וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הספורט נפרד מאריק איינשטיין: "פרופסור לכדורגל"

26.11.2013 / 23:45

גדול זמרי ישראל הלך לעולמו ועולם הספורט המום וכואב. שייע פיינגבוים, משה סיני, יוסי בניון ורבים אחרים נפרדים מהאגדה

צער גדול נפל על מדינה שלמה הערב (שלישי) עם הודעת הפטירה של גדול זמרי ישראל, אריק איינשטיין שהיה לאחד האוהדים הגדולים של הפועל תל אביב בכדורגל. "איזה מסכנים האוהדים, הפועל שוב הפסידה", היו המילים ששר איינשטיין על אחת האהבות הגדולות בחייו. המועדון האדום יחד עם שחקני העבר שגדלו על שיריו וחלקם התברכו בנוכחותו במגרשים. אבלים והמומים ממותו של האוהד מספר אחד של הקבוצה. חלקם הסכימו לחלוק את הרגשתם בשעה העצובה הזו מבחינתם.

אריק איינשטיין. יח"צ,
ייחסר מאוד לכולנו. איינשטיין/יח"צ

שייע פייגנבוים: "אני נזכר ישר ב-1969, במגרש בשעריים שלקחנו אליפות שם. הוא רץ מסביב למגרש והרים אותי על הכתפיים. הוא היה כל כך שמח. זה היה רגע מיוחד בשבילי. עצוב לי כל כך, אני בדרך ברכב שומע את השירים שלו ומודיעים על מותו, מוות של אדם גדול. גדלתי גם כאוהד וגם כשחקן על השירים שלו. אפילו הוא הכניס אותי בשירים שלו שזה היה אחד הדברים המרגשים שעשו בשבילי. כבנאדם לא שמעו עליו חצי מילה רעה, באמת אדם לדוגמא ולתפארת וזה יום עצוב לכולם".

מוריס ז'אנו: "קשה לי למצוא את המילים, התחושות שלי מאוד קשות. בשבילי הוא הרבה יותר מעוד זמר, הוא אוהד. אני זוכר בכל הפעמים שהוא ישב איתי הוא היה קורא לי על שם של שחקן רוסי, והוא היה פרופסור לכדורגל, מבין ענק בזה. הוא ליווה אותנו את הפועל בכל רגע והיה נהנה מכל רגע ואי אפשר להסביר כמה אהבה הייתה לו לקבוצה. אין לי מילים פשוט כואב לי מאוד ועצוב".

אמציה לבקוביץ': "מה אומר, זה עצוב. זה אדם שאני זוכר אותו עוד כנער מהתקופה שבה היינו משחקים בבאסה, המגרש שבו אירחנו לפני שקם בלומפילד (קם על חורבותיו ב-1962, א"י). אריק היה מחכה לנו השחקנים. הוא היה משוגע על כדורגל, אנחנו בערך באותו גיל כך שבאמת קשה לי. הוא היה עוצר מחוץ לחדר והיינו מדברים איתו על המשחק. הוא לא היה הולך למשחקים בשנים האחרונות אבל היה זוכר את הדברים לדקויות כאילו זה היה אתמול. זוכר משחקים, רגעים ושערים ודקות ספציפיות. עצוב. אין מילים".

משה סיני: "אריק לא היה עוד מישהו בשבילי, אלא הוא היה חבר וחבר אמיתי. אחד שתמיד תמך והיה בעד הפועל ומעבר הוא היה יודע להתקשר ברגעים הכי קשים ולעודד אותי. אני מעריך ואוהב אותו כל כך. אחד האנשים הגדולים שידענו במדינה וזה יום עצוב".

שלום תקווה: "התחושה היא כמו של כל אזרח ישראלי והיא עצובה מאוד. תמיד ידענו את הקשר המיוחד שלו ואהבה הגדולה של הפועל. הייתה לו אהבה גדולה מרחוק קשר. אישי לצערי כמעט לא נוצר. היום בדרך לביתר ספר עם הילדים אנחנו שומעים את השירים שלו ומדהים שאחרי עשרות שנים זה כל כך כיף לשמוע ולהשמיע לדור הבא את אותו זמר מופלא. השיר שמלווה אותי בכל החיים בכל רגע עצוב ושמח הוא "עוף גוזל" וזה אחד השירים היפים ביותר שנכתבו".

קורי קאר, ששיחק בהפועל תל אביב וכיום משחק בנס ציונה, ריגש עם סטטוס בפייסבוק: "אני רוצה לקחת זמן כדי להגיד 'RIP' למלך הישראלי אריק איינשטיין. לאדם שכל המדינה חיבקה אותו כל הדרך לטופ, לקול שלכד מדינה שלמה במשך שנים רבות. לחברים האדומים שלי מהפועל תל אביב, המשיכו לשיר את השירים שלו ותוודאו שהאגדה הזו והמורשת ימשיכו לחיות דרככם לנצח. היה לי לעונג להכיר את האיש הזה. אלוהים יברך אותו ואת משפחתו".

משה סיני מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
איבד חבר. סיני/ברני ארדוב

שמעון גרשון: "אני נפרד מאיש יקר ומרגש. החיבור שלי אליו היה דרך הכדורגל, החולצה האדומה והמוזיקה. לכל דבר הוא הגיע ממקום של אהבה ורגש".

מועדון הפועל תל אביב הוציא הודעה עקב פטירתו: "הפועל תל אביב המומה וכואבת את מותו בטרם עת של אריק איינשטיין גדול זמרי ישראל, גדול זמרי ישראל ואוהד הפועל תל אביב שהיה לסמל של ישראל היפה ותרם רבות לעיצובה של הרוח האדומה. הקבוצה תפעל בצוותא עם עמותת על דרך משותפת להנצחתו של האוהד מספר 1".

מהפועל תל אביב בכדורסל מסרו: "משפחת הפועל תל אביב המומה וכואבת את הליכתו בטרם עת של אדם ואוהד יקר -אריק איינשטיין. אריק, תמיד נזכור אותך ונמשיך להוכיח שהחולצה האדומה היא מציאה".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל ואוהדי הכדורגל בישראל כואבים את מותו של אריק איינשטיין, ענק תרבות ואוהב גדול של המשחק. בשיריו שיוחדו למשחק ובדרישתו הבלתי מתפשרת לאהדה ספורטיבית, תרם איינשטיין רבות להפיכת הכדורגל לחלק מהותי בתרבות שלנו. יהי זכרו ברוך".

גם במכבי תל אביב בכדורגל ידעו להעריך את מי שהיה אוהד של היריבה המרה שלהם, וכתבו: "אנחנו כואבים ועצובים מאוד הלילה עקב לכתו של אחד מגדולי התרבות הישראלית בכל הזמנים. אריק איינשטיין שהיה חובב ספורט מושבע הלך הלילה לעולמו בגיל 74. יהי זכרו ברוך".

ממכבי תל אביב בכדורסל נמסר: מכבי אלקטרה ת"א כואבת את מותו של אריק איינשטיין, גדול הזמרים בתולדות מדינת ישראל, סמל ומופת לישראליות היפה ולספורטיביות, ענק תרבות שאין שני לו.

"תמיד ידעתי שיבוא היום
שבו צריך להיפרד
אבל עכשיו זה ככה בא לי פתאום
אז מה הפלא שאני קצת דואג"

יהיה זכרו ברוך".

יוסי בניון צייץ בטוויטר: "מאוד כואב לשמוע שאריק איינשטיין הלך לעולמו,עצוב מאוד... יהי זכרו ברוך".

ח"כ עופר שלח סיפר על אהבתו של איינשטיין לספורט: "הוא היה חובב ספורט נפלא: ידען ללא גבול, שלא נגמל מן הפליאה של אוהב אמיתי לנוכח כל מפגן של התעלות ספורטיבית ולא הזדקן אל הנרגנות החמוצה שמלווה לרוב את ההתרחקות בגיל ובתודעה מכוכבי הספורט של עכשיו. איני יכול לקרוא לעצמי חבר שלו, אבל מדי פעם, בשעות מוזרות ובלי התראה מראש, היה מתקשר כדי לחלוק איתי רגע אהבה שכזה. "זה אריק הנודניק", היה אומר, בקול הזה שאין אדם שחי פה שלא זיהה אותו מייד. "אני מקווה שאני לא מפריע". מדי פעם שאלתי את עצמי אם הוא מודע לתחושת החדווה שהטלפונים האלה עוררו אצל כל מי שזכה להם; אם האיש שלא הופיע על במה במשך עשורים ואהב להיות בבית, ידע והכיר כמה הוא היה הבית של המקום המקום הזה עבור כל כך הרבה מאיתנו".

מאמן הכדורגל שייע פייגנבוים. ברני ארדוב
הניף אותו על הכתפיים. פייגנבוים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully