וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון? הצחקתם אותם

18.3.2013 / 17:51

בתל אביב נבהלו ממרתון בחום, אבל בחודש הבא יתקיימו שני מירוצי אולטרה ל-100 ק"מ ויותר. מה אומרים המארגנים?

המקרה הטראגי בריצת חצי המרתון בתל אביב ביום שישי האחרון הזכיר לכולנו שאפשר גם לעשות ספורט ולמות. אין ספק שמה שקרה על קו הסיום היה נדיר ויש שיגידו צפוי בגלל מזג האוויר, ועדיין - חובבי הריצה למרחקים ארוכים "מקבלים על הראש" בימים האחרונים מקרוביהם. אותם קרובים ניזונים מגופי החדשות, שהפכו ביום אחד מארגני מירוצים למרחקים ארוכים ל"פושעים נגד האנושות". בסופו של דבר, המירוץ המלא של מרתון תל אביב (42.2 קילומטרים) בוטל, אבל בקהילת הרצים למרחקים ארוכים לא מתכוונים לעצור.

כבר בתחילת החודש הבא, יתקיימו בארץ שני אירועי ריצה שהם לא גדולים כמו מרתון תל אביב, אבל הרבה יותר ארוכים. מדובר במירוצי שליחים ואולטרה מרתון (כל מירוץ אישי למרחק של מעל ל-42.2 קילומטרים) שיתקיימו לאורך שביל ישראל וברמת הגולן. גם במקרה הזה, מדובר במזג האוויר המשוגע של אפריל בארץ ישראל, אבל המארגנים לא חושבים אפילו לרגע על ביטולים ודחיות ואפילו לא חוששים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מירוץ אולטרה בראשית ברמת הגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עופרי מילר מחברת "ספורטווב" הוא היזם ומנהל המירוץ "אולטרה בראשית" ברמת הגולן, שיתקיים ב-5 לאפריל. מדובר במירוץ שטח מפרך לשלושה מרחקי אולטרה (כל ריצה מעל ל-42.2 קילומטרים). המקצים יהיו ל-100, 66 ו-47 קילומטרים, כשבנוסף ייערכו מקצים "קלים" יותר ל-34 ו-20 קילומטרים. באירוע הזה צפויים להשתתף כמה מאות רצים, והוא ייצא לדרך בסמוך ליישוב נמרוד, כשנקודת הסיום תהיה בכרמי קיבוץ אלרום.

לשאלה אם לאירועי המרתון הטראגיים היו השלכות על מארגני מירוץ האולטרה הזה משיב מילר בשלילה ומסביר: "בגדול אין לנו היערכות מיוחדת כי מראש אנחנו מוכנים לתת מענה ופתרון לכל מזג אוויר. במרתון תל אביב עשו טעות גדולה והוסיפו מים, כשבפועל מה שהיה חשוב זה שהמים יהיו קרים. היערכות נכונה זה כשמוסיפים המון קרח בכל תחנה, וכשמוסיפים גיגית לשטיפת הראש במטרה להוריד את טמפרטורת הגוף".

על הביקורות הכלליות באשר לקיום אירוע כל כך מיוחד, אפילו בקרב הרצים למרחקים ארוכים בארץ אומר מילר: "אני מאמין שיהיו השלכות בגלל המרתון ושמשרד הבריאות יוציא תקנות מיוחדות, אני מקווה שזה לא יקרה. בשנה האחרונה קיימנו שמונה מירוצי שטח שהתקיימו בכל תנאי מזג אוויר, גם בגשם שוטף וגם בחום של יולי-אוגוסט. כשאנשים מגיעים ערוכים לדבר כזה, הרבה יותר קל להם לשרוד את זה". לסיכום, מארגני "אולטרה בראשית" מבטיחים שיהיו ערוכים לכל תרחיש אפשרי, גם כשמדובר בשטח גדול מאוד שצריך לפקח עליו. " במסלול יהיו 7 תחנות בטווח של כ-5 עד 10 ק"מ אחת מהשניה. יסתובבו 3 טרקטורונים, אחד עם חובש ועוד שניים עם אחראי מסלול. באמצע המסלול יוצב חובש נוסף. במתחם הסיום יוצב אמבולנס 4 על 4. יש לנו גישה לכל המסלול", מסכם מילר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מארגני "מי-ם לים" מתכננים חגיגה בשביל ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל למירוץ ברמת הגולן, ייצא לדרך בגן החיות התנכ"י בירושלים בפעם הראשונה מירוץ "מי-ם לים" בהפקת חברת "שוונג". מדובר במירוץ שליחים, שיהיה במקביל גם מירוץ אולטרה, ויחלוש על שטח של 125 קילומטרים. המירוץ, כשמו כן הוא, יתחיל בירושלים ויסתיים בים, יותר נכון למרכז דניאל לחתירה שבפארק הירקון בתל אביב. השליחים יתחרו בשטח לאורך שביל ישראל ב-14 קטעים שונים, ובנוסף כ-30 רצי אולטרה מרתון ייזנקו ביום חמישי (4 לאפריל) ב-20:00 בערב, בשאיפה שיגיעו לקו הסיום בתל אביב עד ליום שישי בשעות הצהריים המוקדמות.

קרן גולדבלט, ממארגני המירוץ מספרת: "כשנהיה קרובים יותר למירוץ נראה אם אנחנו צריכים להיערך בצורה מיוחדת למזג האוויר. בסך הכל נהיה ערוכים לספק לרצים מים, משקאות איזוטונים ואוכל, אבל מדובר גם במירוץ ירוק כך שלא נייצר פלסטיק, ונדאג להשתמש בברזים איפה שיש ובעוקבי מים. יהיו גם עמדות מרק שהמשתתפים עצמן יצטרכו להביא את הקערות".

בניגוד למירוץ הקודם שהוזכר כאן, במקרה הזה המארגנים יצטרכו לפקח על מסלול שלם של 125 קילומטרים בשטח, על זה מספרת גולדבלט: "דאגנו לזינוק הדרגתי, מהרצים האיטיים ביותר ועד למהירים. בצורה הזאת, נגיע למצב שבו נוכל לסגור הרבה קטעים ולהתמקד בקטעים האחרים. בסופו של דבר אנחנו נעקוב אחרי כל רץ ונדע איפה באיזה מבין 14 הקטעים יהיה כל אחד. ננהל את השטח עם רכבים, אמבולנסים, ורכבי 4 על 4. 125 קילומטר זה נשמע מפחיד ונשמע כמו הרבה לוגיסטיקה, אבל אנחנו נעבוד בצורה חכמה ויעילה".

במירוץ "מי-ם לים" צפויים להשתתף כ-1,000 רצים, מתוכם 30 איש שירוצו לבד מרחק של 125 קילומטרים במירות האולטרה מרתון ועוד כ-35 שאמורים לרוץ ל-60 קילומטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully