וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסיה: "יש דברים בישראל שהם לא נורמליים למאמן"

מאמן ברייטון מרוצה מהחיים בצ'מפיונשיפ ("אין לחץ, אין טילים מהשמיים") ונזכר במחאת אוהדי בית"ר נגד סדאייב וקדאייב

אוסקר גרסיה, מאמנה לשעבר של מכבי תל אביב, עושה חיל בתקופה האחרונה עם קבוצתו ברייטון. אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגה השנייה באנגליה, גרסיה ושחקניו נעצרו בדרבי של מחוז סאסקס כשסיימו ב-1:1 עם בורנמות', אבל אחרי פתיחת העונה הלא מרשימה, גרסיה בהחלט יכול לחוש הקלה כשקבוצתו מדורגת תשיעית מתוך 24 קבוצות. אבל גרסיה רגוע גם משום שהוא רחוק מישראל. "בברייטון אין לחץ, אין טילים שנופלים מהשמיים. הלחץ היחיד הוא לנצח במשחקים", אמר בראיון ל"מירור".

גרסיה סיפר על ההבדלים בין מקום עבודתו הקודם לזה הנוכחי, כשסיפר על חוויותיו כמאמן הצהובים בזמן מבצע "עמוד ענן". "האנשים היו רגועים, אבל עכשיו אני יודע מה עליי לעשות כשהסירנות צופרות", אמר גרסיה, ולפי תיאור כתב "מירור" מייק וולטרס הוא הדגים כיצד מתכופפים ומגינים על הראש. "יש לישראל מערכת להגנה מפני טילים, אבל משחק אחד נעצר כי טילים נחתו בחוף". בכתבה צוין שגרסיה החזיר את האליפות למכבי תל אביב אחרי עשור ללא זכייה. "הייתי מאוד גאה בכך שמכבי תל אביב זכתה באליפות, ונהניתי מאוד, אבל כמה דברים שם הם לא נורמליים למאמן".

אוסקר גרסיה מאמן ברייטון. GettyImages
מאוהב בצ'מפיונשיפ. גרסיה/GettyImages

גרסיה גם הזכיר עוד אחד מהאירועים שחווה כמאמן בליגת העל בישראל. "היה מועדון אחד בירושלים שהחתים שני כדורגלנים מוסלמים, וכמה אוהדים רדיקליים שרפו את משרדי המועדון", סיפר והתכוון להחתמתם של סדאייב וקדאייב בבית"ר ירושלים, ומחאת האוהדים שנוצרה בעקבותיה.

על ימיו בצ'מפיונשיפ אמר גרסיה: "זאת ליגה מדהימה, מטורפת, אולי הכי קשה באירופה. זה אתגר גדול בשבילי. לפני שבאתי ראיתי כמה משחקים של ברייטון בטלוויזיה, הכרתי חלק מהשחקנים. כשחקן תמיד רציתי לבוא לאנגליה וזאת הייתה הזמנות בשבילי".

גרסיה סיפר על ימי בברצלונה כשחקן, כששיתף פעולה עם פפ גווארדיולה, מיכאל לאודרופ ורונאלד קומאן, תחת המאמן יוהאן קרויף. "היה לנו מזל שהמאמן שלנו היה קרויף, ולא רק למדנו כדורגל ממנו אלא פילוסופיה שלמה. עכשיו כולנו מנסים ליישם את מה שקרויף לימד אותנו. מגיל תשע למדתי לשחק רק בשיטה של ברצלונה ששמה דגש על החזקת הכדור".

- מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. מגד גוזני
גאה בעבודה שלו בבלומפילד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully