וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קשרים. כישורים: על סרגיי קראסב, המועמד להיבחר בדראפט הקרוב

31.5.2013 / 11:43

דרוקר היה עד, בלאט קידם לנבחרת ונעימי מנבא גדולות. סרגיי קראסב, הגארד של טריומף מוסקבה, נכנס לכדורסל בזכות אביו המאמן ששמר עליו בצמר גפן, אבל הפך לכוכב בזכות עצמו. בסיבוב הראשון בדראפט יהיו עליו לא מעט קופצים

טריומף מוסקבה פתחה את עונת היורוקאפ במשחק חוץ קשה בצרפת מול לה מאן. הקבוצה של המאמן ואסילי קראסב הגיעה למשחק עם הרגשה שהיא יכולה להפתיע ובמחצית הוליכה 21:40, בדרך לניצחון 71:76. יובל נעימי, הגארד הישראלי של טריומף, רשם יום נהדר עם 4 מ-6 מחוץ לקשת בדרך ל-17 נקודות, אבל לא הרבה יזכרו את ההצגה שלו בעיקר בשל המופע של סרגיי קראסב, הבן של המאמן, שצלף שש שלשות משבעה ניסיונות וסיים עם 27 נקודות.

סרגיי קראסב. AP
נמצא בשלבים אחרונים למוצר הסופי. סרגיי קראסב/AP

"השלשות של סרגיי ויובל עזרו לנו לשמור על היתרון", אמר המאמן בסיום, אבל גם הוא ידע שהן בעיקר גרמו לעליית קרנו של הפורוורד בן ה-19, שכבר הספיק להיות כמה חודשים לפני כן בסגל נבחרת רוסיה למשחקים האולימפיים בלונדון. למשחק הבא של טריומף הגיעו נציגי ארבע קבוצות NBA, ובדירוג של אתר "דראפט אקספרס", קפצו מניותיו שבועיים לאחר מכן מאזור המקום ה-35 אל המקום ה-17.

"הוא באמת שחקן מאוד מוכשר, יש לו את כל הנתונים להיות שחקן NBA ובטח מוביל באירופה", מספר נעימי על קראסב ג'וניור, "הוא בחור נהדר, שזה לא פחות חשוב, אחד החברים לקבוצה הכי טובים שהיו לי. הוא משחק מאוד בוגר, לא כופה, יודע מתי לקחת עליו ומתי לשחרר קצת, שזה חשוב".

אין הרבה שחקנים עם יכולת קליעה כמו של הרוסי הצעיר, על כך אין עוררין. אבל לצד האיכויות שלו והעבודה הקשה עולות לא מעט תהיות – האם העובדה שאביו הוא מאמנו לא פוגעת בו לטווח הארוך, האם הוא כבר בשל ל-NBA ומה הוא צריך באמת כדי לממש את מה שאמר עליו אביו: "הוא יכול להיות השחקן הרוסי הגדול בכל הזמנים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יובל נעימי שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
"הוא משחק מאוד בוגר, לא כופה, יודע מתי לקחת עליו ומתי לשחרר קצת, שזה חשוב". נעימי/מגד גוזני

הכישרון וההתמדה

אחד הזיכרונות של הצמד הישראלי שרון דרוקר ומתן חרוש, שהדריכו את אוראל גרייט בעונת 2005/6 כל הדרך לזכייה בגביע האתגר, היה תמונתו של סרגיי קראסב, אז רק בן 11, מגיע לכל אחד מהאימונים של אביו וזורק שעות לסל. ברוסיה החלו לדבר על הילד המוכשר כבר בגיל צעיר מאוד, אבל הפריצה האמיתית הגיעה כשבגיל 15 רשם 16.1 נקודות ו-7.3 ריבאונדים באליפות אירופה לקדטים.

קראסב הצעיר החל להיכנס לפנקסי הסקאוטינג של קבוצות ה-NBA ושנה לאחר מכן, כשהוא צעיר בשנתיים מכל השחקנים האחרים באליפות, היה מהמצטיינים של נבחרת רוסיה שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה לנוער. "הילד הזה הוא תופעה בעיניי", אמר אז מאמן הנבחרת סרגיי סקורוצ'קין, "כמה שחקנים צעירים מכולם מסוגלים לבוא ולהתעלות במעמד כזה? אין לו עוד 17, ואי אפשר לתאר לאן הוא עוד יכול להגיע".

מהרגע הזה, היה כבר ברור לכולם לאן הכיוון של הפורוורד – NBA, ולרמות הגבוהות. "ככל שהוא גדל, כך הרצון לראות אותו משחק ברמות הגבוהות גדל יותר ולטריומף לא הייתה ברירה. לפני שהגיע לגיל 17 הוא כבר היה בסגל של הבוגרים", נזכר העיתונאי הרוסי אלכסנדר ברמינסקי, "בשלב הזה היה ידוע לכולם כבר מה הוא עושה על המגרש, שהוא שם בזכות הקליעה האבסולוטית וחכמת המשחק. אנשים בטריומף ידעו ששעון החול עד לעזיבת המועדון הסתובב ברגע שהוא דרך על פרקט במשחק בוגרים".

העניין סביב קראסב עלה כל כך, שבשנה שעברה החליט דיוויד בלאט לכלול אותו בסגל נבחרת רוסיה למשחקים הקדם אולימפיים ולאולימפיאדה עצמה. "הוא מדבר אנגלית, עובד יוצא מן הכלל על המגרש ואינטליגנט ברמה גבוהה מאוד", אמר עליו המאמן הישראלי לאתר דראפט אקספרס, "הוא כישרון מיוחד, שחקן קלאסי לעמדה 3. יש לו תחושה נהדרת במשחק, הוא מאוד יצירתי. הוא יכול לזרוק ולקלוע, סקורר אמיתי, משחק ללא פחד. קראסב אמנם לא נראה אתלטי אבל עושה דברים אתלטיים קשים מאוד. הוא עדיין לא גדל לתוך המבנה שלו וצריך לשפר את הפיזיות, אבל הוא לומד מהר מאוד. הוא עבד טוב יותר משחשבתי בהגנה".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
לא יכול היה להתעלם מההייפ. בלאט/ברני ארדוב

המפתחות בקבוצה של אבא

למרות ההלל סביב קראסב, נקודה אחת כל הזמן עולה בהקשר של פורוורד נבחרת רוסיה – אביו ואסילי. "כשסרגיי עלה לבוגרים של טריומף, אבא שלו נכנס לצוות המקצועי כסוג של תנאי בחוזה", מספר ברמינסקי, "הוא היה שחקן גדול בקבוצה, אבל יכולות האימון שלו לא היו מוכחות, אז נתנו לו להיות עוזר מאמן. העובדה היא שאחרי שנתיים הוא קיבל את הקבוצה של הבן שלו, שזה קצת תמוה, והילד שלו הפך להיות הטופ סקורר של הקבוצה והליגה. הכול בנוי סביבו, אז קצת קשה לך לא לבלוט, אלא אם אין לך כישרון בכלל, שזה לא המצב פה".

גם נעימי חושב שהעובדה שחברו לקבוצה נמצא כל הזמן תחת אביו מונעת ממנו להתפתח יותר. "הוא עוד לא נתקל בדברים. אבא שלו היה במערכת בטריומף והוא שיחק 35 דקות ולקח 15-20 זריקות למשחק, מה שגרם לו לקבל הרבה ביטחון. הוא עדיין לא התמודד עם סיטואציה של דקות משחק מופחתות, או עם מאמן כמו מסינה שדורש ממך דברים קשים. אני דיברתי אתו על זה שהוא צריך לחוות דברים. אם הוא יחווה אותם שם, בארצות הברית, יהיה לו קשה להתמודד עם זה. יכולה להיות לו סיטואציה כמו של עומרי כספי, שבה פתאום אתה לא משחק עשרה משחקים. עם זה הוא אף פעם לא התמודד".

ואסילי עצמו, שברוסיה טוענים שביום שסרגיי יעזוב ל-NBA יצטרך למצוא לעצמו עבודה חדשה, ניסה לשמור על אובייקטיביות בנוגע לבנו בראיון לפני שלושה חודשים. "כולם מדברים על זה שסרגיי משחק כל כך הרבה כי אני אבא שלו, אבל אני לא חושב שזה נכון. ברור שאני רוצה לדאוג לילד שלי, אבל גם הקריירה שלי חשובה. אם לא הייתי חושב שסרגיי ראוי לכל כך הרבה דקות, הוא לא היה משחק. אם אני לא אבא שלו ובא לטריומף, הוא משחק אפילו יותר. הוא עד כדי כך טוב".

כמו ואסילי, גם הגארד הישראלי לא חושב שסרגיי זוכה לפרוטקציות. "אני לא יודע אם האבא עושה לו הנחות, אבל הוא מתנהג אליו כמו שכל אבא מתנהג לבן שלו", אומר נעימי, "זה לגיטימי, הוא השחקן הכי טוב בקבוצה, הוא היה אמור לקבל את המושכות. הוא עצמו התנהג בצורה מאוד בוגרת, לא ציפיתי ממנו לכך. זאת לא סיטואציה קלה בשבילו, הוא עשה את זה על הצד הטוב ביותר, אבל הגיע הזמן בשבילו לחוות סיטואציות אחרות ולהבין מה זה כדורסל, כי לשחק בשביל אבא שלך זה לא משהו שילווה אותך כל החיים".

שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי (שני מימין) לצד שחקני הספסל של הקבוצה. Lynne Sladky, AP
"יכולה להיות לו סיטואציה כמו של עומרי כספי, שבה פתאום אתה לא משחק עשרה משחקים. עם זה הוא אף פעם לא התמודד"/AP, Lynne Sladky

NBA כבר בעונה הבאה?

לפני חודשיים השתתף הפורוורד הרוסי במשחק נייק הופ סאמיט במדי נבחרת העולם שניצחה את נבחרת ארצות הברית וקלע רק שבע נקודות שהעלו תהיות לגביו. "היה עליי קצת לחץ, היו הרבה מאוד סקאוטים פה ביום הראשון, אבל למדתי להתרגל לזה מהר מאוד וזה לא השפיע לי על המשחק. כולם יודעים שאני קולע מבחוץ, אז אני צריך שיהיה לי עוד נשק, קצת יותר קרוב לעמדה של רכז. אני עובד על הקליעה שלי בכל יום, בא לפני האימון ונשאר אחריו. אני לוקח בין 500 ל-1,000 זריקות ליום, אז קורה גם שלא קולעים. אתה חייב להמשיך להתאמן, כי אם תפסיק אתה תהיה בירידה ואני רוצה להישאר ברמה הגבוהה כל הזמן".

מהמחנה בשיקגו חזר קראסב עם תכנית מפורטת של מה לשפר במשחק שלו. לאחר אותו משחק ההערכות לגביו דיברו על כך שייבחר בסיבוב הראשון בדראפט באופן די ודאי, בין המקומות 15 ל-22, בו בוחרת ברוקלין נטס ששייכת לאוליגרך הרוסי מיכאל פרוחורוב. "אני לא מציב את קראסב במקום הזה רק כי הוא רוסי", הסביר צ'אד פורד מ-ESPN את המיקום של הפורוורד מטריומף, "ברוקלין מחפשת ניצחונות ועכשיו, ואין הרבה שחקנים שלא ייבחרו עד למקום הזה שיכולים כבר עכשיו לתרום לקבוצה. הוא רושם מספרים נפלאים ברוסיה, והנטס צריכים עוד צלף מחוץ לקשת השלוש".

אלא שקיימת סיטואציה די ריאלית, בה ייבחר בדראפט בסיבוב הראשון אך יחליט להישאר לפחות עוד שנה ברוסיה, בדיוק כמו שעשה ריקי רוביו. "הכול תלוי בסיטואציה", אומר ברמינסקי, "יש לו הרבה מה לשפר והוא ואביו הודו שהחזרה משיקגו קצת פיכחה אותם לגבי העתיד. אם הקבוצה תרגיש שהוא לא יהיה שחקן משמעותי בשנה הראשונה, הם ישלחו אותו בחזרה עם תכנית עבודה הביתה ויפקחו עליו מקרוב כדי שיחזור שחקן טוב יותר. זה דבר מקובל, וככל הנראה יעשה לו רק טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully