וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "פטר צ'ך גמר את העונה, יהיה קשה בלעדיו"

השוער פרק את כתפו בוויסנטה קלדרון, שווארצר בן ה-41 יפתח בגומלין האלופות ומול ליברפול. על אף הבונקר, מאמן צ'לסי התעקש: "זו לא התוצאה שרציתי, זו לא תוצאה חיובית מבחינתנו". וגם: כל המספרים, כולל הנתון המדהים שמלמד בדיוק עד כמה הגנתית צ'לסי היתה

שוער צ'לסי פטר צ'ך. GettyImages
חדשות רעות מאוד לצ'לסי. צ'ך/GettyImages

אתלטיקו מדריד וצ'לסי נפרדו הערב (שלישי) ב-0:0 משמים במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, ובסופו של דבר, ז'וזה מוריניו השיג בדיוק את מה שרצה: העברת ההכרעה לגומלין בסטמפורד ברידג', שייערך ביום רביעי הבא.

החדשות הרעות עבור הבלוז מגיעות מכיוונות של פטר צ'ך, שעלה לכדור גובה בדקה ה-18, נחת לא טוב על הדשא והוחלף על ידי מארק שווארצר בן ה-41. שוער נבחרת צ'כיה פרק את כתפו, ובסיום המשחק אישר ז'וזה מוריניו כי למעשה גמר את העונה: "הוא לא ישחק יותר העונה, אבל אני מקווה שיוכל עוד לחגוג איתנו. יהיה קשה בלי השוער שלנו". המשמעות: צ'ך יחמיץ את שני המשחקים החשובים ביותר של צ'לסי העונה - מול ליברפול בליגה ביום ראשון הקרוב, וכן את גומלין האלופות מול הקולצ'ונרוס בשבוע הבא.

גם ג'ון טרי נפצע, כשסובב את הקרסול עמוק בתוך המחצית השניה לאחר שסבל מנחת רגלו של דייגו קוסטה (שעשוי להיות חברו לקבוצה בעונה הבאה). מצבו של הבלם הוותיק עדיין לא ברור, אך גם הוא נמצא בספק גדול למפגש עם המייטי רדז. על פי דיווחים ראשוניים, מדובר בפציעה קלה יחסית. "אני לא יודע מה המצב שלו", אמר מוריניו, "אבל הוא הקפטן שלנו. לא היו לנו עוד שחקני הגנה על הספסל, כך שלאבד אותו זה קריטי".

שחקן צ'לסי ג'ון טרי. AP
זמן לא כל כך טוב לסובב את הקרסול. ג'ון טרי/AP

מוריניו: "מילאן וברצלונה הפסידו כאן, אנחנו שלטנו"

"תסכלנו את אתלטיקו מדריד, שבדרך כלל עושה את זה ליריבות שלה", הסביר בסיום ז'וזה מוריניו, אחרי עוד ערב הגנתי טיפוסי. "אמרתי לשחקנים שלי לא להתמסר יותר מדי, במיוחד בחצי המגרש שלנו, כי אתלטיקו יודעת ללחוץ מצוין. זו לא התוצאה שרציתי לפני שריקת הפתיחה, אבל גם לא רציתי להיות בפיגור במחצית. התוצאה הזו היא לא חיובית לקבוצה שמשחקת את הגומלין בבית, אבל זה יספיק. אתלטיקו ניצחה כאן את מילאן וברצלונה, בעוד אנחנו הצלחנו לשלוט במשחק".

מארק שווארצר, השוער האוסטרלי בן ה-41 שהוזעק לשער במקומו של צ'ך, אמר בסיום: "לא היה לי הרבה זמן לחשוב על הסיטואציה שבה אני נמצא. פשוט עליתי על המגרש וניסיתי לעשות את העבודה שלי. כולם שיחקו למען המטרה שהיא להעפיל למשחק הגמר. אולי לא יצרנו הרבה מצבים, אבל זו עדיין הייתה הופעה טובה מאוד שלנו".

גם ססאר אספיליקואטה, המגן של צ'לסי היה מרוצה בסיום: "זו הייתה תוצאה חיובית בשבילנו, אנחנו לא מכחישים את זה. ידענו שתהיה אווירה קשה אבל עמדנו בזה. הדבר החשוב הוא שהעברנו את ההכרעה אלינו הבייתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוער צ'לסי מארק שווארצר. רויטרס
עשה את שלו. שווארצר/רויטרס

גבי: "מגיעים לגומלין עם טעם רע"

"היה משחק קשוח, אף קבוצה לא הצליחה לעלות ליתרון", ניתח מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה. "לא הצלחנו להבקיע את השער שהיה משנה את התמונה. עכשיו יש להם יתרון, אבל מה שתנצח בסטמפורד ברידג' תגיע לגמר".

באשר למערך ההגנתי אותו הציב יריבו על הקווים, ז'וזה מוריניו, אמר סימאונה: "כל אחד משחק כמו שהוא מאמין שצריך לשחק. טבעי שמאמן היריבה יעשה את מה שהוא חושב שהכי טוב לקבוצה שלו במשחקים מהסוג הזה. אלה דברים שקורים בכדורגל".

גבי, קפטן אתלטיקו מדריד שספג צהוב במהלך המשחק ולא ישחק בגומלין, אמר בסיום: "אתלטיקו שיחקה כדי לנצח מהפתיחה ועד הסיום. ידענו שהם לא יקבלו שער בקלות, ואנחנו מגיעים למשחק הגומלין עם טעם רע".

גם חואנפראן הביע אכזבתו בסיום: "אנחנו לא מרוצים מהתוצאה הזו, רצינו להשיג ניצחון. הם שיחקו מאוד הגנתי משום שהם חושבים שהם ינצחו בסטמפורד ברידג'. אנחנו גם חושבים שאנחנו יכולים לנצח שם. ידעתי שהמשחק היום לא יהיה קל. יהיה משחק נהדר בלונדון".

חלוץ אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה. רויטרס
אכזבה. דייגו קוסטה/רויטרס

מספרי המשחק

* עד כמה גבוה הסיכוי של אתלטיקו לחולל מהפך? 15 פעמים לאורך ההיסטוריה בליגת האלופות המשחק הראשון בשלבי ההכרעה הסתיים ב-0:0. ב-10 מקרים מתוכם הקבוצה שאירחה את הגומלין ניצחה (67%).

* אתלטיקו מדריד שיחקה העונה 11 משחקים בליגת האלופות. עד היום, היא כבשה בכולם, אך מול הבונקר של מוריניו גם היא נעצרה.

* למרות התיקו המאכזב, אתלטיקו עדיין מחזיקה בהישג מרשים מאוד: היא הקבוצה הבלתי מנוצחת היחידה בליגה האלופות העונה, עם 8 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו.

* צ'לסי סיימה בעבר שלוש פעמים ב-0:0 את המשחק הראשון שלה בשלבי הכרעה במסגרות אירופיות, ועברה לשלב הבא רק במקרה אחד, מול אולימפיאקוס ב-2008.

* ואתלטיקו? היא העפילה בסופו של דבר בשני המקרים בהם פתחה צמד משחקים באירופה ב-0:0. באחד מהמקרים, בעונת 1973-1974, היא עשו זאת בחצי הגמר מול גלאטסראיי.

* הנה נתון שמסביר עד כמה צ'לסי בכלל לא ניסתה לתקוף במשחק הזה: הבלוז החזיקו בכדור ב-31% בלבד מהזמן - האחוז הנמוך ביותר שלהם העונה בליגת האלופות.

* אבל כנראה שמדובר בעניין של הרגל. שימו לב למאזן הכיבושים בפעמים בהם צ'לסי שיחקה את המשחק הראשון בחצי גמר האלופות: בשישה משחקים בסך הכל, הובקעו ארבעה שערים בלבד עבור שתי הקבוצות.

* כתב ESPN פול קאר צייץ נתון מדהים למדי: מארק שווארצר, שנכנס כמחליף לשער צ'לסי בדקה ה-18, הוליך את הבלוז גם בנגיעות בכדור (49) וגם במסירות (33, שלוש יותר מפרנק למפארד, שתיים יותר מוויליאן, 12 יותר מראמירס, עשר יותר מטורס). לשם ההשוואה, באתלטיקו מדריד שבעה שחקנים מסרו יותר משווארצר: פליפה לואיס (75), חואנפרן (64), מריו סוארס (74), קוקה (73), ראול גרסיה (38), גבי (98), דייגו (50) ודייגו קוסטה (38).

מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו. AP
הצליח לו. מוריניו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully