וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני עשור: המרתוניסט שהותקף ואיבד את הזהב

ונדרליי דה לימה הברזילאי הוביל בבטחה את ריצת המרתון באולימפיאדת אתונה 2004, עד שכומר מטורף מנע ממנו זכייה היסטורית והשאיר אותו עם מדליית ארד, אך גם עם חיוך גדול על הפנים. צפו ברגע אולימפי בלתי נשכח

29 באוגוסט 2004. ונדרליי דה לימה הרגיש שזה המרתון שלו.

בקילומטר ה-35 של הריצה באולימפיאדת אתונה, המרתוניסט בן ה-35 הוביל עם יתרון של כ-40 שניות על פני המתחרים. כשמונה קילומטרים נותרו עד לקו הסיום ולאפשרות שלו להפוך לרץ הברזילאי הראשון בהיסטוריה שזוכה במדליית זהב אולימפית, אך אז פרץ את אחד המחסומים כומר אירי מטורף בשם קורנליוס הוראן שפשוט תיקל את דה לימה ומנע ממנו להמשיך בריצה.

הברזילאי הצליח להשתחרר בעזרת כמה מהצופים, אך המומנטום שלו אבד ובעקבותיו גם המקום הראשון. סטפנו באלדיני האיטלקי זכה בזהב, האריתראי-אמריקאי מב קפלזיגי לקח את מדליית הכסף ודה לימה חסר המזל הסתפק במדליית הארד. הכול בגלל מחדל אבטחה באירוע הספורט הגדול בעולם.

ונדרליי דה לימה רץ מרתון ברזילאי, 2004. AP
הרגע ששינה את המרתון באתונה/AP

למרות זאת, כשנכנס לאצטדיון האולימפי אף אחד לא יכול היה לשער מה עבר על האתלט הברזילאי רק כמה קילומטרים קודם לכן. דה לימה ביצע את תנועת האווירון המפורסמת, פיזר נשיקות לכל עבר וחצה את קו הסיום עם חיוך גדול על הפנים. חיוך שנשמר גם כאשר הוצג על הפודיום וזכה לתשואות רמות מכל באי האצטדיון. כראוי לספורטאי אמיתי.

איגוד האתלטיקה הברזילאי ערער על התוצאות ונדחה, כששנה לאחר מכן קיבל דה לימה מהוועד האולימפי את מדליית הכבוד על שם פייר קוברטן. הוא לנצח ייזכר כגיבור טראגי של הענף, אך גם כאחד המייצגים המובהקים של הרוח האולימפית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ונדרליי דה לימה רץ מרתון ברזילאי, 2004. AP
לא נתן לאירוע לקלקל לו את החגיגה. ונדרליי דה לימה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully