וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פויול כינס מסע"ת והודיע: "עוזב את ברצלונה בתום העונה"

סוף עידן בבארסה: הבלם והקפטן הוותיק שמשחק בקבוצה מאז 1999 הודיע כי יעזוב בקיץ. רק ביום ראשון פויול בן ה-35 עלה למקום השני בהיסטוריה בכמות משחקי ליגה בקבוצה והוא יצטרף לויקטור ואלדס שהודיע על עזיבה כבר בעונה שעברה

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
עוזב במפתיע. פויול/GettyImages

סוף עידן בברצלונה: קרלס פויול, הבלם הוותיק והקפטן הנערץ כינס היום מסיבת עיתונאים והודיע במפתיע כי הוא יעזוב את הקבוצה בתום העונה.

פויול בן ה-35 גדל בבארסה והוא משחק בקבוצה הראשונה מאז 1999. כמעט מדי קיץ בשנים האחרונות, נפוצו דיבורים על כך שהבלאוגרנה מחפשים לו מחליף, או לכל הפחות בלם ברמה גבוהה שישחק לפניו בהרכב וכעת הבלם החליט באופן סופי לעזוב, ככל הנראה בעקבות הפציעות החוזרות ונשנות בברכו והניתוחים הרבים שעבר שלא אפשרו לו לשחק באופן סדיר בשתי העונות האחרונות.

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
נראה דווקא במצב רוח טוב. פויול היום/GettyImages

פויול פתח את מסע"ת והצהיר: "הסיבה שכינסתי את התקשורת היא להודיע שאני אעזוב את ברצלונה בתום העונה, אבל אני רוצה להבהיר שיש עדיין שלושה חודשים עד שהעונה הזו תסתיים ואני אתן את כולי עד הקיץ".

הקפטן הוסיף: "אחרי שני הניתוחים שעברתי בברך היה לי הרבה יותר קשה להחלים ממה שחשבתי וממה שאמרו לי המנתחים שלי ולכן קיבלתי את ההחלטה הזו. אני רוצה להבהיר שאני מחוייב לגמרי למועדון עד תום העונה ולא סיימתי את תפקידי היום". על השאלה מה יהיה איתו בעונה הבאה, אמר: "אני לא יודע מה יהיה איתי אחרי ה-30 ביוני. מה שבטוח הוא שאצטרך לנוח בתום העונה ואחרי זה נראה מה יהיה".

לסיום הודה הקפטן לאנשים שסבבו אותו בתקופתו בקבוצה: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי במהלך 19 השנים שלי במועדון - הנשיאים, המנג'רים, המאמנים, חבריי לקבוצה, העיתונאים, החברים וכמובן למשפחתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן ברצלונה קרלס פויול פצוע. רויטרס
חווה לא מעט פציעות בשנים האחרונות. פויול/רויטרס

הבלם הנערץ קיבל את ההחלטה המפתיעה, למרות שנותרו לו שתי עונות לתום חוזהו במועדון הקטלאני. כזכור, בעונה שעברה הודיע גם ויקטור ואלדס השוער הוותיק כי הוא יעזוב בתום העונה כך שהקבוצה תאבד בקיץ שניים מהעוגנים שלה בהגנה ושניים מהשחקנים הכי וותיקים במועדון. נכון לעכשיו לא ברור מה יעלה בגורלו של טרזן בעונה הבאה, אך ישנן הערכות וספקולציות שונות שלפיהן הוא יעבור לשחק באחת הקבוצות בליגת ה-MLS מארה"ב כפי שעשו הרבה שחקנים ותיקים לפניו.

אחרי תקופת שיקום ארוכה שעבר בקיץ, בברצלונה קיוו שפויול יתפוס מקום של קבע במרכז ההגנה העונה, אך מצבו הגופני לא אפשר לו לעשות זאת והוא רשם העונה רק חמש הופעות בהרכב הפותח בליגה, והופעה אחת לא מוצלחת בליגת האלופות נגד סלטיק. כעת הקטלאנים נותרו רק עם שני בלמים טבעיים בסגל (פיקה ובארטרה) ויהיו חייבים להתחזק בעמדה הזו בקיץ.

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
זכה שלוש פעמים בליגת האלופות עם ברצלונה. יעבור לארה"ב? פויול/GettyImages
ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד עם קרלס פויול ברצלונה. Alex Livesey, GettyImages
תמיד ניסה להרגיע, התרחק מפרובוקציות. פויול עם מוריניו/GettyImages, Alex Livesey

הקריירה של פויול - נקודות ציון

* פויול רשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה באוקטובר 1999 במשחק נגד ויאדוליד כשהוא בגיל 21.

* הבלם עשה את פריצת הדרך הגדולה שלו תחת שרביטו של פרנק רייקארד, והיה שחקן מפתח בקבוצה שזכתה בשתי אליפויות, רשמה זכייה בליגת האלופות והוסיפה שתי זכיות בסופר קאפ - כל התארים הללו הושגו בשתי עונות בלבד.

* פויול מונה לקפטן הקבוצה בעונת 2004/05 והיה שותף בכיר לזכייה בלא פחות מ-17 תארים בתקופתו של המאמן פפ גווארדיולה.

* אחד השערים המפורסמים ביותר של טרזן בברצלונה היה ב-2:6 הענק של הקבוצה מול ריאל מדריד בברנביאו. פויול כבש בנגיחה את ה-1:2 של בארסה בדרך לשישייה בלתי נשכחת.

* שערו המפורסם ביותר במדי הנבחרת הספרדית היה בחצי גמר מונדיאל 2010 ב-0:1 על גרמניה.

* מעבר לשערים המכריעים שכבש, פויול זכור גם בשל אופיו החברי ואחד הרגעים המרגשים בהם היה מעורב התרחש במאי 2011 לאחר זכייתה של ברצלונה בליגת האלופות בוומבלי. מיד לאחר המשחק העביר פויול את סרט הקפטן לחברו לקבוצה אריק אבידל שעבר ניתוח להשתלת כבד ואפשר לו להניף את הגביע היוקרתי.

* הבלם רשם 576 הופעות רשמיות במדי הבלאוגרנה, במהלכן הוא כבש 19 שערים, זכה בשש אליפויות, שלושה גביעי אירופה, שני גביעים, שישה גביעי סופרקופה ושתי זכיות בגביע העולם לקבוצות.

* פויול רשם 100 הופעות במדי הנבחרת הספרדית והיה שותף בכיר לזכייה במונדיאל ב-2010, וגם לזכייה ביורו ב-2008.

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
הסעיר את התקשורת. פויול/GettyImages
שחקן ברצלונה קרלס פויול יורד מהמגרש על אלונקה. רויטרס
התמונה שסימלה את שתי העונות האחרונות. פויול מורד על אלונקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully