוברי מוליך את משלחת ישראל בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
הרגע הגדול של שחר צוברי והמשלחת הישראלית/רויטרס

צעד אחר צעד, כך הכל קרה

21:45 - הקולנוען המוערך דני בויל ("טריינספורטינג", "נער החידות ממומבאי") אמון על תכנון הטקס, בו הושקעו כ-27 מיליון ליש"ט (45 מיליון ליש"ט פחות מטקס הפתיחה בבייג'ינג, אגב). על פי הערכות, מיליארד איש ברחבי העולם אמורים להביט במסכי הטלוויזיה שלהם בשעות הקרובות, ולצפות בכ-10,000 משתתפים, כולל 70 כבשים, 12 סוסים, 10 תרנגולות ו-9 אווזים שיטלו חלק בטקס. המוטיב, על פי דני בויל: "אי הקסם", מעין סקירה היסטורית, הומוריסטית ופנטסטית של העבר הבריטי משולב עם העתיד.

21:49 - הסוגיה המסתורית ביותר היא כמובן מי יזכה להדליק את הלפיד האולימפי בתום הטקס. בסוכנויות ההימורים הבריטים הפייבוריטים הבולטים הם רוג'ר באניסטר בן ה-83, שהיה האדם הראשון בעולם לרוץ מייל בפחות מ-4 דקות, וסר סטיב רדגרייב, אחד החותרים הגדולים בהיסטוריה. שמות נוספים שנזרקו לאוויר הם אלה של המלכה אליזבת', כמובן, דייויד בקהאם, בראדלי וויגינס ואחרים.

21:57 - כאמור, גם באנגליה לא ממש יודעים כיצד ייראה הטקס המסתורי. אלפי האנשים שישתתפו בו ועשרות האלפים שסייעו לתכנן אותו שמרו על מסתוריות מוחלטת בשבועות האחרונים, ובכל זאת מספר נקודות ציון נוצצות במיוחד צפויות: הופעה של פול מקארתני לקראת תום הטקס, קטע וידאו בכיכובו של דניאל קרייג כג'יימס בונד, ועוד. הטקס אמור להימשך כשלוש שעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המשתתפים בטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2012. רויטרס
ההצגה הגדולה בתבל/רויטרס

22:10 - כ-80 אלף צופים עושים את דרכם אל תוך האצטדיון בשעה זו, כדי לחזות מקרוב בהיסטוריה של לונדון - העיר הראשונה אי פעם שזוכה לארח את המשחקים האולימפיים שלוש פעמים שונות, לאחר שעשתה זו גם ב-1908 ו-1948.

22:18 - מיותר לציין כי כל הכרטיסים לטקס כבר נמכרו. הכרטיס היקר ביותר: למעלה מאלפיים ליש"ט.

22:38 - הכנות אחרונות. ארגוני בעלי חיים בבריטניה לא ממש אוהבים את הכמות הגדולה של בעלי החיים המשתתפים בטקס, וכדי למנוע הפגנות במהלכו אמר המארגן, דני בויל: "נשמור עליהם היטב, הם יהיו חלק רק מהחלק הראשון של הטקס, כשעוד יהיה אור, ויעזבו את האצטדיון לפני החלק עם האפקטים הגדולים והמרעישים".

הטבעות האולימפיות מעל גשר לונדון. רויטרס
לונדון כולה לובשת חג הלילה/רויטרס

22:44 - גשם הלך לרדת בלונדון, ובתקשורת האנגלית תהו האם מדובר בגשם מזויף, חלק מהטקס עצמו. ובכן, מדובר בגשם אמיתי, ואלפי הצופים המסכנים שהגיעו ללא מטריות מכסים עצמם בביגוד ובעיתונים.

23:00 - יצאנו לדרך!

23:05 - וידאו יפהפה לקח את הצופים ברחבי לונדון, דרך אתריה המפורסמים ביותר, ועד האצטדיון האולימפי, לקול תשואות הקהל. בראדלי וויגינס, אלוף הטור דה פראנס וגיבור בריטי בהתהוות, מקבל את הכבוד הגדול לפתוח את הטקס ומצלצל בפעמון.

23:09 - השחקן המוערך סר קנת' בראנה לוקח חלק בהצגה ההיסטורית, על מורשתה של אנגליה, ומדקלם ממילותיו של וויליאם שייקספיר.

השחקן קנת בראנה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
מדקלם שייקספיר. קנת' בראנה/רויטרס

23:26 - הצגת הענק מסתיימת, מהתקופה הויקטוריאנית, דרך המהפכה התעשייתית, מלחמת העולם הראשונה, ושאר האירועים הגדולים שעברו על העולם במאתיים השנים האחרונות, וברקע למעלה מאלף מתופפים.

23:28 - וידאו נפלא של דניאל קרייג כג'יימס בונד מוקרן, ובו 007 נשלח להביא את המלכה אליזבת' לאצטדיון האולימפי במסוק שחולף על פני כל האתרים המפורסמים של לונדון.

23:31 - המסוק נכנס לאצטדיון האולימפי, וכפילים של ג'יימס בונד והמלכה צונחים אל תוכו. המלכה האמיתית, מלווה בנסיך פיליפ, נכנסת באופן רשמי ומלכותי לאצטדיון ומכריזה על פתיחת המשחקים האולימפיים.

23:44 - עכשיו הגיע תורם של הילדים ליהנות קצת, עם מאות שחקנים ושחקניו על הבמה שרוקדים וממחיזים קטעים מהארי פוטר, מרי פופינס, צ'יטי צ'יטי בנג בנג ועוד. ברגע מנגן מייק אולדפילד.

שחקנית המשחקת את המלכה אליזבת' צונחת ממסוק בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. Dan Kitwood, GettyImages
רגע השיא של הטקס. "המלכה אליזבת" צונחת ממסוק/GettyImages, Dan Kitwood

23:52 - התזמורת הסימפונית של לונדון עולה לנגן את 'מרכבות האש' עם אורח מיוחד ומפתיע על הפסנתר: רואן אטקינסון האגדי, הלוא הוא מיסטר בין, שמשעשע הקהל עם סגנונו הייחודי, שמוצג גם בקליפ הנלווה והמשעשע לא פחות.

00:03 - אלפי רקדנים רוקדים על הבמה לצלילי שלל סוגים שונים של מוסיקה: אריק קלפטון, הסקס פיסטולס, הרולינג סטונס, קווין, דייויד בואי, ניו אורדר ואחרים מלהיבים את עשרות אלפי הצופים המשולהבים.

00:15 - קטע וידאו מושקע מראה את המסלול אותו עשה הלפיד האולימפי ב-70 הימים האחרונים בבריטניה. דייויד בקהאם, שלא נכלל בסגל של סטיוארט פירס ובכל זאת עשה עבודה רבה על מנת לזכות באירוח האולימפיאדה, הוא זה שמוביל את הלפיד אל האצטדיון.

השחקן רואן אטקינסון בטקס הפתיחה של אוליפמאדת לונדון 2012. רויטרס
ביקור מפתיע מצד מיסטר בין, הלוא הוא רואן אטקינסון האלמותי/רויטרס

00:22 - השלב האמנותי הסתיים, וכעת יוצאת לדרך הצגת המשלחות הרשמית. ראשונה יוצאת יוון, כמובן, וכעת עוברים לסדר אלפביתי.

00:26 - שליחנו ללונדון, דני בורשבסקי, מדווח כי המשלחת הישראלית תצעד עם מטפחת שחורה על דש הבגד לזכר חללי הי"א שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972.

00:37 - המשלחת הברזילאית צועדת לקול תשואות גדול מהקהל. האם ידעתם שנבחרת הכדורגל של ברזיל, אחת הנבחרות הגדולות אי פעם, מעולם לא זכתה בטורניר האולימפי?

המשלחת של יוון צועדת בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
כרגיל, פותחים את טקס הצגת המשלחות. היוונים/רויטרס

00:41 - בניגוד לשלבים הקודמים של הטקס, שהתעלו אחד על השני והיו ייחודיים, נוצצים ומפתיעים מאוד, טקס הצגת המשלחות הוא דווקא סטנדרטי למדי.

00:43 - המשלחת של סין צועדת, ונושא הדגל הוא שחקן דאלאס מאבריקס יי ז'יאנליאן. אגב, בטקס משתתפים לא פחות מ-39 נציגים של ליגת ה-NBA - המספר הגבוה ביותר בתולדות האולימפיאדה.

00:45 - המשלחת של איי קוק במרכז הבמה, מייצגת מדינה עם פחות מ-20 אלף תושבים.

הכדורסלן יי ז'יאנליאן מניף את דגל סין בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
מייצג בכבוד את ה-NBA. יי ז'יאנליאן והמשלחת הסינית/רויטרס

1:04 - משלחת קטנטנה של "האתלטים העצמאיים", ובהם ספורטאים מדרום סודן, צועדת, צוהלת ורוקדת לקול תשואות הקהל. מיד אחריהם עולה המשלחת האירנית, שמונה 53 ספורטאים, ולאחר מכן זו העיראקית.

1:06 - והנה הגיע תורה של המשלחת הישראלית, שמונה 37 ספורטאים. מוביל את המשלחת נושא הדגל, הגולש שחר צוברי, שבדומה לחבריו, נושא על דש חליפתו מטפחת שחורה לזכר חללי י"א החללים של אולימפיאדת מינכן 1972.

1:07 - עשרות אלפי הצופים באצטדיון מריעים ליוסאין בולט, אולי הדמות המרכזית של המשחקים, שנושא איתו את דגל ג'מייקה.

הגולש הישראלי שחר צוברי בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. AP
סחתיין על התספורת. שחר צוברי/AP

1:26 - הנה הגיע תורה של המשלחת הפלסטינאית לצעוד עם הדגל, משלחת הכוללת חמישה ספורטאים בלבד, ובראשה הג'ודוקא מאהר אבו רמלה.

1:34 - מריה שראפובה מקבלת גם היא תשואות רמות, כשנושאת את דגל רוסיה. אחריה מגיע תורו של נובאק דג'וקוביץ', שמניף בגאון את דגל נבחרת סרביה.

1:39 - פאו גאסול מחליף את רפאל נדאל, שאמור היה לשאת את הדגל אך פרש מהתחרויות בשל פציעה, ומוליך משלחת ספרדים מחויכת וצבעונית במיוחד.

המשלחת הפלסטינאית בטקס הפתיחה של לונדון 2012. רויטרס
המשלחת הפלסטינאית/רויטרס

1:40 - רגע היסטורי: לראשונה בתולדותיה, ערב הסעודית שולחת ספורטאיות למשחקים האולימפיים. שרה עטאר ו-ווידאן אלי סראז' אבדולראחים שאהרקני, הראשונה ג'ודוקאית והשניה רצת 800 מטר, צועדות עם המשלחת.

1:50 - הקהל מקבל בתשואות רמות במיוחד את 531 הספורטאים של המשלחת האמריקאית, שיאנית המדליות של כל הזמנים. את הדגל האמריקאית נושאת הסייפת מריאל זגוניס, שמוליכה חבורה גאה וביניהם שחקני נבחרת הכדורסל, מייקל פלפס, ריאן לוכטה ורבים וטובים אחרים.

1:56 - רגע השיא של הטקס: המשלחת הבריטית צועדת לקול תשואות רמות, כשקונפטי נופל מלמעלה. 556 ספורטאים בתלבושת לבנה מקפיצים את האצטדיון כולו.

ספורטאית מהמשלחת של ערב הסעודית בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
היסטוריה: לראשונה בתולדותיה, ערב הסעודית שלחה את בנות המין הנשי למשחקים/רויטרס

2:01 - צעידת המשלחות הסתיימה לה, וכעת - הפוגה מוסיקלית. ארקטיק מאנקיז עולים לשני שירים.

2:08 - "מעולם לא הייתי כל כך גאה להיות בריטי", אומר יו"ר הוועדה המארגנת של לונדון 2012, סבסטיאן קו, ונושא נאום מרגש על הרוח האולימפית.

2:13 - יו"ר הוועד האולימפי העולמי ז'ק רוג נושא נאום, ואומר שלראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים, לכל המשלחות תהיה נציגות מהמין הנשי. הקהל קולו מריע. "בהרבה מובנים, המשחקים האולימפיים חוזרים הביתה", מוסיף רוג.

המשתתפים בטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2012. רויטרס
חגיגה כלל עולמית/רויטרס

2:20 - המלכה אליזבת מכריזה על פתיחת המשחקים, והדגל האולימפי עושה דרכו אל תוך האצטדיון. בין נושאיו גם המנצח הישראלי דניאל בירנבוים, שידוע באנגליה כמי שפועל לדו קיום בין ישרלאים לפלסטינאים. אל בירנבוים, היילה גבריסלאי ומספר פעילי זכויות אדם וזוכי פרס נובל מצטרף ברגע מרגש במיוחד גם מוחמד עלי, המתאגרף האגדי.

2:25 - ההמנון האולימפי מתנגן והדגל מונף.

2:26 - דייויד בקהאם עושה דרכו אל עבר האצטדיון עם סירת מנוע ומעביר את הלפיד האולימפי לסר סטיב רדגרייב.

2:31 - החותר האגדי והאהוב רץ עם הלפיד אל תוך האצטדיון לקול תשואות הקהל.

לונדון 2012, טקס הפתיחה. רויטרס
טקס יוצא דופן/רויטרס

2:32 - חבורה של ספורטאים צעירים המתקראים "האלופים האולימפיים הצעירים של בריטניה" רצים סביב האצטדיון ומעבירים את הלפיד מאחד לשני.

2:38 - הטקס מגיע לשיא עם מחזה מרהיב וייחודי: לאורך החודשים, השבועות, הימים והשעות האחרונות תהו בכל העולם מי יזכה לכבוד האולטימטיבי - הדלקת הלפיד האולימפי, אך התשובה של בריטניה אכן היתה מפתיעה. לא המלכה, לא בקהאם, לא אף ספורטאי מפורסם אחר. במקום זאת, שבעה נערים צעירים הדליקו שבע להבות קטנות במרכז הבמה, ואלה התחברו ללהבה גדולה אחת שהיוותה את המשואה המרכזית. מדהים ומקורי.

2:41 - סר פול מקארתני עולה לבמה מספק לקהל המשולהב שיר אחד בלבד: "היי ג'וד", איך לא. סיום מופלא לערב מופלא.

הלפיד האולימפי מודלק בטקס הפתיחה. רויטרס
גבירותי ורבותי, האש האולימפית במלוא הודה/רויטרס
סר פול מקארתני בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
סיום ראוי לערב בלתי נשכח. סר פול מקארתני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully