וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס תבחר בשחקנית מכללות בדראפט הקרוב?

מארק קיובן הודיע שישקול לבחור את כוכבת ביילור, בריטני גריינר: "לא אתנגד לתת לה הזדמנות". גריינר: "בוא נעשה זאת!"

האם ה-NBA עומד בפני היסטוריה הקיץ, בדמות השחקנית הראשונה שתיכנס לליגה? בריטני גריינר (23, 2.03), מי שנחשבת לדעת רבים לשחקנית הדומיננטית ביותר בהיסטוריה של כדורסל מכללות הנשים, מסיימת העונה ארבע שנים במכללת ביילור, ולעומת שאר חברותיה ששוקלות השתלבות בליגת ה-WNBA, היכולות של גריינר גרמו ללא מעט אנשים לשים אליה לב גם בקרב הגברים. היום (רביעי) הודיע הבעלים של דאלאס מאבריקס, מארק קיובן, שישקול לבחור בגריינר בדראפט הקרוב, ואם לא יעשה זאת, יזמין אותה למחנה הקיץ של הקבוצה בכדי להתרשם ממנה.

שחקנית כדורסל מכללות נשים בריטני גריינר מטביעה. GettyImages
תעשה היסטוריה? גריינר מטביעה/GettyImages

"אם היא תהיה השחקנית הטובה ביותר כשתגיע הבחירה שלנו בסיבוב השני של הדראפט, אני אקח אותה", אמר קיובן. "כבר חשבתי על זה. האם אעשה את זה? כרגע, הייתי נוטה לכיוון 'כן', רק כדי לראות אם היא תהיה מסוגלת לעשות זאת. אי אפשר לדעת אם לא נותנים את הצ'אנס, וזה לא שלשחקנים גברים אחרים שנבחרים בבחירה 50 בדראפט יש הזדמנות טובה להשתלב ב-NBA". קיובן הבטיח שלא יעשה לשחקנית חיים קלים: "היא עדיין תצטרך להתקבל לקבוצה. אני לא הולך לבחור בה רק לשם הבחירה. אבל אני ממש לא אתנגד לתת לה הזדמנות".

התגובה של גריינר, לא איחרה לבוא. "אני אוכיח את עצמי! בוא נלך על זה", היא צייצה זמן קצר לאחר מכן בטוויטר. חייבים כמובן לקחת את הדברים בפרופורציות, ולזכור שמדובר במארק קיובן, ללא ספק הבעלים הציורי ביותר בליגה, שמרבה לעורר פרובוקציות, ולא ברור האם אכן יעמוד מאחורי דבריו ויבחר לבסוף באישה הראשונה ב-NBA. ועם כל זה, הרי שעצם הדיבור על האפשרות שגריינר תיבחר הוא צעד משמעותי עבור כדורסל הנשים, שתמיד נחשב לפחות איכותי מזה של הגברים. בחירה של גריינר בדראפט ללא ספק תחולל שינוי עצום, שיכול להשפיע לא מעט על עתידה של הליגה.

מארק קיובן בעלי דאלאס מאבריקס. Ronald Martinez, GettyImages
צעד שנובע מיחסי ציבור, או משהו שישפיע על עתיד הליגה? קיובן/GettyImages, Ronald Martinez

אגב, גריינר היא לא השחקנית הראשונה שמנסה להתקבל ל-NBA. כבר בשנת 1979 ניסתה כוכבת UCLA אן מאיירס להתקבל לאינדיאנה פייסרס, אך לא הגיעה לבסוף לסגל. על הנייר, לגריינר יש יותר סיכויים, בעיקר בגלל הגודל שלה והפיזיות: כבר בעונתה הראשונה היא שברה את שיא המכללות בחסימות לעונה, ואת קריירת המכללות היא סיימה עם 736 חסימות- שיא של כל הזמנים עבור גברים ונשים במכללות.

עונת השיא שלה היתה לפני שנה, אז היא רשמה 23.2 נקודות ב-61 אחוזים מהשדה, 9.5 ריבאונדים ו-5.2 חסימות בממוצע למשחק, והוליכה את ביילור לזכייה באליפות. את העונה היא סיימה עם ממוצעים דומים, אבל קבוצתה הפסידה בשלב ה'סוויט סיקסטין' ללואיוויל 82:81. אגב, במהלך הטורניר האחרון היא הפכה לשחקנית הראשונה שמטביעה שלוש פעמים במשחק אחד בכדורסל מכללות הנשים, ועתה נותר לראות האם היא תקבל את הצ'אנס לעשות זאת גם על הבמה הגדולה בעולם.

צפו בביצועי בריטני גריינר ותשפטו בעצמכם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully