וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: שיא שלילי בכמות השחקנים המקומיים

השפל בפרמיירליג גובר: 33 אחוז בלבד משחקני ההרכב הם אנגלים. מה המצב בשאר אירופה, ובאיזו קבוצה המצב הכי גרוע?

באנגליה תוהים לא פעם מדוע נבחרת הכדורגל שלהם מתקשה להגיע להישגים, אבל הנה נתון שממחיש את הבעיה המרכזית בכדורגל האנגלי. בסוף השבוע של המחזור הראשון בפרמיירליג צוין שיא שלילי של שחקנים אנגלים בהרכבי הקבוצות בליגה הבכירה, כששני שלישים מהשחקנים הם בעלי אזרחות זרה.

באוגוסט 1992, בתחילת עידן הפרמיירליג, היו 177 שחקנים אנגלים בהרכב הראשון, שהיוו 73 אחוזים מהשחקנים. השנה זה עומד על 74 שחקנים בלבד - 33.6 אחוז. הנתון הזה מציב את הפרמיירליג בפיגור משמעותי מאחורי ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת.

ג'ק ווילשר, שחקן ארסנל. Mike Hewitt, GettyImages
מהבודדים שניתן לבנות עליהם. ווילשייר/GettyImages, Mike Hewitt

בעונת 2011/12 נרשמה עלייה יחסית, כש-91 שחקנים אנגלים פתחו בהרכב הקבוצות, אבל השנה, כאמור, השפל הגיע לשיא. הקבוצה עם הכי אנגלים בהרכב היא נוריץ' - שישה. ניוקאסל היה רק שחקן אנגלי אחד בהרכב- סטיבן טיילור, שהורחק. סנדרלנד, מנצ'סטר סיטי ופולהאם הציבו שני אנגלים בלבד כל אחת.

בדיקת "גארדיאן" טוענת שבספרד השחקנים המקומיים בהרכב הראשון מהווים 62.3 אחוז, בצרפת 55.9 אחוז, באיטליה הם 50 אחוז, ובגרמניה הם 43.9 אחוז.

בנוסף, מתוך 61 העברות שנעשו הקיץ באנגליה - רק 12 הן של שחקנים מקומיים. רק עשרה שחקנים הם אנגלים מתחת לגיל 21. רק שלושה שחקנים מהנברת הצעירה של אנגליה, שהביסה 0:6 את סקוטלנד בשבוע שעבר, פתחו בהרכב של קבוצות הפרמיירליג.

בהתאחדות האנגלית ציינו כי הם מודעים היטב לנתונים המדאיגים, ושקיימות תוכניות ארוכות טווח לשינוי המצב.

שחקני נבחרת אנגליה הצעירה מאוכזבים. GettyImages
בקיץ בישראל גילינו: אין לאנגלים עתיד מבטיח. אנגליה הצעירה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully