וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים זכתה בגביע ווינר

הקבוצה של דני פרנקו חגגה תואר ראשון מאז 2010 אחרי ניצחון דרמטי 78:81 על מכבי תל אביב, שמאבדת את התואר אחרי ארבע שנים. האדומים שלטו בריבאונד וניצלו משחק קבוצתי נהדר עם חמישה שחקנים שקלעו בדאבל פיגרס. גודס מאבד תואר ראשון

צילום ועריכה: קובי אליהו

תגידו להפועל ירושלים תתחדשו: אולם חדש נחנך רק השבוע, ויחד איתו מגיע גם תואר ראשון. זה אמנם רק גביע ווינר, ובכל זאת הקבוצה של דני פרנקו סיפקה הערב (חמישי) הצהרת כוונות לעונה כולה עם ניצחון דרמטי במיוחד 78:81 על מכבי תל אביב. זהו התואר הראשון שבו זוכה ירושלים מאז 2010 (אז היא זכתה בגביע ווינר). הצהובים, לעומת זאת, מאבדים את התואר אחרי ארבע עונות רצופות שבהן הם זכו בו.

הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר. ברני ארדוב
הייתם מאמינים? שחקני ירושלים חוגגים עם הגביע/ברני ארדוב

ההנהלה החדשה של ירושלים הבטיחה בשנה שעברה קבוצה שתיאבק על כל התארים, ואכן לפחות מתחילת השנה הזו נראה שמדובר בהבטחה ישימה. ירושלים סיפקה הערב כדורסל יוצא מן הכלל וניצלה ערב חלש מאוד לאלופת אירופה מתחת לסלים. ירושלים ניצחה בריבאונד 36:45 ובהתקפה זה עמד על 7:17. מי שבעיקר בלט בירושלים במחצית הראשונה היה יותם הלפרין שקלע את כל 13 הנקודות שלו ב-20 הדקות הראשונות שבסיומן ירושלים צעדה ביתרון 49:53.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים חוגג עם גביע ווינר. ברני ארדוב
אין מאושר ממנו הערב. הלפרין משוויץ בגביע/ברני ארדוב
אורי אלון הבעלים של הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הבטיח וקיים. אורי אלון/ברני ארדוב

מכבי תל אביב עשתה קולות של קאמבק ברבע השלישי, אבל במחצית השנייה בלט בעיקר המשחק הקבוצתי של האדומים כאשר בסופו של דבר חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, ומלבד הלפרין היו אלה טוני גפני, ליאור אליהו וברייסי רייט שקלעו 12 כל אחד וג'וזף ג'ונס שקלע 11. הסיומת הייתה מותחת כשקיצ'ן קלע נקודה אחת מהקו והעלה ל-78:81, מה שהותיר את הצהובים עם זריקה אחרונה, אבל ג'רמי פארגו החטיא מרחוק.

מי שהחזיק את מכבי תל אביב במשחק ברוב שלביו היה המצטיין בשורות הצהובים מתחילת העונה, סילבן לנדסברג שקלע 20 נקודות וצלף ארבע שלשות. גם גיא פניני היה טוב עם 20, אבל פרט אליהם קשה היה לראות משהו מהסגל של גיא גודס שנראה במשך לא מעט דקות לחוץ על הקווים וחסר פיתרונות, כשגם העצות של פיני גרשון לא ממש סייעו. אגב, הפעם האחרונה שבה הצהובים איבדו את תואר גביע הווינר הייתה ב-2009/10 כאשר ירושלים ניצחה 80:86. מי שעמד אז על הקווים היה גיא גודס, שרואה את דני פרנקו עושה לו את אותו הדבר.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (אמצע). ברני ארדוב
הפנים אומרות הכול/ברני ארדוב
סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הוא הגיע לעבודה, החברים שלו לא. לנדסברג/ברני ארדוב

רבע 1

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ג'רמי פארגו, בריאן רנדל, אלכס טיוס, גיא פניני וסילבן לנדסברג. ירושלים עם דרווין קיצ'ן, ליאור אליהו, ג'וזף ג'ונס, יותם הלפרין ודונטה סמית'.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בקצב מהיר ורצו מצד לצד כאשר לנדסברג הראה שהוא חם הערב וצלף שלשה ראשונה. ירושלים עלתה ליתרון ראשון אחרי שיתוף פעולה נהדר בין הלפרין לאליהו שסיים את המהלך עם שתיים. האדומים לא התרגשו אחרי עוד שלשה, הפעם של פניני, כשהלפרין צלף את הראשונה שלו ושל ירושלים, וג'ונס שהיה חם בדקות האלה ברח ל-12:18. לנדסברג מנע מירושלים לברוח עם חמש נקודות רצופות שלו, אבל זה לא מנע מהאדומים לסיים עם 23:27 בסוף הרבע.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים (ימין). ברני ארדוב
כמה שהוא חיכה לזה. אליהו/ברני ארדוב
נייט לינהארט שחקן מכבי תל אביב מול יניב גרין שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
צלף שלוש שלשות במחצית הראשונה, אבל מי יזכור את זה. לינהארט/ברני ארדוב

רבע 2

המגמה נמשכה ברבע השני והלפרין המשיך לצלוף מחוץ לקשת. פניני הראה שגם הוא בעניינים ודייק מאותו טווח ויחד עם עוד הפצצה של נייט לינהארט הפער צומק לארבע לפני שהוא עשה זאת פעם נוספת. אלא שירושלים הצליחה לייצר מיני מומנטום שוב בזמן שלינהארט ואוחיון החטיאו בצד השני. פארגו דאג לשמור את הצהובים בצד השני, אבל ירושלים המשיכה להכתיב את הקצב בזכות יכולת יוצאת מן הכלל של הלפרין שירד לספסל אחרי שקלע 13 נקודות (שלוש שלשות). גם ברייסי רייט נכנס לעניינים ודאג לשמור על המומנטום האדום בדרך ל-49:54 בהפסקה.

פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (ימין) עם הבעלים דייויד פדרמן, עו"ד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
אווירה של יאוש. פיני גרשון/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איבדו את התואר אחרי ארבע שנים. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

רבע 3

את הרבע השלישי פתח פניני עם שלשה שהקטינה לשתיים בלבד וטיוס כבר איזן ל-54:54. הצהובים המשיכו ללהוט ולנדסברג צלף שלשה נוספת ששמרה את הצהובים ביתרון. הצהובים היו חלשים מאוד בריבאונד ההתקפה (שניים לעומת 12 של ירושלים) ושילמו על כך ביוקר כאשר גם אליהו ניצל זאת. החטאות של אוחיון (לשתיים) ולינהארט (לשלוש) השאירו את ירושלים ביתרון זעום, אבל פניני הלוהט ירד לנוח. דני פרנקו קיבל טכנית, אבל היינס החטיא פעמיים וקיצ'ן קלע עם הבאזר בדרך ל-66:68.

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול מרקיז היינס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חזק גם בהגנה. הלפרין שומר את היינס/ברני ארדוב

רבע 4

ירושלים שוב נראתה בלתי עצירה בפתיחת הרבע הרביעי והשלימה ריצת 0:7 אחרי שקיצ'ן, רייט (שלשה) וגרין דאגו לנקודות לאדומים. אם זה לא מספיק, בריאן רנדל, שגם ככה סבל ממשחק חלש וקלע רק שתי נקודות, רשם את העבירה החמישית שלו ויצא. זה גם היה האות להכניס את פניני. טיוס אמנם ניסה להחזיר את הצהובים, אבל ירושלים לא הורידה את הרגל מהגז, ואליהו וגפני הקפיצו לתשע לפני שגודס הזעיק פסק זמן.

דווקא הדקות הבאות החזירו את מכבי תל אביב עם רצף החטאות משלוש של ירושלים, בעוד פניני הקטין ל-77:74. אחרי שתיים של סמית', קיבלנו דו קרב החטאות ופארגו סיפק החטאה שהורידה את שתי הקבוצו לפסק זמן 28 שניות לסוף. ירושלים התקשתה בהכנסות הכדור ברבע הזה, אבל סמית' הלך לקו וקלע רק אחת ל-77:80. פארגו הלך לקו בצד השני, קלע זריקה אחת. קיצ'ן קלע זריקה אחת מהעונשין אבל פארגו עם הזריקה עם הבאזר החטיא. 78:81 בסיום לירושלים שהחלה בחגיגות.

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בא לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה. הלפרין, הערב/ברני ארדוב

הסטטיסטיקה

קלעו לירושלים: יותם הלפרין 13 (3 מ-4 לשלוש, 7 אסיסטים), ברייסי רייט 12 (3 חטיפות), טוני גפני 12 (8 ריבאונדים), ליאור אליהו 12 (6 מ-11 לשתיים, 7 ריבאונדים), ג'וזף ג'ונס 11 (6 ריבאונדים), יניב גרין 7, דונטה סמית' 7, דרווין קיצ'ן 5 (10 ריבאונדים), אדם אריאל 2, בר טימור שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 20 (3 מ-7 לשלוש), סילבן לנדסברג 20 (11 ריבאונדים), ג'רמי פארגו 13 (1 מ-5 לשלוש, 8 אסיסטים), אלכס טיוס 10, נייט ליינהרט 9 (3 מ-4 לשלוש), יוגב אוחיון 2, בריאן רנדל 2, מרקיז היינס 2, ג'ייק כהן ואלכס מאריץ' שיחקו ולא קלעו.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איבד את השלווה על הקווים. גודס/ברני ארדוב
ג'וזף ג'ונס שחקן הפועל ירושלים (אמצע) מול אלכס טיוס, בריאן רנדל שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ג'ונס במאבק עם טיוס ורנדל/ברני ארדוב
יניב גרין שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גרין חופר, אוחיון שומר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully