וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רבי: "אחרי שנה קשה כזאת מדליה היא הישג נפלא"

הג'ודוקא התרגשה לאחר הזכייה בכסף: "באתי כמו חיה פצועה, הוכחתי לעצמי שאני מתמודדת". ריבלין: "כולם גאים בך"

צילום: איגוד הג'ודו. עריכה: ניב פוקס

שנה אחרי שזכתה באליפות העולם, ירדן ג'רבי הסתפקה היום (חמישי) בסגנות, אחרי שהפסידה לקרליס אגבניינו הצרפתיה, בשחזור הגמר אשתקד. היום הנהדר של הג'ודוקא הישראלית החל עם ניצחון על אנה קאצ'ולה הפורטוגלית באיפון, נמשך עם ניצחון קשה יותר על מרלין דל טורו קראבאל הקובנית, על הסלובנית טינה טרסטניאק ובהמשך הצליחה לגבור בקרב נהדר על מיקו טאשירו היפנית בחצי הגמר, אף שספגה ווזארי כבר בפתיחת הקרב. לצערה היא ספגה איפון מהיר מהיריבה הצרפתיה בגמר, ותסתפק במדליית הכסף.

על זכייתה במדלית הכסף באליפות העולם, תקבל ג'רבי מענק מיוחד בסך 70 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.

"אחרי השנה המטורפת הזאת כל מדליה היא הישג", אמרה ג'רבי לאחר סיום הקרבות. "אני רוצה להקדיש את המדליה לכל החיילים שלנו ולכל מדינת ישראל. הדגל חזק בצד שמאל על החזה. אני מקווה שהמשפחות בבית ידאגו להיות בריאים ושלמים. תודה רבה לכולם על התמיכה".

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. AP
עוד הישג נפלא. ג'רבי/AP

ג'רבי, שעברה שנה קשה, הסבירה כיצד התעשתה רגע לפני האליפות: "אמרתי לשני 'איך אחרי שנה כזאת אגיע לאליפות העולם?'. הוא אמר לי להתאבד על המדליה כמו חיה פצועה. אני שמחה מאוד שהצלחתי, אני מוכיחה לעצמי שבתחרויות הגדולות אני מצליחה להחזיק מעמד. הוכחתי לעצמי שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר. עשיתי את זה בזכות אינסטינקטים טבעיים. עכשיו יש עוד הרבה זמן עד לתחרויות הבאות, האולימפיאדה רק עוד שנתיים".

על ההפסד הגמר: "ידענו שהקרב הזה ייגמר באיפון, זה מסתכל, זה מעצבן, אבל דברים לא כל כך הסתדרו".

"אפשר למצוא גם דברים טובים בכל דבר", הוסיף שני הרשקו, מאמנה של ג'רבי. "אני גאה בירדן ומאוד שמח בשבילה. כל הזמן אמרתי את אותם דברים. אמרתי שסימנו את זה כמטרה. התמודדנו לתחרות אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שני הרשקו מאמן ג'ודו. ניב אהרונסון
"אני גאה בה". שני הרשקו/ניב אהרונסון

לאחר הקרב קיבלה ג'רבי מנשיא המדינה רובי ריבלין, שאמר לה: "יקירתי, אני רוצה בשם כל אזרחי ישראל, לברך אותך. אני לא יודע ברמה הספורטיבית, יקירה שלי, אם אני צריך לברך אותך באופן אישי או לנחם אותך, כי הרי את אלופה והרי הפעם היריבה שלך זכתה. היא זכתה להפיל אותך רק בקרב הזה, את הבאת כבוד גדול לכל המדינה, וכולנו גאים בך כי לא כל יום אנחנו זוכים במדליית כסף, למרות שאנחנו יודעים שבשנה שעברה זכית במדליית זהב, אבל את, נפלאה. היום הייתי בכל רחבי הארץ וכאשר נודע על זכייתך כולם התגאו כאילו המדינה עצמה זכתה במדליית כסף, כך היא ההרגשה של כולם. בארץ משוועים לרגעים של התעלות ואת התעלית ואני רוצה לברך אותך באופן אישי בשם כל תושבי מדינת ישראל, כולם גאים בך ובשנה הבאה תהי עוד פעם עם מדליית זהב, זה בטוח".

שרת הספורט לימור לבנת שוחחה לפני זמן קצר עם הג'ודאית ירדן ג'רבי אשר זכתה במדליית כסף באליפות העולם ברוסיה. השרה לבנת בישרה לג'רבי כי בנוסף למענק המשותף בסך 70 אלף שקלים שתקבל ממשרד הספורט, הטוטו והוועד האולימפי, היא צפויה לקבל למעלה מ-30 אלף שקלים נוספים ממשרד הספורט במסגרת פרסי השרה לספורטאים מצטיינים.

בשיחתן הטלפונית אמרה לבנת לג'רבי: "ריגשת את כולנו. הבאת אושר אמיתי וגאווה גדולה לכל אזרחי ישראל שעמדו מאחוריך. אני שולחת לך חיבוק גדול על ההישג. עבורנו את מספר אחת, זהב טהור, אלופה אמיתית ווינרית ענקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully