וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי דונגה - הטעות הגדולה בתולדות הכדורגל הברזילאי"

המאמן חזר לנבחרת ברזיל, המבקרים חותכים: "זה צעד לאחור, הוא לא האיש המתאים" וחוששים מהיחסים הרעועים עם ניימאר

דונגה מאמן נבחרת ברזיל. AP
הוא חוזר. דונגה/AP

אחרי המונדיאל הביתי, שהחל בחיוכים והסתיים בביזיון גדול ובהתפטרותו של לואיז פליפה סקולארי, ברזיל יצאה אתמול (שלישי) לדרך חדשה כאשר דונגה מונה, בפעם השנייה בחייו, למאמן הסלסאו.

דונגה הניף את גביע העולם כקפטן הנבחרת ב-1994 ולאחר מכן אימן אותה בין 2006 ל-2010. הוא רשם 42 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו וחמישה הפסדים ב-59 משחקים (71.19 אחוזי הצלחה) וזכה עם הנבחרת בקופה אמריקה ב-2007 ובגביע הקונפדרציות ב-2009. הוא הודח ברבע גמר מונדיאל 2010 ובחצי גמר אולימפיאדת 2008, אז אימן את הנבחרת האולימפית.

במסיבת העיתונאים בה הוצג אמר דונגה: "כולם היו נגד נלסון מנדלה, אבל מבלי לירות אפילו כדור אחד, הוא הצליח לשנות את הדרך בה אנשים חשבו עליו. אצטרך למצוא את האנרגיות אצל 15 האחוזים שחושבים שאני מתאים ולהשיג את האמון והביטחון אצל השאר". הדברים האלה נאמרו לאחר שסקר בברזיל הראה ש-85 אחוז מהאוהדים מתנגדים להחתמתו בנבחרת.

בהמשך הוא הודה: "אצטרך לשפר את היחסים שלי עם התקשורת. אני חושב שכל מה שקרה בינינו בפעם הקודמת בה אימנתי את הנבחרת היה באשמתי והבנתי את זה בשנים שחלפו מאז".

דונגה מונה למאמן נבחרת ברזיל

דונגה שחקן נבחרת ברזיל. Mike Hewitt, GettyImages
ככה זה נראה ב-1994. דונגה וגביע העולם/GettyImages, Mike Hewitt

בעיתון "פלואה דה סאו פאולו" נכתב: "בקדנציה הראשונה שלו בנבחרת, דונגה בנה קבוצה חזקה ונטולת כוכבים נוצצים. החזרה שלו תוביל למחויבות גדולה יותר של השחקנים לחולצת הנבחרת".

חלוץ העבר פפה, ששיחק בנבחרות ברזיל שזכו במונדיאלים ב-1958 וב-1962, הוסיף: "דונגה הוא בחור עם גישה טובה. הוא לא מתחבא משום דבר והוא ייבחר רק שחקנים שיהיו מוכנים להשקיע". עוד כוכב עבר ברזילאי, ג'אירזיניו, שזכה במונדיאל ב-1970, אמר: "יש לו את הניסיון מהפעם הקודמת והוא הראה לכולם מה הוא מסוגל לעשות. הוא מאוד מתאים לתפקיד".

מנגד, בגלובו, היוצא בריו דה ז'ניירו, העבירו ביקורת וביכו על "חזרתו של האיש שאין לו שום תשוקה להפוך את הכדורגל ליפה". רובסון מורלי, פרשן העיתון "אסטדו דה סאו פאולו", הוסיף: "המינוי של דונגה הוא הטעות הגדולה בתולדות ההתאחדות הברזילאית. הוא בדיוק אותו מאמן שהיה בעבר. הוא יעשה נבחרת סגורה וישחק רק עם השחקנים שהוא אוהב, גם אם הם לא בכושר טוב. ההתאחדות תצטרך לספק הרבה תשובות יום אחד. כולנו מכירים את דונגה".

ולדיר פרס, שוער הנבחרת ב-1982, היה עוד אחד ממתנגדי המהלך: "אני לא חושב שהוא האדם המתאים לתפקיד. ברזיל צריכה מאמן חדש, שהשיג דברים גם ברמת הקבוצות. אין לי ציפייה ממנו". ואחרון היה ג'וניור, שחקן הנבחרת במונדיאלים של 82' ו-86', שאמר: "דונגה לא מפחד מעימותים והוא יספוג את האש שעד עכשיו כוונה להתאחדות. הייתי שמח לראות פנים חדשות בתפקיד הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל. GettyImages
איך הוא יסתדר? ניימאר/GettyImages

פרננדו דוראטה, פרשן ה"גארדיאן", כתב בטורו: "המינוי של דונגה הוא צעד לאחור עבור הכדורגל הברזילאי. בנבחרת מנסים לאסוף את השברים אחרי ההופעה הפאתטית במונדיאל ובגלל זה בחרו לחזור לאחור. דונגה הוכיח בעבר שהוא מתקשה ללמוד מטעויות והפעם יש לו הזדמנות שלא תחזור שוב לתקן. זו החלטה מדהימה מצד ההתאחדות הברזילאית והוא יהיה חייב לסכן הכול כדי להצליח".

בברזיל רבים חוששים מהיחסים הרעועים בין דונגה לניימאר, הכוכב הגדול של הנבחרת. דונגה הותיר אותו מחוץ לסגל שלקח למונדיאל 2010 ורק בשבוע שעבר הוא אמר: "הוא לא השתלב טוב בסגנון של ברצלונה. הוא הפך שם לשחקן רגיל ולא לכוכב. בנבחרת טוב לו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully