וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: ישראל ניצחה את צפון אירלנד 0:2

נבחרת ישראל עמדה בלחץ בבלפסט הקפואה, ורשמה ניצחון 0:2 חשוב על צפון אירלנד שמותיר אותה בתמונת ההעפלה. ליאור רפאלוב כבש שער מצוין (77), עדן בן בסט הכפיל (84) בעוד מתפרצת יפה, איתי שכטר בישל פעמיים, והנבחרת הצליחה לסדר לאוהדיה חג שמח

נבחרת ישראל חוגגת ניצחון מול צפון אירלנד. AP
אפשר לחלום על מונדיאל? ישראל חוגגת בצפון אירלנד/AP

זה לא היה יפה במיוחד, למעשה, זה היה מכוער למדי, אבל נבחרת ישראל הצליחה לעמוד במטרה שלה הערב (שלישי), כשחזרה מבלפסט הקפואה עם ניצחון חוץ יקר, לאחר שגברה על נבחרת צפון אירלנד 0:2, ושמרה על הסיכויים לסיים במקום השני בבית ו' של מוקדמות המונדיאל. שחקניו של אלי גוטמן הציגו את אחד המשחקים החלשים ביותר שלהם וראו את הנבחרת המארחת האפורה שולטת לאורך מרבית המשחק, אבל שערים מאוחרים של ליאור רפאלוב ועדן בן בסט הצילו את הנבחרת ממבוכה גדולה, וסידרו לנו עוד כמה חודשים לפנטז על הגעה לברזיל 2014.

ליאור רפאלוב, איתי שכטר, נבחרת ישראל. AP
מתנה לחג. רפאלוב ושכטר/AP

למרות הניצחון, חייבים לומר שהדרך לשם היתה מתישה ומאכזבת במיוחד. אם מול 40 אלף הצופים באצטדיון רמת גן נראתה הנבחרת מלהיבה, מסוכנת ומלאת חיים, הרי שהערב במשך 75 דקות היא נראתה כמו ההיפך הגמור. שחקניו של גוטמן לא היו אלו שייצרו הזדמנויות אלא רק הגיבו למצבים של הצפון אירים, ולרגע לא היה ברור מי הנבחרת שחולמת על המקום השני בבית, ומי הנבחרת שלא ניצחה זה 19 חודשים תמימים. למזלו של גוטמן, אחרי 77 דקות של משחק הגיעה מתפרצת ישראלית שהסתיימה בשער של רפאלוב, שהוציא לחלוטין את האוויר מהריאות של המארחים, בן בסט סגר את הסיפור שבע דקות מאוחר יותר, אבל גם גוטמן יודע שעם יכולת שכזאת, אי אפשר להגיע רחוק, בוודאי לא למונדיאל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו מול שחקן נבחרת צפון אירלנד סטיבן דייויס. AP
ניצחון קריטי. נאתכו מול דייויס/AP

ישראל פתחה לא רע את המשחק, והגיעה פעמיים אל הרחבה של המארחים, כששכטר, שעלה בהרכב במקומו של חמד המוצהב מצא את הקורה כבר אחרי ארבע דקות. אלא ששם פחות או יותר זה נגמר, החבורה של אלי גוטמן החלה להיגרר לקצב האיטי של הצפון אירים, וכמעט ולא הצליחה לייצר מצבים במחצית הראשונה. שחקניו של מייקל אוניל לעומת זאת הוכיחו שלא צריך לזלז בהם, והיו יכולים להוביל בירידה אל חדרי ההלבשה, אבל עצירה אחת גדולה של דודו אוואט ולא מעט מזל סייעו לנבחרת לא לספוג במחצית הראשונה. היכולת החלשה נמשכה גם במחצית השנייה, אבל אז הגיעו השערים של רפאלוב ובן בסט, ישראל יצאה בשן ועין עם שלוש הנקודות, במשחק שכל שייזכר ממנו זו התוצאה הסופית.

שחקן נבחרת ישראל איתי שכטר מול שחקן נבחרת צפון אירלנד גארת' מקאולי. GettyImages
איכזב לאורך מרבית המשחק, אבל התעורר עם שני בישולים גדולים. שכטר מול מקאולי/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 90+3: סיום המשחק! ישראל יוצאת מבלפסט הקפואה עם שלוש נקודות יקרות, וחוזרת אל המקום השני בבית ו'.

דקה 90: המארחים נראים המומים משני השערים. הפעם, נראה שאיש לא ייקח את הנקודות מהנבחרת.

דקה 84: שער! אחרי משחק חלש במיוחד, שכטר פרץ מהאגף הימני, עקף את כל ההגנה וסידר כדור רוחב נפלא לבן בסט שבדיוק כמו פורטוגל, ירה פנימה, 0:2 לישראל.

דקה 77: שער! מתפרצת נהדרת של ישראל הגיעה אל מליקסון ששלח כדור, שכטר העביר בנגיעה לרפאלוב שמול קארול ירה אל הרשת, 0:1 לישראל.

דקה 76: כדור גובה מסוכן גרם לגוטמן להחסיר פעימה, אבל אוואט עלה טוב מול מקולי.

דקה 65: זהבי קיבל הזדמנות ראשונה וניסה את מזלו מ-16 מטרים, אבל הכדור שלו לא היה מספיק חזק כדי להכניע את קארול.

דקה 59: גוטמן עם חילוף ראשון להערב. זהבי מחליף את ראדי במרכז המגרש. האם זה מה שיביא את השינוי?

דקה 59: מתפרצת מצויינת של המארחים הגיעה אל דייויס הלא מכוסה, וזה ירה מ-18 מטרים כדור נפלא ששרק ליד הקורה של אוואט.

דקה 53: הזדמנות ענקית לישראל! בן בסט ניצל טעות בהגנה והעביר למליקסון במרכז הרחבה שניסה להכניע את קארול בנגיעה, אבל השוער הדף היטב.

דקה 46: נפתחה המחצית השניה. משום מה, אלי גוטמן לא ערך אף חילוף. כנראה שהמצב לא כזה נורא בעיניו.

מאור מליקסון, נבחרת ישראל, מול סמי קלינגן, צפון אירלנד. AP
אפשר להמשיך לחלום. מליקסון/AP

דקה 41: עוד טעות בהגנה של ישראל, הפעם של בן בסט שאיפשר למקולי להשתלט על הכדור ברחבה, אבל הבעיטה השטוחה שלו לא מצאה אף רגל מקומית שתדחוק פנימה.

דקה 37: ישראל סוף סוף עברה את מחצית המגרש, אבל גם זה לא עזר בהרבה. שירן ייני קיבל כדור כ-20 מטרים מהשער וניסה לבעוט, אבל הכדור שלו הלך גבוה גבוה מעל למסגרת.

דקה 31: צפון אירלנד כמעט וכובשת פעמיים באותה התקפה: טעות של טיבי איפשרה לפטרסון לשלוח כדור רוחב נפלא לדייויס שמחמישה מטרים בעט היטב, אבל אוואט הציל עם עצירה נפלאה. יוז קיבל צ'אנס נוסף אבל הבעיטה שלו לא הגיעה אל המסגרת. מזל גדול לישראל.

דקה 28: איזה בזבוז של התקפה עבור ישראל. איבוד כדור טיפשי של המארחים הגיע למליקסון ששלח בנגיעה לנאתכו, אלא שהאחרון ניסה מסירה בחזרה למליקסון בתוך הרחבה אבל היא היתה חלשה במיוחד.

דקה 24: אם תהיתם עד כמה ישראל לא במשחק כרגע, הצפון אירים שולטים בכדור ב-60 אחוזים מהזמן, ואם היו מודדים את עשר הדקות האחרונות, זה בטח היה קרוב יותר ל-80 אחוזים.

מהראן ראדי, נבחרת ישראל, מול צפון אירלנד. AP
לוקחים מבלפסט רק את התוצאה הסופית. ראדי/AP

דקה 19: המארחים המשיכו להתקרב, וההגנה הישראלית המשיכה לנמנם. הפעם פטרסון שלח כדור עומק נפלא לדייויס בתוך הרחבה, אבל אוואט יצא היטב ומנע שער בטוח.

דקה 14: הצפון אירים החלו להתעורר, ניל מקגין פרץ מהאגף הימני ושלח בעיטה מסוכנת שהלכה מעל אוואט אך לא הגיעה אל המסגרת.

דקה 4: איזו הזדמנות לישראל! מליקסון הרים כדור לאחר בלבול בהגנת המארחים ושכטר ניסה לדחוק מקרוב, אבל הכדור ננעץ בקורה.

דקה 2: כדור גובה ראשון לצפון אירלנד עלה אל הרחבה, אבל אוואט הפעם יצא כמו שצריך וקלט היטב. שרק ימשיך ככה.

דקה 1: השופט האנס קאסיק האסטוני הוציא את המשחק לדרך.

דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. ברני ארדוב
החזיר על הטעות מול פורטוגל עם עצירה ענקית. אוואט/ברני ארדוב

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי, טל בן חיים, רמי גרשון, שרן ייני, ביברס נאתכו, מהראן ראדי (ערן זהבי, 59), מאור מליקסון (ליאור רפאלוב, 70), עדן בן בסט, איתי שכטר (יוסי בניון, 86).

הרכב נבחרת צפון אירלנד: רוי קארול, ארון יוז, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס, דניאל לאפרטי, סמי קלינגן, סטיבן דייויס, כריס ברנט, שיין פרגוסון (ג'וש מגינס, 73), ניל מקגין, מרטין פטרסון.

ליאור רפאלוב, נבחרת ישראל. GettyImages
שינה את המשחק. רפאלוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully