וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייל: "ברטרה לא הצליח לעצור אותי". אוהדי ברצלונה: "שכירי חרב"

צפו באוהדי ריאל מדריד חוגגים זכייה בגביע, בייל הסביר את שער הניצחון, רונאלדו ניחם את מסי, אלבס: "כשמפסידים הכול חרא". צ'אבי אלונסו: "בחיים לא ראיתי שער כמו של בייל". וגם: משטרת התנועה של ולנסיה נגד הדהירה של הוולשי

AP

כמו ב-2011: הקלאסיקו בגמר הגביע שנערך במסטאייה שייך כולו לריאל מדריד. גארת' בייל היה הגיבור הגדול של המשחק אמש (רביעי) כשדהר כל הדרך, ניער את מארק ברטרה וקבע 1:2 דרמטי בדקה ה-85 מול ברצלונה ההמומה. הקטלאנים, עם הפסד שלישי רצוף בכל המסגרות, מתקרבים לסגור עונה ראשונה מאז 2008 ללא תואר, אלא אם כן יהפכו את היוצרות בליגה. הבלאנקוס עם זכייה ראשונה בגביע מאז 2011 וה-19 בהיסטוריה של המועדון, שלחו אלפים לחגוג הלילה בסיבלס.

הגביע של ריאל מדריד: בייל סידר 1:2 דרמטי על ברצלונה

שחקני ריאל מדריד לאחר הזכייה בגביע המלך. GettyImages
הגביע שוב לבן. ריאל מדריד חוגגת/GettyImages
גארת' בייל שחקן ריאל מדריד חוגג את שער הניצחון בגמר הגביע. AP
הגיבור הגדול. גארת' בייל/AP

המספרים

* בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, ריאל מדריד ניצחה את ברצלונה בשני משחקי גמר רצופים בהם הקבוצות נפגשו.

* גארת' בייל הפך לוולשי הראשון שכובש בקלאסיקו ולבריטי הראשון שעושה זאת מאז מייקל אואן ב-10 באפריל 2005.

* איקר קסיאס ספג לראשונה בגביע, אחרי ששמר על רשת נקייה בשמונת המשחקים הקודמים. בכל מקרה, הוא הניף את הגביע.

* קרלו אנצ'לוטי הצטרף לז'וזה מוריניו כמאמנים שלקחו את הגביע האנגלי, האיטלקי והספרדי.

* הפעם האחרונה בה ברצלונה לא ניצחה שלושה משחקים ברציפות: 23/4-1/5/2013 (פעמיים באיירן בליגת האלופות ובאמצע בילבאו בליגה).

* הפעם האחרונה בה ברצלונה ספגה שלושה הפסדים רצופים: 18/1-1/2-2003 (ולנסיה בבית, סלטה ויגו ואתלטיקו מדריד בחוץ, כולם במסגרת הליגה).

* ברצלונה ניצחה בארבעה מששת הגמרים האחרונים שלה. שני ההפסדים: מול ריאל מדריד במסטאייה.

* איסקו חילץ הכי הרבה כדורים בגמר הגביע - 12.

ליאונל מסי, ניימאר שחקני ברצלונה מאוכזבים. GettyImages
יותר מ-11 שנים בלי שלושה הפסדים רצופים. מסי וניימאר מאוכזבים/GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד, מנחם את ליאונל מסי, ברצלונה. "מארקה", צילום מסך
חיבוק מתנשא. רונאלדו מנחם את מסי/צילום מסך, "מארקה"

התגובות

בכותרת של ה"אס" הלכו על משחק מילים בדמות "בייל הוא המלך של הגביע". ב"מארקה" כתבו "בייל הביא גביע". בצד הקטאלני, ה"אל מונדו דפורטיבו" נתן: "גביע מאוד מריר" ואילו ה"ספורט": "מדריד קברה את ברצלונה העצובה", וכרגיל הוסיף ש"עידן נגמר, זה הזמן להתחיל חדש, בייל קבר את החלום". בעיתון "מונדו דפורטיבו" נכתב כי "זה היה גמר מר. ברטרה העניק אשליה, אבל ניימאר פגע בקורה". ב"אל פאיס" נכתב ש"בייל היה בולט", וב"גארדיאן" כתבו "בייל אקספרס יצא לדהרה, וחזר עם הגביע". ב"גאזטה" האיטלקי כמובן היללו את אנצ'לוטי ש"הפך למלך ספרד, מאסטרפיס של בייל הכריע את הגמר בוולנסיה".

איקר קסיאס הנרגש, שהניף את הגביע, אמר בסיום: "עשינו טורניר מצוין בגביע העונה. המשחק הזה היה טוב מאוד, לשתי הקבוצות היו מצבים ואנחנו ראויים לניצחון. אני שמח עבור האוהדים שהגיעו לכאן ועבור הקבוצה. אנחנו נזכרים עכשיו בחסה, שנמצא בתקופה אישית לא טובה עם הפציעה ומקדישים לו את הזכייה. בקרוב תראו אותו איתנו. הבעיטה של ניימאר לקורה הפחידה אותנו מאוד. זה היה מהלך טוב ובמזל הכדור הלך לקורה. מגיע לברצלונה קרדיט על המשחק שלה היום. עכשיו עוברים להתרכז בליגה ובצ'מפיונס".

קרלו אנצ'לוטי התגאה בשחקניו: "הם עבדו מצוין וסיפקו ספקטקל בערב פנטסטי. אמרתי שהשחקנים יתעלו בהיעדרו של רונאלדו, וכך היה. ננסה כעת למנף את הגביע הזה כדי לזכות גם בשני התארים הנוספים. מגיע לאוהדים שלנו לחגוג, הייתה אווירה נהדרת במגרש".

גארת' בייל הסביר את הדהרה המטורפת שלו שהביאה לשער הניצחון: "ידעתי שאני חייב לרוץ. ברטרה ניסה לדחוף אותי החוצה כדי לחסום אותי, אבל הוא לא הצליח, כך שהייתי חייב לעקוף אותו מסביב. זה היה נהדר לכבוש שער ניצחון כזה ולזכות בתואר.

"הדבר הכי חשוב זה שעבדנו יחד כקבוצה. כולנו השקענו, אנחנו ראויים לזה. הניצחון מוקדש לאהבה שעטפה אותנו, שעזרה לנו מאוד. האווירה הייתה מדהימה. זה היה ערב מושלם. אני חושב שאפשר להוציא מהעונה הזאת עוד יותר".

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד עם הגביע. GettyImages
יומו הגדול. קסיאס/GettyImages

צ'אבי אלונסו הנפעם אמר: "השער של בייל היה מדהים, אני חושב שבחיים לא ראיתי משהו דומה. הכדור נראה בדרך החוצה מהמגרש. דוחפים אותו, הוא רץ מחוץ לקווים. מדהים... זה ניצחון מאוד מרגש. היה משחק גדול ונהניתי להיות חלק ממנו".

סרחיו ראמוס סיכם: "זה יום קסום עבורנו. קשה מאוד להגיע להישגים האלה וזכינו לתמורה על ההקרבה שלנו. עבדנו כל השנה בשביל הרגע הזה, כל תואר הוא מאוד חשוב. היה המון מתח על המגרש בין שתי קבוצות ענקיות. הניצחון הזה מחזק אותנו מאוד לקראת השבוע הגדול שמצפה לנו בליגת האלופות. אנחנו רוצים להמשיך לחלום גם שם".

אנחל די מריה, שכבש את השער הראשון, הוסיף: "הדברים עבדו לנו היטב, כמו שרצינו לפני המשחק. באנו בכושר טוב ואי אפשר לבקש תוצאה אחרת. הכול עבור הקהל הזה, שליווה אותנו מהמלון ועד למגרש בתמיכה אדירה. אנחנו קבוצה מאוחדת".

כריסטיאנו רונאלדו הפצוע, שהחמיץ את המשחק אבל היה על כר הדשא בחגיגות, בירך את חבריו: "רציתי לשחק, אבל החברים שלי לקבוצה היו פנטסטיים. נראה אם אהיה כשיר לעזור להם ביום רביעי. אני גאה בקבוצה הזו. אמרנו לאנשים שלנו 'לכו ותחגגו בסיבלס, נתראה שם בקרוב'".

גארת' בייל, סרחיו ראמוס שחקני ריאל מדריד חוגגים. AP
בייל וראמוס חוגגים/AP
שחקני ריאל מדריד חוגגים זכייה בגביע. רויטרס
חגיגות ליליות. ברצלונה/רויטרס

אוהדי ברצלונה לשחקנים: "אתם שכירי חרב"

כמו לאחר הפסד הליגה לגרנאדה, אוהדי ברצלונה לא קיבלו בטוב את המפלה הנוספת של הקטלאנים. קבוצת אוהדים חיכתה ליד קאמפ נואו, וכששחקני ברצלונה חזרו מגמר הגביע אתמול (רביעי) צעקו לעברם "שכירי חרב", "אין לכם אפילו זיעה על החולצה", קיללו את ליאונל מסי וקראו למאמן טאטה מרטינו להתפטר. האירוע התרחש תחת אבטחה כבדה, כפי שפורסם ב"אס".


דני אלבס אמר ש"היו לנו דקות טובות, אבל אחרי השער של בייל ידענו שלא נותר לנו אלא להתנצל. אנחנו הולכים לספוג המון ביקורת, כי ככה זה בכדורגל, כמו מניות, כשאתה מנצח אתה עולה, וכשאתה מפסיד אתה חרא. אני מתנצל בפני הקהל הגדול שהגיע לתמוך בנו. אין לנו תירוצים. אנחנו עצובים, מעוצבנים, מתוסכלים. חבל שלא עמדנו במטרות שלנו העונה, אבל יש עוד את הליגה, וניאבק עד הסוף".

איקר קסיאס, ריאל מדריד, בחגיגות הזכייה בגביע. רויטרס
אוטובוס הניצחון. קסיאס בראשו/רויטרס

חרארדו מרטינו, שקרוב להיות חתום על העונה הראשונה של ברצלונה ללא תואר משמעותי מאז 2008, אמר בסיום: "מדריד ניצחה, נקודה. מגיעות להם ברכות. אנחנו חייבים להילחם עכשיו על הליגה אחרי שבוע נורא. המכה קשה כי הציפיות שלנו לגמר הזה היו גדולות. היינו בשליטה, אבל חסר לנו היבט העומק במשחק ושילמנו מחיר כבד על שתי טעויות. ההפסד כואב, אבל אתה רואה את הגיל של השחקנים ויודע שלבארסה יש עוד דרך ארוכה לעשות".

מארק ברטרה המאוכזב, שראה את הגב של גארת' בייל בסל המכריע, אמר: "היו לי כאבים בירך לאורך כל השבוע. היו לנו מצבים טובים. זה היה משחק בסגנון שלנו והם הגיעו פעמיים לשער וכבשו פעמיים. הם היו תכליתיים יותר. נשארה לנו רק הליגה וניתן שם הכול, בכל משחק".

***

ואין כמו הומור ספורט. הנה דו"ח תנועה של משטרת ולנסיה ש"נמסר" לגארת' בייל. ההאשמות: דהירה חסרת אחריות, חציית קו הפרדה וחריגה מהמהירות המותרת. נצפה לעונש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוח התנועה של משטרת ולנסיה נגד גארת' בייל/מערכת וואלה!, צילום מסך
ניימאר שחקן ברצלונה מאוכזב. AP
איזה תסכול. ניימאר/AP
איקר קסיאס שוער ריאל מדריד מנשק את הגביע. GettyImages
עוד נשיקה. איקר קסיאס/GettyImages
שחקני ריאל מדריד מניפים את המאמן קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
קרלו אנצ'לוטי באוויר/רויטרס
איסקו שחקן ריאל מדריד. AP
תואר קבוצתי ראשון בקריירה. איסקו/AP
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד הפצוע עם גביע המלך. AP
גם הוא הניף. כריסטיאנו רונאלדו/AP
גארת' בייל שחקן ריאל מדריד לאחר הזכייה בגביע המלך. רויטרס
ברטרה לא ישכח אותו לעולם. גארת' בייל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully