וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "העם רוצה להתלכד סביב הנבחרת, לא יהיה מאושר ממני אם נצליח"

1.9.2014 / 18:05

מאמן נבחרת ישראל ערך מסע"ת לקראת מחנה האימונים המקוצר כהכנה למוקדמות יורו 2016: "בלגיה היא מפלצת. שמח שהמשחק נגדה נדחה". על סגנון המשחק: "נשים את האגו בצד. אין אצלנו שחקנים עם צווארון לבן". תמוז הפצוע שוחרר מהסגל. הנבחרת תערוך משחק אימון פנימי באשדוד

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אלי גוטמן ערך הערב (שני) מסיבת עיתונאים לקראת מחנה האימונים של נבחרת ישראל, שנפתח היום. כזכור, ישראל הייתה אמורה להתמודד מול בלגיה ב-9 בספטמבר, אך המשחק נדחה ל-31 במרץ ולכן החליט המאמן לקיים מחנה אימונים מקוצר. למעשה, מחנה האימונים יימשך שלושה ימים ויסתיים ברביעי, כשהנבחרת תערוך שני אימונים גם בשלישי וגם ברביעי. טוטו תמוז הפצוע שוחרר מהמחנה, כמו גם ליאור רפאלוב, מאור מליקסון וקובי מויאל הפצועים. מהאימון נעדרו יוסי בניון ותומר חמד שמשתתפים במשחק השלום.

ביום רביעי יתקיים משחק אימון פנימי של נבחרת ישראל באשדוד. המשחק יהיה פתוח לקהל והכניסה חופשית. לפני תחילת המסע"ת גוטמן הודיע כי הנבחרת הצעירה של ישראל תארח בשבוע הבא את מקדוניה בקפריסין. זה יהיה משחק הנעילה של קמפיין מוקדמות אליפות אירופה.

"אני שמח להיות פה, אני שמח שאנחנו מתעסקים בכדורגל", אמר אלי גוטמן בפתח דבריו. "עברנו מלחמה, יש מי שיקרא לזה מבצע, אבל מבחינתי זו מלחמה. לבנו עם המשפחות השכולות, אנחנו מאחלים איחולי החלמה לפצועים. מי ייתן ועד אוקטובר הפצועים יהיו איתנו באצטדיון. חלק מהבחירה לשחק באשדוד, זה בגלל מה שהדרום ספג, ומבחינתנו זה להרגיש ולתת את הכתף שנינת על ידי נבחרת ישראל. אני מרגיש את הרעב לכדורגל, אני ראיתי אתמול את הקהל בבלומפילד. מאוד התרגשתי לראות את הטקס לפני המשחק ואת אוהדי מכבי והפועל תל אביב מתלכדים, זה מה שמייחד את העם הזה. אני מאמין שביום רביעי הרבה מאוד ילדים ונערים יבואו ויראו את שחקני ישראל משחקים כדורגל ומנסים להוכיח את עצמם בלי מבחן התוצאה".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לא ויתר על מחנה האימון אך התחשב בקבוצות הליגה. גוטמן/ברני ארדוב

"אני שמח שהמשחק נגד בלגיה לא יתקיים ב-9 בספטמבר. בלגיה זאת מפלצת. אני מודה לאלה שיצרו את הסיטואציה הזאת וגרמו לכך שאני יוכל לרכז את הנבחרת בלי לשחק בקפריסין. נעזוב את בלגיה בצד כי זאת מפלצת. בוסניה היא נבחרת טובה, ניתן לה את הכבוד, ראינו את השחקנים שלה. אנחנו רוצים לעלות. אם נעשה הפתעה דרך המקום השני, אז לא יהיה מאושר ממני. אם לא - ננסה להגיע דרך המקום השלישי".

על שוערי הנבחרת אמר גוטמן: "לא רק הרוש לא שיחק, אף שוער לא שיחק. הרוש התאמן במשך ימים עם גיורא אנטמן, ואנטמן אמר לי שהרוש נמצא בכושר טוב. גם יוסי מזרחי אמר לי את אותו דבר. ראיתי משחקים של אשדוד ומאוד הייתי מרוצה ממרציאנו ושפת הגוף שלו והשקט שלו".

"אנחנו באנו ממצב של מלחמה, מצב של חוסר ודאות, ראה ערך הליגה שלא נפתחה. ההתאחדות עד לפני מספר ימים הייתה יכולה לקבל מאופ"א הודעה שמשחקים ב-9 בספטמבר לשחק נגד בלגיה בקפריסין, אז מה שעשיתי זה לא לוותר על ימי האימון עם השחקנים, מאוד חשוב לי לחוש אותם, ועם זאת להתחשב בקבוצות לקראת גביע הטוטו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אני הולך ברחוב ושומע מאנשים שהם רוצים שהנבחרת תצליח". גוטמן/ברני ארדוב

לקראת המשחק נגד קפריסין אמר גוטמן: "אתה לא יכול לחיות כל ימות השנה עם נבחרת ישראל, אבל אני רוצה שהנבחרת תהיה בתודעה של השחקנים ואני הכנתי להם מסרים טקטיים לקראת המשחק".

"כל שחקן שנמצא פה זה אומר שאני חשבתי שמבחינה מקצועית הוא ראוי להיות פה. אני עוקב אחרי אלירן עטר, הוא שיחק משהו כמו עשר דקות במחזור הראשון. הלוואי ועטר יחזור לשחק".

"גרמניה החליפה במונדיאל שלוש שיטות משחק, הכדורגל הופך דומה לכדורסל, צריך להיות פרגמטיים וגמישים, יש התאמות בכל משחק, אין להשוות משחק נגד בלגיה בחוץ למשחק נגד אנדורה בבית. אני ער לשיטות משחק ולהתקדמות של הכדורגל וכל מה שמעניין אותי זה להביא את השחקנים מוכנים ל-10 באוקטובר ונביא שלוש נקודות מול קפריסין. נבחרת ישראל קודם כל חייבת להיות קבוצתית. אין אצלנו שחקנים עם צווארון לבן, שסך השלם יהיה גדול מחלקיו. נהיה מגובשים ונשים את האגו בצד. האומה הזאת יודעת להתלכד, אני הולך ברחוב ושומע מאנשים שהם רוצים שהנבחרת תצליח, הציבור רוצה להתלכד סביב הנבחרת, במיוחד בימים כאלה, ולא יהיה מאושר ממני אם נצליח".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (ימין) עם ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל, מאור בוזגלו. ברני ארדוב
יוצאים לדרך. גוטמן, בוזגלו ונאתכו/ברני ארדוב

מאוחר יותר ערכה ישראל אימון ראשון, לאחריו הגיע המוזמן הטרי חאתם עבד אלחמיד, שחקן מ.ס. אשדוד, להתראיין. עבד אלחמיד התייחס להסבתו מעמדה קדמית למגן ימני: "ניר קלינגר שינה לי את התפקיד, אבל גם אני צריך לעשות את העבודה על המגרש. אני שמח על הזימון ואנסה להוכיח את עצמי".

על הרגע בו זכה לזימון בנבחרת: "התקשרתי לאמא שלי וסיפרתי לי. אני שמח וגאה לייצג את המגזר שלי בנבחרת. מקווה לעזור לנבחרת במטרות שלה. אני לא הרבה בכותרות, אבל גם מ.ס. אשדוד לא בכותרות. כולם פה שחקנים מוכרים, עם ניסיון ועבר. אני עדיין צעיר וצריך להוכיח את עצמי במשחקי המבחן. אני בחור נחוש, עובד קשה, היו לי הרבה פציעות בשנתיים האחרונות, אבל שמח מאוד לחזור לעצמי".

חלוץ נאנט איתי שכטר: "אני נמצא בכושר טוב. במשחק האחרון שיחקתי 70 דקות. בתחילת העונה סבלתי ממתיחה קלה, אבל נכנסתי לעניינים, הקבוצה ניצחה ואני מרגיש טוב. תמיד טוב להיות פה בנבחרת עם החברים".

שכטר התייחס להגרלה של ישראל ואמר: "הבית שלנו קשה מאוד. בדרך כלל יש שתי קבוצות חקות מאוד ומתחת לזה קבוצות בדרג נמוך יותר. אבל פה יש לנו את וויילס. אני שיחקתי בסוונסי ואני מכיר טוב אותם. זו נבחרת עם כוכבים וכל השחקנים שלהם משחקים בפרמיירליג. זו נבחרת משתפרת מאוד.

"בתקופה הזו, במיוחד בחלק הקדמי, רוב החלוצים נמצאים בכושר טוב, משחקים בליגות טובות באירופה וגם בישראל. אני מאמין שמי שיהיה בכושר הכי טוב, ישחק במשחקים הרשמיים. אנחנו החלוצים צריכים לעשות את העבודה קשה".

איתי שכטר שחקן נבחרת ישראל (אמצע). ברני ארדוב
יקבלו דף מסרים טקטי לקראת קפריסין/ברני ארדוב
עדן בן בסט שחקן נבחרת ישראל עם טל בן חיים. ברני ארדוב
למרות הכאבים הוא התאמן. בן בסט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully