וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר האלופות: באיירן מול ברצלונה, ריאל מול דורטמונד

איזו חגיגה: אלופת גרמניה מול האלופה שבדרך בספרד ומפגש בין האלופות היוצאות. המשחקים ב-23-24/4 וב-30/4 ו-1/5

חמישה משחקים בלבד נותרו עד לרגע בו אחת מארבע הגדולות של אירופה תניף את גביע האלופות והיום (שישי) נערכה הגרלת שלב חצי הגמר בניון, שוויץ.

עוד לפני ההגרלה היה ברור שכל משחק שיתקבל יהיה בגדר קלאסיקה אמיתית והציפיות אכן הוגשמו, כאשר ברצלונה הוגרלה לשחק מול באיירן מינכן בקרב עצום ואילו ריאל מדריד תפגוש את דורטמונד. המשחקים ייערכו כמובן בשיטת בית וחוץ, כאשר באיירן ובארסה ייפגשו ב-23/4 וב-1/5, דורטמונד וריאל ב-24/4 וב-30/4.

גם הגמר הוגרל היום והמנצחת במשחק בין ריאל לדורטמונד תהיה זו שתלבש את התלבושת הביתית ותהיה בחדר ההלבשה הביתי במשחק שייערך בוומבלי.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
במפגש האחרון מול באיירן הוא חגג. מסי/AP

הכדור הראשון שיצא נשא את שמה של אלופת גרמניה הטרייה באיירן מינכן, שנראית כקבוצה בכושר הטוב ביותר ביבשת. אלא שכעת מחכה לבווארים משוכה ענקית בדמות ברצלונה, שאומנם ניצחה רק משחק אחד בנוקאאוט העונה ועברה את פ.ס.ז' בזכות שערי חוץ, אך גם קבעה שיא של שישה גמרים רצופים וחולמת על גביע רביעי בשמונה עונות.

במשחק השני, עוד קרב ספרדי-גרמני מסחרר בין שתי האלופות היוצאות של הליגות האלה, כאשר דורטמונד תמתין לריאל מדריד במשחק הראשון ותגיע לבירת ספרד לגומלין. השתיים נפגשו העונה בשלב הבתים ושם דורטמונד הפגינה עליונות עם ניצחון 1:2 בבית ותיקו 2:2 במדריד, משחק בו ריאל השוותה ממש לקראת הסיום. השתיים נפגשו בחצי הגמר ב-1997/98, אז ריאל עלתה והמשיכה לזכייה בגביע.

יוסי בניון שחקן צ'לסי. רויטרס
יניף גביע אירופי? בניון/רויטרס

הליגה האירופית: צ'לסי ובניון מגיעים לשוויץ

גם הגרלת המפעל המשני, חצי גמר הליגה האירופית, נערכה היום בהשתתפות רוד ואן ניסטלרוי ורוברטו דונאדוני. אלופת אירופה היוצאת צ'לסי ויוסי בניון הוגרלו למפגש קשה מאוד מול קוטלת האנגליות פ.צ. באזל, שזרקה מליגת האלופות את מנצ'סטר יונייטד בשנה שעברה ועברה את טוטנהאם ברבע הגמר.

הבלוז, שהפכו לאלופת אירופה הראשונה המודחת כבר בשלב הבתים של המפעל בעונה הבאה, מקווים להתנחם בגביע אירופי נוסף, לאחר שעברו את רובין קאזאן וביברס נאתכו עם 4:5 בסיכום שני משחקי רבע הגמר. באזל תארח את המשחק הראשון ב-25/4, הגומלין בלונדון כעבור שבוע (2/5). עבור בניון מדובר בחצי גמר שלישי במפעל אירופי והוא מחפש גמר ראשון.

במשחק המקביל, פנרבחצ'ה תפגוש את בנפיקה. הטורקים הנהדרים עברו את לאציו ברבע הגמר, בעוד הקבוצה מפורטוגל הדיחה מדרכה את ניוקאסל. פנר מקווה להיות הטורקיה הראשונה מאז גלאטסראיי ב-2000 שמניפה גביע אירופי, בנפיקה מקווה להיות הפורטוגלית השנייה שמניפה את הגביע המשני של אירופה, אחרי שפורטו עשתה זאת פעמיים בעבר (2003, 2011).

הגרלת ליגת האלופות. GettyImages
חצאי הגמר המרגשים יובילו לגמר ענק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully