וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעולם לא היה שחקן כמו אלג'ין ביילור"

אגדת העבר של הלייקרס חוגג 80, זמן טוב להיזכר בגדולתו של מי שנחשב לאחד הסופרסטארים הפחות מוערכים בתולדות המשחק

אלג'ין ביילור חוגג היום את יום הולדתו ה-80, וחובבי ה-NBA מקבלים הזדמנות מצוינת להיזכר באחת האגדות הגדולות בתולדות המשחק. למרות העובדה שבקרב הדור הצעיר השם שלו לא מוזכר בשורה אחת עם השחקנים הטובים בהיסטוריה, כוכבי על רבים הקפידו לציין לאורך השנים את גדולתו ותרומתו להתפתחות הענף, ועל אף הכבוד הרב לו הוא זוכה, ביילור עדיין נחשב לאחד השחקנים הכי פחות מוערכים אי פעם.

שחקן העבר של לוס אנג'לס לייקרס, אלג'ין ביילור, מול שחקני העבר של ניו יורק ניקס, ביל בראדלי, דיק בארנט. AP
אחד השחקנים הכי פחות מוערכים אי פעם. אלג'ין ביילור/AP

"אין ספק שאלג'ין לא קפץ כמו מייקל ג'ורדן, אבל מעולם לא היה שחקן עם מגוון זריקות כמוהו", אמר עליו תום הוקינס, ששיחק לצידו שנים ארוכות. "הוא היה מרחף לשמיים ומשגר זריקות מכל מיני זוויות ומסובב את הכדור בצורה שלא תיאמן. היה לו כוח מדהים, הוא היה יכול לעשות פוסט אפ על ביל ראסל, למסור כמו מג'יק ג'ונסון, ולכדרר כמו הגארדים הטובים בליגה".

ביילור, פורוורד בגובה 1.96 מ' בלבד, נבחר במקום הראשון בדראפט 1958 על ידי מיניאפוליס לייקרס, ועבר ללוס אנג'לס יחד עם המועדון שהיה אז בקשיים כלכליים, וניצל הודות למכירות הכרטיסים שזינקו עם הגעתו של הכוכב האקרובטי החדש ממכללת סיאטל, שהכניס לליגה מימד של אתלטיות שלא היה קיים בה עד אז.

צפו בכתבה על הקריירה המפוארת של ביילור

כבר בשנתו השנייה בליגה הוא שבר את שיא הנקודות למשחק כשקלע 64 נגד הסלטיקס, וכעבור שנה שיפר אותו כשצלף 71 נקודות נגד הניקס. שנתיים לאחר מכן ווילט צ'מברליין השאיר אותו מאחור עם משחק 100 הנקודות שלו, אבל ביילור מחזיק עד היום בשיא הנקודות למשחק בסדרת גמר עם 61 נקודות מול הסלטיקס ב-1962, כשהוא מקדים את מייקל ג'ורדן וריק בארי שקלעו 55 נקודות ב-1993 ו-1967 בהתאמה.

הוא לבש את מדי הלייקרס לאורך כל הקריירה, ולרוע מזלו שיחק בעידן בו הסלטיקס שלטו ביד רמה בליגה. למרות שהגיע לשמונה סדרות גמר, ביילור מעולם לא זכה באליפות, עד שנאלץ לפרוש בשל קרע בגיד האכילס 9 משחקים בלבד בתוך עונת 1971-1972, עונה בסיומה זכתה קבוצתו באליפות הראשונה שלה מאז 1954. ביילור חסר המזל, שראה את חבריו בלייקרס פוצחים ברצף של 33 ניצחונות (שיא שלא נשבר עד היום) ביום שאחרי פציעתו, קיבל בכל זאת טבעת אליפות על חלקו באותה עונה.

צפו בפרק מסדרה דוקומנטרית על ביילור

כעבור חמש שנים הוא נכנס להיכל התהילה, כשברזומה שלו רשומות שמונה הופעות בסדרות הגמר, 23,149 נקודות (27.4 למשחק), 11,463 ריבאונדים (13.5 למשחק) ו-3,650 אסיסטים (4.6 למשחק), 11 הופעות באולסטאר ו-10 בחירות לחמישיית העונה.

אחרי פרישתו אימן בשתי קדנציות שונות את ניו אורלינס ג'אז, וב-1986 התמנה לתפקיד סגן נשיא לוס אנג'לס קליפרס, תפקיד בו החזיק 22 שנים, מתוכן הקבוצה העמידה מאזן חיובי רק בשתי עונות, ומאזנה הכולל עמד על 1153:607. ב-2006, השנה בה ניצחה הקליפרס סדרת פלייאוף ראשונה מזה 30 שנה, הוכתר ביילור למנהל השנה. ב-2009 הוא הגיש תביעה נגד הבעלים של המועדון דונלד סטרלינג, בטענה שהקליפרס פיטרו אותו בשל גילו ובשל צבע עורו, בה הפסיד בסופו של דבר.

אלג'ין ביילור. AP
הראשון שהתריע מפני הגזענות של סטרלינג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully