וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר טימור: "באלבה נלחצתי מהסיטואציה, הפקתי לקחים"

1.10.2014 / 13:00

החלום שהתנפץ בברלין ("המאמן שם לא נתן לי הזדמנות"), הפציעה והבחירה בהפועל ירושלים ("פרנקו השפיע עלי"). בר טימור חזר לישראל מחושל יותר ("השתפרתי פיזית ומנטלית") ולא נבהל מהמלחמה על דקות המשחק: "לא מחפש סיטואציות קלות". ראיון

צילום ועריכה: קובי אליהו

בר טימור כבר היה במסלול הנכון. לפני שנתיים, בעודו מלהיב את הצופים באולם של הפועל תל אביב, נחשב טימור שחקן מבטיח מפוצץ בכישרון. רק בן 21, ההצעות זרמו מהארץ ומחו"ל. טימור חתם לשלוש שנים באלבה ברלין, ואז הגיעה המכה: הוא כמעט לא שיחק, ובינואר האחרון ספג פציעה שהשביתה אותו לחצי שנה. טבילת אש קרה ולא נעימה בעולם המבוגרים.

"זו הייתה שנה ארוכה וקשה", נאנח הגארד. "לא שיחקתי הרבה ולא קיבלתי שם הזדמנות אמיתית", אומר טימור בראיון לוואלה! ספורט. "לא היה משהו אישי עם המאמן, הוא פשוט פחות התחבר לצורת המשחק שלי. חבר'ה אחרים, שאני בטוח לא פחות טוב מהם – קיבלו יותר הזדמנות. אבל זה כבר היסטוריה. אולי גם מבחינתי, הגעתי לאלבה קצת לא מוכן בקטע הפיזי, התאמנתי לא נכון, עד שהדבקתי את הפער. ואז הגיעה הפציעה".

להתאקלמות הצוננת של טימור בגרמניה יש להוסיף את העובדה שהחיבור שלו עם המאמן, סשה אוברדוביץ', היה בעייתי למדי. "אלו דברים שקורים בכדורסל", הוא אומר.

ניסית לדבר עם המאמן?

"יזמתי כמה שיחות, אבל לא קיבלתי תשובות אמיתיות. אבל שוב – זה חלק מהעניין, שיש מאמן שפחות מתחבר אליך. זו גם אחת הסיבות שלא רציתי להישאר שם. בינואר נפצעתי פתאום והתחלתי להרגיש כאבים. המשכתי להתאמן, אבל הכאבים גברו והתגלה קרע בירך. עברתי את הניתוח בישראל ואת השיקום בגרמניה. מדי יום כמה שעות. שלושה חודשים לא שיחקתי".

הוא לקח את השיקום ברצינות, וביוני נעמד על רגליו. "אני מקווה שסיימתי עם הפציעות. זה משהו שעברתי ועשה אותי יותר חזק", הוא אומר.

שחקן הפועל תל אביב בר טימור חוגג עם האוהדים. ברני ארדוב
הלהיב את הפועל תל אביב כבר לפני שנתיים. בר טימור/ברני ארדוב

אחרי קיץ ארוך של גישושים, כולל רחרוחים נמרצים מצד מכבי תל אביב, טימור חתם הקיץ בהפועל ירושלים לשלוש שנים. החתמה מסקרנת. טימור יצטרך להתמודד עם שחקנים שנמצאים לפניו ברוטציה, אחרי שבילה שנה תמימה על הספסל. הקו הקדמי של הקבוצה מדושן בדמויות דומיננטיות: יותם הלפרין, ברייסי רייט ודרווין קיצ'ן.

אתה נמצא כאן על משבצת הגארד הרביעי ברוטציה.

"זו סיטואציה לא קלה, אבל אני לא מחפש סיטואציות קלות. איפה שיש כאלו, לא כדאי להיות. לקחתי את זה בחשבון והייתי מודע לזה כשחתמתי. כדי להיות בקבוצה כמו הפועל ירושלים צריך לשלם מחיר. גם כשהייתי בהפועל תל אביב הייתה תחרות. זה דבר טוב, ככה משתפרים. זו קבוצה עם סגל עמוק שמשחקת פעמיים בשבוע, היא צריכה סגל עמוק. נכון שאני גארד רביעי, אבל אין מחשבה על זה. מי שמשחק, תורם ויהיה טוב ישחק".

ל?מ?ה אתה מצפה מהקבוצה?

"אני לא הולך להגיד: 'אני צריך ככה וככה דקות'. אני חלק מהקבוצה הזאת, חלק משמעותי, אז אין לי בעיה שמישהו ייכנס לפניי. ברור שכל שחקן רוצה לשחק, אין אחד שלא, אבל אני יודע שיהיו ימים שאשחק פחות. אני לא מבואס מזה, ההפך – זה טוב להתחשלות ולהתבגרות שלי. יהיו ימים פחות טובים ויותר טובים. זה גם בידיים שלי: אם אהיה טוב ואוכיח את עצמי, אקבל את ההזדמנויות. חתמתי לשלוש שנים וגם אם תהיה לי עונה סופר טובה אני אשאר כאן. זה מראה משהו על הכוונות של שני הצדדים, הם רוצים אותי לטווח ארוך וגם אני רוצה להיות במועדון הזה, לתקוע יתד ולהישאר כאן. אני רוצה לתרום, אבל אני מבין שזה תהליך שייקח זמן. אני סבלני וחייב להיות סבלני – אם לא תהיה כזה לא תצליח לשרוד במקצוע. הפועל ירושלים זו קבוצה עם ראייה אחרת, וכשאתה חותם בקבוצה כזו אתה מודע לכל הדברים האלו".

איך ההסתגלות שלך עד כה?

"אני מרגיש טוב. אנחנו מתאמנים בצורה מוצלחת, וחברתית מאוד כיף כאן. יש אווירה של בית, אני מתחבר כאן לאנשים וזה מאוד חשוב. כילד בן 15 הייתי צופה ביותם ורוצה להיות כמוהו, ביוגב אוחיון ורוצה להיות כמוהו וגם בגל מקל. תמיד יכולתי להתייעץ ולשאול אותם. אני יכול להעיד שהתשובות היו נעימות ובאו לעזור ולתמוך. כיף לדעת שמתייחסים אליך ברצינות. אין מה לעשות, כשיש לך ניסיון במשחק הוא מדבר. אני עברתי דברים, אבל הם הרבה יותר".

הדפת את הפיתוי של ההצעות האחרות. מדוע?

"בחרתי בירושלים כי אני חושב שזה מקום שמתאים לי. רציתי קבוצה שתשחק במפעל אירופי. ידעתי לאן הפועל מכוונת ומה היא רוצה. שוחחתי איתם וידעתי שאני רוצה לקחת חלק בזה. העובדה שדני פרנקו, שאימן אותי בנבחרת הנוער, מאמן את הקבוצה, השפיעה על ההחלטה שלי. דני ואני בקשר טוב מאוד מאז והיה לי חשוב להגיע למאמן שמאמין בי, מאמן שאני מכיר ואני מרוצה לשחק תחתיו".

איך פרנקו כמאמן?

"הוא קשוח. אבל בצורה חיובית. דני רוצה תמיד להשתפר ודורש ממך הרבה ובצדק, אבל גם נותן לך במקביל שקט וחופש. הוא מדרבן אותנו להיות אגרסיביים על הפרקט. האימונים איתו ברמה גבוהה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"קשוח, אבל בצורה חיובית". דני פרנקו/ברני ארדוב

לא ברור עד כמה תשפיע טבילת האש הקפואה שחווה במדים של אלבה ברלין על ביטחונו העצמי של טימור. אין לפסול את האפשרות שהמוטיבציה שלו דווקא עלתה לאחר העונה שעברה. אולי המאמן אוברדוביץ' עשה לישראלי הצעיר טובה, בטווח הארוך.

בדיעבד, היית עובר שוב את המסלול הזה?

"הפציעה והסיפור עם המאמן עשו אותי חזק יותר. אני לא מפיל את כל האחריות עליהם, ממש לא. גם עליי יש אחריות, דברים שהייתי צריך לשפר ושיפרתי".

כמו מה?

"בצד המנטלי לא הגעתי מספיק חזק. גם בצד הפיזי לא באתי מספיק מוכן. שיפרתי תוך כדי, כי כשאתה מתאמן עם שחקנים ברמה טובה זה משפר אותך, אבל לא קיבלתי שם הזדמנות אמיתית. הקיץ כבר התאמנתי בצורה חזקה, עם שני מאמנים אישיים. אחר כך ירושלים שלחה אותי ושחקנים נוספים למחנה אימונים בלוס-אנג'לס, שזה משהו שמאוד תרם. היה קיץ של עבודה חיובית, אבל עדיין יש דברים לשפר ודברים שאני עובד עליהם – כמו הקליעה, להיות יותר רכז. אני עובד גם עם דני וגם עם הצוות המקצועי".

ובכל זאת, בקיץ אלבה הקשתה עליך לקבל את השחרור.

"אני לא יודע, את זה צריך לשאול אותם. זה לקח עשרה ימים, אבל לא היו עניינים כספיים. גם אותי הפתיע שהם נלחמו אחרי שנה כזאת. אני חושב שהייתה תקופה שלא היו בטוחים אם אוברדוביץ' ממשיך כמאמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בצד המנטלי לא הגעתי מספיק חזק". בר טימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לחץ בהפועל ירושלים לאור הציפיות והתקשורת מסביב?

" זה מקום שיש לו לחץ בגלל הגודל שלו. זה לחץ חיובי, אם יש ממך ציפיות, כנראה שזה מגיע ממשהו. צריך לדעת להתמודד עם זה, גם כקבוצה וגם כאדם פרטי".

איך אתה מעריך את הסיכויים שלכם העונה בליגה ובאירופה?

"זו ליגה חזקה וקשה. אסור לזלזל ביורוקאפ. צריך לראות איך נסתדר כשניכנס לרצף ונשחק פעמיים בשבוע. נגיע לכל משחק במטרה להתמודד מול כל קבוצה, נקווה שנתקדם שלב אחר שלב. בליגה, ביום ראשון, יש משחק מול חיפה, זה יהיה טעון, חם ומעניין ומקווה שננצח. אנחנו רוצים לנצח בליגה כל משחק ולהגיע כמה שיותר רחוק. הפועל תמיד הולכת על כל תואר".

הניצחון שלכם על מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר מוכיח משהו?

"אני לא חושב שצריך להוכיח משהו לאף אחד. מדובר בשלב מאוד מוקדם בעונה. ניצחנו אותם, אבל לא צריך להיסחף יותר מדי. זה יותר מהניצחון על מכבי, עברנו שלושה משחקים בטורניר צפוף. האם נסתכל למכבי בעיניים? בעונה שעברה קרו כמה דברים בסיום העונה, אבל לכל אורכה ירושלים הסתכלה לכולם בעיניים. אנחנו לא פוחדים מאף קבוצה".

מה ההתרשמות שלך ממכבי תל אביב עד כה? היא תהיה חלשה יותר העונה?

"מכבי אף פעם לא חלשה. זו תחילת העונה, אני בטוח שהם יהיו טובים יותר וישתפרו".

אתה חושב שהייתם יכולים להציג תוצאה טובה יותר מול קאזאן במוקדמות היורוליג?

"היו דברים קטנים שקרו. הייתה נפילה במחצית השנייה, התוצאה לא שיקפה את המשחק. לא פשוט לשחק יום אחר יום, אתה מוביל ופתאום מובילים עליך. איבדנו את המשחק וחבל, אבל יהיו לנו הצלחות. כשזה קרוב וקורה כך זה יותר מאכזב, אני יכול להבטיח שאף אחד לא ישן בלילה. אבל זה לא כישלון".

בר טימור שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
"אנחנו לא פוחדים מאף קבוצה". בר טימור/קובי אליהו

מה ייחשב עבורך אישית עונה מוצלחת?

"אני מאוד רוצה להשתלב, להיות חלק מרוטציה קבועה, לתרום ולהצליח. אחרי השנה האחרונה אני מאמין שמגיע בר טימור יותר חזק מנטלית ופיזית, יותר בשל, בוגר ומוכן. החוויה שעברתי מחשלת. אני לא מפחד מקפיצה גבוהה, אם תהיה כזאת. ברור שאני רוצה להיות כמה שיותר טוב, אבל מצד שני אני יודע שהגעתי למועדון גדול וזה יכול לקחת יותר זמן ממקומות אחרים. אני לא מלחיץ את עצמי, אני חייב להיות הכי טוב. באלבה נלחצתי מהסיטואציה, קצת הגבתי אליה לא נכון. הגעתי לשם עם ציפייה מסוימת וכשזה לא הלך, זה הלחיץ אותי במקום לנשום עמוק. זו הטעות שעשיתי וממנה הפקתי את הלקחים".

איפה אתה רואה את עצמך מבחינת מעמד בכדורסל הישראלי בעוד כמה שנים?

"אני מקווה שאצליח להתקדם, להמשיך את הקו שהיה בהפועל תל אביב. אם יש משהו שהפקתי מהעונה שעברה, זה שלא משנה כמה דקות אני אשחק, אני צריך להיות חזק, להתמיד, להבין שאני במועדון גדול ולאן הגעתי ולדעת לווסת את זה גם למען הקבוצה וגם למעני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully