וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין כל הוראה שמאמן חייב להתייצב, בניגוד לשחקנים"

18.9.2014 / 7:44

גורמים באיגוד הכדורסל התייחסו לטענות אשתו של מורן רוט ועורך דינו כנגד ארז אדלשטיין ופיני גרשון. ההכרעה תתקבל לאחר החלטת רופא הנבחרת. טיוס יורשע, עונשו עשוי להיות קל יותר

מורן רוט שחקן כדורסל ואשתו נטלי. ברני ארדוב
הסערה לא נרגעת. מורן רוט ואשתו/ברני ארדוב

בית הדין של איגוד הכדורסל התכנס אמש (רביעי) בניהולם של הדיינים עורכי הדין צבי רויזן ועמיאל תגר כדי לדון בנושא אי התייצבותם של אלכס טיוס ומורן רוט בקיץ האחרון לנבחרת ישראל. בסיום ערב ארוך וסוער לא הגיע הדיון של רוט אל סופו, בעוד שלגבי טיוס נשארה השאלה איזה עונש יקבל מבית הדין לאחר שבמהלך הדיון הודה באמצעות נציגו כי העבירות המיוחסות לו נכונות.

אבל עם כל הכבוד לסנטר מכבי תל אביב, הנושא המרכזי אמש היה הגארד שטרם מצא קבוצה. למעלה מ-4 שעות ישבו נציגו של רוט, עו"ד שי רוסיאנסקי, והשחקן אל מול הדיינים והתובע עו"ד טל אור, ולבסוף הוחלט כי הדיון יימשך בהתאם להחלטת רופא נבחרת ישראל, ד"ר יוסי וייס, שיקבל מסמכים רפואיים לגבי מצבו של רוט בקיץ האחרון מרופאו האישי. אם ד"ר וייס יחליט כי רוט לא היה כשיר להופיע לנבחרת, ייתכן ויזוכה, אך ייתכן שהדיון המתיש יימשך.

אשתו של רוט צעקה על אדלשטיין: ”שמת עליו ...”

עידו קוז'יקרו: "אי הצדק זועק, תפסו שעירים לעזאזל"

מורן רוט בראיון: "אשתי מנהלת אותי. מי מנהל את פדרר?"

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
לא הגיב להאשמות. ארז אדלשטיין/קובי אליהו

במהלך הדיון טענו רוט ונציגו כי מנכ"ל איגוד הכדורסל, יענקל'ה בן שושן, ידע על מצבו הרפואי של רוט, ולפיהם אף הודה בכך בשלב החקירה שהיה סגור לתקשורת. הטענה העיקרית של התביעה כנגד השחקן היא כי לא הלך לפי הנוהל המקובל לשחרור מהנבחרת לפי הרופא של הנבחרת יכול לשחרר שחקן מסיבות רפואיות. אם רוט יורשע בסופו של דבר, זה יהיה בגין הסעיף הזה. במהלך הדיון אף עלתה השאלה מה הוא נוהל הפרישה מהנבחרת, ונציגיו של רוט טענו כי נאמר להם ששחקן מעל גיל 30 יכול לפרוש מהמדים הלאומיים.

הדרמה הגדולה התרחשה מחוץ לכותלי בית הדין לאחר עדותו של המאמן ארז אדלשטיין. המאמן הלאומי ניסה לעזוב את קומת בית הדין בעוד אשתו של רוט, נטלי, מנעה ממנו את היציאה ואמרה לו: "למה אתה סירבת להיות עוזר מאמן של הנבחרת ב-2005? מורן היה יכול להוציא לך אישור רפואי בשנייה והוא אמר לך את זה. אתה שמת עליו זין. למה נכנסת רק לדיון של מורן ולא לדיון של טיוס?". אדלשטיין לא הגיב.

באיגוד הכדורסל ניסו להסביר אמש את הצעד: "אדלשטיין הוזמן לדיון על ידי נציגו של רוט שניסה להתעמת עם חלק מהטענות שהועלו כנגדו", אמרו באיגוד, "בנוגע לטיוס לא הייתה מחלוקת לגבי התשתית הראייתית ולכן לא היה צורך בעדים. הטענות שארז לא הגיע לנבחרת ב-2005 או הבקשה שלהם להעמיד את פיני גרשון לדין כי סרב לאמן את הנבחרת בקיץ שעבר מגוחכות. ארז היה לויאלי לדיוויד בלאט שלקח אותו כעוזרו ורצה להגיע לנבחרת לא כברירת מחדל, ובנוגע לגרשון אין כל הוראה בתקנון שמאמן חייב לאמן את הנבחרת, בניגוד לשחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מורן רוט. ברני ארדוב
"למכבי תל אביב באמת שאין פה עניין ". אלכס טיוס/ברני ארדוב

נחזור לנושא טיוס. במהלך הדיון, בו נכחו נציגי התקשורת, האשים נציגו ונציג מכבי תל אביב, עו"ד ד"ר טל רוטמן, כי סוכנו של השחקן, האפי וולטרס, הטעה אותו וטען בפניו כי נושא אי הגעתו לנבחרת בטיפול, בעוד שהוא ידע כי אין בכוחו למנוע ממנו להגיע למדים הלאומיים. על פי רוטמן, טיוס והסוכן נמצאים כעת בסכסוך, ולכן יש להקל עליו בעונש. סיבות נוספות שהועלו כדי להמתיק את עונשו היו המוטיבציה שלו להתייצב בעתיד לנבחרת, שעשויה לרדת אם יקבל עונש, וחוסר ההוגנות בפגיעה במכבי תל אביב ואוהדיה שלא קשורים לנושא.

"מכל הטענות שנציגו של טיוס העלה, דווקא הנושא האחרון הוא המעניין ביותר", אמר אמש גורם באיגוד הכדורסל, "למכבי תל אביב באמת שאין פה עניין ולכן צריך לבדוק כיצד ניתן להעניש את השחקן במידתיות מבלי לפגוע בה בצורה קשה מדי, שכן אין היא עומדת בה והשחקן לא עבר עבירה במדיה". היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן ויינברג ביקש גם לגבי טיוס, וגם לגבי רוט, הרחק לארבעה משחקים וקנס בפועל של 30 אלף שקלים. ההחלטה לגבי טיוס עשויה להגיע כבר היום, וייתכן שהיא תהיה שונה מהבקשה המקורית של ויינברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully