וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א קבעה: ברצלונה תוכל להחתים שחקנים בקיץ הקרוב

חדשות מצוינות לבארסה: בפיפ"א קיבלו את הבקשה לדחות את ביצוע העונש עד שמיעת הערעור. טר סטגן וחלילוביץ' יצטרפו

נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו. רויטרס
חדשות מעודדות. ברתומאו, נשיא ברצלונה/רויטרס

חדשות טובות לברצלונה: פיפ"א הודיעה היום (רביעי) כי קיבלה את בקשתה של הקבוצה הקטלאנית לדחיית ביצוע העונש שהושת עליה, בעקבות מעבר על חוקי ההעברות של שחקנים מתחת לגיל 18. המשמעות: ברצלונה תוכל להחתים שחקנים בחלון ההעברות הקרוב מיד בתום העונה. כזכור, פיפ"א גזרה על ברצלונה עונש קשה לפני חודשיים, וקבעה כי היא לא תוכל לבצע העברות ולהחתים שחקנים בשני חלונות ההעברות הקרובים.

ברצלונה הגישה ערעור ובקשה לדחייה לביצוע העונש, שהתקבלה כאמור היום. יצויין כי ביצוע העונש יחל עם שמיעת הערעור, שצפוי להתקיים בכל מקרה לאחר סיומו של חלון ההעברות. "פיפ"א לקחה בחשבון את העונש, את המצב המסובך ואת יתר השיקולים לעניין זה, והחליטה לקבל את הבקשה של ברצלונה", נמסר מפיפ"א.

החדשות המעודדות הללו עשויות לפתור לברצלונה את סוגיית השוער, שמטרידה כל כך את המועדון מאז ההחלטה על העונש. בזכות ההחלטה, מעברו של מארק אנדרה טר סטגן עשוי להתאפשר באופן סופי, והוא ישמש כמחליפו של השוער הותיק ויקטור ואלדס, שהודיע זה מכבר שיעזוב בקיץ. גם צירופו של ילד הפלא הקרואטי אלן חלילוביץ', בנו של שחקן העבר סיאד חלילוביץ' ששיחק בישראל, יתממש בזכות החלטת פיפ"א.

מרק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. GettyImages
"ברצלונה, אני בא". טר סטגן/GettyImages

בזמנו, פיפ"א קבעה כי ברצלונה עברה על סעיף מספר 19 בתקנון פיפ"א. להלן ההסבר:

על פי התקנון של פיפ"א, אסור להעביר שחקנים מתחת לגיל 18 ממדינה אחת לאחרת, אלא במקרים חריגים בהם משפחתו של אותו כדורגלן קטין מעבירה את מרכז החיים שלה בין מדינות. במקרה כזה, פיפ"א דורשת הוכחות לכך שהמעבר לא קשור בכדורגל. כדי שמעבר כזה יקרה, קבוצה מחויבת לדווח לפיפ"א.

בנוסף, בניגוד לשנים עברו בהן העברות נעשו דרך פקסים ודואר, היום פיפ"א מנהלת מנגנון העברות ממוחשב שנקרא TMS. כל מעבר רשמי, של כל שחקן כדורגל ברחבי העולם ולא משנה בן כמה הוא, חייב להיות מעודכן במנגנון הזה - זאת כדי שפיפ"א תוכל לפקח על השוק.

המסקנה שעולה מהעונש ומההודעה הרשמית של פיפ"א, היא שברצלונה עברה על אחת מהתקנות הזו. או שלא דיווחה לפיפ"א על מעברים של שחקנים קטינים מחוץ לספרד, או שלא ביצעה רישום חוקי ב-TMS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן נבחרת קרואטיה אלן חלילוביץ'. GettyImages
גם הוא מצטרף. חלילוביץ'/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully