וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: דונגה מונה למאמן נבחרת ברזיל

קפטן הסלסאו לשעבר, שאימן את הנבחרת בין 2006-2010, חוזר לקדנציה שנייה. "אנחנו כבר לא הכי טובים בעולם", אמר

דונגה מאמן נבחרת ברזיל. AP
חוזר לקדנציה שנייה. דונגה/AP

עכשיו זה רשמי: דונגה מונה למאמנה החדש של נבחרת ברזיל. שחקן העבר יחזור לקדנציה שנייה בתפקיד אחרי ששימש כמאמן הסלסאו בין 2006-2010. ההתאחדות הברזילאית אישרה את הידיעה ומסרה שדונגה יחליף בתפקיד את לואיס פליפה סקולארי, שהדריך את ברזיל במונדיאל האחרון והוביל אותה לחצי הגמר, שם הובסה 7:1 על ידי גרמניה.

דונגה, ששימש כקפטן הסלסאו במונדיאל 1994, רשם מאזן של 42 ניצחונות, שישה הפסדים ו-12 תוצאות תיקו ב-60 משחקים בקדנציה הקודמת. דונגה הוביל את ברזיל לזכייה בקופה אמריקה ב-2007 ובגביע הקונפדרציות ב-2009. המאמן בן ה-50 פוטר מתפקידו לאחר שברזיל הודחה ברבע גמר המונדיאל ב-2010 מול הולנד. דונגה אימן את אינטרנסיונל בשנה שעברה, אבל החזיק מעמד בתפקיד פחות מ-12 חודשים עד שפוטר עקב ארבעה הפסדים.

לאחר חתימתו, ערך דונגה מסיבת עיתונאים בה אמר: "אני לא מוכר חלום, זו מציאות. והמציאות היא שזכייה בגביע העולם תבוא רק עם עבודה קשה. ברזיל היא כבר לא הטובה ביותר בעולם, כמו שהיה פעם. אבל עם עבודה קשה, אנחנו יכולים להגיע למטרה שלנו שוב.

"לברזיל תמיד יש כישרונות, אבל כישרונות לא מנצחים לבד. צריך לשלב אותם עם מחויבות, מוסר עבודה ועבודה קשה. הכדורגל משתנה בכל יום, אבל הוא לא משתנה בצורה משמעותית. אנחנו צריכים להסתגל ולקחת חלק בשינוי הזה. החולצה של נבחרת ברזיל תזכה לכבוד תמיד, אנחנו מייצגים את הנבחרת הטובה ביותר בהיסטוריה ולכן כל השאר רוצות לנצח אותנו".

על הרגשות שלו ביום כזה אמר המאמן: "אני מרוצה שיש לי הזדמנות חדשה, אבל זו גם אחריות חדשה. לא אבטיח לאוהדים את הגביע העולמי לפני שזכינו בו".

לבנדובסקי כבש בבכורה שלו בבאיירן

דונגה שחקן נבחרת ברזיל. Mike Hewitt, GettyImages
דונגה מניף את גביע העולם ב-1994/GettyImages, Mike Hewitt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully