וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכש שהרגיע את אוסקר גרסיה: על צירוף עדן בן בסט ונוסא איגייבור

23.7.2014 / 7:30

מאמן מכבי תל אביב פחד מהיעדר התחרות בסגל, קרויף הצליח לסדר לו את בן בסט ואיגייבור ובקבוצה מאושרים: "עם הרבה סבלנות, צירפנו שחקנים מצוינים". יניב טוכמן לוקח אתכם מאחורי הקלעים של צמד המהלכים, כולל הנפגע העיקרי, אלה שצפויים לעזוב בהשאלה והזר הנוסף שיצורף

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף, ג'ק אנגלידיס. ברני ארדוב
בונים סגל מאוד, מאוד חזק. אוסקר, אנגלידיס וקרויף/ברני ארדוב

הפנים של אוסקר גרסיה הסגירו את מה שחש ברוב דקות המשחק מול סנטה קולומה (0:2). מכבי תל אביב שוב לא הבריקה, וכמו במשחק הראשון, ירדה להפסקה בלי לכבוש. בסיום, עשה המאמן ספרדי הנחות ודיבר על הקושי לייצר כדורגל איכותי מול הבונקר של האנדורים וכשצמרת החמאס ממשיכה להסתתר בבונקר ולירות טילים על תל אביב. אבל בין השורות ירה מאמן מכבי תל אביב את מה שהוא חש באמת כבר חודש: בסגל לא היתה תחרות אמיתית על ההרכב ומכאן היכולת הבינונית. אוסקר ידע, בזמן שהתראיין, שזה עניין של דקות עד שמכבי תל אביב תשחרר את ההודעה שמיישרת קו עם הפרסומים בימים האחרונים: עדן בן בסט ונוסא איגייבור סיכמו, יצטרפו כבר היום (רביעי) לקבוצה ואמורים להקפיץ את האלופה שתי מדרגות למעלה.

בן בסט היווה מטרה מיד לאחר סיום העונה החולפת. כבר ב-26 במאי פורסם בוואלה! ספורט שג'ורדי קרויף יציע לו חוזה כמעט זהה לזה שקיבל ערן זהבי. מכבי תל אביב היתה מוכנה לשלם לחלוץ חצי מיליון יורו, ובתנאי שההעברה מטולוז תהיה חופשית. המסע אל האושר מבחינת קרויף היה ארוך מאוד. בן בסט לא רצה תחילה לחזור לארץ וטולוז בכלל לא חשבה לשחרר אותו ללא תמורה, אף שהיה לה חוזה איתו לשלוש שנים נוספות ממנו רצה הנשיא להיפטר.

כמעט חודשיים נמשכו החיזורים של קרויף. במקביל לטלפונים שעשה לבן בסט והלחצים שהפעיל, ניהל ההולנדי את המגעים מול טולוז. בשבועיים האחרונים העסק התחמם, מאחר שבן בסט הבין שיהיה לו קשה למצוא בצרפת קבוצה שתבטיח לו דקות משחק קבועות. כמו תומר חמד וליאור רפאלוב - גם הוא רצה להישאר באירופה, אבל בצעדים גדולים החל להתקרב למכבי. במקביל נמשך המו"מ מול טולוז, כשקרויף הציע לצרפתים חצי מיליון יורו מיידית וסכום דומה אם הצהובים יעפילו לליגת האלופות. בטולוז סירבו, אבל הסכימו להתפשר על 750 אלף יורו על הכרטיס במקום מיליון שרצו בתחילה. בן בסט יחתום על חוזה לשלוש שנים וכבר הערב הוא צפוי לחזור מצרפת. את תחושת האכזבה מכך שלא נשאר באירופה, הוא יעלים אם מכבי תעפיל לליגת האלופות.

ערן זהבי: "היינו יכולים לנצח גם 0:5 ו-0:6"

עדן בן בסט שחקן טולוז. GettyImages
העדיף את אירופה, אך ליגת האלופות תהווה נחמה לא רעה. בן בסט/GettyImages

ההחלטה ללכת על איגייבור נבעה משני טעמים. ראשית, פחדו במכבי מהאפשרות שערן זהבי יעזוב, משהו שעדיין יכול לקרות. שנית, התחושה במועדון היא שיש ירידה אצל מהראן ראדי, גם בשל מה שהוא עובר מול חלק מאוד קטן בקהל של הקבוצה. איגייבור יכול לשחק כקשר מרכזי, בדומה לראדי, וגם יותר קדימה, כמו זהבי. כרגע הוא צפוי להיות החוליה המקשרת בין גל אלברמן או דן איינבינדר לבין החלק הקדמי. כפי שכבר פורסם, בטיס תקבל עבורו חצי מיליון יורו כעת ועוד חצי מיליון אם הצהובים יעפילו לשלב הבתים.

צירוף בן בסט ואיגייבור מאפשר לקרויף להתחזק בשחקן זר נוסף. ייתכן כי הוא יהיה בתפקיד הקשר האחורי, אך גם אופציית המגן השמאלי קיימת. אם ניקיטה רוקאביציה יצליח לסדר לעצמו מעמד של מתאזרח, הוא יחתום כישראלי.

ההודעה של מכבי תל אביב תפסה את השחקנים אחרי המשחק ושמחה גדולה נרשמה בקבוצה. אחד השחקנים אמר: "החוכמה היתה לצרף שחקנים שיכולים לשדרג אותנו ונראה שזה מה שנעשה כאן. עם הרבה סבלנות, מכבי צירפה שני שחקנים מצוינים שיקלו עלינו בעיקר אם נשחק בשתי המסגרות".

בעקבות הרכש הטרי, צפויים בן רייכרט ולפחות שחקן אחד נוסף לעזוב בהשאלה כדי לקבל דקות משחק. ייתכן ואלה יהיו עומרי אלטמן או גאל מרגוליס.

בגזרת גילי ורמוט עדיין קיימות התרחשויות, אבל לעת עתה האלופה לא מוכנה לשלם את הסכומים שהפועל תל אביב מבקשת על הקשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן בטיס, נוסא איגייבור. Clive Brunskill, GettyImages
סוג של תחליף לראדי ואלטרנטיבה למקרה של עזיבת זהבי. איגייבור/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully