וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו: "בחיים לא ראיתי מישהו מקלל ככה. אני מצטער"

24.4.2014 / 15:11

במהלך הדיון בעניינו בגין אירועי הדרבי, הסנטר התנצל. באיגוד ביקשו: 8 משחקי השעיה. מזרחי לרמי כהן: "רוצה שגם לך יקראו להתאבד? נדאג לזה". ההחלטה: רק בתחילת השבוע הבא

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב עומד לדין. יוסי ציפקיס
לא חזר לשחק בליגה מאז האירועים. שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

סופוקליס שחורציאניטיס והפועל תל אביב עמדו היום (חמישי) לדין באיגוד הכדורסל על אירועי הדרבי האחרון. סופו שעלה ליציע וניסה לתקוף אוהד של הפועל תל אביב סיפק את גרסתו לאירועים. היועץ המשפטי של האיגוד, טל אור, ביקש בדיון להעניש את סופו בהרחקה משמונה משחקים, בהתנדבות למען הקהילה ובקנס בסך 40 אלף שקל.

כמו כן, גם הפועל תל אביב עמדה לדין בעקבות ביטויי האלימות המילולית ודברי הנאצה שהושמעו על ידי האוהדים במהלך המשחק. מאחר שנגד הפועל תל אביב עומדים עונשים על תנאי, מבקש היועץ המשפטי של האיגוד להעניש את הקבוצה במשחק רדיוס עם קהל, שני משחקי רדיוס על תנאי, קנס כספי על סך 25 אלף שקל וקנס על תנאי על סך 50 אלף שקל.

בסיום הדיון נקבע כי העונשים יינתנו רק בתחילת השבוע הבא.

שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

כזכור, אתמול החליט אור שלא להעמיד לדין את מכבי תל אביב למרות התלונה של האדומים כלפי היריבה העירונית. התלונה הגיעה לאחר שהקבוצה חשפה סרטון וידאו בו רואים את אוהדי הקבוצה נוהמים לעבר הגארד וינסנט קאונסיל, וכמו כן מקללים את שחקני הקבוצה.

אל הדיון התייצבו בצד של מכבי תל אביב סופו עצמו, יושב הראש שמעון מזרחי, המנהל ניקולה וויצ'יץ', עו"ד טל רוטמן ועו"ד זאביק כהן. מצידה של הפועל תל אביב התייצבו רמי כהן, עו"ד שלמה שניידר ונמרוד בוכמן.

רוטמן שמייצג את מכבי תל אביב אמר בדיון: "אנחנו לא מכחשים שסופו רדף אחרי אוהד, אבל מכחישים שהייתה כל פגיעה באוהד של הפועל. שחקנים עצרו אותו ודווקא מי שרמס אוהדים היה אותו אוהד הפועל שברח". שמעון מזרחי הוסיף: "אנחנו יודעים מי הוא ומה הוא ועד היום לא עשו כלום כדי לטפל בו".

בהמשך ציין רוטמן: "לסופו יש קריירה בלי תקריות אלימות. הפועל יודעת להתלונן, אבל הם לא הביאו לכאן את האוהד. סופו יכול לספר מה הייתה האווירה הכללית ומה אמרו לו, ואז תבינו שלא מדובר באוהד כדורסל רגיל". מכאן החל להישמע ויכוח סוער בין הצדדים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סופוקליס שחורציאניטיס, שמעון מזרחי. יוסי ציפקיס
מזרחי וסופו בדיון/יוסי ציפקיס

רפ"ק יהודה כהן אמר: "מי שמנהל את האירוע היא חברת האבטחה. ראינו המולה, איך האוהד רץ ואיך האוהדים דחפו את השחקן. הייתי בצד השני ורק כשתפסו את השחקן הגעתי למקום. לא ראיתי אם הוא פגע במישהו". שמעון מזרחי שאל: "ואיך הייתה האווירה?" ואילו רוטמן הוסיף: "לא ראית את אוהדי הפועל צועקים לעבר רגב פנאן - אבא מת?".

על כך ענה כהן: "לא היה משהו חריג. עד האירוע בין השחקן לאוהד לא היו אירועים חריגים". על כך אמר מזרחי: "אז אתה רואה הפוך ממה שרואים בסרטונים. מצטער, אבל כנראה שהעד הלא נכון הגיע".

בשלב זה, עו"ד שניידר הציג מטעם הפועל סרטון של האירוע והראה כיצד סופו מנסה לעלות ליציע ומפיל אוהד שלוש שורות למטה: "איך טוענים במכבי שאוהד שבורח משחקן יכול להיות אשם ברמיסה של אוהדים". בתגובה, רוטמן הציג סרטון של האווירה האלימה שליוותה את המשחק ואת אוהדי הפועל מקללים את רגב פנאן: "מעולם לא ראיתי אוהדים מתנהגים בצורה כל כך לא אנושית בהיקף כל כך נרחב", אמר רוטמן, "אם כך נראה משחק ללא אירועים חריגים, אז זה לא באמת ספורט".

רוטמן המשיך: "את האירוע והפרובוקציה יזם אוהד בשם יואב עמיר, שהעלה גם מספר פוסטים קשים בפייסבוק בצורה מודעת. זה האדם שניסה לתפוס את סופו במנהרה וזה האדם שהעלה פוסטים כמו 'מה רע בשירי מוות, אני לא מבין? בסך הכול שאלנו שאלה אחת - איפה אבא של רגב? זו לא קללה גזענית". הדיינים ביקשו להתרכז באירוע המדובר ולא באישיות הבעייתית של אותו אוהד.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
בוכמן/יוסי ציפקיס

בשלב זה ניתנה לסופו עצמו זכות הדיבור והוא אמר: "המשחק הסתיים, הלכתי לכיוון המנהרה והאיש הזה לא הפסיק לקלל אותי. שמעתי אותו מקלל את אימא שלי, את אשתי ואת הילדים שלי. אני משחק הרבה שנים כדורסל מקצועני, אבל בחיים לא ראיתי מישהו שמקלל במגרש בצורה כזו קשה. אני מצטער על התגובה שלי ויודע שאני אמור לשמש דוגמה. המעשים שלי לא מתאימים לספורטאי מקצועני. מעולם לא היו לי תקריות עם אוהדים ואני רק יכול לומר שאני מצטער. ההבדל בין מה שקורה בדרך כלל למה שקרה בפעם הזו היא שהאוהד קילל אותי ממש מול הפנים והדברים היו כל כך נוראיים שלא יכולתי להתעלם".

היועץ המשפטי עו"ד ויינברג שאל את סופו: "מה תכננת לעשות כשרצת לכיוונו של האוהד?". סופו ענה: "רציתי להפחיד אותו, לא באמת לפגוע בו. גם כילד הייתי מאוד גדול וחונכתי לא לפגוע באנשים. רציתי שהוא יבין שהוא לא יכול להגיד דברים כמו שהוא אמר". מזרחי פנה לדיינים בהמשך לדבריו של הסנטר: "אני בטוח שאתם אבות לילדים, איך אני אמור להרגיש כשאני נכנס למגרש עם הנכדים שלי וצועקים לי 'תתאבד כבר'? כמה אפשר להבליג? אנחנו בני אדם".

ויינברג התייחס לשלושה סעיפי אישום: התנהגות בלתי ספורטיבית, השתתפות בקטטה והפרת סדר או התפרעות: "זוהי התנהגות מהחמורות שניתן לצפות מספורטאי. התנהגות שפוגעת אנושות בענף כולו וההד התקשורתי מעיד על כך. התנהגות שיש להוקיע אותה. משחקן מקצועי בליגת העל, שמשחק בקבוצה שמייצגת את ישראל בחו"ל, מצופה להתנהג אחרת. הענישה צריכה להיות: 1. הרחקה לשמונה משחקים, כדי להבהיר לשחקן שהתנהגותו לא מקובלת. אנו סבורים כי מדובר בתקופה ראויה. 2. עונש חינוכי. פעילות התנדבותית בגוף שפועל למניעת אלימות בסדר גודל של 40 שעות. 3. קנס של 40 אלף ¤". מזרחי טען כי ההמלצה של היועמ"ש הינה איבוד לא הגיוני של המידתיות והאיזון.

עו"ד רוטמן הוסיף: "צריך להרשיע רק על עבירה של התנהגות לא הולמת ולא עבירה של התנהגות לא ספורטיבית, כיוון שמדובר בתגובה לפרובוקציה. כמו כן, יש לשקול שנית את עניין העונש החינוכי. אם סופו ירצה באנגלית לילדים שלא יבינו את השפה שלו זה יהיה מגוחך". סופו אמר: "אני יודע שעשיתי טעות ואני מצטער על זה במיוחד כשאני משחק במדינה זרה ובליגה זרה, שאני צריך לכבד את החוקים שלה. אני מקווה שתתחשבו בנסיבות המקרה בעונש".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב כדורסל. יוסי ציפקיס
ייצג את האדומים. רמי כהן/יוסי ציפקיס

לאחר מכן התנהל הדיון בעניין אוהדי הפועל תל אביב ושם היועמ"ש המליץ על ביטול הדרישה לרדיוס בפועל ובמקביל, הכפלת הרדיוס על תנאי לשני משחקים, כמו גם קנס של 25 אלף ¤. משקיף המשחק, שלמה רבינוביץ', אמר: "היו קללות שאוהדי הפועל קיללו לעבר שמעון מזרחי לאורך כל המשחק ולא פעם אחת. ביקשתי מהכרוז שיבקש מהקהל להפסיק את הקללות. את הקריאות לעבר אבא של רגב פנאן לא שמעתי ולא כתבתי בדו"ח".

בשלב הצגת הסרטונים מהמשחק אמר היו"ר רמי כהן: "רואים רק מספר אוהדים מקללים או עושים תנועות בלתי הולמות. ברגע שראיתי שיש קללות, עליתי ליציע והפסקתי אותן. אתם מראים לי סרטון על איזה אוהד אידיוט שבסוף המשחק קילל את רגב פנאן מול האוטובוס של מכבי וסביבו 20 שוטרים. בשביל מה משלמים להם? שיעצרו אותו". עו"ד שניידר הוסיף: "הפועל עברה מהפכה בכל הנושא של התנהגות האוהדים, הרבה בזכות אנשים שמתנדבים בעמותת האוהדים ונותנים המון כדי לחנך אותם. האירוע היחיד שאוהדי הפועל היו מעורבים בו השנה הוא זריקת קונפטי וכדורי ים למגרש". שניידר הראה סרטון בו אוהדי מכבי נראים נוהמים לעבר וינסנט קאונסיל, שחקנה האפרו-אמריקאי של הפועל.

בשלב זה הצטרף לדיון המאבטח עופר שחרור, שחצץ בין האוהד לסופו: "עמדתי על השרוול שמגן על השחקנים. שחקני מכבי חגגו עם האוהדים. סופו ירד לכיוון השרוול כשהאוהד של הפועל הטה את ראשו וצעק I will fuck your mother. סופו היה בהלם וניסה להבין מה שמע. האוהד קיליל שוב וסופו הסתובב והחל לרוץ לכיוונו. שניידר: "אם נעמיד לדין קבוצות על קללות של אוהדים אחרי כל משחק, בית הדין יהיה מפוצץ. זאת שערורייה שעל כך אנו עומדים לדין ואוי ואבוי לנו אם על כל I will fuck your mother שחקן יקפוץ לעבר האוהדים. גם לפי המשקיף, שזהו תפקידו, התנהגות האוהדים היא לא גרועה, לא מניחה את הדעת, אלא טובה. אי אפשר להעמיד לדין קבוצה שלמה על קללות של מספר אוהדים". מזרחי הגיב לכך: "אתה רוצה שממחר יקללו 'רמי כהן תתאבד כבר'?". כהן ענה: "אין בעיה" ומזרחי השיב: "אז נסדר לכם גם".

סעיפי האישום בגינם עמדה הפועל לדין היו שירי שואה, קללות לעבר שמעון מזרחי ומוני פנאן ז"ל, כניסה לתחומי המגרש של האוהד והקללות שהטיח בסופו. רמי כהן הוסיף: "אם לא התקרית של סופו, לא היינו עומדים לדין. יש חוק לפיו שירי שואה וגזענות אסורים ואנחנו עושים הכול כדי להוקיע את זה. הגענו למצב שמנסים לתפוס אוהדים כאלה עם מצלמות נסתרות. זו תופעה שהייתה רחבה מאוד והצלחנו להפחית אותה. אי אפשר למגר את כל הקללות ביציע". עו"ד ויינברג חיזק את הדברים ואמר שאכן נעשתה מהפכה בנושא מצד הנהלת הפועל.

כהן המשיך: "חייב להיות היגיון, במיוחד כשמדובר במכבי ובמשמעויות שלה באיגוד. לתת רדיוס על תנאי על אוהד שעמד ביציע וקילל? נושא רגב פנאן לא מקובל בעליל גם עליי. אני אומר במפורש שנפעל למיגור הקללות האלה בדיוק כמו קללות השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully