וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת ליגה על קריאות גזעניות

ניר איסקוב

6.4.2006 / 14:07

מכתב של פיפ"א להתאחדות מורה על הורדת 3 נקודות בגין הרשעה ראשונה בעבירה, 6 נקודות על שנייה וירידת ליגה על שלישית

מהפכה ביחס ההתאחדות לכדורגל העולמית לעבירה של קריאות גזעניות. עד עתה נהגו דייני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות להטיל קנסות, לפסוק על עונש משחקי רדיוס או ללא קהל על תנאי, ובמקרים בודדים, להורות על הפעלתו.

השבוע נתקבל במשרדי ההתאחדות פקס רשמי מפיפ"א, שעל פיו, במסגרת המלחמה שהכריזה פיפ"א נגד הגזענות, כל קבוצה המסונפת אליה, אשר תורשע בעבירה של קריאות גזעניות, תספוג אוטומטית הפחתה של 3 נקודות בפועל.

הרשעה שנייה של אותה קבוצה בעבירה זו, תגרום להפחתת 6 נקודות נוספות, ועבירה שלישית תגרור ירידת ליגה באופן מיידי. יתרה מכך, התאחדות שלא תפעל על פי ההוראות החדשות שצוינו, תורחק לשנתיים מפיפ"א.

לשם המחשה, רק לפני שבועיים הורשעה בני סכנין באשמת נהמות גזעניות נגד שוער בני יהודה, וינסנט אניימה, ונקנסה ב-10,000 שקל. דוגמא נוספת היא פסק דין נגד בית"ר ירושלים, שאוהדיה השמיעו קריאות גזעניות נגד סלים טועמה ממכבי פ"ת, במשחק הליגה בין הקבוצות באוקטובר האחרון. בית"ר נקנסה ב-30,000 אלף שקל על תנאי לששת משחקי הבית הבאים שלה באותה עת.

העונשים החדשים ייכנסו לתוקף, ככל הנראה, החל מהעונה הבאה.

סמנכ"ל ההתאחדות, עו"ד אורי שילה, מסר לוואלה! ספורט בתגובה: "המכתב נשלח ל-217 מדינות שחברות בפיפ"א, שביקשה מהן להכניס את ההוראה לתקנונים שלהם באופן מיידי. אנחנו לומדים את המכתב ואת משמעויותיו, ונהיה בקשר עם פיפ"א בנושא. כרגע, אנחנו עוד לא מתייחסים לגופו של עניין. יש כל מיני סוגי עבירות גזעניות, וצריך לבדוק איך אנחנו מתמודדים עם זה ומתאימים את זה למציאות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully