וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחקן ענה למויס 'פאק אוף', צחקו לו בפנים, זלזלו בו"

השיחה שהרסה את מערכת היחסים עם ריו פרדיננד, האימונים המשעממים והמדליף שלא שם פס על המנג'ר: "דיילי מייל" חושף את מערכת היחסים העכורה בין המאמן לשחקניו, שהובילה לפיטוריו. "שחקן אמר לשופט הרביעי 'תרחיק אותו, אנחנו יותר טובים בלעדיו'"

מאמן מנצ'סטר יונייטד, דייויד מויס. GettyImages
השחקנים הימרו עד מתי הוא ישרוד בתפקיד. מויס/GettyImages

באנגליה עוסקים ביממה האחרונה בשאלת מחליפו של דייויד מויס בתפקיד מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, והיום (רביעי) חשף העיתון "דיילי מייל" את מה שהוביל לפיטוריו של הסקוטי, ופירט שורה של אירועים ומעשים שגרמו למערכת היחסים העכורה בין מויס לשחקניו. "הכוכבים של מנצ'סטר יונייטד צחקו על מויס בפניו", נכתב. ב"מייל" ידעו לספר שבטיסה מאתונה ללונדון, אחרי ההפסד 2:0 לאולימפיאקוס, מויס קרא ספר הדרכה בנושא ניהול אנשים. "אנחנו אלופת הפרמיירליג, למה אנחנו צריכים מאמן שקורא בספר איך לנהל אנשים", אמר גורם שהיה על אותה טיסה.

"מויס אולי נחשב ל'נבחר', אבל בעיני שחקניו הוא לא היה המאמן הנכון", נכתב ב"דיילי מייל", "הם זלזלו בו כבר מההתחלה. בחודש ינואר, כשמויס לקח את קבוצתו למחנה אימון בדובאי, הוא אפשר לשחקנים לצאת בערב. כמה שחקנים 'גמלו' לו כשחזרו בחמש לפנות בוקר, והעירו את אורחי המלון".

"כששינג'י קגאווה - שמויס אף פעם לא בטח בו - הגיע מאוחר לטיסה למינכן, הוא הצטרף ברגע האחרון לחבריו וחיוכו רמז שהאיחור כלל לא מזיז לו", נכתב, "כשהיה ברור שמויס יפוטר, שלושה שחקנים שממעטים לשחק, שיחקו במשחק הניחושים והימרו עד מתי המנג'ר שלהם ישרוד בתפקיד".

קין: "ששחקני יונייטד יתביישו, הם איכזבו את מויס"

הושפל: מויס פוטר ארבעה משחקים לפני סיום העונה

ואן חאל המועמד המועדף לרשת את מויס באולד טראפורד

כל נקודות הציון ממינויו של מויס עד פיטוריו אתמול

שחקן מנצ'סטר יונייטד, שינג'י קגאווה. רויטרס
האיחור לטיסה לא ממש הזיז לו. שינג'י קגאווה/רויטרס

לפי התקשורת באנגליה מויס אף פעם לא אהב את הכינוי "הנבחר", אחרי שקודמו בתפקיד סר אלכס פרגוסון סימן אותו והועיד אותו להיות יורשו. "מויס יודע שהוא היה זהיר מדי, פרגמטי מדי, הוא הרגיש שהוא לא הרוויח את הג'וב. הוא רצה לכפות את האישיות שלו על הקבוצה ומבין שעשה זאת מוקדם מדי, ושהיה צורך לנקוט בגישה רכה יותר".

כתב ה"מייל" איאן ליידמן המשיך לפרט מה גרם לנתק בין מויס לשחקני יונייטד: "השחקנים היו מאוכזבים מההפעלות שלו באימונים. הם השתעממו בהם. שחקן אחד שמויס העיר לו ענה למאמן 'פאק אוף', השחקנים הרגישו שאפש לדבר אליו ככה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד (משמאל) עם ריאן גיגס. GettyImages
ההפעלות שלו באימונים שעממו את השחקנים. מויס עם גיגס/GettyImages

חוסר שביעות הרצון וחוסר הנאמנות מצד השחקנים לא הוגבל למגרש האימונים. "בפיראוס מויס מצא את עצמו מתווכח עם השופט הרביעי. 'תרחיק אותו', נשמע קולו אחד מהשחקנים המחליפים שעל הספסל, 'אנחנו יהיו טובים יותר בלעדיו'. זה הדהים את מי ששמע את זה - אבל זה לא היה מקרה בודד".

"כשהיו הדלפות מחדר ההלבשה לאחד העיתונים, התגלה שאחד השחקנים הצעירים הוא המדליף. מויס נזף בו, אבל ההדלפות ממשיכות עד היום", נכתב, "השחקנים פשוט לא הקשיבו למויס בחדר ההלבשה, זה לא היה קורה אצל אלכס פרגוסון". בכתבה הובאו שתי דוגמאות להבדלי הגישה בין פרגוסון למויס. "כשקיירן ריצ'רדסון, כיום בפולהאם, הגיע לשדה התעופה חבוש בכובע מוזר, פרגוסון העיף לו אותו מהראש. כשפרגי חשד שמישהו בחדר ההלבשה מדליף הוא החרים לשחקנים את הטלפונים הסלולריים".

מויס, כך מתואר, לא הצליח להתמודד עם ריבוי הבעיות בקבוצה, וסגנון הניהול שלו פגע בו. העיתון מביא כדוגמה את התמודדותו של מויס עם השאלות בנוגע לטיב היחסים שלו עם רובין ואן -רסי וריו פרדיננד. "כלפי חוץ מויס התעקש שהסיפורים שקריים, אסטרטגיה שאולי הייתה עובדת אם לא היה יושב עם אחד מהמנהלים בפרמיירליג ויורד עליהם. פרדיננד שמע על תוכן השיחה ומערכת היחסים נשברה במחי יד. לכל מועדון יש בעיות, אבל מויס הביא חלק מהן על עצמו".

ריו פרדיננד שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
"מערכת היחסים נשברה במחי יד". פרדיננד/רויטרס
מטוס המחאה נגד מאמן מנצ'סטר יונייטד דייויד מויס. Alex Livesey, GettyImages
גם חלק מהאוהדים זלזל במויס/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully